יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

קשיי גדילה ואמא תומכת: בלם העתיד ממכבי פ"ת

סבל מצמיחה מהירה וקשיים פיזיים, אך בעזרת משפחה עוטפת וחוסן מנטלי כבר מסומן כדבר הבא בפס הייצור במלאבס ובהגנת הנבחרת. הפריצה של אור בלוריאן

|
אור בלוריאן (נעם מורנו)
אור בלוריאן (נעם מורנו)

עונת 2020/2021 בכדורגל הישראלי אמורה להיות זו שבה יבצעו לא מעט כישרונות צעירים את קפיצת המדרגה בקריירה שלהם. מגפת הקורונה גרמה לצורך בסגלים מורחבים יותר וגם לקשיים כלכליים שמביאים להסתמכות על שחקנים צעירים מבית על פני שחקני רכש והקבוצות מבינות שקידומםיכול לתרום לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם להשתלם כלכלית בהמשך הדרך.

הדוגמה הטובה מכולם היא זו של מנור סולומון שהוקפץ לקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה בגיל מוקדם, וכעבור תקופה קצרה כבר הכניס לקופת המועדון 6 מיליון אירו (ונראה שזו רק ההתחלה) וכבר מצא את עצמו כובש בליגת האלופות מול ריאל מדריד. אז נכון, כישרונות כמו קשר שחטאר דונייצק דיי נדירים במחוזותינו, אבל זה לא אומר שלצעירי הליגה אין מה למכור וב-ONE החלטנו לסמן את הכוכבים הבאים, שעשויים להוות את “האקזיט הבא” עבור הקבוצות שלהם. והפעם – אור בלוריאן ממכבי פתח תקווה.

פס הייצור של לוזון לא עוצר לרגע

בזמן שנראה כי ישנו מחסור בעמדת הבלמים בנבחרת ישראל, ובכלל בכדורגל שלנו, כשלא מעט קבוצות נאלצות לייבא מחו"ל שחקנים שיאיישו את העמדה החשובה הזו בעורף, אצל מכבי פתח תקווה גידלו ומגדלים את מי שמסתמן כבלם העתיד של ישראל. אז אם עוד לא שמעתם עליו, הגיע הזמן שתכירו את אור בלוריאן. את סוד הקסם של מחלקת הנוער של המלאבסים כנראה שייקח לכולנו עוד זמן לפצח, אבל עד אז, למה שלא פשוט נהנה מהתוצרים שלה, והבלם הוא ללא ספק אחד מהם.

אור בלוריאן (איציק בלניצקי)אור בלוריאן (איציק בלניצקי)

בלוריאן בן ה-20 הוא יליד פתח תקווה, בן לשירלי, חשבת בכביש 6 וחי העוסק באינסטלציה ואח קטן לעדן בת ה-24. מאז ומתמיד מספרים במשפחתו, היה אור עם כדור כדורגל לצידו כך שזה לא הפתיע אף אחד שהתחיל לשחק במסגרת מסודרת כבר בגיל 8, עת שנרשם לבית הספר לכדורגל של מכבי פתח תקווה, הקבוצה בה עבר בכל שנתוני הילדים והנוער עד היום, כשהפך לשחקן הרכב משמעותי בקבוצת הבוגרים של גיא לוזון. 

בלוריאן היה חלק משמעותי בזכייה באליפות ההיסטורית עם קבוצת הנוער של המועדון בעונת 2018/19, במסגרתה גם כבש שני שערים ובעודו קפטן הקבוצה, התכבד בהנפת צלחת האליפות. הבלם המתנשא לגובה 1.88 מטרים, פותח כל בוקר, גם בימי חופש, בשעה מוקדמת עם מה שהוא מכנה "התעוררות" שזה למעשה סדרת תרגילי מתיחות שמסייעות לו להתחיל את היום.

אור בלוריאן (שחר גרוס)אור בלוריאן (שחר גרוס)

מתחילת דרכו בקבוצות הילדים ועד היום, בלוריאן נחשב לשחקן בעל מבנה פיזי מרשים מאוד שסייע לו לאורך השנים וסיפק לו יתרון על שאר בני גילו במאבקים שונים על כר הדשא וכמו כן, גם עזר בהתמודדות עם המעבר בין נוער לבוגרים, לפחות בכל הנוגע לרמה הפיזית. מעבר לכך, הוא נחשב לשחקן מאוד שקט במשחק שלו, אחראי, בעל משחק ראש מצוין, מניע את הכדור קדימה מקו ההגנה ולצד זה גם מעידים שלפעמים נוטה להיות פחות ערני בפרקים מסוימים של משחק.

קשיי הגדילה והקשר הקרוב עם כוכב העבר

הדרך המקצועית של בלוריאן לא הייתה תמיד סלולה בשושנים ולצד ההצלחות, חווה גם רגעים לא פשוטים. קצת אחרי בר המצווה שלו, הוא צמח בשנה אחת בסביבות 12-13 ס"מ, מה שהוביל ל’אוסגוד שלטר’ –  תופעה שגורמת בין היתר לכאבים חזקים מאוד בברכיים ונפוצה בקרב נערים מתבגרים, לרוב ספורטאים. בעקבות אותה תופעה, אור מיעט מאוד לשחק כדורגל באותה השנה, כי סבל מכאבים ולא יכול היה לתפקד באופן רגיל עד להחלמתו המלאה, שלקחה כמעט עונה שלמה. קצת אחרי אותה תקופה נכנס לחייו של אור המאמן המנטלי ושחקן העבר, אילן בכר, שמלווה אותו ארבע וחצי שנים, עד עצם היום הזה, ולדעת רבים מחזיק בחלק גדול מאוד בתהליך ההתפתחות והעצמה של אור כשחקן בוגרים. 

אור בלוריאן ואילן בכר (מערכת ONE)אור בלוריאן ואילן בכר (מערכת ONE)

"פגשתי את אור כשהוא היה בתחילת נערים א'", שיתף בכר, "עברנו ואנחנו עדיין עוברים תהליך מאוד טוב. יש לאור מבנה גוף לא רגיל לכדורגל הישראלי, הוא גם היה בנבחרות לאורך השנים אבל לצד זה היו לו כמה התמודדויות בפן המנטלי שהיינו צריכים לעבוד עליהן וייאמר לזכותו שהוא ממש נאמן לתהליך, רעב כל הזמן ללמוד ולהשתפר. הוא מאוד קשוב ורוצה לפתור את האתגרים שיש לו. במהלך הדרך, נוצר חיבור שנשמר עד היום, יש בינינו אמון מאוד גדול ואני שמח על כך כי בעיני כל ספורטאי צריך לעבוד על הצד המנטלי ולהרבה ספורטאים גדולים בעולם יש ליווי מנטלי. במהלך השנים אני חושב שהביטחון העצמי שלו במקום אחר לגמרי ללא ספק, ברמת המודעות הוא עשה קפיצת מדרגה רצינית שזה דבר חשוב מאוד בכדורגל ואני חושב שגם מבחינת בגרות לאורך השנים יש כמובן שינוי".

דווקא אחרי אותה אליפות בנוער, שנחשבה לאחד ההישגים המרשימים שידע המועדון, ואור אופן אישי, הקבוצה הבוגרת ירדה לליגה הלאומית, בידיעה כי אין אפשרות אחרת מלבד חזרה לליגה הבכירה. בלוריאן קיבל את הבשורה שכל שחקן צעיר חולם לשמוע והצטרף לסגל הקבוצה הבוגרת עם תחילת העונה בליגה השנייה, אך לאחר מספר משחקים חזר לקבוצת הנוער עד שנקרא שוב לבוגרים, זכה לאמונו של המאמן גיא לוזון ונכלל בהרכב עד עצם היום הזה.  

ניק בלקמן ואור בלוריאן ברחבה (רדאד ג'בארה)ניק בלקמן ואור בלוריאן ברחבה (רדאד ג'בארה)

בכר הסביר: "העונה הזאת נתנה לו ללמוד על עצמו המון, הוא תפס יותר ויותר ביטחון, הבין מזה ההתמודדות בבוגרים. אחרי שהוא הפנים והיה מוכן, אז גם הוא עלה לבוגרים ותפס את המקום בהרכב, ולא יצא משם עד עכשיו. אני חושב שנעשתה איזושהי הפנמה, לקח לה קצת זמן בגלל שהעלו אותו והורידו אותו חזרה לנוער ואני זוכר שבאותה תקופה הוא היה קצת מבולבל, איך יכול להיות בוגרים, נוער, בוגרים, נוער וזו בהחלט תקופה מבלבלת לכל שחקן בשלב המעבר הזה. אני זוכר שאמרתי לו 'אור בוא נהיה טובים בנוער והשאר יגיע' ומאותו רגע ייאמר לזכותו הוא לא ראה בעיניים בנוער ונתן משחקים טובים, ראו את זה בקבוצת הבוגרים והדרך שלו למעלה הייתה מאוד ברורה".

המעורבות המשפחתית והטיפ של אבי לוזון לאמו

אין ספק שאור נחשב היום לחלק בלתי נפרד ממכבי פתח תקווה ויותר מכך, משפחת בלוריאן כולה הינה חלק בלתי נפרד מהמועדון הזה. עד כמה בלתי נפרד? האם שירלי הייתה מנהלת של כל הקבוצות בהן שיחק בנה במשך תשע שנים, מאז שהגיע למועדון ועד לגיל נוער. אז החליטה לעשות את ההפרדה ולתת לאור לפרוס כנפיים ביחד עם מאמניו אך לצד זה כמובן שהמשיכה לבוא למשחקים וללוות את בנה גם במשחקי הנבחרות מחוץ לגבולות המדינה. במועדון סיפרו שמדובר במשפחה מיוחדת ועוד ציינו כי האם שירלי, בנוסף לזמן שנתנה עבור הקבוצות אותן ניהלה, הייתה גם מסייעת לילדים במחלקה להם היו קשיים כלכליים או מבחינות אחרות במה שיכלה.   

אור בלוריאן (חגי מיכאלי)אור בלוריאן (חגי מיכאלי)

דווקא כשעלה לקבוצת הבוגרים הייתה שירלי לחוצה מאוד, נמנעה מלהגיע למספר משחקים. "פחדתי כשהוא עלה לבוגרים ומי שהוציא ואותי מזה זה אבי לוזון. פחדתי שפתאום הפציעות הן לא אותן פציעות. אור, בגלל מה שקרה לו בגיל 14 עם השנה של הצמיחה, הוא בדרך כלל היה מאוד גדול ביחס לאחרים כשהוא שיחק עם נערים ונוער אז הפיזיות שלו הייתה בולטת וכשעלה לבוגרים היתרון כבר לא היה קיים. בהתחלה פחדתי ולא הלכתי אבל אז איזה יום אחד אבי לוזון ראה אותי ואמר לי ‘למה את לא באה למשחק, אור היום משחק’ ואמרתי לו שאני מפחדת אז הוא אמר לי ‘אין דבר כזה, את צריכה לבוא ותמיד עם גישה חיובית’. באתי וניצחנו והיה משחק טוב, הוא מאוד שמח ומאז אני באה בלי לפחד".

"עם הבת הגדולה שלי הייתי בוועד כיתה ועם אור הבנתי שהכדורגל יותר מעניין מוועד הכיתה. אנחנו תומכים באור כל השנים מנטלית ומעודדים אותו, מקצועית אם להגיד את האמת, כשהוא היה יותר קטן, הייתי מתערבת גם מקצועית עד שבעלי אמר לי שיש לו מאמנים ושאני צריכה לשים בצד את זה שאני מנהלת הקבוצה, כי אני אמא ומאז אנחנו לא מתערבים במילה בין אם היה טוב או פחות טוב, רק מעודדים”.  

אור בלוריאן (נעם מורנו)אור בלוריאן (נעם מורנו)

“הוא יותר מחובר אלי בנושא הכדורגל, הוא משתף אותי בהכל ואני מבחינתי נותנת לו את כל הכלים בכדי להתרכז רק בכדורגל, דואגת שיהיה לו כל מה שהוא צריך – אם זה תזונה בריאה בבית ואוכל שהוא לוקח איתו למשחקים כי הוא צליאקי (רגיש לגלוטן) אז לא יכול לאכול כל דבר, אני מכינה לו קופסאות של אוכל לאחרי משחקים. אם זה שהבאנו לו ציוד מיוחד בתקופת הקורונה בשביל להמשיך להתאמן או כל דבר אחר שהוא צריך בשבילו ובשביל ההתקדמות שלו. יש אנשים שבהלם מזה שאני דואגת ככה אבל מבחינתי זה מה שאני יכולה לתת בשביל לעזור לו, אני לא יכולה לעלות ולשחק במקומו אבל בכל המסביב אני יכולה לעזור וזה מה שאני עושה”, מספרת האם.

“מנהיג, בטוח שיגיע לאירופה”

מאז ומתמיד היה בלוריאן מוערך מאוד בקרב מאמניו, הן בפתח תקווה והן בנבחרות בהן שיחק מגיל צעיר. את ההתפתחות והצמיחה של אור כשחקן זוקפים במועדון לזכותם של נאור ותמיר לוזון, שאימנו אותו הכי הרבה שנים במהלך תקופתו במחלקת הנוער, כשתמיר, עוזר המאמן של גיא לוזון בקבוצת הבוגרים, היה זה שגם הכריע את העמדה בה ישחק בלוריאן, שתחילה היה חלוץ עם הגעתו לטרום ג'. תמיר היה זה שהחליט עבורו ואמר כי עמדת הבלם תהיה טובה לו יותר ומאז זה תפקידו על המגרש.

אור בלוריאן (נעם מורנו)אור בלוריאן (נעם מורנו)

"הוא מנהיג", סיפרו חבריו לקבוצה, "יודע לקחת אחריות ומנהיגות כשצריך, אחד כזה שעובד קשה בלי הפסקה, חיובי תמיד על המגרש ומחוץ למגרש, מצחיק ומקצוען שיגיע רחוק". גם אופיר לוזון מנהל מחלקת הנוער של המועדון החמיא לבלם: "הוא תמיד בא ראשון ויוצא אחרון, מאז ומעולם היה הכי מקצוען, שחקן מוערך מאוד במועדון, עובד תמיד הכי קשה. מחויב ולויאלי למערכת שלנו וללא ספק אור בלוריאן ראוי להיות קפטן מכבי פתח תקווה בשנים הבאות עד שיימכר לקבוצה באירופה, לשם אני בטוח שיגיע".

"אני יכול להגיד שאור נמצא בכיוון מדהים", הוסיף מאמנו המנטלי, "אני ממש מאמין שהוא יוכל להגיע לרמות הגבוהות של הכדורגל, לפי דעתי הוא רק ימשיך ויתעצם. יש הרבה בלמים בממדי גוף שלו שהם מאוד איטיים ובאור יש משהו אחר, הוא גם ווינר בנשמה שלו, אחד שלא מוותר, יש לו אמונה עצמית שהולכת וגוברת וזה מאוד חשוב לספורטאי-על. הייחודיות של אור שהוא מנהיג והוא היום מבין את זה יותר ויותר, הוא נמצא היום במקום אחר וטוב בקטע הזה, עם השקט שלו הוא יכול לכבוש יעדים גבוהים מאוד. יש לו מבנה גוף מאוד מתאים לאירופה אבל האתגר שלו יהיה להבין יותר את המשחק לעומק, להבין מהי ההתמודדות מול שחקנים יותר מהירים וחזקים ברמות הגבוהות שצריך להיות יותר ערניים וממוקדים”.  

אור בלוריאן (רדאד ג'בארה)אור בלוריאן (רדאד ג'בארה)

“אם אור ימשיך ויאתגר את עצמו, הוא יגיע למקומות האלה, הוא נוף לא רגיל בכדורגל הישראלי ואני ממש רואה את הדברים היפים שהולכים לקרות איתו בהמשך הדרך. לי באופן אישי כיף לעבוד עם ספורטאי כזה". כמו שאמר שחקן העבר וכן גם מנהל מחלקת הנוער במועדון, בפתח תקווה לא מסתירים את התוכניות שלהם לגבי הבלם המוכשר וצופים לו עתיד מזהיר אם ימשיך באותה הדרך והמסירות. בלוריאן חתום לשלוש שנים במועדון ובקיץ מתכננים להחתימו לעוד שנתיים נוספות על מנת להשאיר את הנכס באם המושבות לפחות עד שיימכר ליעד באירופה כמתוכנן אצל הבעלים אבי לוזון.

צפו באימון הפועל חיפה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */