יום שלישי, 16.04.2024 שעה 11:23
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • חמישי, 09/05, 00:00
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • חמישי, 09/05, 00:00
  • הפועל ב"ש/דימונה

מכבי ראשל"צ ניצחה 80:87 את ב"ש ועלתה לרבע

הכתומים שרדו דרמת ענק והדיחו את האדומים, 24 נקודות ו-4 חסימות למיטשל שכיכב. חיפה הביסה 80:102 את רמה"ש, גם גלבוע/גליל עלתה עם 75:83 על נהריה

|
דריל מונרו ואייזאה טיילור חוגגים (שחר גרוס)
דריל מונרו ואייזאה טיילור חוגגים (שחר גרוס)

משחקי שמינית גמר גביע ווינר סל נמשכו הערב (ראשון), ובמוקד קיבלנו דרמת ענק בסיומה מכבי ראשל”צ ניצחה 80:87 את הפועל באר שבע ועלתה לרבע הגמר. במשחקים נוספים, מכבי חיפה הביסה 80:102 את א.ס רמת השרון וגלבוע/גליל ניצחה 75:83 את עירוני נהריה.

מכבי ראשל”צ – הפועל ב”ש 80:87

הקבוצות, שערכו ביניהן כבר את המפגש הרביעי העונה, הגיעו מאוד דרוכות ומדויקות ושמרו על קליעה באחוזים גבוהים לאורך ההתמודדות. אף קבוצה לא הצליחה לברוח לאחרת במחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון נקודה בודדת לראשל”צ (47:48). במחצית השנייה הקבוצה מעיר היין הייתה הרבה יותר טובה, וניצלה את העייפות של שחקני הדרומיים עם בריחה ליתרון דו ספרתי. בסיום קיבלנו דרמה וכמעט צפינו בקאמבק אדום, אך מופע הגנתי של אקיל מיטשל, שניצח על התזמורת הכתומה עם 24 נקודות, השאיר את היתרון אצל ראשל”צ. מנגד, אמיר בל מנגד היה השחקן הטוב ביותר של ב”ש 22 נק’, אך לא הצליח לסייע לקבוצתו לעלות לרבע הגמר.

גיא גודס (שחר גרוס)גיא גודס (שחר גרוס)
דריל מונרו חוגג (שחר גרוס)דריל מונרו חוגג (שחר גרוס)
ספסל מכבי ראשל"צ חוגג (שחר גרוס)ספסל מכבי ראשל"צ חוגג (שחר גרוס)
רמי הדר (שחר גרוס)רמי הדר (שחר גרוס)

מחצית ראשונה: 47:48 למכבי ראשל”צ

המשחק נפתח בקצב מאוד גבוה ועם קליעות באחוזים טובים. לאורך כל הרבע הראשון הקבוצות לא נתנו אחת לשנייה לברוח. לקראת סיום הרבע אריק גריפין המצוין קבע יתרון 4 נקודות, אך במהלך האחרון ג’וזף לואיס קלע שלשה נהדרת מהפינה והוריד את ראשון לפיגור נקודה אחת לקראת פתיחת הרבע השני (26:27). גם בפתיחת הרבע השני ב”ש המשיכה לשמור על היתרון, בזכות יכולת פנטסטית של אמיר בל שמוביל אותה בקרב על רבע הגמר, אך ראשון חזרה לעניינים ואף עלתה ליתרון בירידה להפסקה בזכות מיטשל ולואיס שמובילים את החבורה של גיא גודס.

ג'וזף לואיס עם הכדור (שחר גרוס)ג'וזף לואיס עם הכדור (שחר גרוס)
אקיל מיצ'ל חודר (שחר גרוס)אקיל מיצ'ל חודר (שחר גרוס)

מחצית שנייה

ברבע השלישי ראשל”צ פתחה מבערים וטסה קדימה לעבר יתרון דו ספרתי. מיצ’ל לקח פיקוד והוביל את הקבוצה עם רבע מצוין. גם אייזאה טיילור נכנס לעניינים והכתומים-לבנים התקרבו לניצחון. בל מנגד הוריד רגל מהגז, דבר שסייע למארחת לברוח. בדקות הסיום קיבלנו דרמה מדהימה בין שתי הקבוצות. ראשל”צ כבר הייתה בדרך לניצחון, אך סדרת עצירות הגנתיות של ב”ש סייעה לה לצמצם את ההפרש. כשהיא בפיגור 3 ודקה וחצי לסיום, היא נתקלה במיטשל שבמהלך אחד חסם פעמיים ברציפות והגן בגופו על היתרון הכתום, שנשמר עד לסיום.

אקיל מיצ'ל (שחר גרוס)אקיל מיצ'ל (שחר גרוס)
אקיל מיטשל חוסם (שחר גרוס)אקיל מיטשל חוסם (שחר גרוס)

א.ס. רמה”ש – מכבי חיפה 102:80

לשרוניים, שלא היה סיכוי גבוה לעלות, הגיעה ללא רגשי נחיתות ולהסתכל ליריבתה מליגת ווינר בעיניים. אמנם חיפה פתחה מאוד חזק והייתה ביתרון דו ספרתי, אך ריצת 0:11 מדהימה ברבע השנייה החזרה את המארחת לעניינים. הירוקים לא נבהלו, שיחקו בסבלנות ומענו צמצום מוחלט של ההפרש. רומן סורקין (27 נק’) וריגוברטו מנדוזה (21 נק’) התפוצצו במחצית השנייה, עלו ליתרון דו ספרתי ומשם רק הגבירו את הקצב בדרך לתבוסה גדולה בסיום.

מחצית ראשונה: 48:51 למכבי חיפה

החיפאים שהגיעו מהכרמל פתחו בצורה נפלאה את הרבע עם עלייה ליתרון דו ספרתי. רומן סורקין מוביל את החבורה הירוקה, ואין ספק שניכרים פערי הרמות בין הקבוצות שנמצאות בליגות שונות. אך לקראת סיום הרבע רמה”ש התעוררה ורשמה ריצת 0:10 מדהימה שצימקה באופן משמעותי את הפער ל-3 (27:24). בהמשך, רמה”ש נותרה בתמונה בעיקר בזכות ג’קואן לואיס ומוטי מוסקוביץ’ שעלו לספרות כפולות, אך כקבוצה היא מאוד התקשתה להתמודד עם האגרסיביות של הירוקים שהמשיכו לשמור על יתרון מינימלי.

מחצית שנייה

ברבע השלישי הסיפור היה שונה לגמרי. הקבוצה מהלאומית התעייפה לחלוטין ואפשרה לחיפה לפתוח מבערים. סורקין המשיך ללהוט ועלה ל-26 נקודות, ויחד עם מנדוזה ושמואל אברהם פירקו את רמה”ש האומללה.

עירוני נהריה – גלבוע/גליל 83:75

שתי הקבוצות כבר נפגשו פעמיים העונה והאורחת הייתה זו שניצחה עם 89:103 במוקדמות הליגה הבלקנית ו-63:73 בליגת ווינר סל. החבורה של ליאור ליובין מגיעה למשחק מול קבוצת התחתית מהמקום השני ולאחר שהדיחה את אליצור יבנה בסיבוב הקודם. מנגד, האורחת מקווה להפתיע אחרי ההפסד להפועל ת”א במחזור האחרון.

מחצית ראשונה: 39:42 לעירוני נהריה

גם במשחק המאוחר של הערב התנהל קרב צמוד לאורך הרבע הראשון. גלבוע/גליל פתחה חזק עם ריצת 2:13, אך נהריה התאזנה וצימקה את ההפרש. ג’וזף תומאסון מוביל את האורחת עם יכולת נהדרת, בעוד שאצל הסגולים חלוקת הנקודות הייתה מאוד מאוזנת והעידה על משחק קבוצתי איכותי.

מחצית שנייה

נהריה השתלטה על המשחק ושמרה על יתרון קבוע, אך מנגד לא הצליחה לברוח. האורחת עשתה חיים קשים לסגולים-לבנים, אך לא פחות מ-4 שחקנים עלו לספרות כפולות אצל נהריה שלא הסתמכה על יכולת אישית של שחקן אחד והציגה משחק הרבה יותר מאוזן. גלבוע הצליחה לחזור להוביל ולעלות ל-69:72 5 דקות לסיום, ולמעשה שמרה על היתרון עד השניות האחרונות, ושרדה את המותחן בדרך לניצחון ולרבע הגמר.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */