יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אשדוד נערכת להצעות על דוד, אזולאי כנראה ימשיך

במועדון סגרו סיבוב מעולה עם 1:2 על בית"ר ירושלים ובלי שבעה שחקנים משמעותיים. החלוץ מבוקש לקראת ינואר, נטייה להמשך ההתקשרות עם הקשר המרכזי

|
דין דוד (חגי מיכאלי)
דין דוד (חגי מיכאלי)

ללא שבעה שחקנים משמעותיים, מ.ס אשדוד השלימה אמש (שני) את הסיבוב הראשון עם ניצחון גדול 1:2 על בית"ר ירושלים באצטדיון טדי. באשדוד סיכמו סיבוב מוצלח במיוחד ורן בן שמעון ישב השבוע עם ההנהלה על חיזוק "בקטנה" לינואר. במועדון לוקחים בחשבון כי מכירת דין דוד תעלה לפרק בחלון הקרוב, ובמקביל נוטים להאריך את ההתקשרות עם שלומי אזולאי גם לעונה הבאה.

בניגוד למשחקים קודמים ובהיעדר רוב הסגל, החגיגות של הקבוצה בחדר ההלבשה היו די סולידיות הפעם, שכן השחקנים סיפרו על תשישות שפקדה אותם לאחר ירידת המתח של המשחק, אחרי שרוב השותפים לניצחון היו שחקנים שלא מורגלים לשחק משחקים מלאים בתקופה האחרונה ועל כן רוב השמחה התנקזה לכר הדשא. ״זה היה משחק טוב שלנו", טען דין דוד כובש השער הראשון במשחק, "אני שמח על הניצחון, כולם שמחים על זה. אנחנו עובדים קשה, ממשחק למשחק מנסים להשתפר, זה כיף גדול. עשינו סיבוב ממש טוב, אנחנו מנסים לשחק הכי טוב שאנחנו יכולים, לצבור כמה שיותר ניצחונות ואני מקווה שעוד נמשיך״. באשר לחלוץ עצמו, במועדון לא פוסלים אפשרות כי יימכר כבר בחלון הקרוב ובמקרה כזה, רשימת הרכש של הקבוצה תגדל בעוד כרגע התוכנית היא להעמיק את החלק הקדמי בעוד שחקן-שניים ורק בתנאי שיוכלו לשדרג את הקיים.

מי שעוד עתיד להישאר הוא הקשר שלומי אזולאי שמועדון כבר החלו לחשוב על חוזה עבורו גם לעונה הבאה אך עם זאת באשדוד טענו כי ימתינו עם הצעדים האלו לשלב מאוחר יותר בעונה. עד אז, הקשר שפתח אתמול על הספסל בשל הרצון של הצוות המקצועי שלא לסכנו בגין הרגישות בשריר הירך האחורי, נכנס במחצית ונראה כי הצליח שוב לתת את המגע שלו בשינוי המשחק של אשדוד. "שלומי היום ועוד מהעונה שעברה אחד השחקנים הטובים בארץ", אמרו בקבוצה, "הוא נכס בשבילנו ובגלל זה נוהגים בו בכפפות של משי. שלומי מסמן היום את מ.ס אשדוד שכולם רוצים לראות, מ.ס אשדוד עם אופי של ווינרים".

פאהד באיו חוגג (חגי מיכאלי)פאהד באיו חוגג (חגי מיכאלי)

בחזרה למשחק עצמו וסיכום הסיבוב של אשדוד עם הניצחון שלדבריהם היה גם "ניצחון לא הכי יפה אבל ללא ספק הכי חשוב עד כה". אשדוד למעשה מסיימת את הסיבוב הראשון כהצלחה גדולה מבחינת אנשי המועדון בעיקר מבחינת יכולת מצוינת שהציגו חניכיו של בן שמעון שבוע אחרי שבוע, עם שבעה ניצחונות, חמישה הפסדים ותוצאת תיקו אחת שהובילו ביחד לצבירת 22 נקודות והעניקו לקבוצה את המקום הרביעי. כמה זה שונה מהעונה שעברה? בתום הסיבוב הראשון אשתקד, אשדוד שהייתה עוד ללא מאמנה הנוכחי על הקווים (הגיע במחזור ה-20), סיימה את הסיבוב כשהיא ממוקמת במקום התשיעי עם 14 נקודות אחרי שני ניצחונות בלבד, שמונה תוצאות תיקו ושלושה הפסדים. כך שאין זה פלא שאפילו בן שמעון לא חשש להגיד שיש לו קבוצה לפלייאוף עליון.

אם נלך טיפה אחורה בזמן, הקבוצה של רב"ש הגיעה למשחק בטדי עם הפנים לקיר כשנאלצה להתמודד פעם אחר פעם עם בשורות על היעדרויות שונות של כמות לא מבוטלת של שחקנים מרכזיים במערך. לצורך ההבנה עד כמה המצב לא בישר טובות לצוות המקצועי, מתוך ההרכב עימו רצה הקבוצה לאורך רוב המשחקים עד כה, חסרה אשדוד שישה שחקנים בדמותם של השוער הראשון רועי משפתי (דלקת במפשעה), הבלם טימותי אוואני (קרע בשריר הירך האחורי), הקפטן טום בן זקן (חולה), הקשרים מוסא בגאיוקו (קרע בקרסול) ורועי גורדנה (צהובים) וכן, שחקן ההתקפה שגיב יחזקאל (מתיחה במפשעה), שבנוסף לכך גם אדג'יי הייפורד שנכנס כמעט לכל משחק והפך להיות חלק מהותי מההתקפה סבל מפציעה ברגלו ונעדר מהסגל.

עוד בטרם המשחק, כינס המאמן את שחקניו שיצאו מהאימון המסכם די המומים בעקבות גל הפציעות שפקד את הקבוצה רגע לפני משחק מאוד חשוב מבחינתם ואחרי שני משחקים ללא ניצחון. במהלך אותה אסיפה החדיר בהם רב"ש אמונה וניסה לשכנע אותם כי הכל אפשרי אך גם כעת לאחר המשחק, במועדון הודו שהיה קשה להאמין שהדברים באמת חלחלו אל השחקנים לאור הבעות הפנים, "היינו ריאליים עם המצב", סיפר אחד מהשחקנים.

שחקני מ.ס אשדוד חוגגים עם פאהד באיו (חגי מיכאלי)שחקני מ.ס אשדוד חוגגים עם פאהד באיו (חגי מיכאלי)

כל אותן נסיבות עימן באו למשחק, כבר לא נחשבו ונשכחו במהרה עם שריקת הסיום של השופט גל לייבוביץ' שבישר על ניצחונה של החבורה המאולתרת שניצבה למשחק. "אם היינו מפסידים סביר להניח שהיו אומרים שאלה רק תירוצים אבל אלה עובדות בשטח. זה ניצחון בזכות הרבה מאוד אופי, המנטליות של המועדון ממשיכה להשתנות ורואים את זה דווקא במשחקים כאלה שעד לפני שנה היינו כנראה מפסידים אבל את זה אפשר לזקוף לזכותו של רן ששינה את התפישה של השחקנים ובכלל של כל המועדון". לצד המחמאות שהרעיפו בעיקר על האופי והלחימה, במועדון ציננו את ההתלהבות וביקשו להזכיר לשחקנים כי הדרך עוד ארוכה וההמשכיות היא המבחן האמיתי בכל העונה הזו.

״ניצחנו במשחק הכי פחות טוב שלנו העונה״, סיכם בן שמעון את המשחק עצמו, ״זו גאווה אישית הכי גדולה שלי. שיחקו שחקנים טובים מאוד על המגרש אבל אלו שחקנים שלא היו בכושר משחק והגאווה הגדולה היא שהחבר׳ה האלה התאמנו ברצינות גם בתקופות שלא ראו דקות וזה מראה על קבוצה בריאה. אני יודע שלא שיחקנו את הכדורגל הכי טוב, אני לא עוצם עיניים אבל ניצחונות כאלה נותנים לנו מוטיבציה לעבוד עוד יותר קשה ולהתקדם עוד יותר, לעשות עונה עוד יותר טובה. אנחנו נמשיך, לא נעצור לרגע כי יש עם מי לעבוד פה״.

בתוך כך, בשבת הקרובה תעלה החבורה באדום-צהוב צפונה למפגש מול עירוני קרית שמונה שכבר סומן כמשחק משמעותי מאוד מבחינת הטבלה, כשניצחון יכול לתת הרבה אוויר לאשדוד אך אל נשכח כי החבורה של קובי רפואה יצאה עם ידה על העליונה במחזור הפתיחה של הליגה בהתמודדות בין השתיים. בכל אופן, מבין רשימת הפצועים והמורחקים מי שצפויים להיות כשירים הם גורדנה, בן זקן, הייפורד וכן ייעשה מאמץ להכשיר גם את יחזקאל.

רן בן שמעון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון (חגי מיכאלי)

שלו הרוש הצעיר בספק אחרי שהרגיש מתיחה בשריר הירך האחורי ויעבור צילום בכדי לבחון את חומרת הפציעה. כאב הראש החיובי שאולי צפוי לרב"ש החל מהמחזור הקרוב, הוא דילמת השוערים בעוד אם הכל ילך כשורה משפתי צפוי לחזור לאימונים מלאים עם הקבוצה והמאמן יאלץ להכריע מי יעמוד בין הקורות כשיואב ג’ראפי מציג יכולת טובה במשחקים האחרונים וזוכה לשבחים, אך מנגד משפתי הוא השוער הראשון של הקבוצה ועשה גם הוא עבודה טובה עד לפציעה שהשביתה אותו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */