יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:00

החליף את פורלאן, פגש את סיטי: סיפורו של 'אקי'

בהופעת הבכורה עלה במקום החלוץ ("מרגש"), שיחק מול פפ ("הכי גדול"), מככב בהונג קונג וחולם על הנבחרת. הכירו את הישראלי של קיצ'י, ברק בראונשטיין

|
ברק בראונשטיין (אינסטגרם)
ברק בראונשטיין (אינסטגרם)

התאריך: 2 במאי 2018, המיקום: אי שם בהונג קונג הרחוקה. דייגו פורלאן, אגדת אורוגוואי ואתלטיקו מדריד בעבר, הגיע לסיבוב הופעות במזרח. אחרי ששיחק ביפן ובהודו החלוץ המעוטר הגיע לקיצ’י מהליגה הבכירה בהונג קונג לתשואות הקהל המקומי ל’ריקוד אחרון’. במהלך העונה, בדקה ה-56 של המשחק מול לי מאן, פורלאן פינה את מקומו ומי שעלה כמחליף הוא ילד צעיר בן 19 – הישראלי ברק בראונשטיין. 

לא הרבה כדורגלנים יכולים להתהדר בחילוף עם פורלאן בקורות החיים, ובטח שלא בגיל כה צעיר, אך לשחקן שנולד בהונג קונג, המדינה אליה עברו הוריו בשליחות מישראל, זה קרה. הייתה זו ההופעה הראשונה של בראונשטיין בקבוצה והיא הייתה הספתח למה שיגיע בהמשך. ”בשנת 2010 הייתי ילד בן 10 שהצטרף לקיצ’י. באותה התקופה היה גם את המונדיאל שבו צפיתי ואני זוכר כמה גדול היה פורלאן”, מספר בראונשטיין בראיון ל-ONE. “לאחר כמה שנים בהופעת הבכורה שלי החלפתי אותו וזה היה רגע מיוחד עבורי ועבור משפחתי. הוא שחקן נהדר ואגדה, זו הייתה הגשמת חלום ללמוד ממנו על המגרש ומחוצה לו”.

דייגו פורלאן ואדינסון קבאני (רויטרס)דייגו פורלאן ואדינסון קבאני (רויטרס)

הקשר, שמיוצג ע”י הסוכן עידן בן אבו ומכונה ‘אקי’, אולי לא ממש מוכר עבור אוהדי הכדורגל הישראלי, אך עבור הכדורגל בהונג קונג שמו נמצא בפנקסים כבר כמה שנים. כשהיה בנוער של קיצ’י קרע רשתות עם 35 שערים ב-30 משחקים בגיל 17 – ועונה לאחר מכן כבר זכה לחוזה במועדון המעוטר ביותר במדינה האסייתית. כעת, לאחר שזכה באליפות עם קבוצתו, הקשר בן ה-21 התפנה לראיון מיוחד מביתו המרוחק. ההורים שעברו למדינה זרה, החיים באקדמיה, הקשר לברצלונה, המשחק מול מנצ’סטר סיטי ועל כך שהוא חולם לשחק בנבחרת.

ברק בראונשטיין (אינסטגרם)ברק בראונשטיין (אינסטגרם)

”אבי קיבל הזדמנות עבודה בהונג קונג ובסין. התכנית שלו הייתה להגיע להונג קונג לשנתיים ואז לחזור לישראל, אבל הדברים השתנו ובסופו של דבר נשארנו 22 שנים כאן”, מספר בראונשטיין שנולד בהונג קונג. “לגדול כאן היה נפלא בגלל שהייתי מוקף באנשים רבים ותרבויות שונות. יש לי חברים מכל מקום בעולם”.

מה מיוחד בקבוצת הנוער של קיצ’י?
”לקיצ’י יש קשר עם ברצלונה וכששיחקתי בקבוצה הנוער השם שלה היה דומה, ‘fcbescloa’. האקדמיה תמיד שיחקה בסגנון כדורגל מיוחד, גם המאמנים היו ספרדים וקשורים לברצלונה וכאלה שבאו מהמערכת שלה, כך שהדבר אפשר לנו ללכת לטורנירים בספרד ולשחק מול קבוצות צמרת, כמו הנוער של בארסה ושל ליברפול”.

"יש לי חברים מכל העולם". בראונשטיין ואמו בביתם (פרטי)"יש לי חברים מכל העולם". בראונשטיין ואמו בביתם (פרטי)

לאחר שעלה מהנוער, זכה בראונשטיין לשחק מול אימפריה של ממש. ביולי 2019, כחלק מההכנות של מנצ’סטר סיטי לעונה החדשה במסע משחקים באסיה, היא פגשה את קיצ’י ובראונשטיין, שנכנס כמחליף במשחק שהסתיים ב-6:1 לסיטיזנס. “המשחק מול סיטי היה לחווית הלמידה הטובה ביותר עבורי כשחקן. לשחק מול כמה מהשחקנים המובילים בעולם ומול כנראה המאמן הטוב בהיסטוריה (פפ גווארדיולה, י.ב). זו הייתה זכות לשחק במרכז השדה מול שחקנים כמו קווין דה בראונה, אילקאי גונדואן, דויד סילבה ואחרים. אלה שחקנים שאני צופה בהם בכל סוף שבוע כדי ללמוד מהם ולנסות להוסיף את זה למשחק שלי”.

פפ גווארדיולה (רויטרס)פפ גווארדיולה (רויטרס)

בראונשטיין שיחק בכל שכבות הגיל של קיצ’י והרשים עד שזכה לבכורה בבוגרת. “קיצ’י היא הקבוצה הטובה ביותר בהונג קונג בעשור האחרון”, מספר. “זכתה בתארים רבים ושיחקה גם בליגת האלופות של אסיה. יש בקבוצה שחקנים מברזיל, ספרד, דרום קוריאה ומקומיים. אנחנו מתאמנים בכל יום בשבוע ומשחק בסופ”ש, הרמה פה היא טובה ויש כלים להתקדם. הליגה, למרבה הצער, נדחתה בגלל הקורונה בהונג קונג, אבל אנחנו לא מפסיקים להתאמן כל הזמן”.

מתחם האימונים של קיצ'י (פרטי)מתחם האימונים של קיצ'י (פרטי)

‎יש קהילה יהודית בעיר?
”כן יש קהילה יהודית גדולה בהונג קונג, ואני ומשפחתי חוגגים את כל החגים והשבתות היהודיים יחד עם כולם. גדלתי עם הקהילה היהודית בהונג קונג וכמה מחבריי הטובים הם מישראל”.

ברק בראונשטיין (אינסטגרם)ברק בראונשטיין (אינסטגרם)

מי המודל לחיקוי שלך?
”אני נהנה לשחק בתפקידים 8/10 וצופה בפרמייר ליג כל הזמן. אני נהנה לראות את ברונו פרננדש, דה בראונה, גונדואן, ג’יימס מדיסון, אלו שחקנים מוכשרים שאני צופה בהם כדי לקבל טיפים וללמוד כמה שאפשר מהמשחק שלהם”.

חולם על הנבחרת. בראונשטיין והנוף (פרטי)חולם על הנבחרת. בראונשטיין והנוף (פרטי)

יש לך קבוצה אהודה בישראל?
”יש לי כמה רגשות מיוחדים לשורשים המשפחתיים שלי ומהיכן שהם הגיעו, שאלו הפועל כפר סבא ומכבי חיפה”.

מתחם האימונים של קיצ'י (פרטי)מתחם האימונים של קיצ'י (פרטי)

היית רוצה לשחק בליגת העל?
”אני מרוכז במה שיש לי כרגע שזו קיצ’י. אי אפשר אף פעם לדעת מה יהיה, אבל נכון לעכשיו המטרה שלי היא להמשיך לעבוד קשה כל יום באימונים, להשתפר ולהיות טוב במשחקים בהם אני משחק”.

לא ממהר לחזור. הנוף בהונג קונג (פרטי)לא ממהר לחזור. הנוף בהונג קונג (פרטי)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */