יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

לגיה משלו: הפריצה הגדולה של אושר דוידה

הסקאוט הסקוטי, המעבר ממכבי ת"א, הקרדיט והדחיפה של דהאן. הכישרון של הפועל ת"א שקיבל הצעה מפתה מלגיה ורשה רק רוצה להמשיך לפרוץ. ב-20:00: ק"ש

|
אושר דוידה (נעם מורנו)
אושר דוידה (נעם מורנו)

אושר דוידה טעם מהקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב כבר לפני שנתיים. הוא עבר מהמגרש הסינטטי במתחם חודורוב למתחם הבוגרים תחת קובי רפואה וסומן כמי שאמור להשתפשף בפלייאוף התחתון, לקראת עלייתו הקבועה בעונה לאחר מכן. אך הדברים לא עבדו כמו שתכננו בוולפסון, כשהאדומים הבטיחו הישארות רק מחזור אחד לפני סיום העונה. זה לא היה הזמן להזדמנויות לצעירים.

ב-20:00 דוידה יפגוש את רפואה ואת עירוני קריית שמונה באצטדיון בלומפילד למשחק שבו הפועל ת"א תבקש להמשיך במומנטום החיובי, ובמסע ההישרדות שלה שהוזנק באופן רשמי בשבת שעברה אך קיבל דחיפה רצינית ביום שלישי, עם הניצחון על בית"ר ירושלים, שהושג בזכות הטאץ' היפיפה של עומרי אלטמן ולא פחות מכך – הבישול האדיר של דוידה.

האם בילבאו תנקום בבארסה על ההדחה בגביע?

ואיזה שבוע עבר על דוידה. מעבר לבישול שסידר שלוש נקודות יקרות וקריטיות עבור ניר קלינגר והאדומים, הקיצוני בן ה-19 קיבל הצעה לעבור ללגיה ורשה הפולנית תמורת כחצי מיליון אירו בעבור מחצית מכרטיס השחקן שלו, כפי שנחשף ב-ONE, ביקש מהבעלים לצאת לאירופה ולהתקדם, אך קיבל סירוב והתאכזב.

“אכן התקבלה הצעה גם על אושר דוידה – ונדחתה”, הודיעה הפועל ת"א באופן רשמי מיד לאחר מכן. “בשל הסיטואציה המקצועית אליה נקלענו, הנהלת המועדון החליטה שלא לנהל מו״מ למכירת שחקנים עד לסיום העונה - וגם אם תתקבל הצעה גבוהה משמעותית מזו שהתקבלה על אושר, היא תידחה. הנהלת המועדון תסייע ככל יכולתה ולבטח לא תפריע לשחקנים להתפתח ולממש את חלומם לשחק באירופה, אם כי אנו סבורים שאין זה הזמן הנכון - ובשלב זה הנושא אינו עומד על הפרק”.

שרון ניסנוב. כרגע לא מוכר (חגי מיכאלי)שרון ניסנוב. כרגע לא מוכר (חגי מיכאלי)

אך עם זאת, הפולנים צפויים להגיש הצעה נוספת כדי לצרף את דוידה, אחריו עקבו החל מהעונה שעברה. ג'ון פארק עקב, ליתר דיוק. האיש מאחורי ההצעה והרצון לצרף את הקיצוני ללגיה הוא איש הכדורגל הסקוטי, שמתפקד כרגע כראש מערך הסקאוטינג הבין-לאומי של המועדון מוורשה ומצוי בקשרים מצוינים עם סוכנו של דוידה, דודו דהאן, שאף ביצע מולו כמה וכמה עסקאות בעבר. בין היתר, החתמתם של ניר ביטון, בירם כיאל ורמי גרשון בסלטיק, אז עבד כסקאוט שלה. כמו כן, הוא ייעץ גם למנכ"ל מכבי ת"א בעבר, בן מנספורד, בתקופתו בישראל ומכיר היטב את השוק הישראלי באופן כללי.

באותה נשימה, אם ההצעה תעלה והאדומים יוכלו להעשיר את קופת המועדון בעוד כמה מאות אלפי אירו, ייתכן והתמונה תשתנה עוד בחלון ההעברות הנוכחי, כאשר הם מחפשים חיזוק באופן מידי במטרה להגן על תואר האליפות ולאחר שמספר שחקנים עזבו את הקבוצה. אם לא יצליחו – הפולנים סימנו את דוידה כיעד מבחינתם, וכשחקן בעל פוטנציאל גדול למכירה בעתיד, וינסו לשים עליו את ידיהם גם בקיץ, אם לא תהיה ברירה.

דודו דהאן. בקשרים טובים עם הסקאוט הסקוטי (חגי מיכאלי)דודו דהאן. בקשרים טובים עם הסקאוט הסקוטי (חגי מיכאלי)

לשחקן אף נאמר כי בסיום העונה המועדון לא יעמוד בדרכו, אבל כעת יש את משימת ההישרדות החשובה מכל, אחרי שהוגשה ההצעה הרשמית על ידי דהאן, שבעצמו דוחף בכיוון העסקה ונחוש להוציא את דוידה כמה שיותר מהר לאירופה.

אבל עוד לפני שדוידה ימשיך להוכיח את הכישרון הגדול שלו, מעניין להעיף מבט על הדרך שעשה במתחם חודורוב עד שהגיע להיות שחקן הרכב קבוע בקבוצה הבוגרת, בגיל 19 בלבד, כשבשורה התחתונה – מבין כל חברי פרויקט "התינוקות" היוקרתי שכבר הספיק להתמסמס כעבור פחות משנה אחרי שיצא לדרך בקול תרועה רמה, דוידה הוא היחיד ששרד בהפועל, לפחות בנקודת הזמן הנוכחית, והוא מצדיק את הקרדיט שהוא מקבל מקלינגר.

ניר קלינגר. דוידה היחיד ששרד מפרויקט התינוקות (שחר גרוס)ניר קלינגר. דוידה היחיד ששרד מפרויקט התינוקות (שחר גרוס)

דוידה, שקיבל כמה צ'אנסים בפלייאוף העליון בעונה שעברה, הראה ניצוצות אמנם, אבל לא הבריק, לפני שביצע קפיצת מדרגה גדולה בקיץ האחרון, ואז "נפתח לו". קלינגר, שבחר לשנות כיוון והביא חיזוק של שחקנים ותיקים ומנוסים על פני צעירי המועדון, הימר על דוידה מפתיחת העונה, האמין בו יותר מכולם ונתן לו את המושכות בהרכב הפותח. 15 הופעות רשם הקיצוני הצעיר, כבש פעמיים ובישל פעמיים, אבל תמיד הפגין את הכישרון המתפרץ שלו, המהירות הגבוהה והטכניקה המרשימה.

ליתר דיוק, דוידה הרשים בעיקר בהיותו שחקן כנף ימני עם רגל שמאל חזקה, ומרבה לחתוך למרכז ולסכן את השער. גם היכולות הפיזיות והאתלטיות שלו בלטו והרשימו את הפולנים, גם הכוח המתפרץ ושינויים הקצב שגורם מקצועי שמכיר אותו היטב כינה אותם "מטורפים". 

“הוא שחקן כזה שמשנה קצב במשחק ויכול לעשות את זה מיד שוב. עשה התקדמות גדולה ומה שמרשים אצלו גם זה שהוא באמת מסוג השחקנים שמחפשים תמיד לפרגן ולא אובססיביים למספרים שלהם”, הוסיף אותו גורם. “חילופי המאמנים בהפועל בשנים האחרונות קצת עצרו אותו כי הוא היה מועמד לקפוץ לבוגרת וכל פעם שינוי דרך, גם הקורונה לא עזרה ממש, אבל אם ימשיך ככה ויתנו לו את המפתחות הוא עוד יגיע רחוק מאוד עם הנתונים הגופניים והעוצמות שיש לו, שאין כמעט לאף ישראלי. בטח לא בגילאים האלה”. 

אושר דוידה חוגג (רדאד ג'בארה)אושר דוידה חוגג (רדאד ג'בארה)

למעשה, דוידה סומן ככישרון גדול במחלקה האדומה, ובכלל בישראל – לפני כמה שנים. דוידה גדל במ.ס אשדוד, עבר למכבי ת"א וחצה את הכביש להפועל בגיל נערים, בחינם, רגע לפני שהצעות בסך מאות אלפי שקלים צצו מכל עבר. מאז, הוא הגיע לוולפסון מדי יום ברכבות, כדי להגשים את החלום ולפרוץ בליגת העל, וכך קרה. 

בתווך, הצהובים ניסו להשיבו לקריית שלום כמה וכמה פעמים (בגילאי נוער וגם בתווך בין הנוער לבוגרים), אך הבחור הצעיר כבר התחבר למועדון האדום, חוזית ורגשית, וכל ההצעות עליו נדחו. אבי לוזון אמר עליו פעם בשיחה סגורה כי הוא אחד השחקנים הכי טובים בגילאי הנוער, ושהיה רוצה לראות אותו מתפתח ונמכר ממכבי פ"ת לאירופה, אך לא הצליח להשיג אותו. גם מכבי חיפה והפועל באר שבע בזמנן.

אבי לוזון. התלהב מדוידה (רדאד ג'בארה)אבי לוזון. התלהב מדוידה (רדאד ג'בארה)

הוא נחשב חלק מ"דור הזהב של הפועל ת"א", שהשלים לפני שנתיים זכייה שלישית רצופה בגביע המדינה, מנערים ב' ועד לנוער. הוא עצמו זכה ברצף עד אז בשבעה גביעים ברציפות באופן אישי. גם בנבחרות ישראל הוא חווה הצלחות ביחד עם ליאל עבדה, ארד בר, חברו להפועל ת"א וקשר מכבי פ"ת כיום, עמית מאיר, עומר ניראון ועידו שחר (בין היתר), והופיע איתם באליפות אירופה לנוער באנגליה ב-2018.

“זה כבר כמה שנים שהפועל שמה את כל הביצים שלה עליו”, אמרו בסביבת המועדון. “השקיעו בו תמיד וסימנו אותו כיהלום של המחלקה. השם דוידה תמיד עלה בשיחות האלה על מחלקת הנוער ומי מועמד לקפוץ לבוגרת. מצד אחד הוא סומן לעלות לבוגרת לפני כולם, נדחק לפינה בעונה שעברה ולא קיבל קרדיט כמו שאר הצעירים, לא ממש בלט, אבל השנה הכל התפוצץ. בזמן שכל אחד כבר בסרט אחר, הוא תקע יתד בליגת העל, זומן לנבחרת הצעירה ומחוזר על ידי אלופת פולין”.

אושר דוידה בועט (רדאד ג'בארה)אושר דוידה בועט (רדאד ג'בארה)

“הוא התבגר לנו ברגע העונה”, התגאו השבוע בהפועל ת"א. “הוא נראה יותר רציני מהאימון הראשון, גם באימונים וגם מחוץ למגרש – קלינגר זיהה את זה וזרק אותו למים, בלי שיחת הכנה מיוחדת. מאז, הוא מדבר איתו לא מעט ומדריך אותו, אבל בפועל הוא פשוט נכנס בטבעיות להרכב והוכיח שלא צריך להוציא אותו. יש מהפכה, ודוידה נשאר למרות שהניסיון מועדף על פני הצעירים היום אצלנו, בניגוד למגמה הקודמת”.

“אין סיבה שנשחרר אותו עכשיו, הוא חשוב מדי מכדי לוותר עליו. אנחנו אמנם לא מנהלים מו"מ עד סיום העונה מהסיבה שמאמינים שהוא שווה הרבה יותר, אבל מדובר עליו ספציפית, ולא בכלל, כי שחקנים אחרים עוד יעזבו את וולפסון. את אושר אנחנו רוצים לשמור עוד”.

אושר דוידה עם הכדור. לא ממהרים למכור אותו (רדאד ג'בארה)אושר דוידה עם הכדור. לא ממהרים למכור אותו (רדאד ג'בארה)

“כשאושר מקבל את הכדור על הקו, אתה יודע שיקרה פה משהו. הוא לא יחזיר אחורה, תמיד יפתיע אותך, יחתוך, יתקדם הלאה, ירים, יעבור שחקן, משהו טוב יקרה בהתקפה. עכשיו מתחיל לספק מספרים לאט לאט, אז למה שנעצור את ההתקדמות שלו בקבוצה קודם כל?”, אמר גורם אחר במועדון.

דוידה, מבחינתו, התאכזב אמנם מההחלטה של הפועל ת"א, אבל גם הבין אותה וביקש לאחר מכן מסוכנו להתעסק בעניין לגיה בעצמו, ולאפשר לו להתמקד בקבוצה בלבד. אחרי הסאגה הקצרה, שעוד עשויה להתפתח שוב, הוא ינסה לשמור על המומנטום של האדומים, ושלו באופן אישי, כדי להמשיך במסע ההישרדות שלהם. אם ימשיך ככה, בקיץ בוולפסון כבר לא יוכלו לשמור עליו, ומי יודע מה יהיה המחיר שלו אז?

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */