יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ההגנה הורסת לאחת ההתקפות הטובות של מכבי

אחרי ה-3:4 המשוגע, דוניס מתוסכל ממשחק ההגנה והצהובים ינסו להתחזק בבלם, אלחמיד אופציה רק במחיר סביר. פיבן, קארצב ואלמוג מועמדים לעזוב בינואר

|
יונתן כהן ושרן ייני חוגגים (רדאד ג'בארה)
יונתן כהן ושרן ייני חוגגים (רדאד ג'בארה)

אם בעונה שעברה היא הייתה “אפורה אך יעילה”, מכבי תל אביב של העונה הזו בליגת העל היא הכל חוץ מאפורה. המשחקים האחרונים מוכיחים כי זו אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר שהיו לצהובים בשנים האחרונות, כשהם מצליחים להגיע לאין ספור מצבי הבקעה מעולים, מספקים משחקי צירופים טובים ומסכנים ללא הרף את היריבות. את מכבש הלחץ שמצליחה הקבוצה להפעיל בכל פעם שהיא צריכה שער, ספק אם יש עוד קבוצה בישראל שמסוגלת לנפק, אבל בכל הנוגע למשחק ההגנה? מה שהיה סימן ההיכר של ולדימיר איביץ’, הוא עקב אכילס של גאורגיוס דוניס ונכון לימים אלה, עושה רושם שההגנה הצהובה הורסת לאחת ההתקפות הטובות ביותר של מכבי ת”א בשנים האחרונות. 

אמש, עם הרבה אופי בסיום, זה נגמר ב-3:4 משוגע נגד הפועל חיפה, וזאת אחרי שהצהובים כבר ספגו בדקה ה-87 את ה-3:2 מסער פדידה. תשובה מהירה של אבי ריקן ופנדל מדויק של יונתן כהן בדקה ה-94, שלחו את השחקנים לחגוג בטירוף בסיום, אך גם הם יודעים שאי אפשר להמשיך בצורה הזו. משחק ההגנה נראה רע מאוד, איתן טיבי, שרן ייני ולואיס הרננדס שמשחקים ברוב המקרים, לא מתמודדים עם ההתקפות שבאות עם הפנים אליהם פעם אחר פעם ובמכבי ת”א משוכנעים שיש פה שילוב של שני דברים: קודם כל משחק ההגנה, שנובע מהוראות התקפיות של דוניס וגורם לכך שיש אין ספור שטחים ליריבות בעת איבוד כדור. אך שנית, ישנה ירידה ביכולת של הבלמים הישראלים ועד כה הספרדי מבחינה הגנתית חלש מאוד. 

יונתן כהן רץ לחגוג עם כל הספסל (רדאד ג'בארה)יונתן כהן רץ לחגוג עם כל הספסל (רדאד ג'בארה)

על כל אלה צריך להוסיף את ההרכב של גאורגיוס דוניס שאולי ניסה להכניס שחקנים לעניינים, אך זרק את שחר פיבן לראשונה לדשא אחרי חצי שנה כמגן ימני, כשההכנה המוקדמת היחידה שלו לכך הייתה משחק אימון מול הפועל חיפה בפגרה. גם בכל הנוגע למערך עצמו, הצהובים שוב שיחקו ב-4:4:2 או 4:2:4 אם תרצו שדוניס ניסה מספר פעמים בעבר ובכל פעם שהוא ניסה את המערך הזה באוריינטציה מאוד התקפית, זה כמעט נגמר באסון. דוניס לא מקבל רגע אחד של קרדיט אצל הצהובים, שחקנים רבים מאוד לא מתחברים לשיטה שלו ולאימוניו, אבל הוא חייב יהיה למצוא את הדרך לאזן בין הדברים, ודרך אחרת לעשות זאת היא פשוט על ידי התחזקות בחלון ההעברות הקרוב כאשר על פי גורמים בקרבתו הוא יבקש לצרף בלם חדש לסגל ובהתחשב בכך שמבחינת הזרים יהיה קשה לבצע מהלכים, ייתכן וחאתם עבד אלחמיד יבוא בחשבון שכן הוא יעזוב את סלטיק והשאלה תהיה סביב מחירו. 

בכל הנוגע לסגל הקיים, שחר פיבן ואילון אלמוג מועמדים לעזוב בינואר כדי לקבל דקות משחק באופן רציף וקבוע ובשל העובדה כי דוניס לא בונה עליהם, גם אם נתן לשניהם לפתוח אמש. עדן קארצב נמצא באותה הסירה, כך גם מתן בלטקסה ונראה כי בחלון הקרוב כל מי שלא יהיה חלק מהרוטציה של היווני עד אז, ימצא את עצמו מושאל. בגזרה הישראלית ערן זהבי הוא כמובן פנטזיה במקרה ויחליט לעזוב את פ.ס.וו, אך במכבי ת”א מבינים כי מלבד חיזוק להגנה הם זקוקים לעוד קשר איכותי ויש הטוענים כי גם לעוד חלוץ. בינתיים, כל מי שכן בקריית שלום, יתחיל להתכונן למשחק ביום רביעי מול מכבי נתניה במחזור ההשלמה שיאזן את כמות המשחקים של הצהובים ביחס לליגה: “זה משחק העונה שלנו. במצב הנוכחי, כל משחק הוא משמעותי במיוחד כי אין מקום למעידות, אבל חייבים לנצח את נתניה ולהוריד את הפער. לרדוף מעמדה של מינוס 7 זה הרבה יותר קשה, אולי גם לעניין הנקודות יש מחסום מסוים שמפריע לשחקנים, ונהיה חייבים לנצח אותם”, אמרו במכבי ת”א. 

לואיס הרננדס ודן גלזר מאוכזבים. הספרדי חלש מאוד עד כה (רדאד ג'בארה)לואיס הרננדס ודן גלזר מאוכזבים. הספרדי חלש מאוד עד כה (רדאד ג'בארה)

לצד כל אלה, אם יש משהו שנותן למכבי ת”א אופטימיות שהיא יכולה להמשיך עד הסוף חרף כל התקלות והבעיות, זה עניין האופי. הצהובים חוזרים מפיגור פעם אחר פעם, מצליחים לייצר מהפכים ומראים כי הם לא נשברים. “על הרוח הזו שמחזירה את מכבי ת”א כל פעם מחדש, דוניס צריך לבנות שיטה טובה יותר שתעזור למשחק ההגנה, שתעזור לבלמים ואז הדברים יראו אחרת, השאלה אם הוא מסוגל לכך”, תהו בסביבת המועדון. מי שבינתיים ממשיך להראות שהוא “מר אופי” זה יונתן כהן, עם עוד ניצחון דרמטי בדקה ה-94, אך בעיקר עם מנהיגות. כהן לוקח על עצמו הרבה יותר, במיוחד בדקות הקשות, וממשיך לספק את הסחורה גם העונה עם פתיחה חזקה מאוד לליגה וקצב הבקעות ובישולים שמקרב אותו בשלב מאוד מוקדם לעוד עונת דאבל-דאבל. המבחן הבא יהיה מול ריימונד אטוולד שמכיר היטב את מכבי תל אביב ואת שחקניה. 

בנושא אחר. במכבי ת”א באו בטענות קשות לצוות השיפוט במשחק על כך שלא קיבלו פנדל בעקבות נגיעת יד ברורה ברחבה במהלך המחצית הראשונה. כמו כן טענו לפנדל נוסף על אבי ריקן שלא נשרק אחרי עבירה של רוסלן ברסקי. “זה היה משחק משוגע עם אין ספור אירועים של VAR, ואנחנו בטוחים שהוועדה המקצועית תגבה כל מה שקרה, במקום להתייחס למחדל הזה של נגיעת יד כל כך ברורה ברחבה, יד פתוחה, שמגדילה את נפח הגוף בעוד מטר ושמונעת מנגיחה שלנו להפוך למצב שיכול להיות שער. שום התייחסות, שום תגובה, ישר מסמנים לשחק. ההחלטות האחרות במשחק היו נכונות, פסלו לנו פנדל בצדק, אבל איפה היו עם הצדק בנגיעת היד במחצית הראשונה?”, כעסו במכבי ת”א. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */