יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:30

שמאילוב הבטיח את מקומו באולימפיאדת טוקיו

הדירוג האולימפי פורסם אחרי המאסטרס: הג'ודאי שוב גבר על טל פליקר במאבק על הכרטיס הבודד ב-66 ק"ג. אצל הנשים, גילי כהן תתחרה במקום פרימו ביפן?

|
ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)
ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

המאבק על הכרטיסים לאולימפיאדת טוקיו מתקרב להכרעה. הקריטריון הישראלי ייסגר בעוד כחודש והלילה (שישי) כבר ניתן לומר כי בקטגוריית המשקל של עד 66 ק”ג ברוך שמאילוב מבטיח את מקומו במשלחת האולימפית. לעומת זאת, ב-52 ק”ג הפער בין גפן פרימו לגילי כהן מצטמצם מאוד והמרדף אחר הכרטיס הבודד ליפן יוכרע בגראנד סלאם תל אביב.

ברוך שמאילוב היה מדורג לפני התחרות בקטאר במקום ה-8 בדירוג האולימפי, בעוד שסגן אלוף אירופה טל פליקר דורג במקום ה-11 בפער של 537 נקודות. אלא שכעת, המצב השתנה ושמאילוב פתח פער גדול יותר מחברו לנבחרת אחרי טורניר המאסטרס בקטאר.

ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

אחרי ששמאילוב העפיל לגמר טורניר המאסטרס וזכה במדליית הכסף הוא טיפס למקום ה-5 בדירוג האולימפי, בזמן שפליקר שהודח כבר בתחילת התחרות, ירד למקום ה-13 ונותר מאחוריו בפער של 1,572 נקודות דירוג, כך שהסיפור גמור. שמאילוב מבטיח שוב את מקומו באולימפיאדת טוקיו שתתקיים בקיץ, הרי שהקריטריון הישראלי הוארך רק עד לסוף החודש הבא.

פליקר כבר סיכם את הקמפיין וציין אחרי המאסטרס כי הוא צפוי להמשיך לקמפיין נוסף: “הדרך ארוכה ורצופה במכשולים. בספורט לרוב אנחנו נמדדים במבחן התוצאה, הפעם לצערי היכולת שלי לא סיפקה לי את התוצאה. בחרתי להתמודד ארבע שנים בקמפיין שהסוף שלו אולי לא יהיה מתוק, אבל בידיעה שלמה שאני הולך לעשות דרך. הדרך הזאת היא שלי, לטוב ולרע ואני לא מצטער לרגע אחד. אני המבקר והאוהד הכי גדול של עצמי ואני יודע שיש לי עוד הרבה מה להראות”.

טל פליקר ופיטר פלצ'יק (איציק בלניצקי)טל פליקר ופיטר פלצ'יק (איציק בלניצקי)

בנשים, המאבק בין גילי כהן שדורגה במקום ה-19 לגפן פרימו שדורגה במקום ה-11 נמשך ונהיה מעניין יותר. כהן הוותיקה סיימה את התחרות האחרונה בקטאר בבית הניחומים וקיבלה ניקוד חשוב שהקפיץ אותה למקום ה-14, אחרי שפרימו הודחה כבר בקרב הראשון שלה בדוחא ולא קיבלה ניקוד במאסטרס, כך שכרגע כהן מצמצמת את הפער מפרימו שמדורגת כעת במקום ה-12 במשקל של עד 52 ק”ג.

ההפרש ביניהן הוא של שני מקומות בלבד ו-266 נקודות, וזה אומר שהתוצאות שלהן בגראנד סלאם תל אביב יכריעו את המירוץ. כרגע פרימו לא מצליחה לספק ניצחונות וגילי כהן ממש נושפת בעורפה. למרות זאת, הכל תלוי בפרימו הצעירה, אבל אם היא תמעד על המזרן הביתי בישראל - היא עלולה גם לאבד את הכרטיס לטוקיו.

גפן פרימו (חגי מיכאלי)גפן פרימו (חגי מיכאלי)

ב-57 ק”ג, תמנע נלסון לוי שהתמודדה על מדליית הארד במאסטרס והפסידה, בכל זאת קפצה מקום אחד בדירוג למקום ה-10. בגברים, גם אורי ששון במקום ה-10 במשקל הפתוח והוא יודע שיצטרך לחזור לזכות במדליות כדי להיות מדורג בטוקיו. שגיא מוקי חזר להתחרות אחרי 11 חודשים ונותר במקום ה-2 בעולם ב-81 ק”ג, וכך גם פיטר פלצ’יק שכרגע הוא מספר 2 בעולם במשקל עד 100 ק”ג. לעומתם, לי קוכמן מדורג במקום ה-25 בדירוג ל-90 ק”ג וספק אם בכלל יקבע את הקריטריון למשחקים האולימפיים לאור התוצאות האחרונות שלו.

חינוך של אבא: מאור מקבל עוגה בפנים מבנו
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */