יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:10

"ראמוס היה בועט גם אם היה פנדל שלישי ורביעי"

לואיס אנריקה סומך על שיאן ההופעות החדש בנבחרת אירופית (177 משחקים), שהחמיץ פעמיים מול שווייץ. דשאן: "עמדנו במטרה". וגם: הכבשה השחורה של CR7

|
סרחיו ראמוס (רויטרס)
סרחיו ראמוס (רויטרס)

סרחיו ראמוס אסף שורה ארוכה של ציוני דרך במהלך הקריירה הענפה שלו והערב (שבת), הוא הוסיף אחד נוסף ויוקרתי. בלם נבחרת ספרד, שפתח מול שווייץ בליגת האומות, הפך לשיאן ההופעות עבור שחקן בנבחרת אירופית.

קפטן ריאל מדריד, שהשתווה לג’אנלואיג’י בופון במשחק הקודם מול הולנד בידידות, הפך הפעם לשיאן ההופעות בזירה הבין-לאומית ברחבי היבשת עם 177 משחקים שרשם עבור לה רוחה. למרות זאת, המשחק מול שווייץ לא היה כזה שהוא ינצור כאשר במחזה נדיר הוא החמיץ שני פנדלים באותו משחק, וזאת לאחר 25 פעמים בהן דייק מהנקודה הלבנה ברציפות עד המשחק. 

ומה הלאה? ובכן, ראמוס מסתכל אל עבר שיא ההופעות העולמי. הבלם השווה את מספר ההופעות לשל קלאודיו סוארס, שחקן העבר המקסיקני, והוא רחוק 7 הופעות בלבד מאחמד חסן ממצרים. זהו רק עניין של זמן עד שאחד הבלמים הגדולים בעולם יהיה בעל מספר ההופעות הרב ביותר בכדורגל העולמי.

מאמן ספרד לואיס אנריקה התייחס בסיום להחטאות הפנדלים של הבלם שלו כשאמר: “ראמוס כבש 25 פנדלים ברצף, דברים כאלה קורים בכדורגל. אני לא זוכר מה אמרתי לו לפני הפנדל השני, אבל אם היה פנדל שלישי או רביעי, גם אותם הוא היה בועט. יש רשימת בועטים והוא הראשון, הוא היה בועט את כל הפנדלים במשחק”. 

על המשחק עצמו אמר המאמן: “זה הכדורגל – משחק נפלא אבל הרבה פעמים לא עושה צדק. אהבתי את איך ששיחקנו מהתחלה, כי השחקנים יישמו דברים שעבדנו עליהם באימונים. התוכנית שלנו ברורה – לשלוט, ללחוץ את היריב ולהחזיק בכדור יותר ממנו. היום אני חושב שהגיע לנו לנצח, אני לא חושב שיש ספק לגבי זה. נהניתי מהנבחרת שלי, אהבתי מה שראיתי, ברור שיש דברים לשפר אבל עם השחקנים האלה אלך עד סוף העולם. אני לא מודאג מזה שניצחנו משחק אחד מהחמישה האחרונים, אני לא מתעניין רק בתוצאות, אני עושה ניתוח מפורט יותר”.

על המשחק מול גרמניה בשלישי אמר: “אנחנו תלויים בעצמנו במשחק האחרון. נגד גרמניה כבר יש לי תוכנית, נראה איך השחקנים מתאוששים וניקח את זה בחשבון. אנחנו חייבים לנצח, זה כמו משחק ברבע גמר ביורו”.

סרחיו ראמוס לאחר החמצת הפנדל (רויטרס)סרחיו ראמוס לאחר החמצת הפנדל (רויטרס)

סרג’י רוברטו אמר על המשחק: “המחצית הראשונה הייתה שקולה, הם תקפו פעם אחת וכבשו. במחצית השנייה הלכנו על הכל, מצבים, החמצות פנדלים, גם מעבר לפנדלים יצרנו הרבה מצבים וידענו שאם נמשיך ככה נגיע להזדמנויות. אנחנו תמיד מנסים לעשות אותם דברים, להעיז, לתקוף, להחזיק בכדור, תמיד יש לנו המון מוטיבציה מהדקה הראשונה עד האחרונה. השגנו את השוויון ועכשיו חושבים על גרמניה”. על המשחק המכריע, מול גרמניה: “הדבר הטוב הוא שאנחנו תלויים בעצמנו נגד גרמניה. המשחק הראשון נגד גרמניה היה טוב מאוד מבחינתנו, עכשיו אנחנו חייבים לנצח אותם. אם ננצח נעבור, ואני סומך לחלוטין על הנבחרת”. 

אצל היריבה ביום שלישי, גרמניה, היו מרוצים אחרי ה-1:3 על אוקראינה ומאמן הנבחרת יוגי לב אמר: “זה לא היה משחק קל עבורנו, כולם ראו שאוקראינה יודעת לשחק. במחצית השנייה שיחקנו בקצב גבוה והמחק היה בשליטה שלנו. במחצית השנייה לא היינו מספיק מחוושבים והפסדנו את הכדור כמה פעמים. בסך הכל אני חושב שאנחנו יכולים להיות מרוצים”.

דשאן: אחד הניצחונות הכי מרשימים שלנו בתקופה האחרונה

מספרד עוברים לאצטדיון האור בפורטוגל, שם הנבחרת המקומית נכנעה 1:0 לצרפת שעלתה לפיינר פור של ליגת האומות. מי שנעצר הוא כריסטיאנו רונאלדו שלא הצליח לעשות צעד נוסף לעבר שיאו של עלי דאי האיראני, שכבש 109 שערים במדים הלאומיים. CR7 עומד על 102.

כריסטיאנו רונאלדו וארדיאן ראביו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו וארדיאן ראביו (רויטרס)

כמו כן, רונאלדו מעולם לא כבש מול צרפת אחרי שישה משחקים שהתמודד מולה. מדובר ביריבה מולה התמודד הכי הרבה פעמים בזירה האירופית מבלי לכבוש. אין ספק שזוהי הכבשה השחורה של הפורטוגלי.

דידייה דשאן אמר: “זה אחד הניצחונות הכי מרשימים שלנו בתקופה האחרונה, שיחקנו טוב מול יריבה מאוד איכותית בחוץ. השחקנים הציגו יכולת מצוינת ואני שמח מכך, שהראנו גם הפעם את הרוח החזקה שלנו. היינו ראויים לניצחון ועמדנו במטרה הראשונית שלנו לסיים בראשות הבית ולהבטיח את המקום בארבע האחרונות. גאה מאוד בשחקנים שלי, הם הוכיחו גם הפעם שיש לנו נבחרת מצוינת”

רפאל וראן הוסיף: “לדעתי זה היה המשחק הכי טוב שלנו בחודשים האחרונים, הצגנו המון דברים איכותיים גם בחלק הקדמי וגם בחלק האחורי. אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו על מה שעשינו הערב בליסבון”. 

צפו במיטב השערים בליגה האיטלקית עד כה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */