יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:22

בא מלמטה: זה המנכ"ל החדש באיגוד האתלטיקה

גל לוי, המנהל הצעיר והמצליח שליווה את לונה סלפטר, חולם לקדם את הענף כולו. בראיון ל-ONE הוא מתייחס למטרות, לעידן הנינג'ה ומשיב גם לביקורות

|
גל לוי. מנכ
גל לוי. מנכ"ל איגוד האתלטיקה בראיון (נעם מורנו)

הוא היה אחד ממנהלי האגודות הבולטים והמשפיעים ביותר באתלטיקה הישראלית, דמות שצמחה מלמטה ועזרה לאתלטים צעירים להגיע לשיאים חדשים. וכשמנכ"ל האיגוד החליט לעזוב את תפקידו, לפתע גל לוי הבין שיש לו הזדמנות לעזור לענף באופן רחב יותר - והגיש את מועמדותו. יו"ר האיגוד עמי ברן הקים ועדה מיוחדת כדי שזו תבחר את המנכ"ל הבא מתוך היצע גדול ורחב של מועמדים, ואנשיה סימנו אותו בתור המועמד הראוי ביותר.

יש שאמרו שזו תהיה הבחירה אפילו מראש והיו גם הרבה גבות שהורמו בעקבות ההחלטה למנות אדם צעיר כמוהו לתפקיד, בזמן שהיו מועמדים אחרים עם ניסיון גדול יותר בניהול, אבל ברן החליט ללכת על זה ולהזרים דם חדש למערכת. ואכן, גל לוי הוא אחד מבין המנכ"לים הצעירים ביותר באיגודי הספורט בארץ והוא נכנס לענף אותו הכיר טוב מאוד מרמת השטח ועד לדרג הניהולי. הוא אחד שעבר את כל התחנות בדרך לעמדה המשמעותית בה הוא נמצא כעת, אבל רק הזמן יגיד אם זה באמת היה מינוי נכון. הוא יודע שיש על כתפיו הרבה אחריות עכשיו.

שלושה חודשים בדיוק חלפו מאז נבחר גל לוי לנהל את איגוד האתלטיקה, ואחרי שלמד את התפקיד החדש לעומק, כעת הוא מתפנה לראיון ראשון ל-ONE מאז הפך למנכ"ל. בראיון הוא מדבר על הדרך שעבר, מפרויקט הרצים שהקים בפנימייה בבן שמן, דרך ניפוץ תקרות הזכוכית של הרצים אותם גידל בזירה הבינלאומית, ועד להזדמנות הגדולה ביותר שקיבל בקריירה שלו, זו שטומנת בחובה גם אפשרות להביא שינוי משמעותי באתלטיקה הישראלית.

גל לוי (נעם מורנו)גל לוי (נעם מורנו)

גל, איך עברו הימים הראשונים שלך בתפקיד?
"זה לא היה משהו כל כך חדש מבחינתי, כי אני בא מהענף ומכיר אותו. יש הרבה עבודה, אבל אני מרגיש שאני נמצא במקום טוב. קודמיי עשו עבודה טובה, אם כי תמיד יש מה לשנות ולשפר. אני עדיין לומד את השטח כרגע ואני מרגיש מוכן לאתגר".

לאן איגוד האתלטיקה הולך מכאן? מה המטרות שניצבות בפניך?
"יש מה לדחוף קדימה ויש רעיונות איך להתייעל. המטרה היא לעשות כל שביכולתנו כדי לחזק את האגודות ואת בסיס המבנה של האתלטיקה בארץ, ובמקביל לדחוף בתחום המקצועי לעוד הישגים. בסוף המטרה שלנו היא להגדיל את המשלחת האולימפית ולהיות מאוד משמעותיים באירופה, כשהמטרה המקצועית הראשונה והמרכזית היא להיות עם נבחרת משמעותית באליפות אירופה ב-2022. נרצה להיות שם בפרונט בהרבה מקצועות ולעשות תחרות ברמה גבוהה מאוד. יש לנו כמה כישרונות בדור הצעיר, במגוון מקצועות, ויש תחושה שאנחנו יכולים ללכת קדימה".

איך עובד עד כה שיתוף הפעולה שלך עם היו"ר עמי ברן?
"שיתוף הפעולה הוא מצוין, אנחנו עובדים ביחד באופן צמוד וממש שותפים לדרך. הבחירות להנהלה הוסיפו לאנשים הטובים שכבר היו שם עוד רשימה של אנשים שחלק גדול מהם מגיע מהספורט ונמצא בתפקידי מפתח במשק, כך שהם יכולים להביא מעצמם הרבה אספקטים של ניהול, ניסיון וראייה רחבה ושונה לתוך האיגוד. אני מאוד אוהב את זה. האגו אצלי תמיד בצד, אני פתוח להצעות ולשיתופי פעולה עם כל מי שירצה לקדם את הענף. ככל שיהיו יותר אנשים שירצו לדחוף את האתלטיקה בארץ קדימה, ככה יהיה יותר טוב. אני נמצא בתפקיד כדי לווסת, לעזור ולהוביל, אבל אני גם מאוד פתוח לרעיונות ולעזרה מבחוץ".

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה (נעם מורנו)עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה (נעם מורנו)

כשקיבלת את התפקיד נשמעה לא מעט ביקורת מסביב. אנשים באו ואמרו 'מה, היו 133 מועמדים שרצו את התפקיד וחלקם היו מנהלים בכירים לשעבר במשק, איך הוא נבחר'. היו ביקורות על האיגוד והיו כאלה שהסתכלו עליך אפילו בתור מישהו שעדיין לא מתאים לתפקיד המנכ"ל. איך ראית את זה?
"הרגשתי שיש ביקורת על האיגוד באופן כזה או אחר, אבל מצד שני קיבלתי גם הרבה תגובות מאנשים בתוך הענף ששמחו מזה שקיבלתי את ההזדמנות ומזה שיש מישהו שבא מלמטה, שמכיר את המצב בענף הזה וחי אותו. וכן, תמיד תהיה ביקורת. גם אם חלקה היא עניינית וחלקה קצת פחות, אני מקבל את זה. אפשר לבקר וזה בסדר. מבחינתי, הביקורת הבונה היא טובה, גם השלילית היא מובנת לפעמים, ואני לא נאבק בזה. רק מקשיב ולומד".

ולא נפגעת מזה ברמה האישית?
"להגיד לך שזה היה נעים? זה לא היה נעים, אבל לקחתי את זה בחשבון. זה חלק מהעסק. אני חושב שאנשים נתנו לי ציונים עוד לפני שקיבלתי את הכיסא, אבל חובת ההוכחה היא עליי והזמן יגיד אם אעשה את העבודה טוב או לא. אני ער גם לזה שאולי היו מועמדים לתפקיד עם רקורד גבוה יותר משלי, אבל בעיניי האיגוד עשה הליך נכון כשהקים ועדת איתור. ברוב איגודי הספורט בישראל היו"ר פשוט מקבל החלטה של 'אני רוצה את המנכ"ל הזה' ובזה זה מסתיים. פה בחרו בדרך אחרת. בכל אופן אני לא עוסק יותר מידי בביקורות שהיו, זה כבר מאחוריי. באתי לעבוד".

מניהול פרויקט ריצה לעמדת מנכ”ל האיגוד

לוי בן ה-36 הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בפרסום ושיווק. לאתלטיקה הוא הגיע די במקרה. אומנם הוא ניהל את מחלקת הספורט במועצה האזורית חבל מודיעין והיה ביצועיסט מרשים כראש האגודה של מכבי תל אביב, אבל גל בא בכלל מתחום החינוך ונשאב לעבודה בספורט אחרי שהקים פרויקט ריצה בפנימיית בן שמן בה עבד.

גל לוי. התחיל בכלל כאיש חינוך ונשאב לספורט (נעם מורנו)גל לוי. התחיל בכלל כאיש חינוך ונשאב לספורט (נעם מורנו)

"התחלתי כמדריך חברתי בחינוך הבלתי פורמלי. יום אחד הגיעו אליי שני יוצאי העדה האתיופית, ימר גטהון ואדרג'ו באשה שהיו אתלטים, אז מנהל הפנימייה ביקש ממני לבנות פרויקט ריצה, שהלך והתפתח עם השנים", סיפר גל לוי. "משנת 2008 עברו בו עשרות רצים, כולל מארו טפרי. משם סללתי את דרכי לשיתוף פעולה עם אגודת מכבי תל אביב, שם הכרתי את לוי פסבקין, למדתי ממנו את הצעדים הראשונים שלי בניהול ספורט ועם פרישתו מהענף קיבלתי הזדמנות מדורון שיטרוק, יו"ר מכבי תל אביב, להוביל את מחלקת האתלטיקה ולשמש כחבר הנהלה מ-2016. במרכז מכבי שידרו לי מהרגע הראשון שהם רואים בי כמנהל לעתיד ונתנו לי את הגב. אני העדפתי להשפיע כמה שאפשר בשטח ולעזור לאתלטים".

גל לוי עבד באופן צמוד עם דן סלפטר, חבר ילדות שלו, ולמעשה נכנס לאתלטיקה בתחילת דרכו מעמדה של ליווי האתלטים. הוא דאג להם לכל מה שדרשו. במסגרת הזו הוא נחשף גם לעבודה שנעשתה עם לונה סלפטר ותמך בה ובבעלה, בהמשך עבר לנהל את האגודה שלה כאמור והגיע עד לתפקיד באיגוד. עם השנים מעגלי ההשפעה שלו רק הלכו וגדלו בהדרגה, ואין ספק כי מדובר באיש ניהול מצטיין שקידם את כל הסובבים אותו.

"אני לא אוהב להעיד על עצמי, אבל אני חושב שבכל המנגנון במכבי תל אביב נעשתה עבודה לא רעה מבחינת פיתוח המחלקה. האתלטים שגידלנו, תחושת השליחות שהייתה בעבודה, האווירה המדהימה שליוותה אותנו, המקצועיות וההישגים שבאו בעקבות זאת היו משהו מאוד מיוחד. נהניתי מזה ואחרי כמה שנים הגעתי לנקודה שחשבתי שלמדתי המון, חוויתי דברים, שימשתי כחבר הנהלה באיגוד וראיתי איך העסק הזה עובד מבפנים, כך שעם הזמן האמנתי שיש לי את היכולת להשפיע באופן רחב יותר בענף שיכול וצריך לעשות עוד כמה צעדים קדימה".

לונה סלפטר עם בעלה דן (רויטרס)לונה סלפטר עם בעלה דן (רויטרס)

היית חלק מהבנייה של פרויקט הריצות הארוכות שניפץ כמה תקרות זכוכית, בעיקר עם ההצלחה של לונה סלפטר ועם המרתוניסטים שהצליחו לשבור את השיא לגברים אחרי 15 שנה. כמה זה היה משמעותי עבורך?
"זה שינה לי את החשיבה. בפרויקט בבן שמן עם דן סלפטר ומכבי תל אביב שמנו לעצמו מטרות אחרות בעבודה. המטרה שהצבנו לא הייתה להגיע למפעל הבינלאומי הגדול ביותר, אלא להגיע לשם ולהיות עם אתלטים משמעותיים שגם יעשו הישגים משמעותיים, ושם אולי נפל לי האסימון שאפשר באמת ללכת קדימה ולפרוץ עוד גבולות. כי אם הצלחנו ברמת האגודה להנחיל את זה, הבנתי שאולי זה גם הסימן שלי לצעד הבא. אומנם חשבתי שזה יקרה טיפה יותר מאוחר, אבל לצערי מנכ"ל האיגוד גל לב רן סיים את תפקידו באופן מפתיע ולפני הזמן, כך שהבנתי שאם לא אלך על זה עכשיו יכול להיות שלא תהיה לי הזדמנות נוספת בזמן הקרוב. לכן הצבתי את עצמי כמועמד לתפקיד וחיכיתי לראות מה יקרה".

אתה מרגיש שפרצתם גבולות עם הפרויקט של הריצות הארוכות?
"זה אכן תחום שפרץ גבולות, אבל זה קרה בעיקר כי יש לנו רשימת מאמנים טובה מאוד בתחום הזה, שהיא צעירה, מובילה, לומדת וגם משתפרת כל הזמן. עבדתי באופן צמוד עם דן סלפטר והוא אחד כזה. שנת 2018 הייתה שנת המפנה שבה נופצה תקרת הזכוכית, גם עם המדליה של לונה ב-10,000 מטר באליפות אירופה, גם עם ההתקדמות של מארו טפרי במרתון ושבירת השיא של היילה סטאין, וגם עם המקום החמישי של אדווה כהן באליפות אירופה. אני באמת מאמין שנוכל לעשות את זה במקצועות נוספים".

ואיך זה יקרה?
"קודם כל, עם השקעה במאמנים. יש לנו עכשיו שבעה מאמנים שניגשו לקורס מאמנים בכירים, פתחנו קורס מאמנים נוסף של 20 אנשי מקצוע ובקרוב ייפתח גם קורס מדריכים. המטרה היא להזרים מידע מבחוץ פנימה וכמה שיותר. השקעה בפיתוח המאמנים היא חשובה מאוד, כי ככל שיהיו יותר מאמנים עם ידע, כך נוכל לאתר יותר כישרונות ולעזור לאתלטים להתפתח. זה משהו שאנחנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו, לצד חיזוק האגודות שבלעדיהן לא יהיה מאיפה להביא אתלטים כמובן. אלה הדברים החשובים ביותר מבחינתנו".

מארו טפרי. התקדם בפרויקט המצליח של גל לוי (נעם מורנו)מארו טפרי. התקדם בפרויקט המצליח של גל לוי (נעם מורנו)

“היום כל ילד רוצה להיות נינג'ה”

להיות מנכ"ל צעיר זה יתרון או חיסרון לדעתך?
"באתי מאגודה והמערכת היא טיפה שונה. באיגוד יש כמובן מנגנון הרבה יותר רחב. הגיל שלי הוא פקטור אולי ברמת האנרגיות, אבל צריך להיות מאוד מסודר במקום שבו אני נמצא. יש לי משאב עצום עם צוות מקצועי רחב ומוביל, יחד עם מנהל הישגי בינלאומי שלדעתי לא ניצלנו מספיק עד היום. באתי עם הרבה אנרגיות, אמביציה, מוסר העבודה שלי וכמובן גם עם הרצון לקדם שזה מאוד חשוב. אומנם יש לי הרבה מה ללמוד, אבל זה התפקיד הגדול ביותר שעשיתי אז אני לוקח את זה במלוא הרצינות. עמי ברן נתן בי את האמון יחד עם ועדת האיתור, אני מרגיש את התמיכה מתוך ההנהלה ואני מקווה לעמוד בציפיות ולהצליח למצב את האתלטיקה הישראלית במקום שהיא צריכה להיות בו".

ברמה המקצועית, זה אחד מהאיגודים שתמיד יש ממנו ציפיות גבוהות כי האתלטיקה היא מלכת הספורט כמו שאומרת הקלישאה, אבל מצד שני זה איגוד שיש לו עוד הרבה לאן להתפתח מבחינה הישגית, משהו שלא קרה באופן רחב הרבה שנים. אתה מאמין שהאתלטיקה בארץ באמת יכולה להתקדם?
"תראה, מלכת הספורט זו לא קלישאה. אם נסתכל על מדינות שמובילות בעולם בתחום הספורט, הבסיס בכל מדינה כזאת הוא באתלטיקה. כמעט בכל ענף ספורט צריך יכולות אתלטיות ברמה גבוהה. לצערי כרגע אני לא רואה את זה מבשיל בארץ, הייתי שמח אם זה היה חלק מובנה במערכת החינוך ובתוך שיעורי הספורט, ואנסה גם לקדם את זה ככל האפשר. נצטרך לדחוף את תחום הריצות הארוכות עוד קצת קדימה, כי אנחנו כבר ממש בקצה וכבר רואים את הדור הבא והבא אחריו. בנוסף, ננסה לשפר גם את מקצועות הספרינט ומקצועות הזריקה, ואז כבר יוכל להיות יותר טוב בענף הזה. אני אופטימי לגבי ההמשך".

איך הופכים את האתלטיקה פה למשהו יותר נוצץ וסקסי? בעולם יש את ארמנד דופלנטיס וכל מיני אתלטים שבאים ומנפצים שיאים בענק, אבל בארץ זה מרגיש כאילו תמיד חסר האתלט הזה שיבוא וייתן שואו אמיתי שילהיב את הקהל.
"לצערי גם בעולם הענף בדעיכה קטנה, אבל אין ספק שנצטרך גם לגדל כוכבים. היום כל ילד רוצה להיות נינג'ה ולא אתלט, ואני לא מדבר בכלל על כדורסל או כדורגל שהם הפופולריים יותר ומושכים גם כן את הילדים. ננסה לשנות את זה. נצטרך להגדיל את החשיפה של האתלטיקה, להגיע לבתי הספר, להגיע לכל בית ולשפר את תחום השיווק. אנחנו צריכים להגדיל את הפעילות בשטח, בכל חלקי הארץ, וככל שיהיו יותר מאמנים זה גם יעזור יותר. מעבר לזה, יש לנו כמה אתלטים צעירים שעוד יכולים לרשום הישגים יפים בעתיד. אנחנו גם רוצים שלאתלטים שלנו תהיה גאוות יחידה. כשזה יקרה, הכל ייראה אחרת".

ניר ברקוביץ' מציג: לא השבוע שלו
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */