יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אין חסינות: סיכום הסיבוב הראשון בליגת העל

בזמן שמכבי חיפה בורחת בפסגה, שאר הקבוצות הגדולות מדשדשות מאחור. המצטיינים, המאכזבים, סוגיית ה-VAR שמעיקה, ומי ה-11 הבולטים בהרכב של הסיבוב?

|
סיכום הסיבוב בליגת העל (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
סיכום הסיבוב בליגת העל (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

הסיבוב הראשון בליגת העל מגיע לסיומו והוא היה מרתק ומעניין. אומנם הקהל עדיין לא חזר למגרשים והיציעים עדיין שוממים בגלל מגפת הקורונה, אבל אין ספק שהכדורגל הישראלי הוא נחמה גדולה עבור האוהדים. בסיבוב הזה קיבלנו משחקים מעניינים, מוליכה חדשה שנראית נהדר והרבה הפתעות, כאשר בסיבוב הזה ניתן להבין עד כמה לאף אחד אין חסינות - כי בעוד שמכבי חיפה רצה בצמרת, שאר הגדולות של הליגה מדשדשות מאחור.

הרי מי ציפה שעירוני קרית שמונה, שניצלה מירידה במחזור האחרון של העונה שעברה, תפתח את העונה בצורה כל כך טובה ותסיים את הסיבוב הזה כשהיא בחלק העליון של הטבלה? שמכבי פתח תקווה, העולה החדשה כזכור, תתברג גם היא בצמרת הגבוהה? שבית"ר ירושלים הנוצצת לא תצליח להתרומם? שהפועל תל אביב תהיה מתחת לקו האדום ובקושי תצליח להבקיע שערים? ומעל הכל, שהאלופה מכבי תל אביב תיראה כמו שהיא נראית ותיאלץ לפטר את המאמן שלה עוד לפני שהושלם הסיבוב?

ניקיטה רוקאביצה ואייל גולסה (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה ואייל גולסה (עמרי שטיין)

כעת, הגיע הזמן לסכם את כל מה שקרה בסיבוב הראשון של העונה בליגת העל. מי המצטיינים, מי איכזבו ומה היו הרגעים המיוחדים ב-13 המחזורים הראשונים של העונה. וגם: ההרכב.

קבוצת הסיבוב הראשון: מכבי חיפה

כן, היו רגעים שבהם הקבוצה הזו לא נראתה טוב. היו שני הפסדים רצופים להפועל חיפה ולהפועל כפר סבא, היו החטאות פנדלים, היו דקות מותחות נגד מכבי תל אביב למרות פתיחה מצוינת בקלאסיקו הישראלי - אבל כשזה כן מתחבר? זו הקבוצה שמשחקת את הכדורגל הכי מלהיב והכי אטרקטיבי בליגת העל.

28 שערי זכות ב-13 משחקים, פער בצמרת מהקבוצות המובילות, כדורגל שמח, שחקנים שמביאים את היכולות שלהם לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר והרבה תשוקה לחזור לקדמת הבמה. זו המועמדת לאליפות העונה וזו אלופת הסיבוב הראשון.

ניקיטה רוקאביצה חוגג עם שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה חוגג עם שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

הקבוצה המאכזבת בסיבוב הראשון: בית"ר ירושלים

יוסי בניון, רוני לוי, אלי אוחנה, משה חוגג, ירדן שועה, עלי מוחמד, אלירן עטר, עידן ורד, אוראל דגני, איתמר ניצן. כל אלה לא הצליחו להרים את בית"ר ירושלים שמדורגת נכון לעכשיו בתחתית למרות כל ההשקעה בקבוצה. לא סתם בוצעו זעזועים במועדון עם פיטוריו של רוני לוי ועזיבתו של המנהל המקצועי יוסי בניון, אבל גם המאמנים החדשים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה לא מצליח להרים את המועדון למעלה בטבלה.

כמובן שיש לכולם אשמה בבניית הקבוצה, בכך שההגנה לעתים רכה מידי, שיש הרבה שחקנים שאמורים לשחק באותן עמדות ודורכים אחד לשני על הרגליים, אבל האמת שגם הכוכבים מאכזבים ומתקשים להרים את בית"ר לצמרת. מהקבוצה הזו ציפו שתהיה הרבה יותר עוצמתית.

סלובודאן דראפיץ', שי ברדה ושחקני בית"ר ירושלים באימון (אורן בן חקון)סלובודאן דראפיץ', שי ברדה ושחקני בית"ר ירושלים באימון (אורן בן חקון)

שחקן הסיבוב הראשון: ניקיטה רוקאביצה

כשנדמה היה שהוא מגיע לעונת שיא בעונה שעברה, הפעם החלוץ של מכבי חיפה באמת מוביל את הקבוצה למקומות שבה היא לא הייתה בהם כבר הרבה זמן. בסיבוב הראשון רוקאביצה כבש בכל משחק ומשחק, מלבד משחק אחד, והוא מסיים את הסיבוב עם 13 שערי ליגה. הוא הכי מהיר, הכי ערני, הכי קלאסי, הכי סקורר בליגה הזו - והוא מוביל את מכבי חיפה למה שמסתמנת כעונה מיוחדת מאוד.

מי השחקן שלכם?

השחקן המאכזב של הסיבוב: דן גלזר

הקשר שהיה באנקר בשנה שעברה, סיים כשחקן העונה של ליגת העל והיה לאחת מהסיבות העיקריות לכך שמכבי ת"א בקושי ספגה אשתקד - העונה די נעלם ואפילו איבד את מקומו בהרכב תחת גאורגיוס דוניס. גלזר היה אמור להיות אחד מהשחקנים המובילים העונה, אך זה לא קרה, ולכן האכזבה הגדולה ממנו.

חנן ממן חוגג, דן גלזר מתוסכל (רדאד ג'בארה)חנן ממן חוגג, דן גלזר מתוסכל (רדאד ג'בארה)

מאמן הסיבוב הראשון: ברק בכר

חיפה מגוונת ואם היא לא מצליחה לכבוש במשחק השוטף, אז זה בא במצבים נייחים עם מהלכים שעובדים עליהם באימונים. בכר ידע איך לנהל את הקבוצה שלו והוא משדרג את הירוקים, אחרי שנים של דשדוש. בכר ידע מתי לנער את דולב חזיזה ומתי להחזיר אותו להרכב, הוא יצר תפקיד חדש לצ'ירון שרי שמשחק בקו ימין ולא באמצע, לקח החלטה להחזיר לשער את ג'וש כהן, ובחר ללכת עם סאן מנחם ורז מאיר כמגנים בזמן שארנסט מבוקה וטאלב טוואטחה יושבים על הספסל על אף שמדובר בזר ובשחקן רכש.

אלה לא החלטות שכל מאמן היה לוקח, אבל אלה ההחלטות שבכר לקח. החלטות שהכניסו סדר בקבוצה והכניסו בה רוח חיים. וזה עובד על המגרש. השערים של ניקיטה רוקאביצה מדהימים, התשוקה של דולב חזיזה מוציאה ממנו את המיטב, השיפור של סאן מנחם הוא אדיר, היכולת בשער של ג'וש כהן היא גבוהה מאוד - ולבכר יש נגיעה בכל דבר. לא סתם מכבי חיפה ניצבת לה במקום הראשון בטבלה, זה הרבה בזכות המאמן שלה.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

המאמן המאכזב של הסיבוב: גאורגיוס דוניס

בשנתיים האחרונות הצהובים לקחו אליפויות בפער משמעותי והיה נדמה שאף קבוצה לא תוכל לדגדג אותה גם העונה, אלא שמכבי תל אביב פתחה את העונה בצורה חלשה מאוד בזירה המקומית וספגה בסיבוב אחד יותר מכל מה שספגה לאורך כל העונה שעברה בליגה. פיטורי המאמן עוד בטרם הסתיים הסיבוב הראשון מראים שגם הבוס מקנדה מאוכזב.

עצם זה שמכבי תל אביב היא אחת מהקבוצות המאכזבות של הסיבוב, זה כמובן קשור למאמן. אם בשנתיים האחרונות הצהובים היו מעל הליגה ואפשר היה לייחס את זה לעבודה של ולדימיר איביץ' שידע כיצד לנהל את הסגל נכון ולהשליט משמעת וסדר על המגרש וגם מחוצה לו, עם דוניס זה היה אחרת לגמרי.

גאורגיוס דוניס (אורן בן חקון)גאורגיוס דוניס (אורן בן חקון)

אומנם הוא הגיע די באיחור ואומנם באירופה הוא עשה תוצאות מרשימות, אך בליגה הקבוצה נראתה מבולבלת, לא מחוברת ורכה מידי. הרי כמה פעמים היא ירדה למחצית בפיגור ואז המאמן היווני שינה לפתע את המערך או ביצע חילופים כדי להציל את המצב? זה קרה לא פעם. זה מראה על חוסר שליטה או חוסר ידע מצידו, וזה בעיקר מראה עד כמה הוא היה מאמן לא מספיק טוב.

תופעת הסיבוב הראשון: מחדלי ה-VAR

אלה כבר לא תלונות של קבוצות קטנות שמוחות נגד שיפוט מגמתי, אלה כבר לא תחושות רעות, אלה לא סתם תלונות של מאמנים או קבוצות - זה חתיכת משבר וכל המדינה רואה אותו קורה בשידור חי מידי מחזור.

סכסוכים פנימיים בין השופטים, אגו, חוסר מקצועיות - כל אלה הביאו לשגיאות רבות בהחלטות שיפוט קריטיות במשחקי ליגת העל העונה, ובעידן שבו שיפוט המסך אמור להיות שקוף, ברור, לעזור ולתקן את השגיאות שנעשו על כר הדשא, הוא דווקא יצר עוד שגיאות. חבל.

השימוש ב-VAR. דעות חלוקות (רדאד ג'בארה, שחר גרוס, עמרי שטיין)השימוש ב-VAR. דעות חלוקות (רדאד ג'בארה, שחר גרוס, עמרי שטיין)

התגלית של הסיבוב הראשון: ליאל עבדה

אומנם חובבי הליגה הלאומית הכירו את השם הזה מהעונה שעברה, אבל בדרך כלל קשה מאוד לעשות את המעבר בין ליגת המשנה לליגת העל, בוודאי בגיל צעיר. אלא שליאל עבדה עשה זאת בהצלחה יתרה, ואחרי היכולת שהראה בסיבוב הראשון, סביר שנמצא אותו מחוץ לישראל בעונות הקרובות. קיבלנו ממנו בסיבוב הראשון מהירות מסחררת, שליטה בכדור, ויכולת לייצר שערים ולהפתיע את היריבות, ואין ספק שהוא רק הולך ומשתפר.

ליאל עבדה חוגג (אורן בן חקון)ליאל עבדה חוגג (אורן בן חקון)

זר הסיבוב: צ'ירון שרי

יש קסם בכל פעם שהוא נוגע בכדור. הקשר הוסט ב-4-3-3 של בכר לאגף ימין וגילינו אצלנו מימד חדש של מהירות, מלבד היכולת הנפלאה שלו במסירה או בבעיטה לשער. הוא זר הסיבוב - ועדיין נדמה שהוא רק בהילוך שני. בסיבוב הבא הוא יצטרך להיות יותר יציב כדי להישאר מעל כולם.

צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)צ'ירון שרי (רדאד ג'בארה)

ה-11 של הסיבוב: 

ג'וש כהן

רז מאיר, ננאד סבטקוביץ', עידן נחמיאס, סאן מנחם

ז'וסוואה, צ'ירון שרי, דור פרץ, ליאל עבדה

ניקיטה רוקאביצה, יונתן כהן

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

מבחינת השוערים בליגה, אין ספק שהשוער של מכבי חיפה ג'וש כהן הרוויח את מקומו מחדש עם תצוגות ענק בשער. שני המגנים בנבחרת גם הם ממכבי חיפה, ולא מדובר דווקא בשני המגנים הבכירים שלה דווקא כך שללא ספק מדובר בהפתעה גדולה וביכולת מרשימה של רז מאיר וסאן מנחם, להם יש חלק בהצלחה של הירוקים העונה. ביחד איתם נבחרו שני בלמים משתי קבוצות הגנה טובות, עם ננאד סבטקוביץ' שהיה משמעותי עבור מס. אשדוד ועידן נחמיאס שהצליח לייצב את ההגנה בקרית שמונה ומגיעות לו על כך מחמאות.

בקישור, למכבי חיפה יש נציג אחד משמעותי וזהו צ'ירון שרי. מלבד זאת, גם ז'וסוואה נבחר משום שהייתה לו השפעה אדירה על הפועל באר שבע כשהוא מתעסק נטו בכדורגל. ליאל עבדה הרשים ביכולותיו, ולצידו משחק דור פרץ שבלט לטובה במכבי תל אביב וכך גם יונתן כהן שהביא נקודות חשובות לקבוצתו. וכמובן, מעל כולם, מלך השערים ניקיטה רוקאביצה שמשלים חמישה נציגים למוליכה בהרכב הסיבוב הנוכחי.  

ז'וסוואה חוגג (אורן בן חקון)ז'וסוואה חוגג (אורן בן חקון)

משחק הסיבוב: מכבי ת"א - הפועל חיפה 3:4

כמה אנחנו מתגעגעים למה שהיה. לזיכרונות מפעם, כשעוד היה פה קהל והיו אמוציות, והכדורגל סחף המונים למגרשים בשביל משחקים שבהם אפילו המפסידים עומדים ומוחאים כפיים עם שריקת הסיום. ובמשחק הזה קיבלנו חתיכת דה ז'ה וו למשחק אחר.

זה היה משחק דומה מאוד לניצחון של מכבי תל אביב על מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר טרום עידן הקורונה. יונתן כהן שוב שוב כובש מול קבוצה חיפאית בדקה ה-94, שוב זה היה שער ניצחון ושוב זה נגמר ב-3:4 ענק ומלא תהפוכות. אין ספק, זה היה משחק עם כדורגל משובח בבלומפילד. וכמה חבל שלא היה קהל.

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

ציטוט הסיבוב

"אחד מבעלי הפועל תל אביב ניסה לחטוף את העסקה. פתאום לה פמיליה ואולטראס הפועל משתפים פעולה כדי להפיל אותה" - משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, על צירופו של חאמד בן חליפה לבעלות על המועדון, מהלך שנוצר בזכות הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. שלום שלום, ואין שלום.

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)
צפו: רונאלדו מתאמן בדובאי עם יורש העצר
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */