יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הוארך מעצרם של החשודים בפרשת אצילי והרימון

שופטת ביה"מ השלום בת"א החליטה להאריך עד לחמישי את מעצרם של שני החשודים בהנחת רימון ההלם מחוץ לבית משפחת אצילי. מכבי חיפה: "סומכים על המשטרה"

|
החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)
החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)

הוארך בחמישה ימים מעצרם של שני אוהדי מכבי חיפה שנעצרו בחשד להנחת רימון ההלם מחוץ לבית הוריו של קשר הקבוצה, עומר אצילי, בחולון. השניים הגיעו היום (ראשון) לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, כשהשופטת החליטה להאריך את מעצרם של השניים, בר גיטא ועומרי בן לולו.

לאחר הדיון, מכבי חיפה מסרה בנושא: “מדובר באירוע פלילי חמור, אותו אנו כמובן מגנים בכל תוקף! אנו סומכים על משטרת ישראל, שעושה הכל על מנת למצוא את האשמים ולהעמידם לדין”.

כאמור, שני העצורים הם אוהדי מכבי חיפה וכאלה שמוכרים בקרב הקהל הירוק. אחד מהם כבר הסתבך בעבר באירוע משמעתי במשחק של הקבוצה, ואחד משניהם גם הפגין בזמנו מול ביתו של מנכ”ל המועדון, אסף בן דב. חברתו של אחד משני החשודים נחקרה גם היא בנושא.

עו"ד רועי קרן: מדובר במעצר שווא

החשדות נגד השניים הם בגין סחיטה באיומים, החזקת חומר נפיץ וקשירת קשר לפשע. עו”ד רועי קרן שמייצג את החשוד, בר גיטא, אמר בתגובה ל-ONE: “המשטרה הגיעה לאדם הלא נכון, אין לו כל קשר לפרשה והוא מברך על הגעתו של אצילי למכבי חיפה. מדובר במעצר שווא, למשטרה אין קצה חוט וכנראה שלא מוצא חן בעיניי מישהי שאין עצורים ושום דבר לא זז בחקירה, אז עצרו מישהו שלא קשור, נורמטיבי לחלוטין, אוהד מכבי חיפה שאין לו שום עניין ושום אנטי נגד עומר אצילי. אין כאן כל מניע. פשוט טעות בזיהוי ועוול שנגרם לאדם נורמטיבי ואני בטוח שכבר היום הוא ישתחרר לביתו. הפרשה הזאת כלל לא מעניינת אותו. אנחנו לא שומרי הסף ולא שומרי המורל של אף אחד״. 

לגבי האשמות נגד הלקוח שלו, הוסיף עו”ד קרן: ״כרגע הייתה חקירה ראשונה, כרגע עוד לא ראיתי אותו. אנחנו נשמע את הדברים, הוא ישתף פעולה, הוא יתמודד. אוהד פעיל שפשוט לא קשור לזה. אוהד טוב כמו כל האוהדים של מכבי חיפה, יש כאן טעות נוראית ואני בטוח שמהר מאוד יראו שהוא לא קשור והמשטרה תמשיך לחפש בכיוונים הנכונים ולא בכיוון הזה״.

עו"ד רועי קרן (רדאד ג'בארה)עו"ד רועי קרן (רדאד ג'בארה)

עו״ד אביחי חג׳בי, שמייצג את החשוד השני, מסר לפני דיון הארכת המעצר: ״היום בבוקר נעצר מרשי שמתחילת הדרך הוא אינו חשוד במעשים, אני רק רוצה להזכיר לכם שהעובדה שמרשי אוהד מכבי חיפה לא מספיקה כדי לבקש את מעצרו. אני אזכיר שעומר אצילי היה מעורב בפרשיה מסוימת במהלך התקופה האחרונה, על אף שהיא נסגרה מחוסר אשמה, אני סבור שהמשטרה צריכה לבדוק כיוונים נוספים ומניעים נוספים. אני בטוח שבית המשפט יקבל את עמדתנו ויחליט לשחרר את מרשי, או לחלופין יבחן את הדברים ולא כפי שמשטרת ישראל טוענת שהיא פיצחה את העניין״.
 
עוד ציין: ״החשוד לא מבין איך קישרו אותו לאירוע הזה ואנחנו בטוחים שמשטרת ישראל יבינו שאין לו קשר למקרה, הוא אוהד מכבי חיפה מספר שנים אבל העובדה שיש מספר אוהדים שלא רצו את אצילי בקבוצה, לא מספיקה על מנת לבקש את מעצרו״.

מהלך הדיון הראשון

16:56 – הדיון התחיל: אחרי ששני החשודים נכנסו, כשאחד מהם עם פנים מכוסות, נמסרה הודעה מטעם המשטרה: ״מדובר בחשוד אחד יחד עם אחר, סחטו ואיימו את משפחת אצילי, הונח רימון בביתם ורוססו כתובות גרפיטי״.

עו”ד קרן, המייצג את בר גיטא, פתח בשאלה “עם מי יצרו קשר?”, כאשר אנשי המשטרה השיבו “עם עומר ועם משפחתו”. בהמשך, נשאלו במשטרה האם הם מזהים את החשוד, כאשר הם השיבו כי הדבר “לא רלוונטי לחקירה”.  

החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)

עו”ד קרן המשיך ושאל “האם הפלאפון שלו הוציא שיחה או הודעה למשפחת אצילי?”, המשטרה השיבה כי הדבר “בידי בית המשפט”. קרן שאל לאחר מכן האם יש הוכחות כי החשוד היה בסביבת ביתו של אצילי בזמן שהונח הרימון, המשטרה ענתה: “הוא לא משתף פעולה בחקירה שלו”. 

החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)

בהמשך, שאל עו”ד קרן “האם אירוע הגרפיטי הוא אירוע בפני עצמו?”, המשטרה השיבה כי “מדובר באירוע פלילי בפני עצמו”, לשאלה מה נכתב באותו גרפיטי ענו: “אצילי פדופיל תתרחק מחיפה, לפעמיים הקארמה היא בת 15 ועד מספר מילים״. 

עו”ד קרן המשיך ושאל את המשטרה “האם בדקו כיוונים של סחיטה על רקע הפרשיה שהייתה?”, המשטרה השיבה: “״מחומר החקירה שעולה, החשוד שלך הוא העיקרי שלנו״. בהמשך המשטרה מסרה כי ישנו עוד חשוד אחד שנתן עדות והתיק נגדו טרם נסגר, אך הוא שוחרר בשלב זה לביתו.  

עו”ד קרן המשיך ושאל: “עם מי יצרו קשר מהמשפחה”, כאשר המשטרה ענתה כי “איתו (עומר) ועם משפחתו). גם קשר טלפוני וגם קשר של פגישות”. על השאלה של עו”ד קורן “האם הטלפון שלו (של החשוד) שנתפס על ידכם הוציא שיחה או הודעה למשפחת אצילי?”, כאשר על השאלה הזאת השיבה המשטרה “בפני בית המשפט”.

החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)החשוד בהנחת הרימון מחוץ לבית משפחת אצילי (רדאד ג'בארה)

עו״ד קרן סיכם את הדיון: “מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין, ללא עבר פלילי. אוהד מכבי חיפה, אין לו טענה על כל שמכבי חיפה החתימו את השחקן אצילי בקבוצה, הוא לא התבטא על כך בשום מקום. אני בטוח שההודעות שנשלחו למשפחתו הם לא מהטלפון של החשוד”.

עוד הוסיף עו”ד קרן: ״בית המשפט הורה כל הארכת מעצר עד ליום חמישי, אנחנו נשקול הגשת ערער. אני בטוח שהראיות הן חלשות ודלות ואני מקווה שבקרוב העניין הזה יסתיים כי פשוט עושים כאן עוול לבן אדם שלא קשור לעניין הזה, המשטרה טענה שיש עוד חשוד שנחקר ושוחרר. אני לא יודע מי בעל האינטרסים שהצביע דווקא עליו, כי הוא לא קשור להנחת הרימון. מדובר באוהד מסור, לא אלים, סטודנט. הוא לא התבטא מעולם שהוא לא מעוניין בהגעתו של אצילי לקבוצה״.

איטה נחמן, השופטת שהאריכה את מעצרו של החשוד בחמישה ימים נוספים סיכמה: “בפניי בקשה להארכת מעצרו של החשוד, אשר נעצר בחשד לביצוע עבירות של סחר בסם מסוכן, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, הנחת חומר נפץ או נוזל שלא כדין, קשירת קשר לעשות פשע, סחיטה באיומים, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים

“מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. לאחר שמיעת טיעוני הצדדים ועיון בתיק החקירה אני מוצאת, כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשוד וכי מתקיימת עילה למעצרו, שהיא עילה כפולה הן מסוכנות והן חשד לשיבוש הליכים לאור פעולות החקירה הנדרשות.

“אשר על כן – ותוך התחשבות ברשימת פעולות החקירה שהוצגה בפניי – 21 פעולות, אני נעתרת לבקשה, אם כי באופן חלקי לצורך במקרה של בית המשפט, ומורה על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום 28 בינואר 2021, בשעה 12:00”.

מהלך הדיון השני

עו”ד אביחי חג’בי, המייצג את החשוד השני, עומרי בן לולו, פתח בשאלה “מתי עלה החשד בעניין שלו?”, כאשר המשטרה העדיפה “לא לפרט בעניין הזה”. עו״ד חג׳בי המשיך ״המשיב מסר גירסא, הוא גם הציע לכם לבוא איתו כדי שתסתכלו במצלמות”, “כן, זה עלה” ענתה המשטרה, שמסרה גם כי היא מייחסת לחשוד השני את ביצוע הגרפיטי.  

עו"ד אביחי חג'בי (רדאד ג'בארה)עו"ד אביחי חג'בי (רדאד ג'בארה)

עו”ד חג’בי המשיך ושאל: ״אם אתם טוענים שהוא שלח הודעות לאצילי אז כמה הודעות הוא שלח?”, כאשר גם על השאלה הזו במשטרה העדיפו “לא לפרט בשלב זה”. עו”ד חג’בי שאל את המשטרה אילו עבירת מיוחסות לחשוד, כאשר המשטרה ענתה כי מדובר ב”כלל העבירות”, אך לא הסכימה לפרט את תפקידו של החשוד באירוע. 

לאחר מכן, נציגי המשטרה הוסיפו: “בפני בית המשפט מונחות 21 פעולות חקירה, אני לא אפרט עוד בשלב זה”.

עו"ד אביחי חג'בי (רדאד ג'בארה)עו"ד אביחי חג'בי (רדאד ג'בארה)

עו״ד חג׳בי המשיך: ״נכחתי בדיון הקודם, יש לנו פה משיב שמוסר גרסה באופן ברור ואומר שאין לו קשר לדברים. לא רק שאין לו קשר, הוא לא חושש להגיד שהוא פנה לאצילי אבל הוא פנה על מנת לגשר, הוא התקשר פעם אחת ולא יותר במטרה לגשר. הוא מציע ליחידה החוקרת להתלוות אליו. יש הבדל מי בין ששם את כל הקלפים על השולחן לבין מי שמלא את פיו במים. אם יש קשר בין המשיב הזה למשיב השני זה לא קושר אותו לביצוע העבירה, הוא בקשר עם עוד 60 או 70 אוהדי מכבי חיפה. אני סבור שניתן לשחררו כבר עתה, לא כל יום חשוד יושב בחדר חקירות ומציע לעזור על מנת להוכיח שהוא לא אשם״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */