יום שבת, 15.06.2024 שעה 02:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • שבת, 15/06, 21:15
  • מכבי ת"א

"גניבה": טענות קשות בתביעה נגד הפועל ת"א

בתביעות שהוגשו ע"י 4 מאמנים נגד מועדון הכדורסל לבית הדין האזורי לעבודה נכתב: "התנהלות זו מהווה עבירה פלילית". המועדון: "נפתור את המחלוקות"

|
היכל שלמה (יניב גונן)
היכל שלמה (יניב גונן)

לאחר ששלחו מכתב בו טענו כי הפועל תל אביב הלינה את שכרם ובנוסף לא הפרישה הפרשות פנסיוניות, ארבעה מאמנים הגישו תביעה כנגד המועדון בסכום מצטבר של למעלה מ-300,000 שקל לבית הדין האזורי לעבודה בת"א, באמצעות עו"ד אסף מסדה, לפני פיצויי הלנה ו/או הפרשי הצמדה וריבית. כל זאת כששלושה מתוך ארבעת המאמנים עדיין עובדים במועדון. מאחורי התביעה עומד ארגון מאמני ומאמנות הכדורסל.

רון רובין שהועסק במועדון החל מספטמבר 2014 ועד חודש יוני 2020, תביעתו מהקבוצה על פי כתב התביעה שהוגש נוגעת להפרשות תגמולים ופיצויים: “בהתאם לדין, היה על הנתבעת לבצע עבור התובע הפרשות לתגמולים ופיצויים בהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק לפי חוק ההסכמים הקיבוציים התשי"ז 1957, בשיעור 12.5% משכרו. בגין התובע לא בוצעו הפרשות כאלו, בין בתקופות שזוהה כ’שכיר’, ובין בתקופה שזוהה כ’עצמאי’”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

סעיפים נוספים שעולים מכתב התביעה נוגעים לניכויים שלא כדין, אי מסירת הודעה לעובד, השתתפות בהוצאות הנסיעה, פדיון חופשה, דמי הבראה ופיצוי מכוח תיקון 24 בגין אי מסירת תלושי שכר, אי ציון מתכונת ההעסקה של התובע ועוד. בסעיף הסיכום בעניינו של רון רובין נכתב: “מן המקובץ לעיל עולה תמונה של העסקה פסולה ופוגענית, אשר בית הדין הנכבד מתבקש לשלוח מסר ברור ותקיף למעסיקה מעוולת בפרט, ולמעסיקים מעוולים ככלל, בדבר חובותיהם. משאלו פני הדברים, מתבקש בית הדין הנכבד לחייב את הנתבעת בתשלום על סך 129,097 שקל בתוספת ריבית הלנת שכר ו/או הפרשי הצמדה וריבית, והכל בהתאם לרכיב והסעד המבוקש”.

עוד מציין רובין בתביעתו כי: “באתר האינטרנט של הנתבעת נכתב, כאילו באופן לעגני, כי ‘העמותה הפכה לשם דבר בספורט הישראלי כדוגמה לקבלת אחריות ולשינוי אפשרי בתרבות הניהול של הספורט בישראל”.

תובע נוסף הוא גל איבמר, שהגיש כנגד המועדון תביעה על סך 74,959 שקל, והיא מוגשת כפי שעולה מכתב התביעה בגין הלנת שכר, הפרשות לתגמולים ופיצויים, ניכויים שלא כדין כשבסעיף זה נכתב בין היתר: “כמו כן, החל מחודש 08/2019 הגדילה הנתבעת לעשות וניכתה סכומים מהתובע, עבור "חלק עובד" לתגמולים ושלשלה אותם לכיסה – סה"כ 7,368 שקל. בעבר כבר נפסק, כי התנהלות זו הנה גניבה, פשוטו כמשמעו, ומהווה עבירה פלילית לנושאי משרה בתאגיד, ומאפשרת לבצע הרמת מסך מול בעלי ומורשי העמותה. בשל העובדה שעילת התביעה בגין היעדר הפרשות כוללת גם את חלק העובד, שנוכה, הרי שפרק זה יכלול אך ורק את זכויות העובד לניכויים בגין ביטוח לאומי ומס בריאות”.  סעיפים נוספים בגינם הוגשה התביעה נוגעים לסעיף הודעה לעובד, הפרת תיקון 24 לחוק הגנת השכר, דמי הבראה ונסיעות.  

בר טימור ושחקני הפועל תל אביב (עמרי שטיין)בר טימור ושחקני הפועל תל אביב (עמרי שטיין)

התובע השלישי הוא עידן קציר שתביעתו כנגד המועדון עומדת על סך 97,443 שקל, והיא הוגשה כפי שעולה מכתב התביעה בגין פיצויי הלנת שכר, הפרשות לקופות גמל, ניכויים שלא כדין, אי מסירת הודעה לעובד, השתתפות בהוצאות הנסיעה, דמי הבראה ופיצוי מכוח הוראות תיקון 24 בו נטען ל”אי מסירת 29 תלושי שכר”.

התובע הרביעי נגד הפועל תל אביב, א.ג, שבגלל תפקידו בצבא ביקשו לא לציין את שמו, למרות שהוא מוכר, תובע את המועדון על 33,490 שקל וכפי שעולה מכתב התביעה, הסעיפים בגינם הפועל תל אביב נתבעת נוגעים להלנת שכר, השתתפות בהוצאות הנסיעה, ופיצוי מכוח הוראות תיקון 24.

ארגון מאמני ומאמנות הכדורסל: “פגיעה כלכלית במאמן היא עבירה על החוק”

מטעם הנהלת ארגון מאמני ומאמנות הכדורסל נמסר בתגובה: “אנחנו מודעים למוסר התשלומים בהפועל ת"א כבר תקופה ארוכה. הארגון, ע"י משרד מסדה כהן ושות' עורכי דין, מייצג את המאמנים שבחרו להתלונן במקרה הזה של פגיעה כלכלית חמורה בזכויות עובדים.

לצערנו, במקרה הנוכחי ובמקרים רבים מועדונים מעדיפים להחליף עוד זר ועוד זר בקבוצת הבוגרים במקום לשלם שכר לעובד במועדון שמחנך ומגדל את דור העתיד שלהם. ישנם מאמנים ומאמנות במחלקות הנוער/נערות שבגלל פחד שיפגעו בהם בעתיד במקום העבודה הנוכחי או אחר, מפחדים להתלונן ואסור שכך יהיה.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

בדרך כלל הפגיעה היא במאמנים ובמאמנות שעובדים עם הגילאים הצעירים ולצערנו חלק לא קטן מהמועדונים עובדים בשיטת מצליח ומשלמים תנאים סוציאליים רק למי שמתלונן, במקרים אחרים לא משלמים שכר למאמנים מספר רב של חודשים. הארגון עומד מאחורי כל מאמן/ת שזכויותיו ותנאיו נפגעים, המאמן הוא דמות חינוכית ומקצועית שאחראית על עיצוב שחקני ושחקניות דור העתיד של הכדורסל הישראלי והחברה הישראלית ויש להתייחס אליו בכבוד הראוי לו.

אנחנו קוראים לגופים המטפלים בכדורסל הישראלי להבהיר למועדונים בישראל שפגיעה כלכלית במאמן היא עבירה על החוק שלא תתקבל ומועדון שלא יכבד הסכמים לא יוכל להיות חלק מהכדורסל בישראל.

הפועל ת”א: “עומדים מאחורי המאמנים המצוינים שלנו”

“אנו מאשרים שארבעת המאמנים המדוברים הגישו תביעה כנגד המועדון. בשנה האחרונה עמלנו קשות לעמוד בהתחייבויות השוטפות שלנו על אף מגיפת הקורונה, שפגעה פגיעה קשה במחלקת הנוער שהושבתה בתחילת השנה שעברה וחזרה בשנה האחרונה לפעול באופן חלקי בלבד ולפרקי זמן קצרים. אנחנו עומדים מאחורי המאמנים המצוינים שלנו וכפי שהוכחנו בעבר גם הפעם נתאושש יחד ונפתור את כל המחלוקות והפערים ככל שישנם כאלה”.

הפסד שני העונה למכבי, 70:79 לגלבוע/גליל
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */