יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:02
יניב קטן

למרות ההפסד, קלינגר צריך להישאר בהפועל

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: בלי חיזוק האדומים בדרך הבטוחה לליגה הלאומית. פלאניץ' הוא החוליה החלשה במכבי חיפה, ברק בכר לא צריך להתנצל על המשחק

קיבלנו הערב (שני) בסמי עופר משחק קצוות בין מוליכת הטבלה מכבי חיפה, לבין הפועל תל אביב שבמקום האחרון. הירוקים פתחו את המשחק בלחץ גדול כבר בדקות הפתיחה ורשמו החמצות גדולות מצד דולב חזיזה וניקיטה רוקאביצה, שבעטו לקורה.

הבחורים של ברק בכר שלטו במרכז השדה והציגו משחק התקפה יוצא מן הכלל ברשותם של חזיזה, רוקאביצה וצ’ירון שרי, כאשר המאמן עלה באותו הרכב שניצח לו את שלושת המשחקים האחרונים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

מכבי חיפה נראתה טוב בחצי הראשון. הייתה מאורגנת, מסודרת, חזקה ויודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה. למרות המחצית הראשונה הטובה, משחק ההגנה של הירוקים בראשותו של בוגדן פלאניץ' נראה לא מספיק טוב, כאשר הבלם הוא החוליה החלשה במכבי חיפה. מנגד, שחקני הפועל ת"א בכל התקפת מעבר הגיעו בצורה קלה מדי לרחבת הירוקים. מכבי חיפה עלתה ליתרון מוצדק בחצי הראשון לאחר טעות גדולה של בלם הפועל ת"א, סיאנדה קולו.

המארחת בירוק הייתה יכולה בחצי הראשון להבקיע עוד שערים, כאשר למזלה החלק ההתקפי מחזיק אותה גם בדקות לא טובות של מרכז השדה וההגנה. בחצי השני קיבלנו הופעה שונה לגמרי. מכבי חיפה לא עלתה למחצית השנייה. הייתה לא מאורגנת, לא מסודרת, ומרכז הגנה והקישור שלה לא היו מספיק טובים. למזלה, הפועל ת"א שהגיעה ללא מעט מצבי הבקעה לא מסוגלת להבקיע שער בזמן שחיפה פשוט הפסיקה לשחק.

עומרי אלטמן לפני רז מאיר (עמרי שטיין)עומרי אלטמן לפני רז מאיר (עמרי שטיין)

למרות הניצחון, בכר לא יכול להיות מרוצה, כשהוא יודע שיש לו הרבה עבודה. הניצחון רשום על גו'ש כהן כאשר בהצלות גדולות, כולל הכדור החופשי של עומרי אלטמן,  הוא השאיר את הנקודות אצל בכר. אותו השוער שישב עד לאחרונה על הספסל, קיבל את האפודה ומוכיח שהוא צריך להיות השוער הראשון של הירוקים.

בסופו של דבר, אליפויות לוקחים במשחקים כאלה בסוף העונה. בכר לא צריך להתנצל על הניצחון, אלא לדעת איך לתקן את הדברים הפחות טובים. במידה וייקח אליפות אף אחד לא יזכור לו את המשחקים מהסוג הזה אלא רק את הנקודות. חיפה תלויה בעצמה העונה, דבר שלא קרה לה בשנים קודמות.  

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

מנגד, הפועל ת"א שאמנם במקום האחרון לא שיחקה כמו קבוצת תחתית, כאשר היא הציגה את המשחק הכי טוב שלה העונה. הקבוצה של ניר קלינגר לא נפלה ממכבי חיפה בשום פרמטר, כשהגיעה להרבה מצבים, אך אין לה מי שיבקיע ויסיים את המהלכים ברשת. בחצי השני היא הייתה טובה יותר, שלטה, רצתה, התלהבה יותר מחיפה, הכול היה טוב מבחינתה עד הפס האחרון, הסיומת מול השער.

לא הגיע להפועל לרשום עוד הפסד, כשבנוסף זהו משחק שישי ללא אף כיבוש שער זכות, נתון מטורף, שמראה כי היא לא סתם במקום האחרון בטבלה. אפשר להבין את התסכול הגדול של קלינגר, הקבוצה שלו עושה כמעט הכול נכון, עד כיבוש השער.

ניר קלינגר (עמרי שטיין)ניר קלינגר (עמרי שטיין)

למרות כל הביקורות, אני הייתי משאיר את ניר קלינגר כמאמן הפועל ת"א. נכון, הוא לא נקי ממצבה של הקבוצה. אבל ביכולתו כן לשנות דברים, כאשר לצידו הנהלת הקבוצה מאוד דומיננטית בקבלת החלטות. הקבוצה נפלה בגזרת הרכש, וזה לוקסוס גדול למועדון לא לפגוע באף שחקן זר חוץ מהשוער ארנסטס שטקוס. אלטמן לבדו לא יכול להיות המושיע, הוא חייב עזרה. הקבוצה חייבת חיזוק כבר בינואר, אחרת עם כל המחמאות מהמשחק בסמי עופר, היא תהיה בדרך הבטחה לליגה הלאומית.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים