יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:34

חסון לא מאמין בבית הדין העליון של ההתאחדות

באופן חסר תקדים, יו"ר ההתאחדות לא מכבד החלטות על רקע דרישת מכבי: "תהיה החלטה האם לפנות בהליך משפטי לביטול ו/או הבהרת פסק דינו של בית הדין"

|
אורן חסון (חגי מיכאלי)
אורן חסון (חגי מיכאלי)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, למעשה לא מאמין בהחלטות בית הדין העליון של המוסד שהוא עומד בראשו.

כזכור, סיעת מכבי דרשה את כינוסה של מזכירות ההתאחדות לכדורגל לאור החלטת בית הדין העליון  בהרכב מורחב שפסק שמזכירות ההתאחדות לא יכולה להתכנס כפי שחסון דרש ללא חברותו של עו"ד מורן מאירי.

עו"ד מורן מאירי (נעם מורנו)עו"ד מורן מאירי (נעם מורנו)

חסון כתב תשובה לחבר ההנהלה, משה גולדשטיין, בו ציין בין השאר כי “במצב הדברים הנוכחי איני יכול להיעתר לבקשתך, משלושה טעמים: ראשון וראשון, עתידה לבוא לפני הנהלת ההתאחדות, כבר בישיבתה הקרובה, ההחלטה האם לפנות בהליך משפטי לביטול ו/או הבהרת  פסק דינו של בית הדין בדיון הנוסף בסוגיית המזכירות".

עוד מוסיף חסון: “שנית, גם לפי קביעתו הנוכחית ש בית הדין העליון – לא ברור באיזה הרכב צריכה להתכנס המזכירות. מטעמי זהירות אוסיף, כי ישנם לטעמי אלמנטים נוספים בהחלטה שאינם ברורים בכל הקשור לבחירת מזכירות, במיוחד לאחר שעל פי תקנון היסוד חלו שינויים פרסונליים, המחייבים שינוי הרכב המזכירות. שלישית, הטעם לכינוס המזכירות, עליו מסתמכת דרישתך, הוא ש"הכדורגל חווה את שעתו הקשה ביותר ועל סדר היום שאלות מהותיות לעתיד הכדורגל הישראלי". עם כל הכבוד, מבחינת חלוקת הסמכויות התקנונית שבין ההנהלה למזכירות, נושאים כבדי משקל כאלו מן הראוי שתובאנה בפני ההנהלה ולא בפני המזכירות".

עוד מוסיף חסון: “מסקנה מתחזקת לנוכח הוראות סעיף 1.ד.5 . לתקנון היסוד, הקובע : “ההנהלה רשאית לבחור מקרב חבריה מזכירות, שבתקופת כהונתה ממועד בחירתה ועד מועד בחירתה של הנהלה חדשה, שתנהל את ענייניה  השוטפים של ההתאחדות בין ישיבות ההנהלה". עוד מוסיף חסון פרשנות: "להבדיל מן ההנהלה שהוא הגוף העליון של ההתאחדות לכדורגל והוא זה אשר אמור להתוות מדיניות ולדון ב"שאחות מהותיות" תפקידה של המזכירות הוא לעסוק "בעניינים שוטפים", בין ישיבות ההנהלה. ממילא אין למזכירות כל סמכות עודפת על סמכות ההנהלה וככל שיש נושאים שוטפים (להבדיל ממהותיים ), הדורשים טיפול – מוסמכת ויכולה ההנהלה לדון ולהחליט בהם".

לפני שחסון נכנס לתפקידו כיו"ר ההתאחדות הוא אמר בשיחות כי הוא רוצה להפעיל מזכירות מצומצמת והוא מאמין מאוד בדרך העבודה הזו. כנראה מאז משהו קרה לתכניות של חסון, שאגב היו נחושות.

ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)

זה חסר תקדים שיו"ר התאחדות למעשה שוקל לא לכבד את ההחלטה של בית הדין העליון. מה יהיה אם קבוצות לא ימלאו החלטות? בטח ובטח כשמדובר בהחלטה פה אחד שניתנה פעמיים, על ידי שישה דיינים שונים בבית הדין העליון. לא זכור מקרה שיו"ר התאחדות למעשה  מביע חוסר אמון במוסד השיפוט העליון כשהוא שוקל ללכת לבית משפט נגדם. מאז ומתמיד ההתאחדות הגנה על מוסדות השיפוט שלה.

מתשובתו של חסון לגולדשטיין עולה כי בכוונתו למעשה לעלות בפני הנהלת ההתאחדות "הצעת אי אמון” במערכת השפיטה הפנימית של ההתאחדות ולפנות לערכאות אזרחיות. בית הדין קבע בפסק הדין חלוט כי ההתנהלות בנושא המזכירות נוסעת ממניעים אישיים ופסולה. למעשה התעקשותו של חסון למנוע מהמזכירות לפעול פוגעת ומסרבלת את ההתנהלות השוטפת של ההתאחדות.

אורן חסון הגיב לדברים: "צר לי על הכותרת המגמתית וראוי היה שהכותב/עורך יציין במסגרת הגילוי הנאות את תביעת לשון הרע שהוגשה נגדו ונגד האתר על ידי ההתאחדות לכדורגל ואנוכי, כדי שלקוראים תינתן האפשרות הסבירה לתהות על כנות הכוונות. הסיקור שניתן על ידי הכתב/עורך למכתב המענה שנשלח למר גולדשטיין אינו מדויק בלשון המעטה. כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, אני מלא אמון בבתי הדין של המוסד ובממלאי התפקיד, מקפיד על עצמאותם ופועל לאור החלטותיהם - כולל במקרה דנן”.

“השאלה הגדולה שעומדת לדיון אינה פרסונלית אלא עקרונית ויסודית לגבי התנהלות ההתאחדות לכדורגל, הסכמי המרכזים ועוד, וראוי שחברי וחברות הנהלת ההתאחדות ידונו עליה ויקבלו החלטה לגבי המשך ההתנהלות. אכבד כל החלטה שתתקבל בתום הדיון. ראוי היה גם להזכיר, אפילו מבלי לייחס לאיש כוונות כאלה ואחרות, כי היו בעבר הקרוב והרחוק חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל שפנו לערכאות משפטיות חיצוניות נגד החלטות בית הדין העליון ומשום מה החתום על הידיעה לא ייחס להם חוסר אמון במערכת בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל. אשאיר את השיפוט לאינטליגנציה של הגולשים והגולשות לגבי הידיעה האמורה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */