יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:57

"עם אבדיה עשינו עבודה טובה מדי, יהיה שגריר"

הדראפט המתקרב ("דני הולך לייצג את מכבי וישראל"), האקדמיה ("תמיד מחפשים כישרונות, זה לא נגמר") והסוכן המנוח. וויצ'יץ' בראיון לקראת רגע מרגש

|
ניקולה וויצ'יץ' ודני אבדיה (איציק בלניצקי)
ניקולה וויצ'יץ' ודני אבדיה (איציק בלניצקי)

דראפט 2020 מתקרב בצעדי ענק והרגע המרגש יתרחש בלילה שבין רביעי לחמישי, והדרך אליו הייתה עמוסה בסגרים, מחאות וגם כמובן מגפה שגרמה לכל העולם לחשב מסלול מחדש. בתוך כל אי הוודאות שקיימת באשר ללא מעט תחומים ושגרת החיים שהשתנתה עבור כולם, אפשר לומר בפה מלא שהמוכר, גם אם בגרסה מעט שונה, כבר כאן, והדראפט לו חיכינו כל כך עם הגאווה הישראלית ייצא לדרך עם דני אבדיה וים מדר. לכבוד המאורע, אין זמן מתאים מכך לתחילת פרויקט הדראפט של ONE, והפעם: מנהלה הספורטיבי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ'.

מיטב המהלכים של דני אבדיה

אגדת ושגריר היורוליג בראיון מיוחד וחגיגי לרגל הדראפט, בו הוא מספר על האקדמיה של מכבי ת”א בה הטמיע חלק מהדברים שהיו באקדמיה שלו בספליט, הסוכן המנוח מאוריציו באלדוצ'י (“הוא היה אחד המאסטרים), המטרה (“להביא את הקבוצה למצב שהיא בעלת ערך גבוה יותר מסך חלקיה”), וכמובן גם על דני אבדיה (“כנראה שעשינו איתו עבודה טובה מדי”).

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

ניקולה, כיצד בונים מערכת שתתמוך ותתאים לתהליך שייצר שתי בחירות לוטרי בשש השנים האחרונות?
”עבורי זה היה די פשוט, היות וידעתי שיש לי את האנשים המתאימים במועדון כדי לעשות את זה, ועשינו זאת תוך כדי שימוש בשיטה שאני מאמין בה ומכיר אותה מהעבר, מהאקדמיה שהייתה לי ויישמתי חלקים ממנה כאן. גישה אינדיבידואלית לשחקנים ברמה כל כך גבוהה עם המאמנים הכי טובים ואני חושב שווליקו ואבי, אורן ויאיר וכל שאר החבר’ה עשו עבודה מדהימה באימונים האינדיבידואלים ומאמנים כמו נבן ספאחיה ויאניס ספרופולוס שתמכו בשחקנים ברמות הגבוהות יותר בקבוצה הבוגרת, והיה קל להוציא את התוכנית הזו לפועל כי כאשר יש את האנשים המתאימים לעשות את העבודה המתאימה, קל יותר להצליח”.

עד כמה פיתוח שחקנים הפך באמת לדבר מדעי מנקודת מבט ניהולית ואלו התאמות עושים?
”החלק המדעי כשזה נוגע לגוף אני חושב שרגב (פנאן, מ.ב) עשה עבודה מדהימה. השתמשנו בכל הטכנולוגיות האפשריות שקיימות כיום בישראל ורגב ביצע מעקב צמוד אחר כל הדברים הללו, כמובן שיש גם את הדברים הנוספים. יש גם את הסקאוטינג ואת ניתוחי הווידאו הבסיסיים ואנחנו משתמשים בהם גם לדברים אחרים כך שלא הייתה כל בעיה. כיום מי שלא מתאים את עצמו לזמנים הנוכחיים לא יכול להצליח בביזנס הזה, הזמנים הופכים להיות טכנולוגיים ברמה גבוהה וכמובן שאני גם תמיד מוודא שאנחנו אף פעם לא שוכחים את היסודות, אבל אנחנו גם מנסים עד כמה שאנחנו יכולים להטמיע טכנולוגיות חדשות כי אנחנו צריכים להתמודד עם מספר מכשולים שקשורים גם לקבוצה”.

רגב פנאן (איציק בלניצקי)רגב פנאן (איציק בלניצקי)

בשנים האחרונות ראינו את דרגאן בנדר שנבחר בטופ 5 ובצדק, את יובל זוסמן, דורי סהר וכמובן גם את דני אבדיה. אפשר לראות את זה גם בספרד אבל זה לא קורה בכל יום שיש שתי בחירות דראפט בלוטרי בתוך שש שנים בקבוצה אירופית. 
”זה משהו שהוא בלתי רגיל, כי היו לנו שני כישרונות בלתי רגילים שפיתחנו כאן בדרך הנכונה אבל בינתיים אני אמרתי שעשינו עם דני עבודה טובה מדי (מתבדח), אנחנו תחילה רוצים לייצר שחקנים למכבי ולא ל-NBA. כמובן שאנחנו שמחים בשבילו, הוא ילד מיוחד ואדם מיוחד ואני שמח שהולך להיות שגריר ולייצג את מכבי תל אביב ואת ישראל ב-NBA”.

ספר לנו על האיזון העדין שבין הרצון להיות מועדון מוביל באירופה בנוסף לפיתוח שחקנים מוכשרים.
”אנחנו יודעים במועדון שעל מנת להצליח ביורוליג חייב שיהיו לנו שחקנים ישראלים טובים כי כדי שתהיה קבוצה טובה, צריך שיהיו שחקנים שמשחקים הרבה זמן יחדיו וכמו שכולנו יודעים בישראל אנחנו יכולים לשחק רק עם חמישה זרים כשחייב שיהיה ישראלי אחד בכל רגע נתון על הפרקט אז אנחנו מקבלים את החוקים שאנחנו צריכים להתנהל על פיהם, ואז אם לא נפתח שחקנים המצב ביורוליג ובליגה הוא שאנחנו לא יכולים לשחק עם אותה הקבוצה. המפתח להצלחה הוא שתהיה קבוצה אחת אחידה, לכן פיתוח והשקעה בשחקנים זה משהו שאנחנו מאוד רוצים להמשיך ולעשות גם בעתיד, יש לנו כמה שחקנים טובים ואנחנו כמובן מגייסים לאקדמיה שלנו שעושה עבודה נפלאה ואני לא חושש לגבי העתיד מבחינת הכישרונות הצעירים”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

“אני יודע שהילדים בישראל יבינו שלבוא למכבי תל אביב זו הדרך היחידה להגיע לרמות הכי גבוהות, וזו לא דרך קלה, זה לא שיש דני אבדיה בכל יום, יש לנו גם את זוסמן שהיה סבלני והבין שמה שאנחנו אומרים לו שהוא צריך להתפתח אצלנו דרך השיטה שלנו וכעת הוא אחד השחקנים המרכזיים שלנו לעתיד. לכן סבלנות זה לא משהו שאנחנו יכולים ללמד, זה משהו שהשחקנים והמשפחות שלהם צריכים להבין, אבל כל הדברים שאנחנו עושים וזה שאנחנו משפרים את הידע שלנו ויש לנו תכניות כדורסל וכושר אדירות שיכולות לתמוך בכישרונות הצעירים האלה ולשפר אותם”.

עוד אמר: “זה לא קל והדרך היחידה שלנו להצליח היא לאזן, כי זה לא רק לפתח כישרונות אלא גם לשפר את השחקנים בקבוצה הבוגרת כי אנחנו לא יכולים להתחרות עם הקבוצות שיש להן תקציבים מהגבוהים באירופה, אבל אנחנו כן יכולים להביא את הקבוצה למצב שהיא בעלת ערך גבוה יותר מסך חלקיה וזו המטרה”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

בוא נדבר על מאוריציו באלדוצ'י המנוח, הוא היה הסוכן שלך, סוכן שתמיד העדיף איכות על כמות ותמיד רצה את השחקנים הכי טובים, הוא היה לאחד הארכיטקטים מאחורי הקלעים בסיפור דרגאן בנדר ודני אבדיה, ספר לנו עליו
”מאוריציו היה אדם מיוחד בעולם הכדורסל המטורף הזה, אחד מהאנשים הכי אמוציונליים ואחד האנשים שהיו הכי מחוברים לשחקנים שלהם שיצא לי לראות. היה לו ידע עצום בכדורסל אבל לא רק של הכדורסל אלא גם של עולם הענף. מבחינת איך לנהל, איך ליצור ואיך לקיים משא ומתן. למדתי ממנו כל כך הרבה דברים והוא הקנה לי ידע עצום בכל הדברים האלה. אני חושב שהוא היה אחד המאסטרים ואני בטוח שביום חמישי הוא יהיה אחד מהאנשים הכי גאים שם למעלה, כשהוא יסתכל על הדראפט הזה כי הוא היה עם דני מהיום הראשון והוא היה מאוהב בו. הוא תמיד אמר לי ‘אנחנו נחזור שוב לחדר הירוק’ והוא צדק. אם היום היו זמנים נורמליים לא היה לנו חדר ירוק בזום, אבל הוא צדק לגבי אבדיה שהוא הולך להיות בחדר הירוק”.

דני אבדיה (איציק בלניצקי)דני אבדיה (איציק בלניצקי)

איך המוות של באלדוצ’י השפיע על כל הצוות, על הסוכנות, עליך באופן אישי, מתן סימן טוב, דני, דאג נוישטדט?
”כולנו היינו בהלם, כי בדיוק דיברנו איתו, והוא היה בישראל באליפות העתודה. הוא התארח אצלי בבית והכל היה בסדר והוא היה שמח מאוד ואז הגיעו החדשות העצובות. כל הצוות והחברים שלו נסעו לאיטליה ללוויה שלו, אני הלכתי יחד עם שראס (יאסיקביצ'יוס) מתן וזופר אבדיה (אביו של דני). צר לנו שהוא לא הולך להיות איתנו בתקופה הזו, אגדה שהלכה מוקדם מדי”.

אם היינו שואלים אותך לגבי הדור הבא באקדמיה של מכבי, השחקנים הבאים שסומנו, יש שמות שאתה יכול לחלוק איתנו?
”כן, אבל אני מעדיף שהשמות הללו יצאו בזכות עצמם ומה שהם יעשו, יש לנו כמה כישרונות, כמה ילדים שיכולים להיות שחקנים של מכבי, הם מתאמנים וכמובן קשה להשוות את הרמה בכל דור אבל יש לנו כישרונות, ואנחנו ממשיכים לחפש ולגייס כישרונות. זה אף פעם לא נגמר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */