יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:36
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 108 - 73
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

שרף: דורכים על המאמנים הישראלים, נפסיד ככה

על רקע ההחתמות הנמשכות של מאמנים זרים בכדורסל, צביקה שרף פותח פה. על מכבי: "לא שמים על הישראלים שם, עד עכשיו העונה היא כישלון ענק". וגם: קטש

|
צביקה שרף (שחר גרוס)
צביקה שרף (שחר גרוס)

צביקה שרף מאוד לא אוהב את מה שקורה כיום עם המאמנים הישראלים בכדורסל. הפועל ירושלים אחרי עזיבת עודד קטש השבוע הביאה במקומו גם מאמן זר , כמו מכבי ת"א, הפועל ת"א, הפועל חולון, נס ציונה ומכבי חיפה.

שרף בטוח כי אינפלציית המאמנים הזרים תפגע בהתפתחות המאמנים הישראלים ותביא לכך שבעתיד הלא רחוק, יהיו פשוט פחות מאמנים טובים בכדורסל הישראלי. בראיון ל-ONE, שרף מדבר כרגיל בפתיחות, ללא חשבון. החל ממחלת הקורונה שתפסה אותו, כאשר הוא מספר כי היה הולך לישון ומדמיין שאולי הוא כבר לא יקום. בנוסף, הוא מותח ביקורת על מכבי ת"א, מדבר על המאמנים הזרים בכדורסל הישראלי והמעבר של קטש לאימון פנאתינייקוס.  

צביקה שרף (חגי מיכאלי)צביקה שרף (חגי מיכאלי)

“חשבתי שבבוקר לא אתעורר, סיוט שאני לא מאחל לאף אחד”

צביקה שרף, מה שלומך? 
”אני יודע? בימים כאלה, עם כל המחלות שמסביב, אני כבר הבראתי ומרגיש טוב, אבל חסר דברים שאנחנו לא עושים בחיים, נכדים, חברים, מסעדות, חוץ לארץ ועוד דברים כאלה וגם הפסיקו לנו את הספורט הישראלי, מי יודע עד מתי, אבל זה מה יש”.

התאוששת לגמרי?
”כן, ברוך השם בינתיים הכל בסדר”.

חזרת לכל מה שהיית עושה לפני כן?
”חוץ ממה שאסור. צועד כל יום, הכל בסדר”. 

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

זאת התקופה הכי קשה שהייתה לך?
”שמע, הייתה תקופה מבחינת בריאות מאוד מאוד קשה, מאוד מאוד קשה. תראה, אני בגיל המסוכן וזה היה בספטמבר וכל השמועות, גם היום יש שמועות, אבל זה היה בהתחלה, הייתה לי איזו בעיה כשהגעתי לבית החולים, אמרו לי שהייתה בעיה בריאות ואז אמרו שכל ההתקפה של הנגיפים של הקורונה זה להחליש את הריאות שלך, ובאמת הרגשתי לא טוב, הרגשתי רע ולא ידעתי מה יהיה. מעבר לניתוק מהמשפחה ולא לראות אף אחד, לא לאכול ולא לישון כמו שצריך, באמת שהרגשתי רע מאוד. ברוך השם”.

כשאתה מגיע לסיטואציה כזאת שאתה מגיע לבית חולים, עולות לך גם מחשבות על הנורא מכל?
”כן. היו ימים פה ששכבתי במיטה ולא יכולתי ללכת, חברים צלצלו אליי ואמרו לי ‘אתה בחור חזק, לך תשב במרפסת’ ואמרתי ‘מה חזק? איזה מרפסת? אני לא יכול להגיע למרפסת’. אמרתי ‘יאללה’, חשבתי שבבוקר אני כבר לא אתעורר. אתה רואה את זה היום אגב, זה עובר בשקט, כל לילה פה 40-50 איש מתים”. 

צביקה שרף (איתי כהן)צביקה שרף (איתי כהן)

זה עובר כאילו כלום לא קורה...
”כן, זה עובר בשקט. אחת לכמה ימים אומרים איזה מספר".

אז היית הולך לישון ומדמיין לעצמך שאולי אתה כבר לא קם יותר?
”כן. גם אשתי בבית הייתה חולה. אני הייתי בחדר אחד והיא בחדר השני, כל אחד מאתנו משך את זה עם מה שעובר עליו”.

זה סיוט?
”סיוט שאני לא מאחל לאף אחד את זה. בשביל זה אני אומר לכולם לשמור. האמת היא שאני שמרתי מכל משמר ושומר גם היום למרות שכביכול היום אני כבר מחוסן. אני מעודד כל אחד לשמור על עצמו”. 

צביקה שרף (איתי כהן)צביקה שרף (איתי כהן)

“מה המאמנים הישראלים צריכים לחשוב כשהדלתות סגורות בפניהם?”

תגיד צביקה, זהו? המאמן הישראלי סיים את דרכו בכדורסל הישראלי? אנחנו רואים שגם הפועל ירושלים הביאה מאמן זר ויש מאמנים זרים גם בחולון, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב
”תשמע, אין כל ספק שיש פגיעה גדולה מאוד במאמן הישראלי, בעקיפין זו פגיעה גדולה בכדורסל הישראלי ואת התוצאות של זה נרגיש בעוד כמה שנים, אבל כל אחד עושה מה שטוב לו ומה שהוא חושב”.

איך זה הגיע למצב כזה לדעתך?
”תראה, זה נובע מכל מיני סיבות, אין סיבה אחת. הכדורסל הישראלי, כמו הכדורסל האירופאי, מנוהל בטופ של הליגה הראשונה במנהלת כמו היורוליג ופיב”א וכל אחד מושך לכיוון אחר. המועדונים חושבים איך מצד אחד כל הזמן להתמודד ולשרוד, או איך מחקים אחד את השני או איך מחקים את מכבי תל אביב. במכבי ת”א על כל העמדות המשפיעות השתלטו אנשים זרים שהכדורסל הישראלי, מה שנקרא, פחות מעניין אותם, השחקן הישראלי, הכדורסל הישראלי והמאמן הישראלי”. 

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

למי אתה מתכוון? 
”זה מתחיל מניקולה וויצ’יץ’ וממשיך לכל השדרה המקצועית ומכבי ת”א הגיעה למצב שבפגרה האחרונה של הנבחרת, נכון שזה בגלל הפציעה של יובל זוסמן, לא היה אף שחקן ישראלי של מכבי ת”א בנבחרת ישראל, אז אף אחד לא שם לב לזה, אבל אני שמתי לב לזה ולי זה כאב כמי שהיה גם זה, גם זה וגם זה וכך זה עובר משנה לשנה פחות ופחות ישראלים. אז שלחת את דני אבדיה ל-NBA, אבל אתה רואה שהישראלים לא בעניינים במכבי בכלל, לא שמים עליהם. אני יודע, עכשיו יתקיפו אותי ויגידו שאני זה ופה ושם, אז שיתקיפו, אלה העובדות”.

אולי המאמן הישראלי לא טוב פשוט?
”אני לא חושב, אני חושב שיש מאמנים ישראלים טובים. עודד קטש היה טוב עד עכשיו בירושלים, אז הם החליטו שהם הולכים על מאמן זר, בוא נראה מה יהיה בעוד ארבעה-חמישה חודשים. מה ההבדל בין קבוצות אחרות שיש להן מאמנים זרים לכאלה שיש להן מאמנים ישראלים? נכנסה פה איזו שהיא מודה, נכנס איזה שהוא פרנציפ או חישוב כלכלי ובוא נראה מה התוצאות שלו. אנחנו סוגרים אופק למאמנים ישראלים צעירים, שהיום מתחילים לאמן ילדים, שגם הם נדפקו וגם הם מוזנחים וגם הם עם משכורות נמוכות וגם הם הוצאו לחל”ת וגם הם צריכים לפרנס משפחות, וגם הם מתמודדים עם האישה שלהם שאומרת להם ‘בשביל מה אתה צריך את זה?’”.  

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

“ואיזה אופק יש להם? איך הם יכולים להגיע לאמן נוער ולאמן בוגרים ולאן הם יתקדמו? ואז אתה מפסיד ותפסיד אנשים. אני כבר 15 שנה מקדיש מזמני ומאהבתי להכשרת מאמנים ולא כל אחד עושה את זה, אני מנהל את קורס המאמנים במכללה האקדמית בווינגייט. יש 25 חניכים בשנה או 50 חניכים בשנה ויש עוד כמה מקומות שמכשירים מאמנים ולאן המאמנים האלה יגיעו? מה הם צריכים לחשוב כאשר הדלתות סגורות בפניהם?”.

“הפועל ת”א לא טובה, לא רואה הישגים גדולים של המאמן שלה”

מה אתה חושב על דאיניוס אדומאיטיס, המאמן החדש של הפועל ירושלים? הוא היה שחקן שלך לא?
”כן, קודם כל כשהוא היה שחקן שלי הוא עוד לא היה מאמן, אני מכיר אותו כמאמן בריטאס וילנה ובנבחרת ליטא, אני לא חושב שהייתה לו איזה שהיא קריירה מיוחדת. אבל בוא נראה אותו עכשיו בהפועל ירושלים, נוכל לראות אותו יותר מקרוב. הפועל ירושלים יש לה מטרות ורצונות והיא רוצה להגיע להישגים מסוימים ובוא נראה איך הוא יעשה את זה. אני יודע שהפועל ירושלים ישר כשקטש עזב החליטה שהיא הולכת על מאמן זר. בסדר, זכותה”. 

דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)

יצליח או לא יצליח? מה אתה חושב לגביו?
”אני עוד לא רוצה להגיד כלום, אני רוצה ללמוד אותו ולעקוב אחריו, כרגע אני לא בטוח”.

מה אתה חושב שהיתרונות והחסרונות שיש לו?
”תראה, קודם כל מעט מאוד מאמנים ליטאים, יש רק אחד שעובד מחוץ לליטא וזה שאראס. שאראס למעשה אומנם ליטאי ועשה את הקפיצה הגדולה שלו בז’לגיריס קובנה, אבל את רוב קריירת המשחק שלו הוא עשה במדינות מחוץ לליטא, מדינות מערביות של כדורסל. עד עכשיו אדומאיטיס אימן רק בליטא, אז נכון, יש לו איזה פרק קטן בפולין, בסדר, בו נראה אבל איך הוא יצליח במדינת כדורסל מערבית, כדורסל לא ליטאי, בוא נראה”. 

איפה אימנת אותו?
”אני אימנתי אותו בוורוצלאב, אבל זו הייתה תקופה קצרה שם כי ברחתי אחרי ארבעה חודשים, אבל אני מכיר אותו, הוא אגב איש טוב, בחור טוב וגם היה שחקן טוב, אבל בוא נראה. העובדה שהוא גם היה ללא עבודה ואומנם הוא גם אימן את נבחרת ליטא, אבל בנבחרת ליטא מקום תשיעי באליפות העולם זו לא הצלחה, אז לכן הוא עזב או הועזב, אני לא יודע, אבל בסדר”.  

דאיניוס אדומאיטיס וגיא הראל (אורן בן חקון)דאיניוס אדומאיטיס וגיא הראל (אורן בן חקון)

מה דעתך על מאמן הפועל תל אביב, יאניס קאסטריטיס?
”הפועל תל אביב לא טובה. אני אגיד ככה, עודד קטש אימן בהפועל ת”א ולא סיים את תפקידו, אריאל בית הלחמי, שהיום עושה עבודה מדהימה באילת, אימן בהפועל ת”א ולא היה טוב, אני לא רואה את ההישגים הגדולים של המאמן היווני בהפועל ת”א, אבל בסדר. דווקא מי שעושה תוצאות טובות זה המאמן היווני של הפועל חולון, סטפאנוס דדאס, אני חושב אבל שגם מאמנים ישראלים יכלו לעשות עבודה טובה שם”.

ומה דעתך על מאמן מכבי חיפה דניאל סאואנה?
“מכבי חיפה במקום האחרון בליגה, אז מה זה אומר עליו?”

“יאניס עושה עבודה הרבה פחות טובה השנה במכבי ת”א”

צביקה, איך אתה רואה את מכבי תל אביב? עד עכשיו זה נראה כישלון ענק כל מה שקורה עם מכבי ת”א ביורוליג, איך אתה מנתח את יאניס ספרופולוס אחרי ששנה שעברה הכל התחבר לו והעונה נראה ששום דבר לא הולך שם?
”תראה, מכבי תל אביב זה סיפור אחר, מכבי ת”א זה לא הכל רק המאמן. הקבוצה לאורך השנים, העלייה שלה לגדולה וההתארגנות שלה, הייתה לא רק של מאמנים. משנת 2010 או 2011, כבר כמעט 10 שנים, יש ירידה באיכות קבלת ההחלטות המקצועיות ומאותו רגע שאנשים חדשים במועדון, בראשותו של וויצ’יץ’, התחילו לנהל מה שנקרא ‘ניהול מקצועי’, יש ירידה בהישגים המקצועיים של מכבי, להוציא את שנת 2014, שגם היא הייתה עם הרבה לכלוכים והרבה בעיות (השנה שדייויד בלאט לקח את הגביע במילאנו) מכבי ת”א לא טובה”. 

דייויד בלאט חוגג (יוסי ציפקיס)דייויד בלאט חוגג (יוסי ציפקיס)

“נכון שבעונה שעברה הייתה התעוררות ועונה טובה, העונה עוד לא נגמרה ואי אפשר לדעת איך היא הייתה נגמרת, אבל מכבי ת”א זו כבר לא שנה ראשונה ולא שנייה. העונה מכבי פחות טובה מהעונה שעברה בהרבה, גם בתוצאות, גם ברמת המשחק, גם ברמת השחקנים ואז זה בא לידי ביטוי גם בתוצאות, ואז כביכול גם רמת האימון לא טובה”.

“אז שואלים אותי איזה יאניס זה היאניס האמיתי, היאניס של שנה שעברה או זה של השנה ובסופו של דבר ברור שבשנה שעברה הייתה יותר טובה והשנה פחות טובה, חלק זה בגלל בחירת שחקנים רעה וחלק זה בגלל עבודה טובה ופחות טובה. אז אני שומע את יאניס ועוד אנשים אחרים אומרים ‘סבלנו מהרבה פציעות’ ו’זו עונת קורונה מיוחדת’, אבל כולם בעונת קורונה מיוחדת, כולם הורידו תקציבים, כולם סבלו מפציעות ומחלות והתירוץ הזה הוא די קלוש”.  

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

אז מה אתה חושב על יאניס בסופו של דבר?
”אני חושב שיאניס, כמו הקבוצה, עושה עבודה הרבה פחות טובה השנה והמבחן שלו יהיה בעונה הבאה”.

הוא יהיה פה בעונה הבאה אתה חושב?
”תשמע, כרגע במכבי זו אחת השאלות. קראתי השבוע באיזה מקום שעוזר המאמן של יאניס אומר ‘מה אתם מדברים? במכבי הכל בסדר, אתם יודעים איזה לחץ היה באולימפיאקוס?’, אז רגע, מכבי זה לא מכביזם? מכבי לא רוצה לנצח בכל משחק? כשמפסידים אין לחץ? אם זה ככה אז זו לא מכבי ואתה לא מכביסט, המכביזם שאני חונכתי עליו זה ניצחון בכל מקרה ובכל מחיר, לעלות לשחק נגד קבוצות יותר טובות ממך ולנצח, וככה מכבי הגיעה לאן שהיא הגיעה”.  

שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

“הלחץ היה לנצח קבוצות שעל הנייר היו יותר טובות ממך פי כמה. כשמכבי הייתה בקו העלייה הסתכלת על קבוצות כמו ריאל מדריד, מילאנו וצסק”א מוסקבה ואמרת ‘אני רוצה להסתכל להן בלבן של העיניים ולנצח’. אז אם אין לחץ, זאת אומרת שמותר להפסיד, ואם מותר להפסיד ועוברים בשקט על הפסדים, אז זה לא מכביזם וזו לא מכבי. הרבה מאוד אנשים נתנו את דמם ואת חייהם בשביל לבנות את המסורת של המועדון הזה. אז מה? ויתרו על זה? יכול להיות”.

“מבחינת קטש – מדובר בצ’אנס אדיר”

צביקה, אתה מכיר את הכדורסל היווני מצוין, איך עודד קטש לדעתך ישתלב שם?
”תראה, קודם כל כבוד גדול, זה ג’וב גדול לאמן את פנאתינייקוס, זה כבוד גדול ללכת לאמן בכדורסל היווני”. 

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

אתה חושב שהוא עשה טוב שהוא עזב באמצע העונה את ירושלים, שזה בסדר?
”יש הרבה אנשים שאומרים שלא ויש מן הצדק בעניין הזה, היה לו חוזה בהפועל ירושלים, מועדון שאהב אותו ונתן לו גיבוי שלוש שנים, מועדון שנתן לו גיבוי גם כשהיו חוסר הצלחות. ומצד שני, היה לו צעד גדול וזו החלטה מאוד קשה, העובדה היא שנגיד המועמד הראשון לאמן את פנאתנייקוס היה מאמן יווני בשם דימיטריוס פריפיטיס, שמאמן בקאזאן, ולמרות שזו באמת הצעה גדולה בשבילו, כל אחד שמציעים לו לאמן בפנאתינייקוס הולך, גם אני הייתי הולך לשם אם היו מציעים לי”. 

“אבל הוא אמר ‘אני לא עוזב את קאזאן, קאזאן שלוש שנים מחזיקה אותי, נותנת לי גיבוי, משלמת לי משכורת כמו שצריך’. אני הלכתי לאריס סלוניקי מהפועל ירושלים באמצע עונה, אבל שם היה סיפור אחר וסיפורים של כסף ותשלום משכורות, ומאיר בר וכל הסיפורים האלה, אבל זה כבר היסטוריה, עברו 27 שנים. מצד שני, מבחינת קטש כשלעצמו זה צ’אנס אדיר. תראה, יש 18 קבוצות ביורוליג, לחלק מהן אתה לא יכול להגיע, אף מאמן ישראלי לא יכול להגיע אליהן, ואפילו לא רק מאמן ישראלי”.  

עודד קטש (מרטין גוטדאמק)עודד קטש (מרטין גוטדאמק)

“יש כל שנה וכל הזמן קמים מאמנים חדשים וצעירים, נכנסים ותופסים עמדות, אז אתה לא מקבל בכל יום הצעה מקבוצת יורוליג ובטח לא מפנאתינייקוס. אבל פנא של היום זו לא סתם קבוצה בשנה לא טובה, פנאתינייקוס בשינוי מצב גדול מאוד של ניהול ויש בעיות של כסף, ובנו קבוצה לא מספיק טובה ואני לא רואה, למרות שביוון מפנטזים שהם יעשו דברים יותר טובים ביורוליג, הם לא יוכלו להגיע לטופ 8, ובליגה פנאתינייקוס היא הכי טובה, מה עוד שאולימפיאקוס לא משחקת בליגה”.

“אני לא יודע מה הבטיחו לקטש לעונה הבאה ולא יודע מאיפה יוכלו להגדיל תקציבים לעונה הבאה, יכול להיות שהם יצליחו להגדיל קצת אם יהיה קהל בעונה הבאה, למרות שאף אחד לא יודע מה יהיה עם הקורונה המז**** הזאת. הוא הלך לדרך חדשה, עכשיו הכדורסל היווני כולו בבעיות, משבר תקציבי גדול, משבר ארגוני גדול, כמו בכל הליגות באירופה כולם בוכים על יותר מדי זרים, אבל גם נשאר אמוציונלי, נשאר עם תחרות, נשאר עם טירוף לנצח, נשאר עם השנאה בין אריס לפאוק סלוניקי ובין אולימפיאקוס לפנאתינייקוס ובין צפון לדרום ועם כל האמוציות וכל אהבת הספורט, רק אין קהל. אתה יודע, ביוון זה עוד יותר קיצוני”.  

שחקני פנאתינייקוס ומכבי ת"א (איציק בלניצקי)שחקני פנאתינייקוס ומכבי ת"א (איציק בלניצקי)

קטש היה צריך להישאר מאמן נבחרת ישראל ברגע שהוא לא פה?
”אם האיגוד רוצה את זה ומסכים לזה אז למה לא? גם אני הייתי מאמן נבחרת ישראל כשהייתי בחו”ל”.

אתה אומר שזה לא מפריע.
“כרגע זה לא מפריע, אז הבעיות שבין קטש לבין האיגוד היו בעיות חוזיות ובעיות של כסף”.

אתה יודע שהיורוליג כרגע יוצא על משחקי הנבחרות.
”אז הוא אומר שהוא יהיה במשחקים של הנבחרת, הוא אומר שהוא הסתדר עם פנאתינייקוס, אז מה טוב”. 

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

“סוגרים פה אופק למאמנים ישראלים, אני כבר מת”

לגבי מכבי, אי עלייה של מכבי בשמינייה הראשונה יהיה כישלון?
”תראה, נכון לרגע זה העונה של מכבי היא לא טובה, היא כישלון, אי עלייה לשמינייה, שזו הייתה המטרה המרכזית של מכבי, פעם היו מדברים על הגעה לפיינל 4 ועכשיו לפיינל 8, אז אי עלייה לטופ 8 בטח שזה כישלון”.

שכחנו עוד מאמן תוצרת חוץ, בראד גרינברג שבנס ציונה.
”כן, גרינברג סולחים לו פה ונותנים לו פה והוא הרבה שנים פה בארץ, הוא יהודי נחמד, אבל גם הוא כבר, אתה יודע, יש ויכוח באירופה נגיד, השבוע דיברתי בטלוויזיה היוונית בתוכנית הכדורסל שם ודייויד בלאט, כשאתה מדבר איתם שם, הם אומרים ‘הוא מאמן אמריקאי, אה כן, הוא גם ישראלי’. עכשיו גרינברג, אני לא יודע אם יש לו אזרחות ישראלית או לא, הוא יהודי חם וזה, גם גרינברג פה, זה בסדר, אז מה? מישהו עשה באשדוד יותר ממנו או פחות ממנו? מישהו עשה בנס ציונה יותר ממנו או פחות ממנו? אם זה ישראלי או זר?”  

בראד גרינברג (חגי מיכאלי)בראד גרינברג (חגי מיכאלי)

“אני מאוד אוהב את גרינברג, הוא איש נחמד, הוא מאמן טוב ויש גם עניין של קריטריונים והוא עומד בקריטריונים, כשאני באתי לאמן ביוון המאמנים היוונים לא כל כך אהבו אותי. אבל אז היו בליגה מאמנים זרים, היו איבקוביץ’ ואוברדוביץ’, עכשיו אני באתי ועמדתי בקריטריונים, הייתי מאמן נבחרת ישראל באליפויות אירופה ואליפויות עולם, הייתי מאמן ביורוליג. יאניס ספרופולוס, כשהוא בא למכבי ת”א, הוא אימן בליגה היוונית הרבה שנים, הוא אימן ביורוליג הרבה שנים ואין לי שום בעיה עם זה, אבל מי שלא עומד בקריטריונים לא צריך לאמן פה, אדומאיטיס עומד בקריטריונים, אין שום בעיה”. 

אבל ברגע שאנחנו רואים שכל הקבוצות הגדולות, מכבי ת”א, הפועל ירושלים, הפועל תל אביב והפועל חולון, אז בעצם כל הקבוצות פה נחסמות בפני המאמנים הישראלים, שגם לא יוכלו להתקדם ובעצם אולי יהיה לנו וואקום בגלל זה שעוד נשלם עליו מחיר יקר בעתיד?
”זה מה שאמרתי בתחילת הדברים שלי, שסוגרים פה אופק למאמנים ישראלים, אני כבר מת, לא משנה, אני כבר עשיתי את שלי, למרות שגם היום אני יכול לאמן יותר טוב מכל האחרים, אבל בסדר, אם לא לוקחים אותי אין לי בעיה עם זה”. 

צביקה שרף (איתי כהן)צביקה שרף (איתי כהן)

זאת אומרת שאתה גם היום לא נופל מכל המאמנים שפה לדעתך?
”ברור שלא, אני מאמין שאני מאמן לא פחות טוב, לא רוצה להגיד יותר טוב, אבל לא פחות טוב מכולם, אני חי את הכדורסל ויודע אותו על בוריו, אבל בסדר, יש בעיות אחרות ויש מחשבות אחרות וסגירת חשבונות אחרים, אבל בסדר, זה מה יש”.

השלמת עם זה שכבר לא תאמן כנראה כבר יותר?
”אני עדיין חולם לפעמים, אבל אני ריאלי”.

חלק זה סגירת חשבון איתך גם?
”ברור”.

של מי? למה?
”של כל מיני אנשים”.

כמו מי?
”לא משנה”. 

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)

“ארגון המאמנים חלש ומוזנח הרבה זמן”

צביקה, נגיד אמרו שיש לך ידע גדול בכדורסל ומצד שני ‘צביקה הרס”ר’ שמתעסק יותר מדי במשמעת ולא התאמת את עצמך מספיק לעולם החדש ולחבר’ה החדשים, לדור הזה, אתה מקבל את זה או לא מוכן לקבל את זה?
”בטח שאני לא מוכן לקבל את זה מפני שאין ספורט בלי משמעת והמאמנים הזרים שעובדים פה הם גם לא עוברים על דברים לסדר היום ומחזיקים משמעת וכל הכבוד להם כי ככה זה צריך להיות ואי אפשר לעבוד בלי משמעת, זו לא הבעיה בכלל. מי שמוכן לתת יד לחוסר משמעת ולברדק ולאי עבודה קשה, אז זכותו, אבל אני לא חושב שאפשר לעבוד ככה, אתה לא יכול לפגוע באמונה שלך ובדרך העבודה שלך שהיא דרך עבודה נכונה”. 

אבל הדור החדש הוא דור יותר מפונק כזה לא?
”בסדר, אני לא ראיתי שקבוצות שבאות לפה כמו ריאל מדריד, צסק”א מוסקבה, ברצלונה או במכבי ת”א של יאניס שיש חוסר משמעת ויש ברדק ואת כל הדברים האלה, זה לא עובד ככה”. 

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

איך אתה רואה את המשך הדרך של הכדורסל הישראלי, כמה אתה מודאג?
”תראה, הכדורסל השאלה היא למה אתה משווה אותו, מה קנה המידה להצלחה, צריך להודות על האמת שלא רוצים להגיד, הליגה, נכון שיש קורונה והכל, אבל הליגה היא לא מהטובות באירופה וכשיש פה שחקן טוב אז הוא הולך לליגות יותר חזקות וקבוצות יותר חזקות, ההגנה בליגה שלנו היא לא משהו שאפשר להתגאות בו, אבל למרות כל מה שאמרנו על מאמנים זרים, הנה אבישי גורדון מקבל את גלבוע/גליל וזה נהדר למאמן צעיר ושי סגלוביץ’ קיבל את נהריה וזה נהדר למאמן צעיר, אז יש עוד אורות בקצה המנהרה. בקבוצות הגדולות יש להן כל מיני שיקולים אחרים וניתן להן לקבל את ההחלטות שלהן”.

“יש מקום שיושבים ומתדיינים וחושבים מה צריך לעשות עם הכדורסל הישראלי, למנהלת יש לשבור את הראש איך לנהל את הליגה ואיך להביא יותר כסף ובתוך המסגרת הזאת נשכח דיון מקצועי אמיתי על מה עושים עם הכדורסל. ככה שהם יושבים ולא מצליחים להגיע כמעט בכלום להסכמה. באיגוד זה נהדר שפיני גרשון שהוא המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל והכדורסל הישראלי מתרכז במה שקורה בנבחרות והנבחרות עושות עבודה טובה, אבל השאלה היא בדברים שיכולים להשפיע על הכדורסל יותר ועל הכדורסל כולו, אז אפשר לעשות יותר, אפשר לחשוב, לשנות תהליכים, אבל אני לא נמצא בכל המקומות האלה, מדירים אותי מכל המקומות האלה ואני לא יכול להשפיע”. 

צביקה שרף (נעם מורנו)צביקה שרף (נעם מורנו)

מי מדיר אותך?
”מי שלא נותן לי להיכנס ולהשפיע בכל המקומות האלה. אני כותב איך שאני כותב, אני מדבר איך שאני מדבר”.

מה עם להיות אולי יו”ר מנהלת, אתה רואה את עצמך עומד באחד מארגוני הכדורסל בעתיד הקרוב?
”אין לי תמיכה להיות במקומות האלה, אין לי סיכוי. הכול פוליטיקה. אני ריאלי, המלחמות שלי נגמרו. מי שרוצה לשמוע אותי שישמע, מי שלא רוצה זו זכותו. לא אוהבים לשמוע את מה שיש לי לומר, אני אומר את האמת. אהבת הכדורסל והספורט שלי לא נפגעה, אי אפשר להגיד שאני נגד הכדורסל. יש לי מחשבות ודעות, וזה המצב”.  

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

כמה מאמן ישראלי אשם במצב שמעדיפים פה מאמנים זרים?
”ארגון המאמנים חלש ומוזנח הרבה זמן, עכשיו יש כמה צעירים שמנסים לעורר אותו אבל הסוסים כבר ברחו מהאורווה. משרד הספורט לא נותן מספיק, איגוד הכדורסל לא מכשיר מספיק את המאמנים. יש להם מספיק צרות בינם לבין עצמם, אז אם יש מאמנים חדשים ואפשר לדרוך עליהם, אז דורכים עליהם. יהיו פחות מאמנים ישראלים טובים, לא ידחפו את הקריירה שלהם, יהיו מאמנים פחות טובים ברמות הצעירות. נפסיד בדרך הזו”.

אם בחור צעיר ומוכשר אומר לך שהוא רוצה להגיע לטופ כמאמן, אתה אומר לו ללכת לחפש עבודה אחרת?
”להפך, אני דוחף אותם בקורס מאמנים להיות טובים יותר. בסתר ליבי אני יודע שהמצב לא פשוט, גם אני הייתי מאמן צעיר. אני רואה מה קורה בשטח, אני לא אומר לאף אחד לפרוש. אני תומך במאמנים בימים הקשים שהם עוברים”.   

צביקה שרף (נעם מורנו)צביקה שרף (נעם מורנו)

הקורונה הכניסה לפרופורציות אחרות?
”היא הכניסה את כל העולם לפרופורציות, אבל יש עוד מחלות בעולם. אז יש אנשים שחולים במחלות אחרות. אני עברתי את זה ברוך השם התגברתי על זה. בואו נחזור לחיים רגילים – הכלכלה, המשק, הכדורסל והכדורגל, אך הקורונה שיתקה את כל העולם. כל יום כל כך הרבה אנשים מתים, אבל יש עוד מחלות בעולם ואנשים נפטרים גם ממחלות אחרות”.

נראה אתכם צופים בזה מבלי להחזיק את הרגל
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */