יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:36

אבוקסיס זוכה לתמיכה, המתנה לאישור על בריירו

מעמדו של מאמן ב"ש יציב חרף ה-3:0 לסלביה, במועדון מקווים שהקשר יקבל אזרחות ויפנה מקום לזר. תחושות קשות בנגב: "זה מייאש, השחקנים לא לומדים"

|
יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)
יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)

המשבר בהפועל באר שבע הולך וגדל. החבורה של יוסי אבוקסיס רצתה להשאיר את הצרות של הליגה בצד ולעשות משחק טוב בליגה האירופית בעיקר בשביל הביטחון, אבל הובסה אמש (חמישי) שוב, הפעם 3:0 על ידי סלביה פראג. הצ'כים נקמו על ההפסד במחזור הפתיחה של הבית, בעוד הקבוצה הדרומית שוב הייתה חלשה מאוד ולא הצליחה כמעט לסכן את השער של המארחת. האדומים איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא והם חייבים כרגע לאגור את כל הכוחות לקראת המשחק החשוב ביום שני נגד בית"ר ירושלים.

מה שבטוח, התחושות בבירת הנגב ממשיכות להיות קשות. כבר תשעה משחקים שבאר שבע לא טועמת את טעם הניצחון, בעצם מאז אותו ניצחון גדול על אותה סלביה פראג 1:3. אז, ב”ש עלתה בהרכב שכלל שלושה שינויים לעומת הרכב אמש, שלושתם שחקנים זרים – אלטון אקולטסה, מיגל ויטור וג'ונתן אגודלו. היום זה ברור ליוסי אבוקסיס והוא גם לא מסתיר את זה - בלעדיהם הפועל ב”ש קבוצה מוגבלת מאוד. במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, המאמן הבטיח שיחד איתם הכל ייראה טוב יותר והניצחונות בליגה יגיעו. נכון לעכשיו, מעמדו של יוסי אבוקסיס יציב והוא זוכה לתמיכה מלאה מצד ההנהלה.

יוסי אבוקסיס (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס (אורן בן חקון)

הבעיה הגדולה של אבוקסיס היא שלא ברור מתי בדיוק יהיה לו סגל מלא. בזמן הקרוב זה בטוח, אבל עומס המשחקים כל 3 ימים יקשה מאוד. ויטור אמור לחזור בזהירות אחרי בית"ר, אקולטסה עדיין לא ברור בדיוק ואגודלו רק בעוד שבועיים וחצי אחרי שהתברר שאין לו קרע במפשעה. עד שכולם יחזרו ובאר שבע תחזור לסגל מלא, המצב עלול להסתבך עוד יותר. ב-18 ימים הקרובים לאבוקסיס מצפים 6 משחקים: ביום שני מול בית"ר, בחמישי נגד ניס ואז בליגה מול קריית שמונה, חדרה, הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה בסדר הזה. לא פשוט בכלל נוכח המשבר שפוקד אותה. כבר במחצית אבוקסיס חשב על הליגה, כשהוציא את מריאנו בריירו ולאחר מכן את סינטיהו סלליך, ז'וסוואה ולואי טאהא.  

למרות היכולת החלשה והחיסורים המשמעותיים, אבוקסיס מצהיר על אמונה בסגל הקיים. הוא יודע שיש כמה שחקנים שעושים התקדמות במשחקים האחרונים והוא יוכל להרוויח אותם אם ייתן להם את הביטחון. בנוסף, המאמן לא רוצה להציג בפני השחקנים זעזוע בינואר כדי להשאיר את כולם דרוכים, אבל שחקנים יודעים שהתקופה הקרובה היא מבחן עבור לא מעט מהם. בקבוצה טוענים שהשחקנים כלל לא אדישים למצב ובחדר ההלבשה בסיום התרכזו ואמרו שהמטרה היא לתקן את הרושם ביום שני ולצאת לדרך חדשה.  

עבדאללה סימה חוגג, אוהד לויטה מאוכזב (רויטרס)עבדאללה סימה חוגג, אוהד לויטה מאוכזב (רויטרס)

בבירת הנגב ציפו למשחק קשה מאוד בקור של מינוס ארבע מעלות, אבל ציפו לעשות הרבה יותר, בדגש על יצירת מצבים. "לא עשינו כלום מבחינה התקפית, הם חנקו אותנו במרכז השדה ובאגפים. זה לא היה משחק גדול שלהם ועדיין ספגנו שלושה שערים, יכולנו לשחק טוב יותר", אמר אחד השחקנים. בצוות המקצועי הכינו את השחקנים למשחק ההתקפי של שני המגנים התוקפים של סלביה, אבל זה לא הספיק.

במחזיקת הגביע ביקרו שוב את הרכות במרכז ההגנה והרבה טעויות מצד הבלמים והמגנים, שגרמו לפאניקה מיותרת ברחבה. השער השני הראה בצורה הכי טובה את חוסר התיאום בהגנה, גם בכיסוי של דודי טוויטו שלא ניצל את הצ'אנס שקיבל וגם יציאה לא טובה של לויטה. "זה מייאש לעשות כל פעם את אותם טעויות. שחקנים לא לומדים. אי אפשר לתת מתנות באירופה, על כל אחת ואחת משלמים וזה מה שקורה לנו בכל ארבעת המשחקים האחרונים", אמר גורם בקבוצה. בבאר שבע מגבים את לויטה למרות יום חלש שלו, מאמנו מבחינתו הדגיש: "זה היה יום פחות טוב לאוהד לויטה, הוא שוער מצוין, אני מאמין בו מאוד וחבל שזה קרה".

דוד קלטינס מאוכזב, שחקני סלביה פראג חוגגים (רויטרס)דוד קלטינס מאוכזב, שחקני סלביה פראג חוגגים (רויטרס)

למרות משחקם הטוב נגד הפועל חיפה, יוסי אבוקסיס הוריד לספסל את מרסלו מלי, איתמר שבירו ורותם חטואל. לפי שחקנים, הארגנטינאי התאכזב מכך שלא קיבל את הקרדיט בהרכב ואף לא נכנס כמחליף, אבל בצוות המקצועי הסבירו לו שמדובר בהחלטה נקודתית למאצ’-אפ מול הצ'כים.  

אחרי שחזר להרכב שבוע וחצי מאז הושעה, בבאר שבע מקווים שהקשר ז’וסוואה יחזיק מעמד ללא בעיות משמעת. בקבוצה העידו על שינוי קל בהתנהגות של הפורטוגלי בשהות בצ'כיה ושהיה שקט מבדרך כלל. ההיענות של ז'וסוואה לקבל טיפול בשליטה בכעסים, מראה למועדון שהוא כן רוצה לקחת את ההזדמנות שנתנה לו ולהישאר בקבוצה, אך אין לדעת כמה זמן זה יחזיק.

אור דדיה שומר על עבדאללה סימה (רויטרס)אור דדיה שומר על עבדאללה סימה (רויטרס)

יוסי אבוקסיס שוב הודה בסיום שהסגל לא נבנה לשני מפעלים בלו"ז כל כך צפוף ושזה פגע משמעותית בתפקוד של הקבוצה בליגה. באר שבע יודעים שנכון לנקודת הזמן הנוכחית ובמיקום בטבלה הם קבוצת תחתית לכל דבר וזה גורם לאנשי המועדון לנסות אפשרויות לחיזוק הקבוצה. החלוץ אלון תורג'מן מאוסטריה וינה מועמד מוביל לחיזוק ההתקפה. בנוסף, בבאר שבע שוקלים לצרף מגן שמאלי ובלם ישראלים. למרות הסכום הגדול שנכנס לקופת המועדון בגלל ההצלחה באירופה, במועדון לא יעמידו תקציב גדול לרכש. "יש כאלה שחושבים שאם הרווחנו כסף מאירופה אז נבזבז אותו על שחקנים, אבל זה כסף שאמור לעזור לנו בעיקר לשנים הבאות", אמרו בקבוצה.  

התפנית עליה פרסמנו ב-ONE כבר בחודש ספטמבר עשויה בקרוב מאוד לפנות משבצת אחת בסגל לשחקן זר נוסף. הקשר בריירו, שהגיש לאחרונה מסמכים למשרד הפנים המעידים שסבתו ואמו יהודיות, קרוב לקבל אזרחות ישראלית מתוקף חוק השבות ולא ייחשב לזר. ברגע שהאישור יתקבל, במועדון יפעילו את סעיף הרכישה מראסינג קלוב, העומד על כ-140 אלף דולרים ובריירו יקבל הצעה ל-3 שנים נוספות.

יוסי אבוקסיס יתרכז כעת בקרב התחתית החשוב נגד בית"ר ירושלים ביום שני. לצערו, הבלם מיגל ויטור והקיצוני אלטון אקולטסה שוב לא כשירים ולא יעמדו לרשותו. הפורטוגלי צפוי לחזור לסגל המשחק נגד ניס ביום חמישי הקרוב, אולם אקולטסה ימשיך להיות בסימן שאלה. גם ג'ונתן אגודלו, עמית ביטון, איתן רצון וגל לוי פצועים ויישאר מחוץ לתמונת המשחק.  

דוניס ודור פרץ בסיום המשחק מול קרבאח
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */