יום חמישי, 18.04.2024 שעה 10:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ציפייה לאחריות מהשחקנים: קל ליפול על המאמן

מכבי ת"א נגד העליהום על דוניס אחרי ה-2:2: "הודה שטעה, אך מה אשמתו בשני גולים משני איבודים בדקה?", פשיץ' יקבל יותר דקות, שבחים לפרץ וקנדיל

|
יונתן כהן משתיק את כולם (רדאד ג'בארה)
יונתן כהן משתיק את כולם (רדאד ג'בארה)

במכבי תל אביב ממש לא אהבו את העליהום על גאורגיוס דוניס אחרי ה-2:2 אמש (שני) מול מכבי חיפה בסמי עופר. בזמן שהמאמן היווני ספג את מרבית חצי הביקורת, שחלק ממנה בצדק רב, אצל הצהובים לא הסכימו עם הצורה בה הדברים נעשו ומבחינתם ראו בצורה בה המשחק הסתיים כפספוס. “היינו צריכים לנצח את המשחק הזה ומי היה מדבר בכלל על חצי השעה הראשונה חוץ מדוניס עצמו? אף אחד לא היה מצייץ במצב כזה. דוניס הודה שטעה עם ההרכב ועם צורת ההכנה ולקח אחריות, אבל גם השחקנים צריכים לקחת אחריות כי אסור בשום אופן לפתוח ככה משחק וזה לא משנה אם הם הסתדרו באותו רגע עם המערך והרעיון מאחוריו או לא. הכי קל ליפול על המאמן, אך במה המאמן אשם כששני שערים מתרחשים תוך דקה ושניהם אחרי איבודי כדור שלנו?”. 

תגובות מכבי ת"א אחרי התיקו מול מכבי חיפה

עד עכשיו הרעיונות של דוניס עבור מכבי ת”א לא מתקבלים בצורה חלקה. השחקנים נראים כמי שלא מתחברים למחשבות שלו ולדרך בה הוא רוצה לשחק ואין ספק כי הצל שמלווה כל צעד שלו, הצל של ולדימיר איביץ’ כמובן, לא מסייע לו. יחד עם זאת, במכבי ת”א יש ציפייה ללקיחת אחריות מצד השחקנים ורוצים לראות אותם מרימים את הרמה שלהם במשחקים הבאים מהדקה הראשונה, ולא רק אחרי שנקלעים למצב בעייתי. “לא הגיוני שבכל משחק יתחילו לא טוב, יקבלו שער ואז רק ייכנסו למשחק וירדפו אחרי היריבה כדי לנסות לשנות את התמונה”, אמרו במכבי אך ציינו את תחושת האכזבה מאיך שהמשחק הסתיים: “ועדיין, עם יותר איכות בפעולות האחרונות, במיוחד בדקות האחרונות, היינו יכולים לעשות 2:3 והכל היה נשמע אחרת עכשיו”. יש לציין כי לא מעט ביקורות היו סביב החילוף האחרון שהכניס לדשא את ניק בלקמן ואופיר דוידזאדה, בזמן שרבים ציפו לראות שחקנים אחרים על הדשא כמו איתי שכטר ואיילון אלמוג. 

גאורגיוס דוניס וברק בכר (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס וברק בכר (רדאד ג'בארה)

במכבי ת”א ציינו לחיוב את דור פרץ שהיה זה שלקח מנהיגות במרכז השדה ולא הפסיק לנסות ולדחוף את הקבוצה לעבר מהפך. מאור קנדיל ואלכסנדר פשיץ’ שעלו בהפסקה היו המצטיינים הנוספים על הדשא ואין ספק כי הסרבי יקבל יותר דקות משחק מעכשיו, אולי כבר ביום חמישי מול ויאריאל. “עבור השיטה של שלושת הבלמים, פשיץ’ הוא שחקן שאי אפשר לשחק בלעדיו, וכך גם קנדיל”, אמרו בסביבת הצוות המקצועי. יחד עם זאת, בתוך המועדון ישנה אכזבה גדולה מהצורה בה העונה הזו נפתחה בליגת העל. אם תוצאת תיקו בסמי עופר היא דבר שעל הנייר אפשר לקבל בהבנה, האכזבה היא מהתוצאות הקודמות שלא מאפשרות מעידות נוספות. “אנחנו לא מכירים קבוצות שזכו באליפות במחזור הרביעי וגם אתמול אף אחת לא זכתה בתואר גם אם יש לנו רק 3 מ-12, העונה ארוכה ואנחנו חייבים לעשות את ההתאמות בראש כדי להתחיל לנצח משחקים בליגה”, אמר שחקן בקבוצה. 

יאניק ווילדסחוט מול מאור קנדיל. המגן הימני היה מצוין (רדאד ג'בארה)יאניק ווילדסחוט מול מאור קנדיל. המגן הימני היה מצוין (רדאד ג'בארה)

לצד הרצון במכבי ת”א להביע תמיכה במאמן, גם דוניס יודע שהוא שגה אמש בגדול ולזכותו ייאמר כי הוא אמר זאת בעצמו. המחשבה לפתוח עם קישור מעובה שמורכב מחמישה קשרים, שכולם קשרי מרכז שדה, הייתה תמוהה. היה ניסיון לנסות ולהבין את המחשבה מאחורי המהלך הזה, לא מעט תיאוריות רצו בשעה וחצי שלפני המשחק, אך בפועל הוא הציב שחקנים בעמדות שלא נוחות להם ואח”כ היה צריך לתקן את המערך, לשנות שיטה וזאת על מנת להתחיל לראות את הדברים הטובים מהקבוצה שלו. אם יש ביקורת על דוניס במכבי היא על כך שהוא מתעסק יותר מדי בפן ההגנתי ולא מספיק מפתח את משחק הלחץ וההתקפה של הצהובים, והרי כל המערך אמש נבנה קודם כל מתוך מחשבה הגנתית על איך להשיג שליטה מוחלטת במגרש מול מכבי חיפה – רעיון שאולי על הנייר נראה טוב אך בפועל קרס. 

דור פרץ ומוחמד אבו פאני. הקשר שסיים כקפטן ממשיך להיות טוב (רדאד ג'בארה)דור פרץ ומוחמד אבו פאני. הקשר שסיים כקפטן ממשיך להיות טוב (רדאד ג'בארה)

במכבי ת”א יש שחקנים שלא אוהבים את המעבר לשיטה של שלושה בלמים, הם מרגישים כי המערך הזה פוגע בשחקנים ספציפיים שצריכים לשחק שלא בעמדות שנוחות להם, וזה כמובן הופך את כמות שחקני הכנף ההתקפיים של הקבוצה לפחות רלוונטית, אך בפועל כרגע זהו המערך היחיד בו דוניס והצוות שלו מרגישים בנוח ואחרי שהצהיר בסיום כי הוא מתחרט שפתח עם רביעייה מאחור, לא ברור מתי ייתן למערך כזה צ’אנס נוסף. הציפייה במועדון מדוניס הוא שימצא דרכים לשפר את הקבוצה גם בתוך המערך של שלושת הבלמים ויידע להחזיר אותם בסופו של יום לשחק עם רביעייה אחורית ברמה הטובה בה הקבוצה שיחקה בשנתיים הארונות. לצד כל אלה, ישנה כמובן הציפייה במועדון לראות את השחקנים מציגים הרבה יותר מעצמם והולכים אחרי המאמן בכל מצב, גם אם הם אינם מאמינים בשיטה או ברצונות שלו. 

אלכסנדר פשיץ'. יקבל יותר דקות (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ'. יקבל יותר דקות (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */