יום שלישי, 07.05.2024 שעה 18:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 18/05, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 00:00
  • הפועל ירושלים

ניר קלינגר צפוי לסיים את דרכו בהפועל ת"א

לפי שעה הבעלים לא יכולים לפטר את המאמן מסיבות כלכליות, אך לא פוסלים שיתפטר או שיוחלט על פרידה. שחקנים: "ככה נרד". חלוץ שבדי יגיע להתרשמות

|
ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)
ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

בהכנה המנטלית לקראת המשחק מול הפועל חיפה אמש (רביעי), שחקני הפועל תל אביב צפו בקטע מהסרט "גלדיאטור". ניר קלינגר ביקש שכמו בסרט האלמותי, חניכיו יילחמו כמו הגיבור הראשי, מקסימוס. "אני רוצה לראות 11 שחקנים לוחצים, 11 מקסימוסים", הפציר קלינגר בשחקניו במתחם חודורוב לפני המשחק.

בפועל, חניכיו ממש לא נראו כמו ראסל קרואו ולא לחמו כמו גלדיאטורים בזירה ברומא העתיקה, אלא נראו כבויים, חסרו אנרגיות וחסרי אופי, בדרך להפסד 2:0 לקבוצה של חיים סילבס. הם הפסידו בפעם החמישית העונה, לא כבשו במשחק חמישי ברציפות (481 דקות, כ-8 שעות) ונותרו עם 6 נקודות בלבד מתוך 27 אפשריות ועם שלושה שערי זכות, רק אחד מהם שער שדה, במקום הלפני אחרון בטבלת ליגת העל.

הפועל ת"א נראתה שוב כמו קבוצה שנמצאת בדרכה הבטוחה לרדת ליגה, ומעכלת את מעמדה. היא הוכיחה שוב שהיא גם לא מסוגלת, כרגע לפחות, לשנות את רוע הגזירה או אפילו להשפיע עליה. וזה אפילו לא קשור לעוד טעות קריטית ויקרה של רז שלמה 10 דקות מהרגע שעלה על כר הדשא, או לנפילת המתח של השחקנים כולם לאחר שער היתרון של הפועל חיפה. זה קשור לאווירה קשה ביותר אצל המאמן ועד אחרון השחקנים.

ניר קלינגר ושי אליאס אחרי המשחק של הפועל

בחדר ההלבשה של הפועל ת"א השחקנים נראו מתוסכלים, כשהמאמן לא שוחח איתם בכלל. גם הם כבר לא עוסקים בלגבות את מאמנם (מה שהקפידו לעשות לאחרונה בכל הזדמנות), לא מתוך חוסר אמון, אלא פשוט מתוך ייאוש. "נטרפים מזה שלא מצליחים להבקיע, ומי זוכר בכלל את הדקות שהיינו במשחק ויכולנו לעשות את זה", אמרו שחקנים בקבוצה. "המצב מדאיג מאוד, אנחנו מבינים טוב שאפשר לרדת ליגה ככה, יותר מדי טוב. אנחנו נרד בקצב הזה. זה כבר לא צחוק או פתיחת עונה רעה, מסתכלים על זה כבר בתור פער בעייתי לקראת ההמשך בקטע של הישרדות". 

"ההפסד מאכזב, ללא ספק, דבר ראשון אנחנו מבקשים סליחה מהקהל, זה לא מגיע להם", אמר שי אליאס בסיום המשחק. "אני חושב שבמחצית הראשונה שלטנו במשחק, היינו יותר טובים מהיריבה והגענו למצבים, אבל שוב לא כבשנו. אני מקווה שבמשחק הבא נכבוש, אני מרגיש שאני אומר את זה כמו תקליט שבור, אבל אין מה לעשות. אנחנו צריכים להמשיך להאמין ולעשות את הכי טוב שלנו במשחק הבא".

שי אליאס נאבק עם לירן סרדל (עמרי שטיין)שי אליאס נאבק עם לירן סרדל (עמרי שטיין)

מעמדו של קלינגר המשיך להתערער, בהמשך למגמה בשבוע האחרון, במהלכו עלה הרעיון להחליפו באורי אוזן מאמן קבוצת הנוער (שבמקומו יגיע לקבוצה הצעירה מיכאל זנדברג) כפי שפורסם ב-ONE. בכל מקרה, קלינגר צפוי לסיים את דרכו במועדון בקרוב. הבעלים, שגיבו את המאמן בימים האחרונים, גם לאחר פיטורי משה סיני, לא השמיעו קולות כאלה לאחר המשחק מול הפועל חיפה ובין רגע אותם משפטים לפיהם הם מאמינים בקלינגר וביכולותיו וכי מגיע לו קרדיט להמשיך בתפקידו, נעלמו.

ביחד איתם, נעלמו גם, אולי, התשוקה והרצון של המאמן להמשיך במתחם חודורוב. בהפועל ת"א מספרים שהוא נראה עצבני, מתוסכל ומיואש מהמצב אליו נקלעה הקבוצה, ואולי באופן כללי מעמדתו במועדון. וזה עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד צמוד לבעלים יום-יום, אחרי שסיני שהיה לו לחוצץ מולם עזב, ועוד רגע לפני פרויקט חיזוק משמעותי וגורלי עבור המועדון.

ההערכות בסביבת המועדון מדברות על כך שקלינגר ייפרד מהפועל ת"א, וגם אם לא בהתפטרות מיוזמתו (למרות שלא פוסלים זאת בכלל, בטח לא אחרי הראיון שלו לאחר המשחק אמש) אז בסיכום עם הבעלים, שלא יתנגדו לחיסכון כלכלי (שכן בניגוד לסיני, בחוזהו של המאמן אין סעיף פיצויים). 

ניר קלינגר (עמרי שטיין)ניר קלינגר (עמרי שטיין)

לפי שעה, בעלי הפועל ת"א לא יפטרו את המאמן בצורה חד צדדית, בעיקר משיקולים כלכליים. חלקם עדיין נחושים בדעתם כי שני שחקני הכרעה יכולים להצטרף ולשנות את מצב הקבוצה מן הקצהא אל הקצה. בעוד גיל יצחק ממשיך להתאמן במתחם חודורוב, נראה מצוין באימונים וכובש לא מעט במשחקונים הפנימיים, אחד השמות שהועלו בימים האחרונים הוא שמו של בן שהר. 

ל-ONE נודע כי בהפועל מפנטזים על קאמבק של החלוץ שגדל במועדון, עבר לצ'לסי וחזר לעונה אחת כדי להשתתף עם הקבוצה בליגת האלופות. אמנם שכרו לא ריאלי בשום צורה עבור האדומים, אך שמו עלה כמועמד לחיזוק לאור מצבו הלא פשוט באפואל ניקוסיה. עם זאת, ללא מימון חיצוני הדבר יהיה קשה לביצוע עד בלתי אפשרי.

בתוך כך, הקשר ההתקפי/חלוץ השבדי-יהודי, סמואל הולם בן ה-23, מקבוצת דלכורד מהליגה השבדית השנייה, צפוי להגיע להתרשמות בהפועל ת"א, כשעל מועמדותו פורסם ב-ONE. הולם, שגדל בדיורגארדן ובעבר היה שחקן נבחרת הנוער של שבדיה, מסוגל לשחק גם כחלוץ חוד, מתחת לחלוץ וכקשר בצד שמאל. הוא צפוי להגיע בקרוב לישראל כדי לעשות "עלייה" במטרה שיוכל להירשם כישראלי, וכן למתחם חודורוב לצורך מבחנים.

כמו כן, אוהדי הפועל ת"א, שזועמים בימים האחרונים על ההתנהלות מול סיני וכמובן על המצב הקשה של הקבוצה, רצו למחות נגד הבעלים באמצע השבוע ודחו את המחאה, יעשו זאת ביום שישי הקרוב, כאשר יגיעו שוב לסביון וימחו מול ביתו של שרון ניסנוב. עם זאת, ניסנוב עצמו בכלל יטוס היום לדובאי לפגישות עסקיות וינסה לקדם גם את נושא מכירת הפועל ת"א, במקביל לבועז תושב שכבר נמצא שם, או הסכם חסות עבור המועדון.

אוהדי הפועל ת"א מחוץ לביתו של ניסנוב (שחר גרוס)אוהדי הפועל ת"א מחוץ לביתו של ניסנוב (שחר גרוס)

בנושא אחר, גם עומר בוקסנבוים מוזכר כמי שעשוי להצטרף לקבוצה הבוגרת, אם רק ירצה, בפועל. כפי שכבר פורסם, תפקיד המאמן וגם המנהל המקצועי הוצע למנהל מחלקת הנוער המוערך, אך הוא סירב לפי שעה. יש לציין כי מדובר ביוזמה של חלק מהבעלים, ולא בקונצנזוס מבחינת כולם, מה גם שהוא פחות נלהב לקפוץ לקבוצה לבוגרת. אך כמו הרעיון לגבי אוזן וזנדברג, גם השם שלו מוזכר לא פעם ולא פעמיים בהקשר הזה.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */