יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:07

מחפשים יציבות: רוסה מגיע לבאר שבע הסוערת

נדד בין מדינות, כונה "מחליף מנצח", אבל לא הטביע חותם. הקשר שהוחתם ע" אלונה לפני הגעתו של רוני לוי, מחפש יציבות בקבוצה שצריכה זאת יותר מכל

|
פארליי רוסה (מימין) (רויטרס)
פארליי רוסה (מימין) (רויטרס)

אחד הדברים שמאפיינים את העונה של הפועל באר שבע אולי יותר מכל עד עתה זה חוסר יציבות. לצד הגעה מרשימה לשלב הבתים של הליגה האירופית, הגיעה נפילה בליגה עם מקום בתחתית. לאחר מכן התאוששות בזירה המקומית וטיפוס לצמרת, אך טלטלה על הקווים עם התפטרותו של יוסי אבוקסיס ושורה של תוצאות רעות, ובסופו של דבר, צירופו השבוע של רוני לוי כמאמן הקבוצה.

בפן הזה, נראה כי ב”ש והרכש החדש שלה פארליי רוסה די דומים. שחקן הכנף הברזילאי בן ה-27 ששוחרר לאחרונה מקבוצתו פוג’אירה מאיחוד האמירויות מגיע לחזק את הדרומיים, ובעיקר להרים את הקריירה שלו. אלונה ברקת הודיעה לאחרונה כי בשל המצב אליו נקלע המועדון היא חוזרת לנהל אותו מקרוב, ומלבד צירופו של חאתם עבד אלחמיד הספיקה לצרף גם את רוסה בתקווה שיחזק את החלק הקדמי. חשוב לזכור, כי שני השחקנים הוחתמו עוד לפני צירופו של המאמן רוני לוי.

אלונה ברקת. מחפשת יציבות (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת. מחפשת יציבות (רדאד ג'בארה)

שש שנים, ארבע מדינות

אז במי מדובר? ובכן, חוסר היציבות של רוסה הורגש היטב במהלך הקריירה שלו, כשלא הצליח להטביע חותם ולקבל קביעות בקבוצות בהן שיחק. את הדרך שלו החל בקרוזיירו המקומית בברזיל, משם ניצל את האזרחות השנייה שלו, הפורטוגלית, כדי להגיע למחלקת הנוער של ספורטינג ליסבון המקומית ב-2008, עמה שיחק מול טוטנהאם הצעירה. חמש שנים חלפו והשחקן פנה ליעד חדש – אוקראינה.

ביולי 2013 הצטרף רוסה לסבסטופול האוקראינית. עונתו הראשונה הייתה מעודדת, כאשר בגיל 19 קיבל מקום של קבע בקבוצתו בליגה האוקראינית הבכירה ורשם 22 הופעות, בהן הבקיע שער אחד ובישל אחד. למרות שקיבל דקות, רוסה הושאל בפתיחת העונה הבאה (2014/15) והגיע למדינה רביעית בזמן קצר – קפריסין, כשעבר לאפולון לימסול. גם שם רוסה קיבל קרדיט בהרכב וב-27 הופעות בכל המסגרות כבש שני שערים, אחד בשלב הבתים של הליגה האירופית (מול ציריך) ואחד בליגה.

פארליי רוסה (אינסטגרם)פארליי רוסה (אינסטגרם)

את השנה שלאחר מכן החל רוסה עם אפולון ושיחק בה במשך חצי עונה, אך לאחר שלא קיבל קרדיט ונגרע מהסגל למשך 9 משחקים רצופים, הוא עבר לקבוצה אחרת בקפריסין בהשאלה – לרנקה, אצלה קיבל מקום בהרכב אך לא הצליח למצוא את הרשת או לבשל בכל 13 ההופעות שרשם בצהוב.

“סופר סאב”: המעבר ליוון

חצי עונה בלרנקה הסתיימה ושוב רוסה נאלץ לארוז את חפציו ולעבור למדינה אחרת, הפעם קרובה מאוד. ב-9 ביולי 2016 הודיעה פאנטוליקוס מהליגה הבכירה על החתמתו לשנתיים במועדון. הפעם, בגיל 22 ואחרי שעבר בשלל מקומות, הצליח למצוא יציבות יחסית ונדמה שלראשונה החל גם להראות מה יש לו ברגליים. בעונה הראשונה שיחק 20 משחקים בהם כבש שלושה שערים ובישל חמישה, ובעונתו השנייה (2017/18) כבר רשם 34 הופעות, שישה שערים ושלושה בישולים.

View this post on Instagram

A post shared by Farley Rosa (@magicrosa7)

הדבר העיקרי שאפיין את התקופה של פארליי רוסה בפאנטוליקוס הייתה העובדה שעלה בעיקר מהספסל כמחליף. בתקשורת המקומית התייחסו לכך בזמנו כשכתבו: “הוא המחליף הטוב ביותר בליגה. כשהוא עולה מהספסל הוא תורם”. ה”תואר” שקיבל מהתקשורת המקומית לא הוביל להמשך דרכו במועדון והוא עזב לאיחוד האמירויות כשנרכש על ידי אל אטיפאק המקומית. בסך הכל רשם 74 הופעות בקבוצה היוונית, הבקיע 14 שערים ובישל 15.

6 שערים בשנתיים וחצי

הקריירה של רוסה לא הצליחה להתרומם והוא לא מצא יציבות. בעונת 2018/19 עבר לשחק בקבוצת אל אטיפאק מערב הסעודית אך שם רשם בסך הכול 8 הופעות (239) ולא פעם אחת 90 דקות. בעונה שלאחר מכן הגיע לאטרומיטוס היוונית, שם חבר לטל כחילה הישראלי. רוסה קיבל את המושכות ולמעט 6 משחקים, שיחק בכל היתר עם הקבוצה. 35 הופעות בכל המסגרות בעונה בה סיפק את המספרים הטובים ביותר שלו – שלושה שערים ושמונה בישולים.

פארליי רוסה נוחת בישראל (רדאד ג'בארה)פארליי רוסה נוחת בישראל (רדאד ג'בארה)

“ברגע שיתנו לו את המפתחות הוא יחזיר להם על המגרש”

כחילה, שכאמור שיחק עם רוסה באטרומיטוס וכיום נמצא בהפועל חדרה, סיפר על השחקן שמגיע לנגב בשיחה עם ONE: “ממה שחוויתי איתו הוא מקצוען, טכני מאוד עם הכדור, שחקן מאוד מהיר. אני חושב שהוא יכול מאוד לעזור לב”ש. יצירתי מאוד, מבחינה חברתית מה שחשוב זה שהוא בן אדם זהב, ממש טוב. היינו בקשר טוב וגם עכשיו דיברנו כשהוא הגיע לבאר שבע. אני חושב שהוא יכול להשתלב טוב מאוד בהפועל ב”ש, הוא היה אמור להגיע עוד בעונה שעברה ממה שאני יודע”.

טל כחילה (רדאד ג'בארה)טל כחילה (רדאד ג'בארה)

הוא עבר לא מעט קבוצות בקריירה, משהו שמצביע על חוסר יציבות.
”אני לא יודע אם זה חוסר יציבות. הוא לא מצא את המקום שלו. כשהיינו ביוון וזה קורה להרבה שחקנים שבאים למקום חדש, לא נתנו לו יותר מדי הזדמנויות וזמן להתאקלם. אני מאמין שבישראל יתנו לו זמן להתאקלם ופה גם יודעים איך לגרום לשחקן להתאקלם. ברגע שיתנו לו את המפתחות אז הוא יחזיר להם. צריך לתת לו לרוץ. גם באטרומיטוס הביאו לו משחק פה ומשחק שם, קשה לשחק בתחושה כזו. הוא אדם מצחיק ואחד שאוהב לדבר, הוא לא ישתוק. לא אחד שעושה בעיות, אין לו פיוז קצר, אבל כמו כל הברזילאים הוא אוהב לדבר. גם קלאודימיר פריירה שהיה איתי בבית”ר ירושלים, הם אוהבים לדבר”.

גם כאן לא הצליח רוסה לרשום עונה נוספת בקבוצה. אחרי שהסתיימה העונה, את זו הנוכחית הוא פתח כאמור בקבוצת פוג’אירה מאיחוד האמירויות, בה רשם 13 הופעות וכבש שלושה שערים. לאחרונה שוחרר הברזילאי במה שהוביל להגעתו להפועל באר שבע.

View this post on Instagram

A post shared by Farley Rosa (@magicrosa7)

בשורה התחתונה, אלונה ברקת צירפה שחקן שנדד יותר מדי בזמן קצר. רוסה הברזילאי משחק באגף שמאל עם רגל שמאל ויכול לספק לדרומיים את היצירתית שהם רוצים, אך ספק אם כך הדבר מבחינת מספרים. יש מעברים שמתבררים כבינגו, והשחקן בן ה-27 יודע שהתחנה בישראל לא יכולה כבר להיות “עוד” אחת בדרך, אלא זה הזמן לספק תוצאות. בזמן שב”ש מחפשת יציבות, היא קיבלה לשורותיה אחד שמשווע לכך יותר מכל.

פארליי רוסה (אינסטגרם)פארליי רוסה (אינסטגרם)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */