יום שבת, 27.04.2024 שעה 12:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

פרץ, מימר והאצטדיון: שאלות אוהדי הפועל חדרה

המנהל המקצועי אורן גולן קיים לייב בפייסבוק בו ענה לשאלות אוהדי הקבוצה: "מימר? הוא מאמן מנוסה. אוי ואבוי לי אם הייתי צריך להגיד לו איך לשחק"

|
גלעד אברמוב חוגג עם שחקני הפועל חדרה (נעם מורנו)
גלעד אברמוב חוגג עם שחקני הפועל חדרה (נעם מורנו)

אחרי פתיחת עונה לא פשוטה, מנהלה המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן התבקש על ידי האוהדים לתת תשובות על לא מעט שאלות שהצטברו אצלכם מתחילת העונה ובעיקר בעת היעדר הקהל מהמגרשים. על כן התייצב אתמול (ראשון) גולן מול המצלמה ובשידור ישיר בעמוד הפייסבוק הרשמי של המועדון השיב לשאלות וטענות האוהדים בין היתר על המאמן שרון מימר, מכירת אליאל פרץ, השפעת מצבו המשפטי של ראש העיר על עתיד המועדון וכן הפער שנוצר בין חלק מהאוהדים שחשים זלזול מצד המועדון.  

האוהדים שאלו תחילה מדוע לאור המיקום בטבלה של הקבוצה הוא החליט שלא להיפרד מהמאמן שרון מימר והמנהל המקצועי ענה: "חשוב להגיד קודם כל שגם אני אוהד הפועל חדרה בדיוק כמו כולם. לעשות שינוי זה דבר לא פשוט, לא פשוט מכמה היבטים, אחד הנושא הכלכלי, לשנות אנשים בעלי תפקיד שמקבלים שכר יש לזה עניין משפטי/כלכלי והפועל חדרה כמו שכולם יודעים זה מועדון קטן ששורד מידי שנה בליגת העל. לפני שהופכים קערה, צריך לבחון את כל ההיבטים. אני חושב ששרון מימר מאמן טוב, לא רק בהפועל חדרה אלא הוא הוכיח את זה גם בשנים קודמות, בקבוצות אחרות. התשובה שלי היא כזאת, אם היה פה מאמן אחר והיינו נקלעים לאותה בעיה והייתי בודק אופציות להחליף מאמן אז הייתי לוקח את שרון מימר ‘להציל’ אותה, אז אם יש לי כבר את שרון מימר ביד אז למה צריך להחליף? אני חושב שיש דרך, הקבוצה ממשחק למשחק משחקת טוב יותר, מאוזנת יותר, יש לנו עתיד מקצועי ביחד עם שרון. אני אוכיח את זה בקרוב מאוד שאת הכסף שהיינו אמורים להוציא על החלפת מאמן כזה או אחר, אנחנו נשקיע בשחקנים טובים יותר שיעזרו לשרון להביא תוצאות טובות יותר. זו החשיבה וזו הדרך כך צריך לעבוד בעיני, אין מה למהר עם חילופים". 

שרון מימר (נעם מורנו)שרון מימר (נעם מורנו)

עוד הוסיף: "יש לי אחריות ענקית על המועדון הזה אז גם לי יש גבול לסבלנות אבל כל עוד אני רואה שיש דרך, הקבוצה משחקת, הקבוצה רצה והשחקנים אוהבים את המאמן שזה דבר מאוד מאוד חשוב. הם רצים ונלחמים, הם לא אפתיים למה שקורה, לא עושים דווקא למאמן כמו שעושים בסיטואציות אחרות ובקבוצות אחרות, כל עוד זה קורה והקבוצה תתקדם, גם אם יהיו "פנצ'רים" בדרך, אם הקבוצה תהיה בגרף עלייה, שרון ימשיך להוביל אותנו ואני מקווה מאוד שהוא יוביל אותנו לחוף מבטחים. בעונה שעברה שרון עשה עונה טובה, אנחנו קונים גם העונה את זה שנפסיד במשחק האחרון את המקום בפלייאוף העליון. העונה בנינו קבוצה מחומר איכותי טוב יותר, זה לא התחבר בהתחלה מיליון סיבות יש לזה, אני מאמין שבסופו של דבר שרון יצליח להשאיר אותנו בליגת העל שנה נוספת וזו המטרה הבלעדית של הקבוצה". 

התערבותו המקצועית בהחלטות המאמן: "צריך לזכור דבר חשוב, אני לקחתי את אורי גוטמן כשהיה עוזר מאמן בליגת העל ונתתי לו להיות מאמן ראשי, לקחתי את ניסו כשהוא היה מאמן נשים ומאמן נוער, כשאתה לוקח מאמנים צעירים לתפקיד כזה, אתה יכול וצריך יותר להוביל אותם יד ביד למטרות והדברים שאתה חושב. כאשר אתה לוקח מאמן כמו שרון שהוא מאמן עם ניסיון שעבר המון בליגת העל אז לבוא ולהגיד לו איך לשחק ולהיכנס לדקויות האלה זו בעיה ופגיעה בחשיבה של המאמן. אתה יכול לייעץ, לפתוח לו את העיניים או להעיר אבל בסופו של דבר מי שקובע את ההרכב בהפועל חדרה זה רק המאמן, כך קרה עם אורי, עם ניסו וכמובן גם עם שרון. עם שני המאמנים האחרים הייתי יותר מעורב בקבלת ההחלטות אבל שרון לוקח את האחריות כשצריך, הוא מאמן בכיר בליגת העל, עם ניסיון ואוי ואבוי לי אם הייתי צריך להגיד לו איך לשחק בכל משחק ומשחק, אחרת למה אני צריך מאמן כזה? כשיש מאמן דומיננטי כמו שרון, צריך לתת לו לעבוד, צריך לתת לו להגשים את החזון שלו והראייה שלו בתוך הקבוצה. אני כן מעורב בהחלטות אבל בסופו של דבר אני לא מטיל וטו אלא אם זה נגד רוחו של המועדון כמו שקרה עם מאמנים קודמים אבל כל עוד שרון מאמן הפועל חדרה, הוא מקבל את ההחלטות הסופיות". 

בחירת השחקנים לסגל: "מי שבוחר את השחקנים במועדון זה שרון והעוזר שלו, רן קוז'וק שהם רואים שחקנים בווידאו ובוחרים את מי שמתאים, אחרי זה, הכל מגיע אלי לשולחן ואני רואה את הדברים ואם אני חושב שהבחירה של המאמנים טובה ונבונה ומתחברת כלכלית לתקציב המועדון אז יש משא ומתן והעסקה יוצאת לפועל. בסופו של דבר המאמנים בוחרים את השחקנים שלהם ואני ביחד עם הצוות שלי מקבלים את ההחלטה הסופית". 

מרשל אודה (חגי מיכאלי)מרשל אודה (חגי מיכאלי)

האם הוא מקבל שכר במסגרת תפקידו כמנהל מקצועי והשיב: "שמעתי כבר בעבר שאני מקבל שכר עתק בהפועל חדרה, לצערי המועדון לא יכול לשלם שכר ובקושי משלם שכר למי שהוא מחויב. יש המון אנשים טובים שנמצאים במועדון הזה בהתנדבות, אני מתחיל את השנה החמישית שלי במועדון ואני לא מקבל שום שכר. אני תרמתי לא מעט בלי להיכנס לסכומים, צריך לזכור שלקחתי את המועדון הזה כשהיו 12 אוהדים ביציע בליגה א'. אף אחד בעיר לא רצה לגעת במועדון הזה, ההפך רק רצו לברוח מפה, כך שלא היה מנוס בתחילת כהונתי כיושב ראש מלהשקיע כסף פרטי במועדון. העירייה ביחד עם ראש העיר צביקה גנדלמן השתכנעו ונתנו תמיכה כלכלית, הכסף הושקע ומושקע בצורה נבונה ולראייה המקום שבו אנחנו נמצאים היום". 

"כולנו כאוהדים רוצים לראות את הקבוצה שלנו תוקפת בכל משחק, גלים גלים לאורך כל 90 דקות אבל לא קוראים לנו מכבי חיפה וגם לא מכבי תל אביב ואין לנו את האיכות של השחקנים, בלי לפגוע בשחקנים שלנו ובאיכות שלהם. בשביל לתקוף קבוצות ולשחק התקפי אתה צריך את הכלים המתאימים, אני זוכר שחשבנו לשחק ככה גם בתקופה של מאמנים אחרים ובסוף במחצית כבר היה 3:0 או 2:0 לקבוצה היריבה. זה דבר מורכב, צריך לראות איך לעשות את זה, אני רוצה שנשחק יותר התקפי ואני גם דורש את זה מהמאמן אבל אני צריך להיות קשוב גם לכלים שיש לנו וגם לדרך המשחק כי בסופו של דבר כרגע בתקופה הקרובה עד אשר נבטיח את ההישארות שלנו בליגה, המטרה היא קודם כל תוצאה ודרך שמובילה לתוצאה. כרגע התוצאות בסדר ונמשיך להתאים את עצמנו לכל משחק ומשחק". 

מרשל אודה חוגג עם שחקני הפועל חדרה (שחר גרוס)מרשל אודה חוגג עם שחקני הפועל חדרה (שחר גרוס)

המצב המשפטי של ראיש העיר צביקה גנדלמן: "הפועל חדרה לא שייכת לעירייה, הפועל חדרה שייכת לעמותת הפועל חדרה ונתמכת מהעירייה. אני לא רוצה ממש להתייחס לתיאוריות עתידיות, אני חושב שראש העיר עושה עבודה מדהימה גם בעיר וגם למען המועדון בפרט. אני לא מכיר ראשי עיר שתומכים ככה במועדון כדורגל. העתיד של הפועל חדרה אם זה המקצועי או הכלכלי-תלוי בהפועל חדרה, במה שהיא תעשה ובהישגים אליהם היא תגיע. כמובן שהעירייה והנהלת העיר זו תמיכה גדולה ועצומה למועדון אבל המועדון ימשיך ויתפקד כרגיל ואני מאמין שגם צביקה גנדלמן ימשיך להיות ראש העיר לעוד המון שנים. מבין 14 קבוצות בליגת העל, אנחנו הקבוצה היחידה שרק נתמכת על ידי עירייה וחיה בצורה עצמאית, אין לנו בעלים פרטי שיש לו כיס רחב ולכן ההתמודדות המקצועית שלנו שבוע אחרי שבוע מול קבוצות שהתקציבים שלהן הם פי 4,5 ו-10 או 12, הפועל חדרה היא נס, היא ברמת נס מקצועי מה שאנחנו עושים פה".

מעברו של אליאל פרץ לוולפסברג ללא תמורה: "זה מאוד פשוט, לאליאל פרץ היה תג מחיר במכבי תל אביב, הוא שחקן מאוד מוכשר, עשה אצלנו עונה טובה ומכבי החליטה למכור אותו. הסכום למכירה היה כ-450 אלף שקל, אליאל היה אמור להרוויח 120 אלף דולר לעונה נטו, אני נכנס למספרים כי הוא לא נמצא היום בקבוצה ואני מאחל לו מפה הצלחה גדולה, להפועל חדרה לא היה את הכסף להשקיע גם ברכישה של אליאל וגם בשכר שלו. לכן רכשנו את הכרטיס, אליאל שיחק תמורת מעט מאוד כסף כי לא היה למועדון מספיק כסף לשכר שלו ואז למעשה הוא פדה את הכרטיס שלו בכך ששיחק אצלנו באותה עונה".   

אליאל פרץ (נעם מורנו)אליאל פרץ (נעם מורנו)

"אני אשתף אתכם באסיפה שהייתה בקבוצה לפני המשחק האחרון" פנה גולן לאוהדים בהתייחסות לשינויים העתידיים בחלון ההעברות של ינואר, "כל השחקנים שנמצאים היום בהפועל חדרה מאוד רוצים להמשיך במועדון, הם מרגישים פה טוב, מרגישים פה משפחה ורוצים להוציא את הקבוצה למקומות טובים יותר ורוצים להיות חלק מזה. אני הבטחתי לשחקנים שאם עד סוף הסיבוב הפועל חדרה תצבור שש נקודות ומעלה, אני לא אפגע בסגל הקיים, אולי אני אחזק אותו אבל לא אפגע בו. עברנו משחק אחד מאז אותה שיחה ויש לנו נקודה אחת, אנחנו עומדים בפני שני משחקים, מכבי נתניה והפועל חיפה, אנחנו רוצים קבוצה חזקה וטובה, רוצים להעמיד למאמן את הכלים הכי טובים בשביל זה. אם אנחנו נשכיל לקחת בשני המשחקים הבאים שש נקודות בשני המשחקים הקרובים אז הפועל חדרה תתחזק אולי בשחקן אחד אבל היא בעיקר תהנה מהסגל הקיים. אם ננצח את שני המשחקים הבאים זה אומר שנסיים את הסיבוב עם 15 נקודות וזה סיבוב דומה לסיבוב הקודם של שנה שעברה וזו תהיה הצלחה ענקית. אם זה לא יקרה, הפועל חדרה לא תתבייש גם לשחרר שחקנים ולהחליף שחקנים זה הכל תלוי בסגל הקיים, הכל תלוי בשני המשחקים הקרובים".

האוהדים העלו טענו כי המועדון מזלזל בהם: "אני מאוד עצוב לשמוע את האמירה הזאת, חדרה כמועדון לא יכול להרשות לעצמו לזלזל באף אוהד. אני מביט בכם בעיניים ורוצה לשאול אתכם שאלה, אני לקחתי את המועדון הזה לפני חמש שנים, היו פה 12 אוהדים, על מה אתם מדברים? איפה הזלזול? באתי לכאן בליגה א', לא היה פה כלב, היה פה מדבר, לא היו אוהדים, איפה הייתם חמש שנים? על איזה זלזול אתם מדברים? אני נסעתי לכפר כנא וטירה עם שני אוהדים באוטו על מה אתם מדברים? הוצאתי אוטובוסים ששילמתי עליהם מכיסי להסיע אוהדים בליגה א' שיבואו לראות משחקים, איפה הייתם? שילמנו הסעות, אביזרי עידוד אני תורם מבוקר עד ערב רק כדי לתת חיים לכל הדבר הזה שנקרא קהל, שילמתי כרטיסים למשחקים בשביל האוהדים, שיבוא לפה אוהד אחד שיגיד לי שהפועל חדרה זלזלה בו". 

אוהדי הפועל חדרה (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל חדרה (רדאד ג'בארה)

"אני חושב שהמילה הזאת לא מתאימה בלקסיקון, אני לא רוצה לחזור אחורה ולהגיד מה אני באופן אישי עשיתי ומה המועדון הזה עשה בשביל אוהדים יש אח ורע לדבר כזה במדינה הזאת? חברים אנחנו נמצאים בליגת העל, בואו נהיה בליגת העל גם מבחינת אוהדים, מבחינת גישה וחשיבה. לא ראיתי שדפקו אוהדים על הדלת ואמרו אנחנו רוצים לראות איך אנחנו עוזרים למועדון, זה אוהדים אמיתיים, בואו לפה, בואו תתרמו ולא רק בכסף, תתרמו בעשייה ובמיליון דברים שאפשר לעשות למען המועדון אפילו תלכו לאיזה זר הביתה תביאו לו ארוחה חמה ויש עוד מיליון רעיונות. לשבת מאחורי מקלדת ולכתוב שהפועל חדרה מזלזלת, במה היא זלזלה? אני אספתי אחד אחד מהאוהדים במשך חמש שנים. בואו נעלה כיתה, בואו נתנהג גם כאוהדים, כאוהדים של קבוצה בליגת העל, זו הבקשה שלי".  

אצטדיון ביתי בעיר חדרה: "כולנו משוועים לאצטדיון בחדרה, אני חושב שעיר כמו חדרה זקוקה למגרש ביתי. אומנם בקורונה לא מרגישים את זה אבל כשהיה קהל במגרשים היו באים 2,000 אוהדים מחדרה לאצטדיון בנתניה ואני בטוח שאם היה אצטדיון בעיר אז היו באים למשחקים 4,000-5,000 אוהדים כי הקהל של הפועל חדרה הוכיח שהוא יכול למלא אצטדיונים. סיימנו את השלב הראשון של התוכניות, היינו בסיור בחו"ל כדי לראות איך בונים אצטדיון בבנייה קלה אבל לצערי הרב הקורונה הגיעה וזה האט לדעתי את ההכנות לקראת ההכנות. כולי תקווה שזה יסתיים בקרוב ונוכל לראות את אנשי העירייה מריצים את הפרויקט הזה קדימה".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */