יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:32

כיאל: מכבי חיפה גיששה, אך לא הגישה הצעה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם הקשר הוותיק שחזר מברייטון האנגלית דווקא לבני סכנין. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נעסוק במשחקי המחזור בליגת העל שנערכו השבת ונתכונן למכבי ת”א מול כפ”ס ומכבי נתניה נגד עירוני ק”ש. כמו כן, נדבר עם בירם כיאל על תחושותיו בבני סכנין וכן נשוחח עם עודד קטש לאחר הניצחון הנפלא של נבחרת ישראל.

נמני: למכבי ת”א יש משחק עונה בליגה האירופית ביום חמישי

שוחחנו עם שחקן העבר האגדי של מכבי תל אביב וסוכן השחקנים, אבי נמני, לקראת משחקם של הצהובים הערב ב-20:45 מול הפועל כפר סבא וכמו כן, על היעדרותו של דן גלזר והמפגש הגורלי מול קרבאח באזרבייג’אן ביום חמישי הקרוב בליגה האירופית.

ערב טוב אבי, איך לדעתך מכבי תל אביב תסתדר בלי שחקן כל כך דומיננטי ומשמעותי כמו דן גלזר? מבחינת חילוצי כדור לא היה שחקן כמוהו מאז אברהם אבוקרט במכבי חיפה
“האמת שאני לא חושב שהמחמאות האלה הן משהו חדש, זה משהו שנאמר לאורך זמן ודן גלזר שומר על יציבות. אני חושב שדן יותר טבעי מאבוקרט, יש לו משחק ראש מצוין. במכבי תל אביב הסיטואציה שונה לגמרי, אני לא מזלזל במשחק מול הפועל כפר סבא, אבל למכבי ת”א יש ביום חמישי משחק עונה בליגה האירופית שאם היא מנצחת בו היא מקפיצה את עצמה מבחינה כלכלית בצורה משמעותית מאוד, זה יביא אותם לרווחים של 55-56 מיליון שקלים. זאת עונה בה מכבי תל אביב לא מפסידה כסף וזה מדהים, קרוב מאוד למה שהם יכלו להרוויח בליגת האלופות. גם מיץ’ גולדהאר רוצה להפסיד כמה שפחות כסף”.

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על זה שהשחקנים עדיין לא יודעים את ההרכב באימון המסכם?
”יש את עניין הרוטציה בגלל המשחקים בליגה האירופית, אז גאורגיוס דוניס מחלק את הכוחות וישמור על שחקנים לקראת המשחק בחמישי. ביקרנו את דוניס לא מעט, אבל במשחק האחרון היא סיפקה את משחק ההגנה הכי טוב שלה עד כה ובאמת נראתה טוב. התיאום בשלושה בלמים הוא לא אוטומטי וצריך לעבוד עליו לאורך זמן, השבוע הרביעייה האחורית של מכבי תל אביב תפקדה בצורה נהדרת, למרות הטעות שהייתה בגול, התיאום היה טוב מאוד”.

אבי נמני (שחר גרוס)אבי נמני (שחר גרוס)

כיאל: היו גישושים עם מכבי חיפה, אבל לא הייתה הצעה רשמית

שוחחנו עם שחקנה של בני סכנין, בירם כיאל, שחזר אחרי קריירה מכובדת בסלטיק הסקוטית, ברייטון וצ’רלטון אתלטיק האנגליות על סיום הקריירה שלו מעבר לים, החזרה לישראל, הבחירה בסכנין, נבחרת ישראל וכמו כן, גם על חברו בברייטון וצ’רלטון, תומר חמד.

ערב טוב בירם, ברוך שובך לישראל. איך אתה רואה את הקריירה שלך באנגליה במבט לאחור ולמה חזרת דווקא לסכנין?
”תודה רבה, כיף לחזור לישראל. החלום שלי בתור ילד היה לשחק באירופה, אני חושב שזה הדבר הכי גדול שהיה לי. המעבר ממכבי חיפה לסלטיק היה מדהים ושידרג אותי מאוד, זה מועדון ענק. ההתחלה הייתה מדהימה, אבל אז היו המון פציעות שלקחו אותי קצת אחורה. עברתי לברייטון בצ’מפיונשיפ ועלינו ליגה וזה היה מדהים, העובדה ששיחקתי בפרמייר ליג שווה הכל מבחינתי, אני יכול לסמן וי גדול. אם לא הייתי משחק בפרמייר ליג זה היה פספוס גדול”.

בירם כיאל חוגג עם איהאב גנאים (עמרי שטיין)בירם כיאל חוגג עם איהאב גנאים (עמרי שטיין)

מה מצאת בסכנין? הם פתחו את העונה בצורה לא טובה
“אני חושב שההתחלה של סכנין העונה לא הייתה טובה מאוד, אבל ברור שלא הגעתי רק במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה, באתי לקחת אותם קדימה. חזרתי כדי לקחת את הילדים הצעירים האלה שרוצים ללמוד קדימה ולתרום מהנסיון שלי”.

שיחקת יותר ממה שתוכנן בהתחלה
“שיחקתי קרוב ל-80 דקות, זה אפילו יותר מדי ולא היה בתכנון. אני רחוק מלהיות בשיא הכושר שלי, אבל הנסיון והחזרה לעמדה הטבעית שלי כקשר אחורי עזרו וזה טוב לי. כשיצאתי קדימה קצת נגמר לי האוויר”.

מה גרם לך לחזור דווקא לסכנין?
”הרבה דברים קרו, אבל רק באוגוסט סיימתי עם ברייטון והיו גישושים מקבוצות בארץ. היו גישושים ממכבי חיפה, אבל לא הייתה הצעה רשמית. לא התאכזבתי שלא היו הצעות רשמיות, אני ילד גדול ומי שרצה אותי באמת ידע גם לפנות אליי”.

בירם כיאל (עמרי שטיין)בירם כיאל (עמרי שטיין)

למה קבוצות אחרות לא רצו אותך לדעתך?
”כל הדיבורים היו על זה שלא שיחקתי ושנפצעתי ועל זה שאני ‘פציע’. חיכיתי להצעה מאנגליה, היו דיבורים עם קבוצות מהצ’מפיונשיפ, אבל באוקטובר הייתי בשיחות עם ק.פ.ר והמאמן רצה אותי, אבל הבעלים החליט לוותר עליי כי הוא רצה שחקנים זולים יותר, כך שגם הקורונה פגעה בי. אני רוצה לחזור לנבחרת, תמיד זו המטרה שלי, אבל אני חושב שהפציעות עצרו אותי ופגעו ביציבות, למרות שכמובן שזו המטרה”.

מה לדעתך הסיבה שתומר חמד לא חזר כמוך לארץ?
”תומר חמד, כמוני, קיבל הצעה מאוסטרליה ואני קיבלתי שתי הצעות מאוסטרליה, אבל רציתי לחזור לראות את המשפחה וגם נושא המס גרם לזה. בני סכנין הציעו לי גם להצטרף אחרי זה לצוות ולהיות חלק ממשהו גדול יותר וזה משהו שכן חשבתי עליו. שיחקתי בקבוצות באנגליה וגם ידעתי שהם רצו אותי במחשבה שזה יעזור לשדרג את שאר השחקנים. קיבלתי חיבוק ואני רוצה להנות מהקריירה שלי ומהדשא ולשחק, אין יותר טוב מלעזור גם לילדים האלה שמשחקים איתך”.

תומר חמד (רויטרס)תומר חמד (רויטרס)

לדעתך וילי רוטנשטיינר צריך להישאר בנבחרת ישראל?
”אני חושב שרוטנשטיינר צריך להישאר, מאוד אהבתי אותו, בייחוד כמנהל מקצועי. היינו צריכים מישהו שינהל אותנו. לא היה אף אחד בתפקיד הזה לפניו, אני יכול להגיד שהוא באמת איש מקצוע ברמה הכי גבוהה שיש. באתי מאנגליה שם הכל מתנהל ברמה הכי גבוהה והוא באמת מקצוען. הוא מאוד כריזמטי ואנשים רוצים להיות לידו והוא מקצוען ברמה הגבוהה ביותר והוא איש מקצוע מעולה. אני חושב שבכדורגל הישראלי מחפשים תוצאות, אבל אנחנו רחוקים מזה. אבל אייל, מה זה אני שומע שאתה אומר שלדעתך רוטנשטיינר יישאר ושזה לא יפתיע אותך? חשבתי שאתה רוצה לאמן את הנבחרת”. 

אתה היית רוצה שאני אאמן את הנבחרת?
”אם אתה תרצה אותי בנבחרת אז כן, אם לא תרצה אותי אז לא. אולי תירגע אתה וביברס ויהיה הכי טוב לכולם”.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

אני אוהב את ביברס, ברמה האישית הוא יודע את זה גם שאני אוהב אותו מאוד
“ביברס נאתכו זה אח שלי. אני אחד שחושב שאייל ברקוביץ’ זה האייקון הכי גדול שהיה לכדורגל הישראלי ולדעתי צריך לתת כבוד לשניהם וכך גם הם אחד לשני”. 

אייל ברקוביץ’: “העניין של ביברס נאתכו קצת יצא מפרופורציות ואני חושב שהוא מקצוען בכל רמ”ח איבריו. עם זאת, אני חושב שבשנתיים האחרונות הוא לא משחק טוב בנבחרת. בקשר להמנון, אני חושב שהקפטן צריך לשיר את ההמנון, בלי קשר אם זה שחקן ערבי או שחקן יהודי”.

ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */