יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היום שאחרי הפצצה של אבוקסיס: כאוס בב"ש

המתיחות מול משפחת ברקת, החיזורים מצד אברמוב, ההתפטרות שהדהימה את השחקנים, העתיד של ז'וסוואה והמאמן הבא שיגיע לקלחת. 12 שעות של מערבולת בנגב

|
אבוקסיס וברקת. הסתיים בפיצוץ (שחר גרוס)
אבוקסיס וברקת. הסתיים בפיצוץ (שחר גרוס)

כאוס גדול בהפועל באר שבע. אחרי שיוסי אבוקסיס הודיע אתמול (שבת) על התפטרותו מאימון הקבוצה, כפי שנחשף ב-ONE, בבירת הנגב מנסים לעשות סדר בבלאגן האדיר. כבר ביום שלישי פורסם ב-ONE על היחסים העכורים בין משפחת ברקת לבין אבוקסיס ולפיכך הצדדים ייפרדו בסיום העונה, המאמן הבין שבבאר שבע לא בנו עליו כאשר החיזורים מצד בני יהודה הובילו לקבלת החלטה דרמטית מצד המאמן.

האכזבה של אבוקסיס, החיזורים מצד אברמוב

מבחינת תוצאות, אבוקסיס רואה את הקדנציה שלו בבאר שבע כמוצלחת במיוחד ובצדק, כאשר הזכייה בגביע המדינה אחרי למעלה משני עשורים וההעפלה המפתיעה לליגה האירופית תיתן לו הארכת חוזה מהירה ושדרוג כספי בהתאם. אבל מציאות לחוד ומעשים לחוד. מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, לו יחסים נהדרים עם אבוקסיס, היה בעד להחתים את המאמן לשנתיים נוספות, אבל הבעלים אלונה ברקת התנגדה לכך והדרך לפרידה הייתה קרובה. יחד עם זאת, ברקת לא ציפתה שזה יקרה כבר עכשיו, בסוף חודש ינואר ויומיים בלבד לפני המשחק נגד מכבי תל אביב והייתה בהלם מוחלט מההתפטרות של אבוקסיס. אגב, ברקת לא ידעה על ההתפטרות ישירות מאבוקסיס אלא דרך המנכ"ל אסי רחמים, עוד דבר שמעיד על הנתק בין הבעלים למאמן.

יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

אבוקסיס, לאחר הודעת ההתפטרות שלו לרחמים, סיפר למקורביו כי הסיבה העיקרית להחלטה שלו לעזוב את באר שבע היא חוסר ההערכה שהוא מרגיש מצד ברקת. "יוסי הביא את הפועל באר שבע להישגים גדולים כמו גביע וליגה אירופית עם ים של בעיות וקיצוצים בשכר שחקנים. עד לפני כמה שבועות הוא רצה כבר לתכנן מהלכים לעונה הבאה וברגע שהוא הרגיש שזאת לא הכוונה מצד אלונה, הייתה לו הרגשה חזקה שלא מאמינים בו", אמרו בסביבתו. המאמן טען כי הבעלים התערבה בקבלת החלטות בקיץ, לא רצתה לחזק את הקבוצה בכל הקשור לבחירת השחקנים ואף ברגע שהחלו דיבורים על כך שלא ימשיך, שמע שהיא שוחחה עם מספר מאמנים ולא רצה להמשיך אפילו יום אחד במצב הקיים.

מה שעוד הוסיף לכך הוא אי ההכחשה של הנהלת המועדון לכתבה שפורסמה ב-ONE. אבוקסיס ציפה שבבאר שבע יוציאו הודעה המכחישה את הפרסום על עזיבתו בסוף העונה וזה היה מבחינתו מסר. גם אתמול, אחרי שהגיעו כ-30 אוהדים לקלל אותו באימון הקבוצה, אבוקסיס ציפה להודעה כלשהי שתגנה את מחאת האוהדים ותהיה לו רוח גבית לקראת המשחקים הקרובים.במקביל, כחלק מהשיחות הרצופות של אבוקסיס עם חברו הטוב והבעלים של בני יהודה ברק אברמוב, שלא מצא מאמן בכיר תקופה ממושכת, עלתה לכאורה האפשרות על פרידה של אבוקסיס כתוצאה מחוסר הערכה שהוא מרגיש בבאר שבע. ל-ONE נודע כי אברמוב פנה ביום רביעי האחרון באמצעות מקורב מאוד למשפחת ברקת ואליו לאלונה ברקת וביקש ממנה את אבוקסיס, וזו השיבה בשלילה. אם הייתה רוצה להיפרד מאבוקסיס כבר עכשיו, ברקת הייתה משחררת את אבוקסיס ומחפש אלטרנטיבה אחרת, אבל היא ציפתה לעשות זאת רק בקיץ. אברמוב, שאבוקסיס עזב אותו באמצע העונה שעברה למרות שהיה יכול לא לאשר לו, ציפה כעת שמשפחת ברקת תיתן לו אור ירוק למהלך והכיר מקרוב את היחסים עם אבוקסיס.

ברק אברמוב (שחר גרוס)ברק אברמוב (שחר גרוס)

"אברמוב חיזר אחרי אבוקסיס ויצר את המהלך הזה", אמר גורם המקורב לבאר שבע, "במשך שבוע וחצי שומעים רחשים סביב אבוקסיס ובני יהודה ולא מבינים לאן זה הולך. אבוקסיס היה המאמן שלנו עד סוף העונה ולא הייתה כוונה להיפרד ממנו כבר בשלב הזה. זה ברור היום שאברמוב בגלל זה לא מינה מאמן עד עכשיו, הוא לחץ על אבוקסיס בשבועיים האחרונים לצאת למהלך חד צדדי המחאה של האוהדים ברשתות ובאימון אתמול הכינו לו את הקרקע לעשות את המהלך הזה, רגע לפני משחק חשוב נגד מכבי תל אביב".

ההלם והעקיצה של אלונה

השעות הסוערות מאז התפטרותו של אבוקסיס העידו על דבר אחד. אלונה חזרה רשמית להפועל באר שבע. הביקורות החריפות בתקשורת מצד אבוקסיס שרטטו תמונה ברורה שבה הבעלים קובעת ומחליטה על הדברים המהותיים במועדון ושותפה פעילה בניהול השוטף. זה היה די ברור שברקת חוזרת בשקט לקדמת הבמה, אבל עכשיו היא גם חייבת לעשות זאת כדי לבצע סדר במועדון שלה. היא עדיין רוצה למכור את הקבוצה, אבל כדי שזה יקרה מתישהו, המותג שנקרא הפועל באר שבע חייב להשאיר לעצמו את ה”נכסיות” שלו.

משפחת ברקת שחזרה לצפות במשחקי הקבוצה עוד באצטדיון טדי, לא אהבה לראות את היכולת של הקבוצה על כר הדשא. מצד אחד, אלונה ובעלה אלי היו מאושרים ומרוצים מהזכייה בגביע ומהעפלה לליגה האירופית, אבל מצד שני היכולת בליגה עוד בפלייאוף העליון בעונה שעברה ובמשחקים האחרונים גרמו לאכזבה אדירה. הבעלים העבירה את המסר גם לאבוקסיס, שבכלי התקשורת הסביר כי ברגע שיהיה לו סגל מלא, גם היכולת הטובה תגיע, אבל זה לא קרה כל כך.

אלונה ברקת ביציע (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת ביציע (מרטין גוטדאמק)

הניצחון על הפועל חדרה, שהושג בקושי רב ובדקה מאוחרת מאוד לעיני הבעלים ביציע, הדאיג מאוד, כאשר ההפסד לסכנין הכניס את המערכת ללחץ אדיר. האוהדים המשיכו לבקר ברשתות החברתיות וגם באופן פרטי מול אלונה, וזו הייתה ערה לביקורת וגם הסכימה איתה. מה שהוסיף אצל הבעלים הוא הביקורת של אבוקסיס בכלי התקשורת לגבי חיזוק הקבוצה. "אנחנו חייבים להתחזק בשניים-שלושה שחקנים", אמר אבוקסיס אחרי סכנין, כאשר ברקת לא אהבה בלשון המעטה שהמאמן שלה מבקר דרך ראיון בטלוויזיה אחרי משחק. "מי שמכיר את אלונה טוב, יודע שזאת טעות לבקר או לעקוץ אותה דרך התקשורת. האכזבה הכי גדולה של אלונה מאבוקסיס היא שלא עברה שעה מרגע ההודעה שלו וכבר הוא התראיין בכלי התקשורת", אמרו בבאר שבע.

"אינני מתכוונת להתייחס לטענות חסרות השחר שהוא משמיע באמצעי התקשורת נגדי ונגד המועדון. זו לא דרכנו. כבר בימים הקרובים יתמנה מאמן חדש כדי להמשיך את המסע המופלא של הפועל באר שבע וכולנו תקווה שהמועדון יחזור להציג כדורגל שמח", זאת הייתה ההודעה של ברקת לאוהדי הפועל באר שבע ומה שהכי זועק היא העקיצה לעבר אבוקסיס. ברקת מודה כאן שהכדורגל של אבוקסיס לא היה שמח כמו שהייתה רוצה וזה אומר את הכל.

שחקנים: "קיבלנו את ההודעה כרעם ביום בהיר, אבוקסיס היה שקט באימון"; ז'וסוואה ייעזוב מיידית?

בין כל הבלאגן הזה, ישנם את הצוות המקצועי בראשות אליניב ברדה, מאור מליקסון וכמובן שחקני הפועל באר שבע שנותרו המומים מרעידת האדמה הזו. בין השחקנים לאבוקסיס הייתה מערכת יחסים מצוינת, ברמה כזו שהצליחה ברוב הפעמים לעמוד באתגרים. אבוקסיס ידע “לגעת” בשחקנים ולתת להם סיבות לבטוח בו ואם תשאלו אותם, הם יגידו רק דברים טובים וכמה הוא היה איתם "גבר" בשפת חדר ההלבשה.

ז'וסוואה (חגי מיכאלי)ז'וסוואה (חגי מיכאלי)

במועדון הסבירו לשחקנים את הסיטואציה ודחו עד שעות הערב המאוחרות את הלו"ז לקראת ההכנות האחרונות למשחק נגד מכבי תל אביב. לבסוף, השחקנים קיבלו הודעה להתייצב בשעה 9:30 במתחם הבית האדום לקראת אימון מסכם באצטדיון טוטו טרנר. אבוקסיס לא יגיע להיפרד משחקני הפועל באר שבע ושלח להם הודעה בקבוצת הווטסאפ: "לא אפגע לכם בהכנות לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב, אוהב אתכם".

"קיבלו את ההודעה כרעם ביום בהיר", אמרו שחקנים, "לא ראינו את זה קורה. במחשבה לאחור יוסי היה מאוד שקט באימון, אבל חשבנו שזה בגלל הקללות של האוהדים בשבת בבוקר. יש עכשיו תחושה של חוסר ודאות, יוסי הכיר אותנו מצוין מבחינה מקצועית והייתה כימיה טובה, נקווה שזה לא יפגע במטרות שלנו. מה שבטוח, נעשה את הכל כדי לעשות תוצאה טובה נגד מכבי תל אביב ולהשאיר את הכל בצד", סיפרו שחקנים.

כזכור, במהלך אימון הבוקר אליו הגיעו עשרות בודדות של אוהדים, קיללו את אבוקסיס ומספר שחקנים. האירוע הזה היה צפוי עבור אנשי המועדון, אבל את המאמן והשחקנים זה קצת הפתיע. מי שלקח את מחאת האוהדים הכי קשה הוא הכוכב של הקבוצה ז'וסוואה פשקיירה, שצעק לאוהדים: "זה מספיק, לכו הביתה".

אוהדי הפועל ב"ש (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל ב"ש (רדאד ג'בארה)

ההתפטרות של אבוקסיס הותירה יותר מכל אחד מהשחקנים את ז'וסואה בשוק מוחלט. הפורטוגלי לא עודכן מצד אבוקסיס על העזיבה שלו וברגעים הראשונים אחרי החשיפה אצלנו באתר, הוא שיער לעצמו כנראה שההחלטה המפתיעה והדרמטית נבעה בגלל הקללות של האוהדים. במועדון ניסו להסביר לז'וסוואה את השתלשלות העניינים, אבל הוא לא היה מוכן לשמוע יותר מדי על כך. אין ספק שהמצב הקיים ישפיע על עתידו של ז'וסואה בבאר שבע ואפילו מהר מאוד ממה שחשובים. החוזה שלו מסתיים בקיץ, כך שהוא יכול לנהל מו"מ עם כל קבוצה שירצה. לא מן הנמנע שז'וסוואה לא יראה את עצמו שחקן בהפועל באר שבע שאותה אבוקסיס לא יאמן ויבקש לעזוב. בבאר שבע טוענים שמדובר בספקולציה, אך האפשרות לכך היא גבוהה מאוד.

מה הלאה: רב"ש לא ישוחרר מאשדוד, מרקו בלבול מועמד מוביל

בהפועל באר שבע צריכים לקבל החלטה מהירה כעת, כדי לא לתת לכאוס לצאת משליטה. מבחינה מקצועית הקבוצה לא מצליחה להתרומם מבחינת יכולת והשחקנים שאהבו את אבוקסיס יצטרכו קפטן שיכווין את הספינה. לפי שעה או עד אשר ימונה מאמן, צמד הקפטנים לשעבר והסמלים של המועדון, אליניב ברדה ומאור מליקסון יהיו אלו שיעבירו את האימון המסכם הבוקר וידריכו את השחקנים במשחק מחר נגד מכבי תל אביב. אליניב ברדה כבר החל את קורס הפרו שלו ולכן לפי התקנון הוא יוכל זמנית לעמוד על הקווים, אבל בדרך קבע יש כאן בעיה מאחר ומבחינה רפואית, ברדה לא יקבל כל כל מהר אישור לכך.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

כך או כך, אלונה ברקת ואסי רחמים יצטרכו למצוא מאמן מתאים שיוכל להיכנס לנעליים של אבוקסיס. אותו מאמן, יצטרך לעמוד במטרה של הקבוצה והיא לסיים במקום המוביל למוקדמות הקונפרנס ליג בעונה הבאה. בבאר שבע גיששו מול ג'קי בן זקן לגבי רן בן שמעון, המוערך מאוד בסביבת ברקת, אבל נתקלו בסירוב די צפוי נוכח ההצלחה שלו באשדוד. מרקו בלבול, אקס מכבי חיפה שעזב לטובת אקס באר שבע ברק בכר, הוא המועמד המוביל לעשות קאמבק ולחזור למשרת מאמן הקבוצה אחרי 14 שנה.  יחד עם בלבול, מועמד גם רוני לוי, כאשר גם שמו של חיים סילבס מהפועל חיפה שנמצא ביחסים טובים עם ברקת, עלה.

בעקבות הזעזוע: ברקת תיכנס מתחת לאלונקה

כפי שכבר אמרנו, המשימה של אלונה ברקת אם היא רוצה למכור יום אחד את הקבוצה, היא להשאיר את המותג שנקרא הפועל באר שבע בצמרת הכדורגל הישראלי. משפחת ברקת אוהבת את המועדון ואת האוהדים והטלטלה שעוברת את הקבוצה תגרום לה לחלץ אותה מהמצב הסבוך, גם במצב של השקעה כלכלית.

אלונה ברקת (חגי מיכאלי)אלונה ברקת (חגי מיכאלי)

ברקת יודעת שהקבוצה זקוקה לחיזוק מיידי כדי לשפר את היכולת וגם כדי לרענן את השורות, בעיקר בחלק ההתקפי. זה לא סוד שבבאר שבע מחפשים שחקן כנף ויש עשרות שחקנים שמוצעים לאליניב ברדה והסקאוט דודו עזריה. אבוקסיס אתמול ירה כי אלונה פוסלת את השחקנים שמציעים השניים ובוחרת לפי התייעצות עם מספר אנשים, חלקם מהכדורגל וחלק לא. ברקת בחרה שלא להתייחס לעניין והיא עשוי לפתוח את הכיס כדי להוכיח שהמטרה שלה היא הצלחת הפועל באר שבע.

בימים הקרובים נדע את זהות מאמן הפועל באר שבע ונראה האם אלונה ברקת באמת רוצה להחזיר את הקבוצה שלה בחזרה למסלול, כאשר גם החיזוק שיגיע למאמן הבא תצביע לאן הרוח נושבת. עד אז, לבעלים יש הרבה עבודה ואולי כל המצב הסבוך הזה יביא בשורה מחודשת לבאר שבע ולכדורגל הישראלי.

תגובות הפועל בש לאחר ההפסד לסכנין
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */