יום שישי, 29.03.2024 שעה 03:54

יוסיף ביף לוולינגטון? תומר חמד מגיע לניו זילנד

החלוץ הישראלי על סף חתימה בוולינגטון פיניקס מהליגה האוסטרלית, שזקוקה לחלוץ מוביל שיספק מספרים בהתקפה. וגם: הציפיות, שחקני העבר והקשר הישראלי

|
תומר חמד. יפרח בניו זילנד?(אתר רשמי ברייטון)
תומר חמד. יפרח בניו זילנד?(אתר רשמי ברייטון)

אחרי 9 שנים, בהן עבר במיורקה ואלמריה הספרדיות וכמו כן, גם בברייטון, קווינס פארק ריינג’רס וצ’רלטון האנגליות, תומר חמד עוזב את אירופה ומצטרף לוולינגטון פיניקס הניו זילנדית, אשר משחקת בליגה הבכירה באוסטרליה.

כעת, רגע לפני שהחלוץ הישראלי בן ה-33, אקס מכבי חיפה, בני יהודה, מכבי הרצליה ואחי נצרת, מצטרף באופן רשמי לקבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום השלישי בליגה האוסטרלית, זה הזמן לעשות לכם, גולשי ONE, היכרות עם היעד הבא של חמד בקבוצה מעיר הבירה של ניו זילנד.

תומר חמד במדי צ'רלטון (רויטרס)תומר חמד במדי צ'רלטון (רויטרס)

הקבוצה הצהובה-שחורה של המאמן האוסטרלי-טורקי בן ה-44 אופוק טלאיי, אשר סיימה את העונה שעברה במקום השלישי בליגה האוסטרלית והשוותה את שיא המועדון מעונת 2009/10, מכוונת להגעה ראשונה בתולדותיה לליגת האלופות של אסיה, לאחר שבעונה שעברה, כאמור, הייתה מאוד קרובה לכך.

המועדון הניו זילנדי הצעיר הוקם לפני 13 שנים וחצי בלבד, כאשר נוסד ב-19 במרץ 2007 לאחר פירוקה של קבוצת ניו זילנד נייטס (אבירי ניו זילנד) בעקבות בעיות אדמיניסטרטיביות וכמו כן, בעקבות היכולת הירודה שהציגה הקבוצה במסגרת הליגה האוסטרלית ובשל כך, הוקמה וולינגטון והצטרפה לעונתה השלישית של הליגה מאז הקמתה.

בסגל אליו מצטרף כעת חמד ניתן למצוא את גם את הקשר ההתקפי המקסיקני בן ה-29, אוליסס דווילה, שהשתייך בעברו לסגל של צ’לסי וגם שיחק בין היתר בוויסטה ארנהם ההולנדית ובטנריפה הספרדית וסיים את העונה שעברה כמלך שערי וולינגטון עם 12 כיבושים. בנוסף, ניתן למצוא בסגל גם את החלוץ האנגלי בן ה-30, דייויד בול, שהשתייך בעברו למנצ’סטר סיטי ואת שחקן הכנף האוסטרלי/איטלקי בן ה-22 רינו פיסקופו, שגדל במחלקות הנוער של אינטר וטורינו האיטלקיות.

כאמור, בעוד בהתחשב בעובדה שהכובש המוביל שלה כבש בעונה החולפת 12 שערים בלבד, נראה שוולינגטון מחפשת את הסקורר שיספק תפוקה משמעותית ויוביל את החלק הקדמי וסילחו לנו על משחק המילים המטופש, אך עושה רושם שאופוק טלאיי מחפש את החלוץ שיוסיף קצת ביף לוולינגטון וללא ספק, נראה שחמד הוא האיש הנכון.

בין שחקני העבר הבולטים של המועדון ניתן למצוא את אקס ניוקאסל סטיבן טיילור, אקס סלטיק ונוריץ’ גארי הופר, אקס פארמה ופרוג’ה מרקו רוסי, אקס אייאקס וסוסיאדד ג’פרי סרפונג, אקס פיינורד, טוונטה ושחקן נבחרת בלגיה לשעבר, סטיין הויסגמס, שוער ליברפול, סלטיק, לסטר, לידס ופולהאם לשעבר, טוני וורנר, אקס קריסטל פאלאס ושפילד יונייטד פול איפיל וכמו כן, גם אקס מנצ’סטר סיטי, קרדיף וסטוק, כריס גרינאייסר, אשר משמש כיום כעוזר המאמן של הקבוצה. 

סטיבן טיילור ואגוארו במאבק על הכדור (רויטרס)סטיבן טיילור ואגוארו במאבק על הכדור (רויטרס)

ויש גם קשר ישראלי, אמנם שחקן ישראלי טרם שיחק בשורות וולינגטון פיניקס, אך עברו שם כבר מספר שחקנים שמכירים את הכדורגל הישראלי מקרוב, כאשר קשרה הסרבי של בני יהודה, מתיאה ליואיץ’, בעוד גם חלוץ עירוני קריית שמונה לשעבר, קיליאן שרידן האירי, שיחק בקבוצה בעונת 2018/19 לפני הגעתו לישראל. כמו כן, גם יוג’ין דאדי מחוף השנהב, אשר שיחק בהפועל עכו בין 2006 ל-2008 שיחק בוולינגטון ב-2010.

מתיאה ליואיץ' (רדאד ג'בארה)מתיאה ליואיץ' (רדאד ג'בארה)

כעת, בעוד הליגה האוסטרלית תצא לדרכה בסוף חודש דצמבר, לחמד יש זמן להתחבר לחבריו החדשים לקראת פתיחת העונה, כאשר באצטדיון סקיי שבוולינגטון, אשר מכיל לא פחות מ-34,500 מקומות, מצפים לחלוץ הישראלי שיתפוס פיקוד במרכז ההתקפה ויספק את המספרים שחסרים לקבוצה על מנת להשיג את המטרה – ליגת האלופות של אסיה. עם זאת, בעקבות מגפת הקורונה, עד להודעה חדשה וולינגטון תשחק דווקא בסידני, כך שהמפגש עם הקהל הביתי באצטידון סקיי ייאלץ להמתין.

תומר חמד במדי ברייטון (רויטרס)תומר חמד במדי ברייטון (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */