יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:06

עדיין נאבק בקורונה: מאחורי המדליה של פליקר

סגן אלוף אירופה הטרי, שנדבק בווירוס והחלים, סבל בין הקרבות (“התעייפתי והיו לי סחרחורות”) אבל התרגש מהזכייה. וגם: הכניסה למועדון ה-3 היוקרתי

|
טל פליקר אחרי הזכייה בכסף (איגוד הג'ודו)
טל פליקר אחרי הזכייה בכסף (איגוד הג'ודו)

אומנם הוא הגיע לגמר אירופי, חגג זכייה במדליית כסף והפך לראשונה בקריירה לסגן אלוף אירופה עם תצוגת ג’ודו מרשימה - אבל טל פליקר עדיין לא באמת חזר לעצמו. אמש (חמישי) בתום יום קרבות ארוך ומתיש בפראג, הג’ודאי הראשון שחלה בווירוס הקורונה מנבחרת ישראל, ומאז כבר החלים כביכול, עדיין התקשה לתפקד גם ביום הקרבות בו זכה במדליה היוקרתית.

על המזרן היה נדמה כי פליקר הציג ג’ודו נהדר, והוא אכן גם רשם ניצחונות מרשימים ונעצר רק בגמר מול אורקן ספארוב האזרי הקשוח. אלא שמאחורי הקלעים ובין הקרבות פליקר סבל מתופעות לוואי של הקורונה שהקשו עליו מאוד, למרות שעל הנייר הוא כבר החלים מהווירוס ולמרות שגם כאשר נדבק בו בזמנו לא הופיעו אצלו שום סימפטומים של המחלה. כארבעה חודשים אחרי שהיה לג’ודאי הראשון שחלה מהנבחרת הבוגרת לגברים, נדמה שהקורונה בכל זאת עדיין משפיעה עליו למרות ההישג הענק שלו וזה מטריד. 

טל פליקר ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)טל פליקר ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)

גורמים בנבחרת הגברים בג’ודו סיפרו כי פליקר סבל בתחרות אמש מכיווצים בשרירים וככל הנראה אף ממחסור בחמצן בגוף, משהו שהשפיע עליו גם כאשר עלה לקרב הגמר המכריע בפראג: “הוא התלונן שהידיים נתפסות לו, שהגוף שלו קורס ושלפעמים קשה לו להתרכז. לקרב הגמר הוא עלה מכווץ לגמרי בשרירים. גם בבודפשט טל הרגיש לא טוב במיוחד. אומנם זה אמור להיות מאחוריו אבל הוא לא באמת חזר לעצמו מאז שנדבק בקורונה ואנחנו מתייחסים לזה במלוא הרצינות”, סיפרו בנבחרת.

פליקר בעצמו הודה אחרי התחרות בפראג כי התקשה להתאמן ולהתחרות, מה שהעצים כמובן עוד יותר את ההישג שלו. סגן אלוף אירופה הטרי אמר ל-ONE: “יש לי קצת תופעות לוואי מהקורונה ואני עושה כל מה שאפשר כדי להתאושש מזה. היו לי התכווצויות שרירים, עייפות וגם סחרחורות בזמן התחרות. זה משפיע עליי, למרות שכבר הייתי אמור להחלים לגמרי. אני עובד על זה עם הפיזיותרפיסט נימרוד משה והצוות המסור שלנו בנבחרת אבל בשורה התחתונה עליתי למזרן, נלחמתי, זכיתי במדליה ואני מרוצה. זו זכייה מרגשת ואני בעיקר שמח שהעליתי חיוך על הפנים של הקרובים אליי, המשפחה שלי וכל מי שליווה אותי בתקופה האחרונה”. 

טל פליקר (חגי מיכאלי)טל פליקר (חגי מיכאלי)

קורונה או לא, הנבחרת של אורן סמדג’ה מעמידה בכל שנה מדליסטים חדשים בתחרויות הגדולות בעולם. שנה אחרי ששגיא מוקי הפך לאלוף עולם, כעת נולד לו סגן אלוף אירופה חדש ובנבחרת היו מרוצים מאוד מההישג. “אנחנו מתמודדים עם הרבה אתגרים במציאות המורכבת הזאת במגפה אבל תמיד אנחנו הולכים עד הסוף בכל תחרות. גם עכשיו”, אמר סמדג’ה.

פליקר הוא ג’ודאי מהרמות הגבוהות ביותר. אמש הוא נכנס אפילו ל”מועדון ה-3”, מועדון מצומצם ויוקרתי בו חברים רק שלושה ג’ודאים פעילים שזכו בשלוש מדליות שונות מתחרויות מטרה, כלומר מאליפויות עולם, אליפויות אירופה והמשחקים האולימפיים. במועדון הזה חברים כרגע רק טל פליקר שמחזיק במדליה מאליפות העולם ובשתיים נוספות מאליפויות אירופה, שגיא מוקי שזכה במדליה אחת באליפות העולם ובעוד שתיים נוספות באירופה, ואורי ששון שזכה בשתי מדליות באליפויות אירופה ובאחת נוספת באולימפיאדת ריו. אלה שלושת הג’ודאים המעוטרים ביותר כיום בישראל. 

טל פליקר (חגי מיכאלי)טל פליקר (חגי מיכאלי)

מאמן הנבחרת אורן סמדג’ה ציין: “פליקר נכנס למועדון מצומצם בספורט הישראלי של מדליסטים שעשו כמה וכמה הישגים בתחרויות הגדולות. הוא אכן עושה היסטוריה. זה ספורטאי שמושך את תשומת הלב בג’ודו העולמי, ספורטאי ענק. וקצת מוזר לי לומר את זה, אבל הרגשנו סוג של החמצה מזה שהוא לא ניצח בגמר אליפות אירופה. הוא היה שווה זכייה במדליית הזהב ומוזר לי לומר את זה בעיקר כי זו תחרות ביבשת שרווייה בספורטאים בכירים ואיכותיים למרות השליטה של היפנים במשקל הזה. זו הייתה הזדמנות גדולה לרשום הישג מדהים, אבל אחרי כל מה שעברנו בתקופה האחרונה אני שמח גם מזה כמובן”. 

מפגש פסגה: ברצלונה מול אתלטיקו בשבת
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */