יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קדוש עולה מהספסל - והסיוט של מכבי חיפה חוזר

השוער הוזעק להרכב 4 פעמים כמחליף - ובכל אחד מהמשחקים האלה מכבי חיפה לא ניצחה. גם בדרבי הקרוב זה יקרה בעקבות הפציעה של בוריץ'. הרצף יימשך?

|
רן קדוש (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
רן קדוש (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

שוב זה קורה. רגע לפני הדרבי החיפאי, שוערה של הפועל חיפה יסמין בוריץ' נפצע, כך שהאדומים צפויים לפתוח בשער עם רן קדוש מול מכבי חיפה, לה יש היסטוריה ארוכה איתו. בכל פעם שזה הוזעק להחליף את השוער הראשון בקבוצות שלו ושיחק נגד הירוקים בהרכב, היריבים מעולם לא ניצחו אותו - ואם ברק בכר רוצה להמשיך עם פתיחת העונה הטובה שלו ולייצר מומנטום חיובי, הערב (שבת) ב-19:50 הוא יצטרך להתגבר על מי שהפך לסיוט של המועדון הזה בעשור האחרון.

את ההופעה הראשונה שלו מול הירוקים רן קדוש עשה לפני למעלה מעשור, במשחק שהיה טראומה גדולה לקבוצה אבל נרשם גם כמשחק הפריצה שלו. מכבי חיפה הגיעה ביתרון על הפועל תל אביב למחזור הסיום של עונת 2009/10 וידעה שניצחון על בני יהודה יבטיח לה את האליפות באופן סופי בעונת הקיזוז. כמה ימים קודם לכן נערך גמר גביע המדינה ושם האדומים ניצחו את בני יהודה, במשחק בו השוער דלה איינוגבה ראה כרטיס אדום.

קדוש ואיינוגבה (גיא בן זיו)קדוש ואיינוגבה (גיא בן זיו)

רן קדוש הוקפץ מהספסל לעמוד בין הקורות בגמר ברמת גן, ומיד לאחר מכן פתח גם בהרכב במשחק סיום העונה של ליגת העל מול מכבי חיפה. בלומפילד היה צבוע כולו בירוק והאוהדים מהצפון רצו תואר, אבל קדוש נתן במשחק הזה את הופעת חייו ומנע בגופו את הניצחון שהיה אמור לשלוח את צלחת האליפות על כביש 2 לכיוון צפון. המשחק הסתיים רק ב-1:1, בעוד שהפועל תל אביב ניצחה וחגגה בטדי אליפות היסטורית על חשבונה בתום המרוץ לאליפות.

"ייאמר לזכותו שהוא שוער טוב", אמר אלישע לוי שאימן את מכבי חיפה באותה עונה. "אומנם מאז כבר התאוששנו ולקחנו אליפות בעונה שלאחר מכן, אבל המשחק ההוא לפני עשר שנים זה משהו שבמכבי חיפה לא יכולים לשכוח. זה היה אחד המשחקים האכזריים ביותר שהיו לי ולקדוש היה חלק מרכזי בו". 

אלישע לוי (רדאד ג'בארה)אלישע לוי (רדאד ג'בארה)

זה לא היה המקרה היחיד שבו קדוש החליף את השוער הראשון ורשם הופעות מרשימות מול היריבה הזו כשוער שני. בעונת 2014/15 קדוש היה שוער המשנה בבני סכנין, ורגע לפני שהיא פגשה את מכבי חיפה, השוער הבכיר שלה מחמוד קנדיל נפצע במשחק נגד הפועל באר שבע וירד מהמגרש באלונקה. קדוש עלה ורשם הופעת בכורה בליגת העל במדיה של סכנין מול באר שבע, אבל הפעם הראשונה שבה הוא פתח בין הקורות בסכנין בליגה הייתה למעשה נגד מכבי חיפה, שיצאה מדוחא עם 1:1 גם הפעם.

קדוש המשיך לשחק בסכנין ופתח בשער גם בפתיחת עונת 2015/16 שהגיעה לאחר מכן בגלל שקנדיל היה פצוע, ולא נכנע גם באצטדיון סמי עופר. המשחק הסתיים ב-0:0 וגם שם הוא רשם משחק מצוין, כאשר אחד מהכדורים שנבעטו לעבר השער שלו נעצר במשקוף והוא הדף את הכדור החוזר מרגליו של יוסי בניון. זו הייתה פתיחת עונה עגומה של החיפאים, בהובלתו של רוני לוי שהסתבך בתחתית, וקדוש בהחלט השפיע על המצב.

רן קדוש במדי הפועל חיפה. בלתי מנוצח בדרבי כמחליף (עמרי שטיין)רן קדוש במדי הפועל חיפה. בלתי מנוצח בדרבי כמחליף (עמרי שטיין)

דבר דומה קרה לו אפילו כששיחק במדי הפועל חיפה. גם בעונת 2017/18 הוא הוזעק מהספסל אחרי שארנסט שטקוס נפצע. זה קרה רגע לפני צמד משחקים קשה מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, בהם ניר קלינגר הציב את קדוש בהרכב - ואפילו אז לשחקני מכבי חיפה היה קשה להכניע את השוער הזה, שרשם סדרת הצלות, לא נכנע בסמי עופר והיה גורם משמעותי בניצחון 1:0 בדרבי.

שוער מחליף בלתי מנוצח? זה חריג

בעבר היו כמה וכמה שוערים שפרחו דווקא במשחקים נגד מכבי חיפה. יואל שוהם היה לשוער הראשון שקיבל ציון 10 אחרי שהתעופף בבוץ של בלומפילד בינואר 1964 ונעל את השער שלו מול ההתקפה בירוק, ציון דיגמי נתן תצוגות ענק נגדה במכבי יפו ונחשב ל"מנחוס" אמיתי, ואפילו אליהו בניש היה שוער שבמשך שנים תסכל את הירוקים במשחקי הדרבי והיה חלק משמעותי מהעובדה שמכבי חיפה לא ניצחה את הפועל מדצמבר 1962 ועד יוני 1969 כי הוא פשוט לא הפסיד לה. אבל שוער מחליף שעושה דברים כאלה? זה לא עוד לא היה.

רן קדוש במשחק מול מכבי חיפה ב-2010. אירוע טראומתי לירוקים (עמית מצפה)רן קדוש במשחק מול מכבי חיפה ב-2010. אירוע טראומתי לירוקים (עמית מצפה)

גם איציק קורנפיין, הצטיין נגד מכבי חיפה בעונה אחת ומיוחדת ב-1994/95 במדי בית"ר תל אביב כשוער ראשון, יודע שקשה לעשות זאת. למרות שבזמנו הקבוצה בה שיחק הייתה עם ההגנה הגרועה ביותר בליגה הבכירה ונחשבה לקבוצת תחתית, קורנפיין עזר לה לנצח פעמיים כשהתמודדה מול המועמדת לאליפות בגבורה, ובכך למעשה סלל את דרכו לבית"ר ירושלים.

קורנפיין נזכר: "היו לי נגדם שני משחקים באותה העונה. בקריית אליעזר ניצחנו 3:2 ואני זוכר שירדנו לחדר ההלבשה, הסתכלנו אחד על השני ולא ידענו מה להגיד. במשחק השני היה הרבה יותר רעש כי מכבי חיפה רצה לאליפות וניצחנו 1:0 באחד מהמשחקים הטובים ביותר שלי. ניצלנו מירידה במחזורי הסיום ולא היינו מאריות הליגה, כך שהייתה לי המון עבודה כשוער. תמיד המשחקים נגד מכבי חיפה היו מצולמים ומסוקרים, וכשאתה עושה סנסציה כזאת כמובן שזה הופך אותך לאחד שמדברים עליו כל הזמן. צריך לפרגן לרן קדוש, לפעמים אתה מצליח להרשים מול קבוצה מסוימת וזה נדבק לך. כשזה קורה מול קבוצה גדולה כזאת זה מדהים, במיוחד אם אתה שוער שני במקור".

ניקיטה רוקאביצה. יצליח להכניע את השוער? (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה. יצליח להכניע את השוער? (עמרי שטיין)

אמנם מכבי חיפה הצליחה לנצח את רן קדוש כאשר זה שיחק כשוער ראשון בהפועל כפר סבא, אבל כאמור, בכל פעם שהוזעק מהספסל כמחליף הוא מנע ממנה לנצח. אולי למשחק הקרוב הפועל חיפה מגיעה מהתחתית ואחרי פתיחת עונה לא טובה, אבל האם גם הפעם רן קדוש יציל אותה במפגש מול מוליכת ליגת העל?

בופון מציג: העולם לפני 25 שנה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */