יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:13

גאווה ישראלית: שגיא מוקי זכה בארד בדוחא

הג'ודאי ("התאמנתי רק בחודש האחרון"), שחזר להתחרות אחרי 11 חודשים בחוץ בגלל פציעה בגב, הפסיד ברבע הגמר, אך ניצח את לי הקוריאני בקרב על הארד

|
שגיא מוקי חוגג (רויטרס)
שגיא מוקי חוגג (רויטרס)

שגיא מוקי זכה היום (שלישי) במדליית הארד בטורניר המאסטרס היוקרתי בג’ודו שנערך בדוחא שבקטאר. מוקי הפסיד ברבע הגמר בריתוק לפרנק דה וויט ההולנדי ולא עלה לחצי, אך גבר בזכות עונשים בבית הניחומים על שמיל בורצ’שווילי שמייצג את אוסטריה ולאחר מכן ניצח בקרב על הארד את סונגו לי הדרום קוריאני עם ווזארי בניקוד הזהב במהלך דרמטי בו נעשה שימוש ב-VAR על מנת להחליט למי מהשניים לתת את הניקוד.

שגיא מוקי מדבר אחרי הזכייה בארד

מוקי חזר למזרן התחרויות אחרי 11 חודשים בחוץ בגלל פציעה בגב והוא בא קודם כל להסיר חלודה. אלוף העולם פתח את התחרות בסיבוב השני וניצח בקרב קשה את אסלן לפינגוב הרוסי עם ווזארי. בסיבוב השלישי הופיע מולו כריסטיאן פרלאטי האיטלקי וגם עליו הוא גבר בווזארי ועלה לרבע הגמר, שם הפסיד. מפגש פיקנטי אפשרי מול סעיד מולאי האיראני, שערק ממולדתו אחרי אליפות העולם האחרונה ועבר לייצג את מונגוליה, נמנע לאחר שמולאי הפסיד בסיבוב השלישי.

שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)

שגיא מוקי אמר: “עברתי יום ארוך ומתיש ואני שמח שהצלחתי לסיים עם מדליית הארד. זה קרה אחרי כמעט שנה בלי תחרויות, גם בגלל הקורונה וגם בגלל הפציעה שעברתי. פספסתי תחרויות אבל הצלחתי לחזור ולזכות במדליה בטורניר קשה. התאמנתי רק בחודש האחרון מאז שחזרתי מהפציעה אז אני מאוד גאה בעצמי. המטרה הבאה שלי היא המשחקים האולימפיים, אעבוד קשה על כל מה שצריך לתקן כדי להגיע לשם מוכן. אני מודה לצוות המקצועי והרפואי שלי”.

הג’ודאי התייחס גם לאפשרות שיפגוש את סעיד מולאי בתחרויות: “אני יודע שהרבה חיכו לקרב הזה. באופן אישי, אני אוהב אותו ומעריך אותו. ההסתכלות שלי היא קצת שונה כי בשבילי הוא ספורטאי כמו כל אחד אחר בסבב העולמי. הפעם לא יצא לנו להיפגש, אולי בתחרות הבאה. כשדיברו על זה שאולי ניפגש בחצי הגמר במאסטרס זה לא היה לנגד עיניי”.  

שגיא מוקי וסעיד מולאי (אינסטגרם)שגיא מוקי וסעיד מולאי (אינסטגרם)

אורן סמדג’ה הוסיף: “גם ביום חלש שלו, בלי הרבה כוח ובלי יכולת מלאה לבצע את. תרגילים העיקריים שלו, שגיא זכה במדליה - וזה אומר כמה עוצמה יש לו בקטגוריית המשקל שלו. גם ב-40% ביכולת שגיא מוקי לא נופל מרוב המתחרים שלו. שגיא רק עכשיו סיים תקופה קשה של היעדרות ארוכה בגלל פציעה, בה כמות האימונים שלו הייתה מועטה. זה נכון שאנחנו רגילים לראות שגיא אחר על המזרן, אבל אני שמח שהוא מצא את הדרך להגיע לפודיום גם אחרי התקופה הזו ועוד בתחרות קשה”.

טוהר בוטבול שמתחרה בקטגוריית משקל של עד 73 ק”ג פתח עם ניצחון נהדר על המדליסט האולימפי לאשה שאבדטושווילי, ניהל קרב מצוין והשיג ווזארי. בסיבוב השני פגש את ויקטור סטרפו הצעיר שזכה באליפות אירופה האחרונה, בקרב בו בוטבול נכנע אחרי טעות טקטית שביצע והודח. 

טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)

גם גילי שריר הפסידה בקרב הראשון שלה ב-63 ק”ג ליריבה מהונגריה והודחה מטורניר המאסטרס, אחרי פציעה ארוכה ממנה היא סבלה, והלכה לבית המלון כבר בתחילת יום התחרויות שלה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */