יום חמישי, 02.05.2024 שעה 20:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מכבי ת"א מחכה לו: ההזדמנות הגדולה של חנציס

עשה מסלול שאופייני לשחקן צעיר אצל הצהובים, אבל הגיע אליהם בדרך לא אופיינית. הקשר שהושווה לאבי נמני יודע שאם ירשים בלאומית, דוניס ימתין לו

|
רונן חנציס נוגח (שחר גרוס)
רונן חנציס נוגח (שחר גרוס)

עונת 2020/2021 בכדורגל הישראלי אמורה להיות זו שבה יבצעו לא מעט כישרונות צעירים את קפיצת המדרגה בקריירה שלהם. מגפת הקורונה גרמה לצורך בסגלים מורחבים יותר וגם לקשיים כלכליים שמביאים להסתמכות על שחקנים צעירים מבית על פני שחקני רכש והקבוצות מבינות שקידומם יכול לתרום לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם להשתלם כלכלית בהמשך הדרך.

הדוגמה הטובה מכולם היא זו של מנור סולומון שהוקפץ לקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה בגיל מוקדם, וכעבור תקופה קצרה כבר הכניס לקופת המועדון 6 מיליון אירו (ונראה שזו רק ההתחלה) וכבר מצא את עצמו כובש בליגת האלופות מול ריאל מדריד. אז נכון, כישרונות כמו קשר שחטאר דונייצק דיי נדירים במחוזותינו, אבל זה לא אומר שלצעירי הליגה אין מה למכור וב-ONE החלטנו לסמן את הכוכבים הבאים, שעשויים להוות את “האקזיט הבא” עבור הקבוצות שלהם. והפעם – רונן חנציס השייך למכבי ת”א ומושאל לבית”ר ת”א/בת ים.

רונן חנציס רודף אחרי איהאב שאמי (עמרי שטיין)רונן חנציס רודף אחרי איהאב שאמי (עמרי שטיין)

בשנים האחרונות הרבה שחקני כדורגל שהפכו לכוכבים בליגת העל התחילו את דרכם בבית"ר תל אביב/בת ים, שנחשבת לקבוצת הבת של מכבי תל אביב בליגה הלאומית אבל גם לכזאת שיודעת לייצר שחקנים איכותיים בעצמה. להרבה שחקנים צעירים, הגעה לעונת השאלה במועדון הזה נחשבת כתהליך טבעי שצריך לעבור כדי להתקדם. כמו עוד מדרגה בדרך למעלה.

לפני כמה שנים, כדורגלנים צעירים לא היו מעלים על דעתם שכדי להצליח בקבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב צריך להגיע לליגה הלאומית, אבל זה קורה פעם אחר פעם. וזה קורה אולי גם בזכות השמות שעברו שם קודם, בין אם זה עלי מוחמד שנחת במועדון והגיע עד לבית"ר ירושלים, או בין אם זה יונתן כהן ודן גלזר שמובילים את מכבי תל אביב לאליפות. כעת, בחממה הזו נמצא עוד שחקן מעניין שרבים בכדורגל הישראלי רואים לו עתיד מזהיר - רונן חנציס.

רונן חנציס חוגג (נעם מורנו)רונן חנציס חוגג (נעם מורנו)

רונן גדל במושב ניר ישראל, ליד אשקלון. הוא התחיל לשחק כדורגל בגיל 9 במ.ס אשדוד, עבר להפועל ראשון לציון, שיחק חצי שנה בהפועל תל אביב ואז מכבי פתח תקווה שמה את כל כובד משקלה כדי להביא אותו למחלקת הנוער שלה. הוא שיחק במדים הכחולים במשך כשלוש שנים ותמיד זה היה מול שחקנים שגדולים ממנו. ההתאחדות לכדורגל אף העניקה לו אישור מיוחד לשחק בקבוצת נערים א' למרות שהיה שייך לשנתון של נערים ג', כך שהוא אפילו שיחק עם מי שהיו גדולים ממנו בשנתיים.

הקשר ההתקפי בן ה-18 אומנם עושה מסלול שאופייני לשחקן צעיר במכבי תל אביב, אבל הוא הגיע למועדון הזה בדרך מאוד לא אופיינית - לפני כשנה וחצי הקבוצה רכשה אותו כאשר מימשה את סעיף היציאה שלו ממכבי פתח תקווה, דבר שהיא לא עושה בדרך כלל עם שחקנים ישראלים בני 17.

רונן חנציס (נעם מורנו)רונן חנציס (נעם מורנו)

זה קרה אחרי שנים של מעקב ואחרי שהצהובים הבינו שיש להם הזדמנות חד פעמית לצרף אותו לשורותיהם. וזה קרה אחרי שמשפחת חנציס והלוזונים הגיעו למבוי סתום במשא ומתן לחידוש החוזה של הכישרון הצעיר במכבי פתח תקווה. בדיוק אז, הקבוצות הגדולות "הריחו דם", החלו להתקרב לשחקן ולהציע הצעות, אבל רק שיחה אחת מבין כל אלה באמת הדליקה את הניצוץ בעיניו.

חנציס עבר בין קבוצות נוער בעיקר בזכות אביו מיכאל, שידע להוסיף סעיפי יציאה בחוזים עליהם חתם בנו ולנצל אותם כדי שיוכל להתקדם. וכשאנשי מכבי תל אביב הופיעו מול רונן חנציס ואביו, הם כבר ידעו על סעיף היציאה הזה וידעו שהם ישלמו על העברתו. מבחינתם זה היה שווה את המחיר ושווה את החריגה מהמדיניות הרגילה. אותם הנציגים ישבו עם השניים לשיחה וסיפרו להם לפרטי פרטים מהן החוזקות והחולשות שלו, מה הם מתכננים לעשות כדי לשפר את היכולות שלו ואיזה מסלול בדיוק הוא יעבור בדרך לקבוצה הבוגרת.

רונן חנציס עם הכדור (נעם מורנו)רונן חנציס עם הכדור (נעם מורנו)

"רונן ומיכאל די הופתעו לראות את זה", סיפר מקורב למשפחה. "הנציגים של מכבי תל אביב הגיעו מאוד מוכנים, הם ידעו הרבה פרטים עליו, ברמת מעקב של כמה שנים. זו לא הייתה הפעם הראשונה שקבוצה גדולה ניסתה לשכנע את רונן לעבור אליה, אבל זו הייתה הפנייה הכי רצינית שהוא ראה. הם ידעו עליו הכל. גם הגישה והחזון שהציגו בפניו הרשימו אותו מאוד, כך שאפילו לא דובר על כסף בפגישה הזו אלא רק על התוכניות המקצועיות נטו. זה קסם למשפחה".

רונן הסכים למעבר והקבוצה רכשה אותו לפני כשנה וחצי ממכבי פתח תקווה בסעיף שחרור של כ-300 אלף ש”ח. "מי שרואה את העסקאות שמכבי תל אביב עושה בשנים האחרונות מבין שהיא כמעט ולא מוציאה כסף כדי להחתים שחקנים ישראלים בגילו, אבל כולם בכדורגל הישראלי הכירו אותו וידעו שיש בו כישרון יוצא דופן, וכאשר השיחות לחתימה על חוזה הבוגרים שלו במכבי פתח תקווה הגיעו למבוי סתום, הוחלט לפעול", אמר גורם במכבי תל אביב המעורה בפרטים.

רונן חנציס מול דניאל טסקר (שחר גרוס)רונן חנציס מול דניאל טסקר (שחר גרוס)

הוא הגיע ישירות לקבוצת הנוער והעביר בה עונה אחת. במועדון רצו לראות כיצד הוא יתאקלם. לאורך הקריירה שלו, חנציס שיחק גם בנבחרות ישראל ואחד מהמשחקים שבהם הוא הכי הרשים היה נגד נבחרת גרמניה בו הוא כבש צמד. ככל שעבר הזמן חנציס נכנס לעניינים ולאחרונה הוחלט להקפיץ אותו גם לסגל הקבוצה הבוגרת. השחקנים בצהוב סיפרו כי חנציס הפתיע באימונים, והם התרשמו בעיקר מהטכניקה שיש לו בשתי הרגליים, מכושר הפריצה ומהמבנה הפיזי שלו. יש מי שאפילו השוו אותו בסגנון לאבי נמני, ובאופן די מפתיע לאחרונה נמני הפך לסוכנו האישי.

דוניס לא רצה לשחרר אותו והוא אפילו השתמש בו מידי פעם, בין היתר בגלל ששחקני הקבוצה חלו בווירוס הקורונה בפתיחת העונה. לכן הוא הספיק לקחת חלק במוקדמות ליגת האלופות מול זלצבורג, להשתתף במשחק אלוף האלופים בו הצהובים ניצחו את הפועל באר שבע 2:0, והוא אפילו פתח בהרכב בגמר גביע הטוטו שם הקבוצה שלו ניצחה 2:0 וזכתה בתואר נוסף בפתיחת העונה. חנציס המשיך להתאמן עם הבוגרים בקריית שלום, אבל לא זכה לקבל דקות נוספות מהמאמן ולכן הוחלט שיעבור בהשאלה לקבוצת הבת בליגת המשנה כדי שיוכל להתפתח ולהשתפשף. בדיוק כפי שנכתב בתוכנית המקצועית שנבנתה לו לפני כשנה. 

גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)

חנציס הגיע ממש לאחרונה לבית"ר תל אביב/בת ים ובגלל שהיה בנבחרת הנוער הוא הספיק לערוך עם קבוצתו החדשה רק אימון אחד לפני שעלה לשחק מול הפועל ירושלים, במשחק הראשון שלו במדיה. במכבי תל אביב רואים בו פוטנציאל גדול, אבל בגלל שלקשר היה ברור שבסיטואציה הנוכחית הוא לא יקבל דקות בהרכב, גם הוא העדיף לצאת החוצה כדי לשחק מאשר לשבת על הספסל בקבוצה הבוגרת. וזה אותו המהלך שעשו קודמיו. כעת הכל תלוי בו. אם ירשים גם בלאומית ויממש את הפוטנציאל שלו, סביר להניח שבקיץ דוניס יקבל אותו בזרועות פתוחות.

פאטי יוצא מבית החולים על כיסא גלגלים
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */