יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מיהם השותפים של השייח חאמד בן ח'ליפה?

היכולת לקנות קבוצה, העסקים והשותפים המפוקפקים. דו"ח סודי שהגיע ל-ONE חושף את הבעיות סביב השייח. בן ח'ליפה: "מתמידים בנוגע לחובות החוקיים"

|
בן ח'ליפה. דו
בן ח'ליפה. דו"ח סודי ומפורט (אינסטגרם)

לפני כשנתיים פנה ארגון עסקי גדול בבריטניה לארגון אחר בשווייץ על מנת שזה יערוך חקירה על איש העסקים השייח חאמד בן ח'ליפה אל נהיאן ועל נאום כהן, ויספק עבורו דו"ח מפורט על עסקיהם, מעמדם הכלכלי, הקשרים הפיננסיים שלהם ואף יבדוק אם יש לשניים עבר פלילי או קשרים עם גורמים עברייניים. כל זאת, לקראת ביצוע עסקה אפשרית בין הצדדים שהתגבשה באותם ימים.

מדובר היה בגוף אמיד שרצה לדעת מה עומד מאחורי השייח והחברות שהקים בבריטניה. לצורך המשימה, נשכרו שירותיו של משרד החקירות IIA, ששכר את חברת CYBERPOL השווייצרית, שעוסקת בחקירות סייבר ומערכות מידע, כמו גם בחקירות של מטבעות דיגיטליים למוסדות שונים בעולם. החקירה שלהן הניבה דו"ח מפורט על עסקיו של אל נהיאן ועל חלק מהשותפים המפוקפקים שלו.

היום (ראשון) חלקים מהדו"ח הסודי נחשפים לראשונה בתחקיר ONE על מי שעתיד להיות הבעלים החדש של בית"ר ירושלים, לצדו של משה חוגג. נאום כהן,  לשעבר נחשון נחשונוב, הוא כזכור המתווך בין חוגג לבן ח'ליפה. חוגג, אגב, לא חתום בהסכם מול כהן, אלא מול אשר גולד שיצר את הקשר בין חוגג לבין כהן. יש לציין שמצד אחד הדו”ח מעורר סימני שאלה גדולים על הכוונות של השותפים של בן ח’ליפה. מצד שני יודגש כי מבחינה כלכלית יש לו את הכסף לכרכוש את בית”ר, אך זו לא הנקודה.

חוגג ובן ח'ליפה באיחוד האמירויות (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)חוגג ובן ח'ליפה באיחוד האמירויות (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

השותפים נחשפים

השייח חאמד בן ח'ליפה אל נהיאן יושב בדובאי. הוא אזרח איחוד האמירויות, יליד 1970, שיש לו את היכולת הפיננסית והאמצעים לרכוש קבוצת כדורגל כמו בית"ר ירושלים ואין דאגה בקשר לזה, על אף שהכסף שלו פחות נזיל. לפי ההערכות, "הוא הצליח להגיע להון שלו ממטבעות קריפטו". לפי דו"ח החקירה שנבנה עליו ועל עסקיו, לשייח ישנם כמה עסקים באירופה, חלקם עם שותפים עסקיים שהתגלו כעבריינים מורשעים בארצות הברית ובאנגליה, בעיקר מתחום הונאות פונזי במערכות קריפטו.

לדוגמה, אחד מהשותפים שלו הוא האזרח הטייוואני צ'ן ין-לונג, כאשר לפי הדו"ח נטען לגביו כך: "בדרכון הסיני שלו הוא מוכר בתור צ'ן ין-לינג ובטייוואן מוכר בתור צ'ן יון-לונג, וכך נותר מקום רב לבלבול בתיעוד בינלאומי". הוא נעצר על ידי הרשויות האמריקאיות ב-2004 וב-2008 בגין חשד לסחר במוצרי לוחמה וכיום משמש כשותף של בן ח'ליפה בחברה עסקית בשם China Investment.

מסמך שמעיד על בעלות משותפת על חברה סינית עם צ’ן ין-לונג (מערכת ONE)מסמך שמעיד על בעלות משותפת על חברה סינית עם צ’ן ין-לונג (מערכת ONE)

שותף נוסף של השייח הוא סנדג'ר שפקט, שנעצר בעבר בארצות הברית לאחר שהוגדר כעבריין נמלט בגין הונאת השקעות, הורשע בפלילים וישב בבית סוהר. לאחר מכן שינה את שמו לאורחאן סנסר, עבר לדובאי וכעת הוא גם שותף מלא בחברה של בן ח'ליפה העונה לשם GOPOWER Group, על פי הרישומים.

“הנוכל סנסר שבקט מחליף את שמו”, ידיעה מתוך אתר offshorealert (מערכת ONE)“הנוכל סנסר שבקט מחליף את שמו”, ידיעה מתוך אתר offshorealert (מערכת ONE)
הבעלות המשותפת הרשומה בחברת גו פאוור עם אורחן סנסר (מערכת ONE)הבעלות המשותפת הרשומה בחברת גו פאוור עם אורחן סנסר (מערכת ONE)
כתבה על כך ששפקט דרוש למעצר בארצות הברית (צילום מסך)כתבה על כך ששפקט דרוש למעצר בארצות הברית (צילום מסך)
המסמך על המעצר והחקירה של שפקט בארצות הברית (מערכת ONE)המסמך על המעצר והחקירה של שפקט בארצות הברית (מערכת ONE)

בנוסף, מי שהוצג לכאורה כשותף אחר של בן ח'ליפה באתר HBK-Z הוא רומן זיימיאן, אזרח פולני, חובב מכוניות וקבוצות כדורגל מאירופה, שנחשד ונחקר בפרשיית פונזי גדולה עם חברת FutureNet ובמעורבות לכאורה בסקנדל בגמביה שבאפריקה, מדינה ממנה הוא קיבל לכאורה דרכון דיפלומטי ובאמצעותו היה יכול לעבור בין מדינות בקלות,  וייתכן כי בדרך זו לכאורה ביצע מעשים המוגדרים לא כשרים.

הדרכון הדיפלומטי של זיימיאן מגמביה (מערכת ONE)הדרכון הדיפלומטי של זיימיאן מגמביה (מערכת ONE)

בדו"ח הסודי נכתב כי "זיימיאן, שותף של אל נהיאן, מריץ מספר הונאות כגון FutureNet. הרשויות בפולין הזהירו את האזרחים כי FutureNet היא חברת שיווק רב שכבתית מבוססת מטבעות קריפטו, כך שהיא ככל הנראה תוכנית פונזי. הקורבנות משלמים לתרמית על סמך הבטחות לקבלת החזר גדול יותר, כאשר נאמר להם כי יוכלו להרוויח יותר כסף על ידי גיוס חבריהם. זו אחת הקבוצות הגדולות שעובדות יחד בתוכניות פונזי מבוססות מטבעות קריפטו, שמקום מושבה באיחוד האמירויות הערביות תוך קשירת קשר לכאורה לביצוע פשע מאורגן".

זיימיאן מופיע לצידו של השייח באתר HBK-Z (מערכת ONE)זיימיאן מופיע לצידו של השייח באתר HBK-Z (מערכת ONE)

כמו כן, במהלך החקירה של החברה עולה, כי לאחת החברות של בן ח'ליפה יש קשר לכאורה למבנה של מכירת השקעות בגין חברה שווייצרית, ויש בעיה עם כתובת ה-IP של החברה השווייצרית. המיקום של כתובת ה-IP שממנו החברה מגיעה עשוי לעורר לא מעט שאלות.

במהלך הבדיקות שנעשו, עלתה הערכה כי אחד מהאנשים שעבדו מול בן ח'ליפה היה מעורב בעבר בניסיון לרכוש קבוצה מליגת המשנה באנגליה.

מסקנות מתוך הדו”ח על בן ח’ליפה (מערכת ONE)מסקנות מתוך הדו”ח על בן ח’ליפה (מערכת ONE)

בסיום הדו"ח הסודי על עסקיו של השייח, שנשלח לפני כחודש לחברה שהזמינה אותו, נכתב: "נראה כי האישיות המרכזית מוקפת באנשים מפוקפקים וזה מאוד לא סביר שאישיות בפרופיל כל כך גבוה לא מודעת למקורביה העסקיים הקשורים לפשע מאורגן. חקירה מעמיקה יותר עשויה להימשך חודשים ואף שנים, אך מידע עדכני מצביע על קשרים ברורים לפעילויות זדוניות והוא מעורר חשש". עוד מצביעים בדו"ח על מי שאחראי מבחינתם לדברים הללו ואף על המימון של הפעולות, כך שיש סימני שאלה רבים סביב העסקים הללו.

מתוך הדו"ח הסודי שהוכן על השייח במשך חודשים (מערכת ONE)מתוך הדו"ח הסודי שהוכן על השייח במשך חודשים (מערכת ONE)

בעקבות חשיפת הדו"ח, שהגיע ל-ONE, בחברת IIA אישרו כי אכן הדו"ח הופק באמצעותם.

משה חוגג: “ציד המכשפות נמשך”

מנכ"ל חברת IIA, משה בולר, מסר: "אכן נשכרנו עבור גוף פיננסי גדול לבצע חקירה. רכישת בית"ר ירושלים קטנה על אדם כמו מר בן ח'ליפה, אבל זו פלטפורמה מצוינת להציג את החברות שלו כגוף נקי למשקיעי קריפטו בעתיד, הרי שבכל זאת הוא יהיה בעליה של קבוצת כדורגל הרשומה תחת ההתאחדות לכדורגל הישראלית ועוד בירושלים. זה יכול למשוך משקיעים עתידיים לתחום הקריפטו בו עוסק מר בן ח'ליפה. לאיש יש כסף כדי לקנות את קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, אבל כשמתייחסים למהות הכסף, הפעילות הגלומה היא לכאורה בעייתית, וכמובן שיש לדעתנו בעסקה זו בעיה".

משה בולר (צילום: יח”צ)משה בולר (צילום: יח”צ)

תגובה מטעמו של שייח חאמד בן ח'ליפה אל נהיאן: "השייח חמאד בן ח'ליפה לא מתכוון לכבד שמועות שמופצות בכלי התקשורת, הן לגבי עצמו והן לגבי השותפים העסקיים שלו. אם תפנה לייעוץ משפטי של החברה שלך, הם צריכים ליידע אותך מה המשמעות של כתבי אישום לכאורה בניגוד להרשעות ולהחלטות שיפוטיות סופיות. השייח חאמד בן ח'ליפה מעולם לא דיכא או ניסה להדחיק ביקורת, הוא תמיד שומר לעצמו את האפשרות איך להתייחס לגבי מידע שפורסם ביחס לאנשים שאיתו, וכל מקרה לגופו. כל מה שניתן לומר כעת הוא שמחלקת הפרויקטים של HBK, שבאמצעותה חמאד בן ח'ליפה מקים שיתופי פעולה ושותפויות עסקיות ברחבי העולם, מתמידה מאוד בכל הנוגע לחובותיה החוקיים בכל הנוגע לחקיקות AML / CFT וחוקי הרגולציה הרלוונטיים בעולם, כולל אך לא מוגבל ל- FATF ותקנות MENAFATF על פי החקיקה החלה באיחוד האמירויות. כל העסקאות, שיתופי הפעולה וההשקעות המשותפות נבדקים הן על ידי צוות של מחלקת הפרויקטים של HBK והן על ידי הבנקאי של החברה שבבעלות חאמד בן ח'ליפה ברחבי העולם על מנת להבטיח כי שום הכנסה אפילו מבחינה מוסרית לא תתקבל בצורה דו משמעית בפעילות העסקית של החברה".

משה חוגג בתגובה: “ציד המכשפות נמשך”.

נאום כהן מסר בתגובה: "אני מכיר את בן ח'ליפה רק מספר חודשים, אני ציוני טוב שחיפש לעשות טוב לשני הצדדים. אני התעסקתי בכל הקשור לבית הכנסת והקהילה היהודית באיחוד, ככה שאין לי מושג מה הוא עשה לפני כשנה או עשרים שנה". כמו כן, בתשובה לשאלה האם היה מעורב ברכישת קבוצת כדורגל אחרת אמר כהן: "לא הייתי מעורב בניסיון לרכוש קבוצה או להיכנס לשותפות של קבוצה בצורה כזו או אחרת באנגליה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */