יום שישי, 19.04.2024 שעה 04:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בן חיים: עשיתי ויתורים בקריירה, נחוש לנצח

הבלם דיבר בכנס המאמנים השנתי: "עבדתי בחדר הכושר, ראיתי סרטונים של בלמים באנגליה". בניון: "היה מאתגר בבית"ר, אני מחכה להצעה הנכונה לחזור"

|
טל בן חיים ויוסי בניון (שני לוי)
טל בן חיים ויוסי בניון (שני לוי)

כוכב העבר יוסי בניון והבלם טל בן חיים דיברו הבוקר (שישי) במסגרת הכנס השנתי הבין-לאומי השני למאמני כדורגל, שנערך השנה בצורה מקוונת בעקבות מגפת הקורונה. שני הכוכבים ששיתפו פעולה בקריירה הענפה דיברו על שורה של נושאים, בניהם קורס המאמנים, ההצלחות באירופה והמשחקים בנבחרת ישראל.

בניון פתח: “סיימתי קריירה ארוכה של מעל 20 שנים כשחקן, ואז קיבלתי תפקיד בבית”ר ירושלים כמנהל מקצועי. הייתה לי שנה מאוד מאתגרת, למרות שהתפקיד היה קשה נהניתי מכל רגע, ולפני מספר חודשים החלטתי לעזוב. כרגע אני בחופשה, פעם ראשונה בקריירה שאני מובטל, נח עם המשפחה והילדים ומחכה בקרוב להצעה הנכונה, לצעד הנכון ולחזור לעניינים בכדורגל”.

יוסי בניון (חגי מיכאלי)יוסי בניון (חגי מיכאלי)

עוד אמר: “אני יחד עם וילי רוטנשטיינר בקורס מאמנים, נהנה מכל רגע, זה מאוד מאתגר ויש לי עוד המון דברים ללמוד. אני בטוח שאלמד עוד הרבה דברים ואוכל ליישם אותם בעתיד. עבודה אישית עם שחקנים זה משהו שלצערי לא היה ברוב השנים בישראל, ולאחרונה יותר מנסים אך זה עדיין לא מספיק. לדעתי צריך עבודה אישית על טכניקה וטקטיקה, יש הרבה הערות על עמידה וסגירה של שחקנים, מתי להתנהל בצורה נכונה, זה דברים שצריך ללמד בצורה אישית את השחקנים. פעם ראשונה שנתקלתי בזה היה כשעזבתי את ישראל בגיל 16 לאייאקס ולא הייתי רגיל לדברים האלה, ופתאום כל יום היו מוציאים אותי מהאימון עם 2 שחקנים ועובדים על דבר אחר, בעיטה, משחק ראש וכו’. הייתי בהלם מזה וזה הוסיף לי את הרצון להשתפר כל הזמן, וזה עזר לי מאוד להגיע לאן שהגעתי בשנים האלו”.

דמות המאמן בישראל: “צריך למצוא את האנשים הנכונים שילמדו את הילדים, קשה להאשים את כל המאמנים כי הם חושבים על מקום העבודה שלהם ופחות על תהליך, כי הם מפחדים שהם יאבדו את מקום העבודה שלהם אם יפסידו 2-3 משחקים. צריך להבין כמה זה חשוב ששחקנים ישתפרו. זה צריך להגיע מכל המועדונים, שישקיעו במאמנים והאנשים הנכונים, וככה יראו את הפירות בעתיד”.

יוסי בניון (אורן בן חקון)יוסי בניון (אורן בן חקון)

“חשוב להביא את האנשים הנכונים שילמדו את הילדים והנוער מה נכון ומה לא. אין יותר טוב מעבודה פרקטית במגרש. אפשר לשלב תאוריה, אבל אין כמו לעבוד במגרש, עם המון חזרות, ורק ככה יוכלו להשתפר. בישראל נהוג לזלזל ולחשוב שכולם יודעים הכל, אבל תמיד אפשר ללמוד לא משנה מה עשית בקריירה. חשוב שהקבוצות ילמדו ויעבירו את זה הלאה וככה הכדורגל יוכל להשתפר”.

בסיס הנתונים של נבחרת ישראל: “כיף לראות שיש תוכנית כזו. לדברים לוקח זמן להשתפר, אם רוצים שזה יצליח צריך המון סבלנות ולתת לזה לעבוד, כי בישראל אין הרבה סבלנות בכלום. עם הרבה סבלנות שחקנים צעירים רק ירוויחו מכך”.

משה חוגג ויוסי בניון (אורן בן חקון)משה חוגג ויוסי בניון (אורן בן חקון)

טל בן חיים אמר: “אני שמח מאוד להיות פה. אני עדיין משחק כדורגל, מאוד נהנה לשחק, כרגע בבית”ר ירושלים וכמובן מתחיל לחשוב על הצעד הבא, אם זה אימון, ניהול מקצועי או כל דבר אחד. אבל כרגע אין לי החלטה בראש כי אני חושב איך להיות הכי טוב ולעזור לקבוצה להשיג את המטרה שלה. כשהרגע יגיע נחשוב על הצעד הבא”.

חשיבות האימונים האישיים: “בשנים האחרונות בישראל מתחילים לראות שחקנים מתאמנים באופן אישי מחוץ לשעות של הקבוצה. האימון האישי הוא מאוד חשוב, אפשר להשתפר בהרבה מאוד אספקטים, מהירות, ניתור, כוח מתפרץ, בעבודה ספציפית שמותאמת לשחקן עצמו, וניתן לראות שיפור מאוד גדול בתחום הזה. אם פעם היינו רואים שחקן או שניים בקבוצה עושים אימון אישי או מתאמנים בחדר כושר, היום רובם עושים את זה ומבינים שצריכים לשפר את המשחק והפיזיות שלהם. אנחנו בתהליך יותר טוב, כמובן שצריך לבנות את זה בגיל מאוד מוקדם עם הילדים, וזה תהליך שבסופו נראה את ההתקדמות עם הילדים כשיגדלו”.

טל בן חיים (מערכת ONE)טל בן חיים (מערכת ONE)

התקדמות של שחקנים צעירים: “אני יכול לראות שחקנים צעירים שכן רוצים לעבוד ובאופן אישי אני לוקח על עצמי 3-4 שחקנים צעירים בימי חופש להתאמן איתם, יש הרבה שרוצים להשקיע אבל אין מספיק הדרכה ואני משתדל במעט שאני יכול לעשות לעזור להם. צריך לבנות תוכנית ספציפית לשחקנים, יש להם רצון לעבוד ולהתקדם, הם פשוט צריכים את ההדרכה הנכונה”.

משמעת אישית של שחקנים: “המאמן יודע מה השחקן צריך לשפר, גם אם אין לו את הזמן והאמצעים להישאר עם השחקן אחרי האימון הוא יוכל לתת לו תוכנית והשחקן יישאר אחרי האימונים. אני באופן אישי עשיתי את זה, תמיד אפשר לרוץ בים לבד, לקחת כמה קונוסים ולשפר טכניקה, לקחת עוד שחקן ולעבוד בזוגות, אפשר לעבוד באופן אישי על הרבה דברים, השאלה כמה השחקן רוצה ונחוש להצליח, כמה נכונות יש לו וכמה ויתורים הוא מוכן לעשות בשביל זה. במקום לשחק עם חברים בפלייסטיישן ולצאת עם בחורות למועדונים. אני ויתרתי על הרבה בקריירה. השאלה כמה השחקן מוכן להקריב, זה הכי חשוב”.

טל בן חיים (רדאד ג'בארה)טל בן חיים (רדאד ג'בארה)

מאין צריכים להגיע המאמנים: “האנשים שעובדים בכדורגל צריכים לבוא מהתחום. הם לא יכולים לשבת במשרד 4,5 שנים וללמוד ואז להעיר לשחקן וללמד אותו. אנשי מקצוע צריכים לבוא מהתחום. כל שחקן הגנה שעשה קריירה טובה יכול ללמד שחקני הגנה. כל שחקן שעשה קריירה מוצלחת מאוד בחו”ל יכול ללמד שחקני התקפה, איך הם צריכים להעמיד את הגוף, וכל מיני דברים קטנים שקשה ללמד בקורסים, זה צריך לבוא מאנשים מהשטח, זה דבר שאנחנו צריכים להשתפר בו”.

עבודה עם בסיס הנתונים של הנבחרת: “פעם ראשונה שזה קורה בישראל, מעקב אחרי השחקן ומציב מטרות, ברגע שאתה מציב מטרה השגת 50 אחוז ממנה. יש שילוב מאוד חשוב גם של הנקודה המנטלית. החלק הפיזי והמנטלי משולב והולך ביחד, אם שחקן מתאמן מעבר לשעות האימונים גם בראש הוא יודע שהוא עשה יותר מהחברים שלו ומכל השחקנים האחרים, וכשהוא בא לנתר הוא יודע שהוא עבד הרבה יותר טוב והוא גם ינצח במאבק, גם בקרקע. כשאתה יודע שעבדת יותר טוב אין לי ספק שהתוצאות ייראו במגרש”.

טל בן חיים (רדאד ג'בארה)טל בן חיים (רדאד ג'בארה)

הסיפור האישי שלו: “הזיכרון הראשון שלי מכדורגל הוא בגיל 6 שעליתי למגרש עם אבא שלי ואח שלי, אבא שלי אמר לי שאני צעיר מדי בשביל לשחק, ואני במשך שעות הולך הצידה ובועט לעבר הקיר והבטחתי לעצמי שאשקיע כמה שאני יכול כדי שאוכל לשחק. התמונה הזו חרוטה לי בראש כי זה הביא אותי לאחד המועדונים הכי נוצצים בעולם. כדורגל תמיד כרוך בעבודה קשה, ויתורים, כוח רצון, וכל עוד אני משחק אין דרך חזרה. 32 שנה אחורה אבא שלי צדק וכנראה שלא הייתה לי קואורדינציה, אבל הייתי נחוש לנצח, גם בגיל 6. ביקשתי ממנו שירשום אותו למכבי ת”א והוא אמר לי שזה בזבוז זמן, אחרי ששכנעתי אותו הוא רשם אותי על סמך כוח רצון בלבד. חלק בלתי נפרד מהצלחה זו משמעת עצמית”.

“ראיתי בגיל 12 שקולה זה מזיק לבריאות, ומאז הפסקתי לשתות. בגיל 14 התחלתי להתאמן בחדר כושר והבנתי בתוך עצמי מה אני צריך לעשות ושהפיזיות היא דבר מאוד חשוב בכדורגל. הייתי מגיע הביתה אחרי הלימודים, נסעתי שעה וחצי באוטובוסים להתחיל אימון אישי שעתיים לפני האימון עם הקבוצה. בגיל 17 עליתי לבוגרים במכבי ת”א, ניר לוין היה המאמן ותוך 17 משחקים קיבלתי זימון לנבחרת ישראל, זה היה החלום הכי גדול שלי. לא צ’לסי ולא מנצ’סטר סיטי”.

טל בן חיים (שחר גרוס)טל בן חיים (שחר גרוס)

“שנה לפני שיצאתי לאנגליה הבנתי שזה הכיוון שלי, ראיתי בערך 100 משחקים באותה שנה, ראיתי שהבלמים בנויים טוב עם מסת שריר והבנתי שאני צריך להעלות מסת שריר כי השחקנים מאוד חזקים. אז עשיתי המון אימוני כוח והייתי צריך לשפר את הניתור שלי. צריך להתמודד עם הסוסים האלה גם באוויר, הייתי צריך לשפר זריזות רגליים כדי להיות טוב במאבקים. הייתי עושה 6 אימונים בשבוע, דבר שלא היה שגרתי באותה תקופה. לפני 15 שנה חשבו שאם אתה עושה חדר כושר אתה נהיה כבד, וזה ממש לא נכון. עשיתי עבודה ספציפית בדיוק למה שהייתי צריך”. 

מקור להשראה: “פרנק למפארד זה הקשר האחורי שהבקיע הכי הרבה שערים בפרמייר ליג. אם אתם חושבים שזה מקרה זה ממש לא נכון. עבודה קשה, תרגול, בלי תרגול קשה מאוד להצליח. הוא עבד על שני דברים מאוד חשובים – ריצה מרחבה ורחבה ובעיטות מחוץ לרחבה. הוא הגיע לתהילת עולם אבל הוא תמיד עבד קשה מאוד, אי אפשר בלי תרגול, זה הכי חשוב. בתור מאמן אתה מכיר את השחקן הכי טוב, לעשות אימון קבוצתי זה דבר מאוד חשוב, ששחקנים ילכו בקו של המאמן, אבל לא פחות חשוב זה אימון אישי, אתם מכירים את היתרונות והחסרונות של השחקן, ולתת עבודה ספציפית לשחקנים זה דבר חכם. רק ככה הקבוצה תהיה טובה יותר”.

ריאל חייבת לחזור לנצח בליגה, מול אלאבס
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */