יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היעד של דוניס: לחבר את קנדיל, דן ביטון ופשיץ'

מכבי ת"א ניצחה לראשונה בליגה 1:2 את סכנין, אך היווני צריך לעבוד על התיאום בקו ימין החדש ולבנות עוד מהלכים עבור החלוץ. חשש גדול מפגרת הנבחרות

|
אלכסנדר פשיץ' חוגג (רדאד ג'בארה)
אלכסנדר פשיץ' חוגג (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב ניצחה אמש (ראשון) בפעם הראשונה העונה בליגת העל, 1:2 את בני סכנין באצטדיון דוחא ויצאה לפגרה הבינלאומית כשהיא יכולה קצת לשחרר מהלחץ בזירה המקומית, אך כאשר לפניה עוד עבודה רבה מאוד על מנת להיראות טוב יותר בהמשך הדרך. נקודת האור של המשחק בדוחא הייתה ללא ספק אלכסנדר פשיץ’. החלוץ הסרבי סחט פנדל וכבש בעצמו את השער השני ועד אשר הוחלף, הייתה כתובת אמיתית בחוד הצהוב. הסרבי עד כה מצליח להרשים בפעולות שלו עם הכדור, אך נראה כי גם יש לו מהירות לא רעה בכלל ביחס לגודלו ואפילו ביחס לחלוצי המטרה הקודמים של הצהובים בשנים האחרונות. 

זה היה המשחק בו גאורגיוס דוניס הקשיב לביקורות והפסיק לנסות להתחכם עם מערכים לא נכונים עבור הצהובים, ובעצם החזיר אותם ל-4:3:3 שהם מכירים היטב מהשנתיים האחרונות. באופן מאוד לא מפתיע, זה הוביל לכך שאנריק סבוריט סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה, דן גלזר חזר להיות הקשר האחורי שכל כך הצטיין בשנתיים האלה ויונתן כהן היה נראה הרבה יותר טוב ומעורב, וממש לא עוד שחקן משלים בסגל כפי שהייתה התחושה שהצוות היווני מתייחס אליו עד עתה. הצהובים באופן טבעי “שוחים” במערך הזה, מכירים אותו בצורה עיוורת עד כדי שהיה נראה שהם פועלים על אוטומט כאשר היווני מנסה פה ושם להכניס קצת תובנות. 

תגובות מכבי ת"א לאחר נצחון הבכורה

יחד עם זאת, דוניס יודע שיש נושא שהוא צריך להתחיל לעבוד עליו בצורה רצינית וזה איך הוא משפר את העבודה על קו ימין שהיה נראה במשחק ששייך כל כולו למאור קנדיל. המגן הימני לא הפסיק לחרוש את הקו ולאורך כל הדקות היה בערך השחקן היחיד במכבי שמצליח לעבור שחקנים בדריבל או באחד על אחד. אולם, נדירות הפעמים שהוא קיבל שם עזרה מדן ביטון שבאופן טבעי נמשך כל הזמן לאמצע. גם כאשר דור מיכה שיחק בעמדת הקו תחת ולדימיר איביץ’ או מאמנים קודמים, הנטייה שלו הייתה להיכנס למרכז ולפנות את הקו למגנים הימניים, אבל הוא גם היה ידוע לייצר משם התקפות בעצמו ולהגיע לעזור למגן הימני על מנת לייצר יתרון מספרי. ביטון כמעט ולא עשה את זה לאורך המשחק. 

דוניס יצטרך לחבר את הקו הימני הזה ביחד, שכן נראה שאלו שני שחקנים שהוא לא יכול לשחק בלעדיהם ושניהם נותנים לו אפשרויות רבות בהתקפה. כמו כן, היווני צריך להתחיל לבנות תרגילי התקפה אשר מתבססים על פשיץ’, אלמנט שכאמור לא היה קיים אצל מכבי ת”א בשנתיים האחרונות. הסרבי פיזי מאוד, אך גם לא מפסיק לנוע בלי כדור, ומאוד איכותי עם הכדור ואלו תכונות שמכבי ת”א צריכה לנצל לאורך יותר דקות אבל כדי שזה יקרה היא גם צריכה לעבוד על דברים כאלה באימונים. זו אגב אחת הביקורות שהושמעו לאורך השבועות האחרונים לעבר דוניס – שהוא לא עובד מספיק באימונים על תבניות התקפה ותבניות הגנה. 

.דן ביטון (רדאד ג'בארה).דן ביטון (רדאד ג'בארה)

הנקודה האחרונה בה צריך לגעת המאמן, ואת זה הוא יצטרך להראות כבר בפגרה, היא איך הוא רותם את כל הסגל סביבו ולא רק את אלה שהבינו שהם שחקני ההרכב המועדפים עליו. המשפט שלו אחרי המשחק מול ויאריאל, כצפוי, לא התקבל בהבנה על ידי השחקנים שכעת מבינים כי ה-11 שפתחו אמש הם בעצם “ההרכב החזק” מבחינתו. לדוניס מצפה סדרה של 11 משחקים בכ-35 ימים כאשר יחזרו מהפגרה הבינלאומית וברור כי הוא יצטרך את כל השחקנים שלו לאורך הסדרה הזו אם הוא רוצה לצאת עם מירב הנקודות בליגה וגם לעלות שלב בליגה האירופית. אולם, על ידי אותו משפט, הוא בעצמו הוביל לסוג של “שתי קבוצות” בתוך הסגל שלו, והוא יצטרך להראות עכשיו לשחקנים שלו שאין אצלו החלטות מהבית וכי המאבק על ההרכב באמת פתוח וקיים. אגב, על הספסל הצהוב היה נראה בזמן המשחק כי אנשי הצוות מאוד לא מרוצים מהצורה בה שיחקו השחקנים שעלו אמש מהספסל ודוניס סיים את המשחק עצבני מאוד. 

לצד כל אלה, במכבי ת”א קיים חשש גדול מאוד מהפגרה הבינלאומית שמתחילה היום. איתן טיבי שסובל מעומס משחקים גדול התלונן על מתיחה קלה ואף נשלח להיבדק אצל רופא הנבחרת, אך לא קיבל שחרור. דן גלזר יצא אמש מהמשחק אחרי שהתחיל להרגיש מתיחה גם כן ובסיום גם מאור קנדיל התלונן על מתיחה, שניהם שוחררו מהסגל של נבחרת ישראל, אולם הצהובים מתריעים מפני עומס גדול מדי על שאר הנציגים שלהם. “בעונה שעברה העומס הזה עלה לנו באיבוד של דור פרץ לשישה חודשים, אנחנו מקווים מאוד שהפעם זה יסתיים בשלום עבור כולם, אבל זה ברור שאנחנו בפחד גדול מהחלון הבינלאומי. האמת שנראה שכל הקבוצות באירופה מפחדות ממנו, לא רק בגלל הקורונה. יש עומסים מטורפים על מי שמשחקות באירופה העונה”, אמרו במועדון הצהוב שאגב, מלבד שליחת שחקנים לנבחרת הבוגרת והצעירה של ישראל, ישלח גם את אדוארדו גררו לנבחרת פנמה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */