יום חמישי, 18.04.2024 שעה 18:23

פלצ'יק צפוי להיות מדורג במקום הראשון בעולם

אלוף אירופה הטרי יתקדם בדירוג. אורן סמדג’ה התרגש: "הזכייה שלו לקחה אותי אחורה למפגש בינינו כשהיה מאבטח במועדון. ידעתי שהוא יעשה היסטוריה"

|
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)
פיטר פלצ'יק עם אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)

לפני למעלה משנתיים פיטר פלצ’יק פרץ לתודעה באליפות אירופה שנערכה בישראל, שם הג’ודאי מקטגוריית המשקל עד 100 ק”ג הראה ניצוצות של ג’ודו איכותי וזכה במדליית הארד בתל אביב. מאז הוא התקשה לשחזר את ההישג הזה ולהטביע חותם בתחרויות הגדולות - עד שהופיע לאליפות אירופה אמש (שבת) בפראג, בה הוא הפך לאלוף אירופה החדש במשקל שלו ונכנס לליגה של הגדולים.

בפראג פלצ’יק הצליח לעשות את קפיצת המדרגה שהוא חלם עליה, תוך שניצח את הטובים ביותר. בדרך לגמר הוא גבר על ולראם ליפארטיאני, יריב מעוטר שנחשב לסגן אלוף אולימפי מריו 2016 עם רזומה נוסף של שלוש זכיות בתואר סגן אלוף העולם ואפילו החזיק בתואר סגן אלוף אירופה האחרון, שהפעם לא העפיל לגמר בגלל פלצ’יק. כמו כן, בגמר עצמו, הישראלי הכניע גם את ארמאן אדמיאן הרוסי ולקח ממנו את תואר אלוף אירופה המכהן בקרב ישיר על ראש הפודיום.

פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)

מדובר בניצחונות גדולים ומרשימים, ואין ספק כי פלצ’יק הוכיח שהוא שייך כעת לרמות הגבוהות ביותר. הפעם הצליח להביס יריבים שבעבר היה לו קשה לעבור. “הוא ניצח את הטופ שבטופ”, התמוגגו בנבחרת הגברים בג’ודו. “מדובר בספורטאים שהוא היה חייב לנצח בדרך לאולימפיאדת טוקיו כי הם יריבים שנחשבים לחזקים מאוד. זו עוד משוכה שהוא עבר אותה בהצלחה בדרך לדבר האמיתי. חשוב להגיע ליפן בידיעה שאתה מסוגל לנצח את כולם”.

בעקבות הניצחונות הללו, בדירוג האולימפי הקרוב פלצ’יק צפוי להתברג למקום הראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלו, אחרי שגרף עוד 700 נקודות דירוג בזכות הזכייה בזהב, לצד קיזוז התוצאות מתחרות המאסטרס האחרונה. “מבחינתי הוא כבר עכשיו הג’ודאי הטוב ביותר בעולם, עוד לפני שיתפרסם הדירוג”, אמר מאמן הנבחרת אורן סמדג’ה.

אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)

פלצ’יק בן ה-28 הוא סיפור סינדרלה בג’ודו הישראלי. אחד שלא מצא את מקומו בזמן שכולם ידעו שיש בו פוטנציאל, איד שבחר לעבוד כמאבטח במועדונים ולהתרחק מהספורט כדי להתפרנס - אבל ברגע אחד של מפגש לילי עם אורן סמדג’ה, אי שם לפני כמה שנים בכניסה לאחד מהמועדונים הללו, הוא שינה את חייו אחרי ששכנע אותו לחזור להתאמן במקום להסתובב בלילות במקומות אפלים. והנה, כמה שנים אחרי, וכוכב חדש נולד בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

הזכייה של פלצ’יק באליפות אירופה ריגשה את סמדג’ה, שהתחבק איתו ארוכות אחרי שקיבל את המדליה. “הזכייה שלו פתאום לקחה אותי אחורה למפגש בנינו כשהיה מאבטח במועדונים”, ציין סמדג’ה בהתרגשות. “כולם ראו בו סתם עוד מאבטח פשוט באיזה מועדון, אבל אני ראיתי אותו בלילה ההוא כספורטאי ענק שיכול להגיע רחוק. זה היה מפגש מקרי אבל הרגשתי שהייתי חייב לקחת אותו ולעטוף אותו כדי שיחזור לג’ודו, אחרי שכביכול הוא כבר פרש, ואני שמח שהוא עשה את זה. הזכייה שלו מאוד ריגשה אותי, הקשר המיוחד בנינו הוא מדהים. פיטר לא ויתר, שם את עצמו במקום של אדם שבא להתאמן כדי להצליח, לא חירטט ולא התעסק בדברים אחרים, וברגע שהוא לקח את ההחלטה הזו ידעתי שהוא יעשה היסטוריה”.

פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

המאמן הלאומי הוסיף: “פיטר הוא ספורטאי שמחובר לדגל. יש לו סיפור אישי מאוד מיוחד, לכן חשוב לו להעלות את המודעות לאחרים כדי שיבינו שהכל אפשרי בחיים. הוא גאה במה שהוא עושה, גאה במדינה ובמשפחה שלו, והוא בא כדי להרים את דגל ישראל כמה שיותר גבוה לראש התורן. פיטר הוא אחד שלא מתפשר, הוא סוחף אחריו ספורטאים נוספים עם הרבה מוטיביצה, נותן 100 אחוז בכל אימון וכמעט בכלל לא שמעתי אותו מתלונן. הוא הרוויח את זה ביושר ואני גאה בו”.

הלילה נבחרת ישראל תחזור ארצה מצ’כיה ותנחת בשדה התעופה בן גוריון עם שתי מדליות יוקרתיות מאליפות אירופה בצבע זהב ובצבע כסף, בזכות שני ג’ודאים שהגיעו לגמר אירופי, אלוף אירופה הטרי פיטר פלצ’יק וסגן אלוף אירופה טל פליקר.

רגע לפני החזרה הביתה, סמדג’ה סיכם את התחרות: “הגענו באי וודאות, היה לי קשה מאוד להעריך באיזה מצב אנחנו נמצאים לפני התחרות הזו בגלל מגפת הקורונה ומיעוט התחרויות, אבל מסתבר שאנחנו במצב טוב והאימונים לצד הקורונה עם הרצון לנצח הובילו את הנבחרת להיות מדורגת מספר שלוש באירופה מבחינה הישגית, בדיוק כמו ב-2018. אין תחרות גדולה שאנחנו לא עומדים בה על הפודיום מידי שנה, המדליות הללו מתווספות להרבה זכיות קודמות ואני שמח שיש לנו מסורת כזאת. יש בי גאווה גדולה, בעיקר כי אנחנו מתבשרים בתקופה הזו על הרבה חדשות לא טובות בגלל מגפת הקורונה, וזו נקודת אור למדינת ישראל. מקווה ששימחנו קצת את כולם בארץ”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */