יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:49

בהתאחדות עצרו את הקרקס שהם בעצמם יצרו

לאחר שקיבלו החלטה בניגוד לתקנון בנוגע לעולות והיורדות בליגת הנשים, כשהעונה כבר החלה, ביה"ד העליון בהתאחדות תיקן וקבע - 2 עולות ו-2 יורדות

|
אילוסטרציה (נעם מורנו)
אילוסטרציה (נעם מורנו)

בהתאחדות לכדורגל עצרו את הקרקס, שהם עצמם יצרו, הנוגע לעולות והיורדות בליגת הנשים, כאשר קיבלו החלטה בניגוד לתקנון. כזכור, כפי שפורסם ב-ONE, וועדת הנשים בהתאחדות לכדורגל החליטה לשנות את ההחלטה לגבי העולות והיורדות בליגת לאחר שהעונה כבר יצאה לדרך.

בעקבות עתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל מטעם קבוצות הנשים של הפועל מרמורק, מכבי באר שבע והפועל בנות עראבה, על כך שבוועדת הנשים קיבלו החלטות קריטיות ביחס לעלות והיורדות לאחר שהליגה כבר החלה, בהתאחדות הודיעו על חזה מההחלטה לקראת הדיון שהתקיים אתמול (רביעי). את המאבק הובילה מכבי ב"ש עם עורך הדין, איל יפה, כאשר בוועדת הנשים קיבלו החלטה שתהיה יורדת אחת מליגת העל ועוד קבוצה תתמודד במבחנים מול הקבוצה המדורגת במקום השני בליגה הלאומית.

במהלך הדיון בבית הדין העליון, בפני אב בית הדין אמנון סטרשנוב, השופטת בדימוס אסתר קובו ועו"ד רותי ליטבק, הודיע עו"ד אבישי איפרגן, ב"כ תובע ההתאחדות, כי ההחלטה שהתקבלה תתוקן וכי שתי הקבוצות האחרונות בליגת העל תרדנה בתום העונה, ובמקביל, שתי הקבוצות הראשונות בליגה הלאומית בתום העונה יעלו ליגה.

לאור זאת, בית הדין קיבל את ההודעה ולא היה צריך להתחיל לקיים דיון בעתירה. לא ברור איך ההתאחדות נתנה את ידה לוועדת הנשים לקבל החלטות לא חוקיות, כאשר ישבו בה נציגים בכירים מהנהלת ההתאחדות לכדורגל.

יו"ר הוועדה, שמעון מימון, אמר במסגרת הישיבה ב-10.12.2020: "למרות זאת אני מבין את הלחץ של יו"ר והמנכ"ל, הקבוצות ועוד אנשים, בגלל שזאת עונת הקורונה". פשוט משפט מדהים של היו"ר, חבר הנהלה ותיק של ההתאחדות לכדורגל. הכול עובר חלק, כאילו לא קרה כלום, כי ככל הנראה מדובר בליגת הנשים אז אפשר להחליט, לשנות, שוב להחליט בניגוד לתקנון, לנסות להעביר ואז כאשר מבינים שיש בבעיה, פשוט משנים שוב החלטה.

שמעון מימון (איציק בלניצקי)שמעון מימון (איציק בלניצקי)

אותו מימון, אמר באותה ישיבה על המצב העגום של כדורגל הנשים: "הייתה התלבטות מאוד קשה האם מקבלים את ההצעה של הלחץ להמשיך את מה שהיה עד עונת 2019/20, או מקבלים את מה שהוחלט בהנהלה. כפי שהציג סמנכ"ל ההתאחדות, אבי לוי, את  הנתונים לקבוצות, שליש מהשחקניות בליגה הן זרות, שליש ילדות בגיל 15 והשאר שחקניות ישראליות בוגרות, שזה מצב עגום ביותר. הרמה ירודה והמתקנים לא ראויים. יש כמות רשומה של 125 שחקניות  בליגת העל ומגיל 15 עד 18 יש עוד 47 שחקניות. המצב הוא שבממוצע יש לקבוצה 8 שחקניות בוגרות".

כזכור, ב-26.5.2020 הנהלת ההתאחדות לכדורגל קבלה החלטה כי בסיום עונת 20/21 בליגת הנשים תרדנה 4 קבוצות ו-2 קבוצות תעלנה מהליגה הלאומית – "הקבוצות שתדורגנה במקומות 7-10 תרדנה לליגה הלאומית". אך זה לא הפריע להתאחדות לשנות את ההחלטות על ידי שליפה, למרות שמדובר בהחלטות לא חוקיות. כעת, שוב נוצר שינוי כאשר בהתאחדות הבינו את גודל בבעיה שיצרו בעצמם.

אוהדי חיפה תומכים באצילי
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */