יום שלישי, 21.05.2024 שעה 01:15

לייבוביץ': הגיוני שהחיפאיות יהיו בלחץ שנדבקתי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם השופט, שאובחן חיובי לנגיף הקורונה לאחר הדרבי החיפאי. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית עסקנו בהידבקותו בקורונה של גל לייבוביץ’, מי שהיה השופט הרביעי בדרבי החיפאי ביום שבת האחרון באצטדיון סמי עופר ובהשלכות האפשריות בעקבות אבחונו ובנוסף, דיברנו גם על קשיי ההתאקלמות של ערן זהבי בהולנד מאז המעבר לפ.ס.וו איינדהובן.

ברזל: אם הייתה קומבינה ליגות ב’ ו-ג’ כלל לא היו חוזרות להתאמן

שוחחנו עם אופיר רגב, מנהלה המקצועי של הפועל לוד, הגיב לטענות הקשות שהשמיע כנגד יו”ר ההתאחדות אורן חסון. וכמו כן, שוחחנו גם עם ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, שהגיב לטענות הקשות.

ערב טוב אופיר, אתה הבן של בני ואח של ניר רגב? מה יש לך נגד אורן חסון?
”כן, בדיוק. אין לי שום דבר דבר אישי נגד אורן חסון, הייתה לי בעיה רק עם האפליה שהייתה. קיבלתי את העונש ואני מרוצה שהרמתי את הצעקה. אחרי המייל הזה ששלחתי אורן חסון התקשר אליי ודיברנו 50 דקות. לא אמרתי שיש פה שחיתות, רק שיש כאן אי צדק ושכל מה שמעניין את אורן חסון הוא כסף. אני התנצלתי על זה, אני אומר שזה לא מתאים מה שאמרתי. לקחתי בחשבון את הכל, אבל הבנתי שאם אדבר יפה לא ישתנה כלום”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

אבל הייתה סיבה לקלל בצורה הזו?
"אני לא קיללתי, אבל האמוציות גרמו לי לשלוח את מה ששלחתי. הוא לא עשה לי כלום אישי, אבל הוא פגע בנו ולא הסכמתי לקבל את האפליה הזו. אבל בואו, כשמקללים את ראש הממשלה בהפגנות בכל שבת זה בסדר? אני המשכתי הלאה ושילמתי כמו גבר על מה שעשיתי. דרך אגב, שר הספורט חילי טרופר אמר לי בהתכתבות שההתאחדות לכדורגל אמרו לו שבליגה א’ כולם שחקנים מקצועניים ובגלל זה אותם החזירו ואותנו לא”. 

כשאתה מדבר על קומבינות, למה אתה מתכוון?
”כל מה שאמרתי על אורן חסון ואבי לוי היה מכוון נטו לענייני כדורגל. אני התכוונתי שיש חברי הנהלה כמו אבי לוזון, יענק’לה שחר ואריאל שיימן שמקבלים לכל מחלקת נוער 6 או 7 מיליון ש”ח, אז התכוונתי שיש פה חוסר שוויון. אני מצטער על המילים שאמרתי, אבל זה יצא מעומק נשמתי כי כאב לי בגלל הכדורגל. זה לא הגיוני ששחקן מליגה א’ ושחקן שלי מליגה ב’, שמשרתים באותו בסיס, החייל מליגה א’ משוחרר ואומרים לו בהצלחה בזמן שהשחקן שלי שותף שם כלים. אני מתנצל בפני אורן חסון ומודה לו על כך שהחזיר אותנו, שאפו על זה”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

ערב טוב שלומי, מה יש לך להגיד על הדברים האלה?
”שלוש פעמים הוא שלח מיילים וכתב ‘אפס מאופס’, ‘מושחתים’ וכל הזמן בוכה. אתה משחק אותה גיבור גדול ואחרי זה בוכה. אתה הכי צבוע בעולם, לפחות תהיה גבר. באותה מידה הוא אמר גם שיעקב שחר בא אליו. במקום שאופיר רגב יגיד תודה שבזמן שחצי משק מושבת כל הכדורגל חזר. ליגות ב’ ו-ג’ חזרו כי ההתאחדות פעלה בנושא, נראה לכם באמת שהמכתב שלו עשה משהו בכלל?”.

שלומי ברזל (איציק בלניצקי)שלומי ברזל (איציק בלניצקי)

למה אבל לקח כל כך הרבה זמן להחזיר את ליגות ב’ ו-ג’?
“אפשר להסביר לי גם למה כיתה ד’ לומדת וכיתה ו’ לא? המצב במדינה כאוטי ומנסים להבין מה קורה, אני לא יודע להסביר למה חנויות כאלה פתוחות ואחרות סגורות למשל, זה מה שמשרד הבריאות החליט. ההחלטה לגבי ליגה א’ לעומת ליגה ב’ נקבעה לפי זה שבליגה א’ יש יותר שחקנים מקצועניים. אם הייתה קומבינה והיינו שמים אותם בסדר העדיפויות הנמוך ביותר, הם בכלל לא היו חוזרים לאימונים. לא הגיוני אבל שאופיר כל הזמן כותב מדם ליבו, כל הזמן יורה ובוכה. אם הוא לא עומד מאחורי מה שהוא אומר שפשוט לא יגיד את זה”.

לייבוביץ’: הגיוני שהקבוצות החיפאיות יהיו בלחץ מזה שנדבקתי בקורונה

שוחחנו עם גל לייבוביץ’, שופט הכדורגל שאובחן חיובי לנגיף הקורונה לאחר ששימש כשופט רביעי בדרבי החיפאי ובעקבות כך, לא יצא למשחק ליגת האלופות בין באיירן מינכן לרד בול זלצבורג, בו אמור היה לקחת חלק בצוות השיפוט של אוראל גרינפלד.

ערב טוב גל, איך אתה מרגיש?
“אני בסדר, אני מרגיש בסדר גמור, אין לי סימפטומים, לא איבדתי את חוש הטעם והריח ואני מרגיש רגיל. אתמול הודיעו לי על זה. נבדקנו ביום ראשון לקראת משחק ליגת האלופות שהייתי אמור להיות בו חלק מהצוות. אני לא הצלחתי למצוא איזה חולה קורונה שאולי נדבקתי ממנו. יכול להיות שטעו, אבל בינתיים אני בבידוד”.

גל לייבוביץ' (עמרי שטיין)גל לייבוביץ' (עמרי שטיין)

מכבי והפועל חיפה בלחץ מאז שאובחנת חיובי לקורונה, היית בקרבת מישהו שם?
“בשבת האחרונה הייתי שופט רביעי בדרבי החיפאי. כל מי שנמצא ליד חולה קורונה נלחץ בצורה כזאת או אחרים. במהלך המשחק רוב הזמן מי שהייתי לידו כן היה עם מסכה. לחיצות ידיים אסורות, אז ככה שזה פחות העניין. לא היה נראה לי מישהו שהיה קרוב אליי יותר משני מטר לאורך זמן. להבדיל מהמשחקים באירופה, ששם השופט הרביעי לא מקפיד על מסכה, אצלנו השופט הרביעי מחוייב לעטות מסכה”.

ומה עם השופטים שהיו איתך בדרבי? הם נכנסו לבידוד בעקבות זה?
”השופטים שהיו איתי נבדקו ויצאו שליליים, אז יש מתווה של משרד הספורט שלפיו אם הם יצאו שליליים אחרי שהם היו לידי הם לא מחויבים בבידוד”. 

מה יותר מאכזב, להידבק בקורונה או לפספס את המשחק בין באיירן מינכן לרד בול זלצבורג בליגת האלופות?
”זה שילוב של השניים. מאכזב גם להיות חולה בקורונה, אבל כמובן שגם לפספס את המשחק של באיירן מינכן. אבל זה שהמשפחה שלי עכשיו בבידוד וגם מושפעים מהקורונה זה יותר משמעותי ממשחק כזה או אחר, יש לי עוד קריירה ארוכה ויהיו עוד משחקים”.

סולומוביץ’: מעצבן אותי שיש אנשים שמבקרים את ערן זהבי בלי להבין

שוחחנו עם עמי סולומוביץ’, אחד האנשים הקרובים לערן זהבי, על העובדה שערן קיבל ציון מאכזב של 4 בלבד אחרי שהחמיץ פנדל ב-1:1 של פ.ס.וו איינדהובן מול טוונטה במסגרת המחזור התשיעי בליגה ההולנדית.

מה שלומך עמי? מה שלום ערן? איך הוא מרגיש עם זה שהוא קיבל ציון 4?
“הכל בסדר, אנחנו מחכים לימים קצת יותר טובים. ערן הישגי מאוד וכולם יודעים את זה ומכירים אותו, אבל בחודש וחצי האחרונים העומס עליו ענק. מאז שהוא הגיע להולנד, זה לא תירוץ, אבל הוא עבר בין 15 ל-20 טיסות ולא הספיק להתאמן כמו שצריך עם פ.ס.וו. ערן אוהב להתכונן כמו שצריך למשחקים ולישון בצהריים ואין לו את זה בתקופה האחרונה”.

ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

מה הסיבה לתקופה הפחות טובה שלו?
“אני אגיד לך משהו, אתה גם מכיר את זה שיש תקופות פחות טובות. הקבוצה בנויה על הרבה חבר’ה צעירים שרוצים להוכיח וקצת אנוכיים לפעמים. זה פשוט הרכב שונה לגמרי של קבוצה לעומת מה שהוא היה רגיל במכבי תל אביב ובסין. הציפיה ממנו היא ענקית שם, אני יודע איך הוא מרגיש שם ולמה הוא מכוון, כל נושא המשפחה והעובדה שהם היו במלונות מכביד עליו. אמרתי לו את זה שהעובדה שהילדים לא מסודרים שם במסגרות לימודיות ושהוא לא התאקלם מעיק עליו, אבל הוא לא מקבל את זה”.

אני מאמין שהוא יסיים את העונה עם 20 שערים
”אני אומר הלוואי שהוא יסיים את העונה עם 20 שערים בהולנד. יש לו ביקורת עצמית שאני לא חושב שיש לאיזה שהוא שחקן. הוא גומר משחק וכבר רוצה בדרך לחדר ההלבשה את הנתונים מהמשחק. נגד צ’כיה הוא לא הבקיע למשל, מנור סולומון הבקיע, אבל הוא עשה 11 קילומטר. יש אנשים שמסתכלים רק אם הוא הבקיע או לא”.

לא תמיד מצליחים בכל מקום, אבל עוד מוקדם לקבוע אם זה המצב
”זה לא מצליח בכל מקום, אבל עדיין אי אפשר לבחון את זה, בסוף העונה נדבר ואני מאחל שהוא ישים 20 גולים, אבל אני חושב שיהיה לו יותר קשה. השחקנים הצעירים האלה שאיתו רוצים להוכיח את עצמם כי כל אחד מהשחקנים האלה רוצים להתקדם. התקשורת מצפה ממנו גם שם להרבה דברים ואם הוא לא יצליח אז הוא נכשל. אין לו בעיה עם ביקורת, רק שתהיה ביקורת מקצועית. זה מפריע לי, לא לו. אותי זה מעצבן שיש כאלה שלא יודעים או מבינים וחושבים שמותר להם לכתוב הכל”.

ערן זהבי חוגג (העמוד הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)ערן זהבי חוגג (העמוד הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

אתה חושב שהביקורות לא מוצדקות?
“הביקורת היא ביקורת ומותר לבקר והוא ייתן תשובה כמו שהוא יודע. אני מחכה כבר שהולנד תיפתח ואוכל להגיע לשם. זו ליגה טובה יותר ומסודרת יותר מהליגה הסינית, קבוצות לא באות להתגונן שם”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */