יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:12

צ'לסי תערוך טקס לציון יום השואה לפני וולבס

ב-20:00, לרגל יום השואה הבינלאומי, הלונדונים יקרינו מיצג להנצחת הספורטאים שנרצחו. אברמוביץ': "אסור לשכוח את הזוועות". וגם: מחוות המועדונים

|
רומן אברמוביץ' (צ'לסי)
רומן אברמוביץ' (צ'לסי)

לרגל ציון יום השואה הבינלאומי שחל היום, צ’לסי תערוך הערב (רביעי) מחווה מיוחדת בטרם שריקת הפתיחה במשחק מול וולבס ב-20:00. המועדון הלונדוני, עם תומאס טוכל בבכורה על הקווים, יציגו מיצג הנצחה מרגש לזכר קורבנות השואה בסטמפורד ברידג’.

צ’לסי מציינת שלוש שנים לקמפיין ‘Say No to Antisemitism’ (לא לאנטישמיות), ומשיק תערוכה ייחודית וספר הנצחה לזכרם של ספורטאים יהודיים שנרצחו בשואה, כל זאת ביוזמת בעלי הקבוצה רומן אברמוביץ'. האצטדיון יוחשך ויוקרן מופע אור מיוחד להנצחת 20 ספורטאים וספורטאיות שנרצחו על ידי הנאצים.  

סטמפורד ברידג' מוכן (רויטרס)סטמפורד ברידג' מוכן (רויטרס)

בכניסה לאצטדיון הלונדוני תוצג תערוכה ייחודית שתמחיש את סיפוריהם של הספורטאים והספורטאיות המוזכרים, והונצחו על ידי המועדון בפרויקט ייחודי בשם '49 להבות', ביוזמתו ובמימונו של אברמוביץ' ובשיתוף עם אמן הרחוב הבריטי-ישראלי סולומון סוזה, על שם הספורטאים האולימפיים שנרצחו בשואה.  

אוהדי צ'לסי יוכלו לחוות את התערוכה גם במשחקים עתידיים ובמהלך סיורים באצטדיון, שאת אחד מקירותיו מעטר ציור קיר ענק להנצחתם של כדורגלנים יהודים שנרצחו בשואה. בנוסף, משיק המועדון ספר דיוקנאות של הספורטאים היהודיים, הכולל דברי פתיחה של אישים בולטים מהעולם, וביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, במטרה להמשיך ולשמור על מורשתם של הספורטאים על ידי שיתוף סיפוריהם ולעורר השראה בקרב הדורות הבאים. את הספר הייחודי ניתן יהיה להשיג החל מהערב בחנות צ'לסי.  

ספר הזיכרון (צ'לסי)ספר הזיכרון (צ'לסי)

אברמוביץ', במסר אישי בספר ההנצחה: "כשהגעתי לצ'לסי, היו לי שתי שאיפות: ליצור קבוצת על ברמה עולמית, ולהבטיח שהמועדון ישחק תפקיד חיובי בכל הקהילות שלנו, תוך שימוש בכדורגל ככלי להשראה ולמעורבות. באמצעות קרן צ'לסי, אנו מקדמים תכניות לקידום שוויון ולמאבק בגזענות בכל העולם. ועדיין נותרה עוד עבודה רבה לפנינו בעולם. לפני שלוש שנים יצאנו עם הקמפיין כנגד אנטישמיות, ואני גאה באוהדים על התמיכה הרבה שלהם בקמפיין, ועל ההתקדמות וההשפעה החיובית שהשגנו מאז שיצאנו לדרך. אסור לנו לשכוח את מעשי הזוועה שהתרחשו בשואה, ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע מהם להתרחש בשנית". 

במסגרת מאבקם העולמי של המועדון צ'לסי ובעליו בגזענות בספורט, נפגשו במהלך השנים האחרונות שחקני הקבוצה והאוהדים עם ניצולי שואה, ביקרו במחנות ריכוז והשמדה, יצאו במשלחת רשמית של הקבוצה ב"מצעד החיים" וחברו לארגונים בינלאומיים רבים, וביניהם הקונגרס היהודי העולמי והליגה כנגד השמצה. הקמפיין המתמשך ממשיך לזכות לחשיפה בינלאומית חסרת תקדים, וסוחף אחריו גורמי ממשל, ארגונים מובילים ברחבי העולם, ארגוני ספורט ומובילי דעה רבים. 

רובי ריבלין (לפמ)רובי ריבלין (לפמ)

“לא עוד”: ספורטאים ומועדונים במחוות לרגל ציון יום השואה

בתוך כך, אחד מהספורטאים שערכו מחווה לרגל ציון יום השואה הבין-לאומי הוא  אנדראה פטאניה, החלוץ היהודי של נאפולי, אשר פרסם תמונה ממחנה ההשמדה אושוויץ וכתב בעברית: “שלום”.

הסטורי של אנדראה פטאניה (אינסטגרם)הסטורי של אנדראה פטאניה (אינסטגרם)

גם בעמוד הרשמי של נבחרת גרמניה בכדורגל ציינו את יום השואה, כאשר כתבו: “היום מלאו 76 שנים לשחרור מחנה הריכוז אושוויץ. המחשבות שלנו עם הקורבנות, הניצולים ובני משפחותיהם. לעולם לא שוב”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */