יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:48

רוברטו מרטינס משתף: כך הביא את בלגיה לטופ

קידום שחקנים, העזרה מההתאחדות, החינוך, המודל לחיקוי והתחושה לאמן את הגדולים ביותר בעולם. מאמן נבחרת בלגיה על הדרך לפסגה: "סיפור הצלחה מדהים"

|
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים עם אדן הזאר (רויטרס)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים עם אדן הזאר (רויטרס)

רוברטו מרטינס, מאמן נבחרת בלגיה המדורגת 1 בדירוג של אופ”א, דיבר על חשיבות המשחקים הבינ”ל בנבחרתו כחלק מהכנס הבין-לאומי השנתי, אשר נערך השנה בצורה מקוונת. בנוסף, התייחס לדרך שעבר עם בלגיה עד לפסגת הכדורגל העולמי וחושף את סוד הקסם בשנים האחרונות.

“אנחנו מתחילים להבין שליגת האומות הוא טורניר פנטסטי”, אמר מרטינס. “בכדורגל הבינ”ל אני לא מאמין במשחקי ידידות, עכשיו ליגת האומות נהדרת. אתה צריך לשמור על התקדמות, וכך הגענו לפיינל פור, אנחנו נשחק מול ספרד איטליה וצרפת באוקטובר 2021. אנחנו מדינה של 11 מיליון תושבים וזה סיפור הצלחה מדהים”.

רוברטו מרטינס (רויטרס)רוברטו מרטינס (רויטרס)

בלגיה מדורגת ראשונה באופ”א, מעל מדינות כמו ספרד, אנגליה, גרמניה ועוד. הסוד להגיע לשם: “יש חלק בו אתה יכול לשלוט ויש חלק שלא. לפני 20 שנים ההתאחדות החליטה לשנות את ה-DNA של נבחרת בלגיה, כי אף אחד לא הכיר אותנו בשנת 2000. התקדמנו בקידום השחקנים והשיפור שלהם, וכיום שחקנים בנבחרת משחקים בריאל מדריד, ברצלונה, מנצ’סטר סיטי, צ’לסי וקבוצות נוספות. אפשר לחנך ילדים מגיל צעיר להיות חלק מקבוצה ולהצליח. זה מה שעבד בצורה טובה מאוד בכדורגל הבלגי. חינוך על סמך הערכים שמנחים אותנו בכדורגל קידם מאוד את הכדורגל הבלגי והצמיח שחקנים כמו אדן הזאר, קווין דה בריינה, רומלו לוקאקו, תומא מונייה, אקסל ויטסל, טורגן הזאר, יאן ורטנוחן, וינסנט קומפאני ושחקנים אדירים נוספים”.

אדן הזאר (La Liga)אדן הזאר (La Liga)

העומס על השחקנים בשילוב פגרת הנבחרות: “לשחקנים שמעורבים במשחקים אירופיים יש מעט מאוד להתאושש ולהתכונן למשחק הבא. במיוחד בתקופה הזו העומס יותר גדול. אני רואה בכדורגל בינ”ל הזדמנות להשיג מטרות עבור הנבחרת. מול אנגליה ניסינו לעלות לפיינל פור בליגת האומות והצלחנו, ובידידות מול שוויץ וחוף השנהב ניסינו לתת הזדמנות לצעירים. כל משחק בינ”ל הוא הזדמנות לפתח ולעמוד במטרות שונות, אפשר לקבל מכך תועלת רבה”.

סיכום הקריירה כשחקן ומאמן: “עזבתי את הבית שלי כדי להגיע לסראגוסה, אחר כך שיחקתי 12 שנים באנגליה, ואז הפכתי למאמן ישר אחרי שפרשתי. המסר שלי לכל המאמנים הוא אף לא להגיד לא, ולהשתמש בכדורגל כדי לגלות תרבויות חדשות. לפעמים צריך לצעוד לעבר הלא נודע. שיחקתי בסוונזי ובוויגאן ולבסוף גם הייתי מאמן בקבוצות האלו, ואחרי כן הגעתי לאמן בבלגיה. הייתי בהמון סביבות שונות ואפשר ללמוד מכך המון על כדורגל מכל מיני זוויות שונות. התבגרתי ולקחתי המון השראה מיוהאן קרויף ומברצלונה איך לשחק. כשיש לך הרבה דרכים לשחק את המשחק כמאמן אתה יכול להצליח. צריך להאמין ולדעת לתקשר עם השחקנים שלך. כשהשחקנים שלך מאמינים בך ובמה שאתה אומר להם אתה יודע שהצלחת”.

שחקני בלגיה חוגגים עם יורי טילמאנס (רויטרס)שחקני בלגיה חוגגים עם יורי טילמאנס (רויטרס)

“בשנים האחרונות ראינו שקבוצות חייבות להיות גמישות במערכים שלהן בהתאם ליריבה ולמשחק הספציפי. המשחק המודרני מתרכז במשחק פתוח ובמשחק מעבר, וכיצד אתה מתמודד איתו. מדובר בפיתוח מדהים בשנים האחרונות”. 

דעתו על מצבים נייחים: “מה שחשוב הוא העמידה ברחבה בזמן המצבים. לדוגמה, אנגליה הבקיעה המון שערים ממצבים נייחים. אתה צריך לבסס את ההגנה שלך המון על עמידה במצבים נייחים. אפשר להיות מוכנים לכך. אתה כבר לא מופתע ממצבים נייחים יותר. אולי בשנה הבאה נראה שינויים נוספים, צריכים להיות עירניים לשינויים. לפני 20 שנה ה”טוטאל פוטבול” לא היה קיים, ולא היה שימוש במערך 3:4:3 כמו היום”.

הגישה ההתקפית שלו כמאמן: “כדורגל משחקים מול יריבה. במשחק אחד אתה תתקוף עם 7 שחקנים ובמשחק אחר רק עם ארבעה. צריך להיות מאוד עירניים, ולמצוא את הדרכים להבקיע שערים. אני תמיד מרגיש שיש שני סוגי מאמנים: הגנתי שלא יודע לתקוף, או התקפי שלא יודע להגן. אני מאמן התקפי שדוגל בלתקוף ואני תמיד מנסה להשתפר בפן ההגנתי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */