יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מציאות מבוקשת: על תפקידו החדש של ואן לוון

בקזחסטן עשה הכל. באקדמיה הגדיר את עצמו כ"מאמן של 15 קבוצות". מפיינורד דרך שחטאר והרמז שהעניק ל-ONE על ההמשך. האם זה המאמן הקבוע של מכבי ת"א?

|
ואן לוון. רמז קטן-גדול (רדאד ג'בארה)
ואן לוון. רמז קטן-גדול (רדאד ג'בארה)

פטריק ואן לוון לא הגיע ממשפחה של כדורגל. בבית ובו שלושה בנים, הוא היחיד שבחר במשחק היפה כמקצוע. הקריירה החלה כמו רוב הילדים ההולנדים שבוחרים בכדורגל, הוא הגיע למועדון ברמת חובבים, מזלו האיר פנים והוא היה מספיק מוכשר כדי שספרטה רוטרדם תצרף אותו כשהיה בן 16. הוא שיחק שם במשך שמונה שנים, הגיע לקבוצה הבוגרת, אך תוך כדי התפתחותו וצמיחתו החל לצבור פציעות והבין כי הוא חייב לדאוג ליום שאחרי. כך, בגיל 21 בלבד, כבר היה לו רישיון אימון A אותו השיג באקדמיה לספורט בהולנד. הפציעות הובילו אותו לעזוב לאחר שמונה שנים את ספרטה ולרדת לליגה השנייה, שם שיחק עוד שתי עונות עד הפרישה בגיל 27 בלבד. 

כשסיים עם הכדורגל, אחד מחבריו אשר עבד בפיינורד הזמין אותו להצטרף אליו ולהתחיל את קריירת האימון. במשך עשור הוא אימן במועדון הפאר ההולנדי, עבר בקבוצות הגיל השונות כמאמן, עד שמנהל האקדמיה בה עבד קיבל תפקיד בשחטאר דונייצק. הוא חבר אליו ואחרי שנה וחצי, ירש אותו כמנהל האקדמיה של המועדון האוקראיני. בסיומן של שבע שנים בסך הכל, הוא ביצע שינוי בקריירה והפך למנהל המקצועי של קייראט הקזחית, אך את היסודות להבאתו למכבי ת"א הוא יצר עוד באוקראינה.

מסע"ת מכבי ת"א לקראת הדרבי

במהלך עבודתו שם, אל מטרלוג דונייצק הגיע ג'ורדי קרויף שהיה בעיצומו של מסע הפרישה מכדורגל כשחקן פעיל. השניים היו נוהגים להיפגש שלוש-ארבע פעמים בשבוע לשיחות על כדורגל ועל החיים. ג'ורדי התחבר מיידית לפטריק ושמר איתו על קשר טוב וקרוב גם כאשר עבר למלטה, לקפריסין ולאחר מכן לישראל. ב-2015, פנו מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס לקרויף וביקשו ממנו המלצות למועמדים לניהול מחלקת הנוער. השם הראשון שהוגש היה של ואן לוון. כמה חודשים לאחר מכן, הוחלט במכבי ת"א ללכת על המהלך ולהחליף את ניר לוין באיש מקצוע זר, ומי שהיה מנכ"ל המועדון באותה התקופה, מרטין ביין, זימן את ואן לוון להתרשמות אשר נערכה בחודש ינואר של 2016. 

עוד לפני כן הוא ביקר מספר פעמים בישראל. אפילו צפה בדרבי תל אביבי לצידו של ג'ורדי קרויף. כשנשאל המנהל המקצועי של הצהובים מיהו אותו אורח, סיפר כי זהו חברו מקייראט שעובד כמנהל מקצועי שם. אף אחד לא העלה על דעתו כי בחלוף תקופה, ולאחר ההתרשמות בזימונו של ביין, יבוצע המהפך במחלקת הנוער הצהובה וביוני 2016, הוא מונה כמנהל הביצועי של הצהובים. ספק אם מישהו האמין כי בחודש דצמבר 2020, ואן לוון ישלים ארבע שנים בישראל כמאמן החדש של מכבי ת”א וכאשר בפתח דרבי תל אביבי, כמו זה שהוא הוגנב אליו ב-2016. אך האם זהו תפקידו הקבוע? האם המינוי של ההולנדי במקומו של גאורגיוס דוניס הוא לא רק פלסטר זמני עד שיגיע מאמן אחר? על פי המידע הקיים בשלב הזה – נראה כי מיץ’ גולדהאר לא מחפש מאמן חדש לקבוצה הבוגרת, אך דברים בכדורגל משתנים מהר.

פטריק ואן לוון עם ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון עם ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)

השאלה הגדולה תהיה האם ואן לוון יצליח לגרום לדברים להשתנות ברמה כזו שלא רק שלא יחשבו על חיפוש מאמן, אלא על מינויו הקבוע של ההולנדי. אם שופטים את דבריו ב-ONE בראיון בלעדי שהעניק לפני כשנתיים, יכול מאוד להיות שהכתובת כבר הייתה שם וכעת, היא הופכת לאותיות החדשות בספר המאמנים בעידן של מיץ’ גולדהאר. “העבודה כמנהל ביצועי במחלקות נוער זו הדרך לכל הקריירה שלך?”, שאלתי אותו בזמנו בחדרו בקריית שלום. "ממש לא”, השיב במהרה. “זאת הייתה הזדמנות כאשר נגמר החוזה בקייראט. זו הייתה הזדמנות לעבוד צמוד יותר לג'ורדי בזמנו, לכן ירדתי מתפקיד של מנהל מקצועי, לתפקיד הזה כי ההזדמנות פה הייתה מאוד מעניינת. כמובן שיש לי שאיפות משלי להמשך". 

מהן השאיפות האלה? 
"להיות מעורב שוב בקבוצה בוגרת". 

כמאמן או כמנהל מקצועי?
"את זה אשאיר פתוח. אני לא רוצה לסגור שום דלת. את תפקיד המנהל עשיתי כבר כמה שנים טובות. כמאמן? ובכן, מבחינתי אני מאמן גם היום. אבל אני לא מאמן של קבוצה אחת, אלא מאמן של 15 קבוצות באקדמיה. אני מעורב בארגון שלהן, בקביעת הסגנון, בשיחות עם סקאוטים, בחיפוש אחר עמדות שאנו צריכים, כך שאני משפיע רבות. תפקיד המאמן בקבוצה בוגרת יביא אותי למצב שבו אני יכול להשפיע רק על קבוצה אחת. עד כה, לא עשיתי את זה. זה מעניין. בקזחסטן עשיתי הכל  - קבוצה בוגרת ואקדמיה בפן הניהולי-מקצועי, עבדתי על ההעברות של הקבוצה הבוגרת, בחרתי שחקנים וזה משהו שמושך אותי גם". 

פטריק ואן לוון (חגי מיכאלי)פטריק ואן לוון (חגי מיכאלי)

חוזהו של ואן לוון הוארך בזמנו עד לסוף השנה האזרחית של 2020. בתחילת העונה, כאשר הכין את הקבוצה הבוגרת עד מינויו של דוניס, החלו לטעון גורמים בכדורגל הישראלי שחוזהו של ואן לוון הוארך לפרק זמן נוסף וכי אף הועברו לו סמכויות נוספות הקשורות לקבוצה הבוגרת. במכבי ת”א, הכחישו את הדברים. אך הזמן עבר, ואן לוון עדיין פה ועכשיו גם עם סמכויות על הקבוצה הבוגרת כמאמן שלה. זמני, קבוע, נראה כי הזמן יכריע מהי ההגדרה הנכונה והשאלה הגדולה יותר היא מה יקרה עם מחלקת הנוער, כי אם שופטים על פי דבריו של ואן לוון, נראה כי המטרה מראש הייתה להיות בקבוצה הבוגרת ועכשיו כשהוא קיבל את הצ’אנס, האם יוותר עליו?

ואן לוון, צריך להגיד, מתחבר מאוד לישראלים. בקבוצת הנוער, הקפיד לצרף לא מעט שחקני עבר של המועדון והעניק להם תפקידים. שמות כמו גיא צרפתי, דדי בן דיין, ג’פרי ישי, אפילו קאלה דרשלר קיבל ממנו הזדמנות. גם בצוות שעובד איתו כעת עם הקבוצה הבוגרת אפשר למצוא בעיקר ישראלים כמו שורה אובארוב, אליעזר בן אהרון ואורי דוד. ההולנדי צריך להגיד, כמו קרויף, התחבר מאוד לישראל ולאורח החיים בתל אביב. "החיים פה בסדר גמור עבורי. החורף קר (צוחק). אני נהנה מאוד כאן גם מחוץ לכדורגל. זאת מדינה נחמדה, כל מה שאנשים שואלים אותי כמו נניח הקבוצות שבאו לכאן, זה על החיים כאן ואני אומר להם שאני ישן כמו תינוק. כשאני קם בבוקר יש לי חיוך גדול", אמר בזמנו. 

פטריק ואן לוון (שחר גרוס)פטריק ואן לוון (שחר גרוס)

ולכמה זמן אתה מתכוון להישאר?
"זה לא ידוע. זה עונג לעבוד כאן עם המאמנים ועם השחקנים. נשארתי שבע שנים באוקראינה אחרי שלא האמנתי שאשרוד שנה אחת ופיתחתי שם את הכדורגל וזה משהו שאני גם מנסה לעשות כאן". התשובה של ואן לוון בזמנו, מזכירה מאוד את אמירותיו של ג’ורדי קרויף, אותו משפט מפורסם של “הגעתי לשלוש שנים ונשארתי שש”, יכול מאוד להיות שזה יתפוס כעת גם על ואן לוון. הערב (שני, 20:45) אפשר להגיד כי הקדנציה שלו מתחילה באמת. זה כבר לא משחק נגד קריית שמונה רגע אחרי שמאמן פוטר ובלי שהייתה לו אפשרות לקיים אימון אחד רציני. עכשיו זה הרגע האמיתי ויכול להיות שממשחקים כאלה תיפול בהמשך ההחלטה על “מכבי ת”א לאן”. רמזי העבר, מעידים כי יכול מאוד להיות שאנחנו עומדים לחזות פה בשינוי הקריירה של ואן לוון, כפי שעשה ג’ורדי קרויף ב-2017.  

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */