יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:08

מכון וינגייט האריך חל”ת לעובדיו - ללא הסכמתם

ההנהלה הודיעה על הארכת החל”ת מעבר למועד שסוכם בין הצדדים. בהסתדרות הגיבו: “ההנהלה טעתה. הארכת התקופה נעשתה ללא הסכם ובאופן חד צדדי”

|
אולם ברלין בוינגייט אחרי (יח
אולם ברלין בוינגייט אחרי (יח"צ) (מערכת ONE)

עובדי מכון וינגייט קיבלו היום (חמישי) הודעה על הארכת תקופת החל”ת שלהם, לכאורה ללא הסכמתם ואישורם. בעקבות זאת, ההסתדרות, שמייצגת את העובדים, הבהירה כי הדבר נעשה באופן חד צדדי ולכן עובדי המקום רואים בימים הקרובים כימי עבודה לכל דבר.

במסגרת הסגר השני שהוטל על המדינה עקב היקף התחלואה בווירוס הקורונה, מכון וינגייט שבת מפעילות והפסיד הכנסות, כך שהנהלת המכון החליטה להוציא את העובדים לחל”ת עד ל-22 באוקטובר כדי לחסוך עלויות ולצמצם את הגירעון בהסכמת העובדים. לקראת סיום התקופה, התקיימה ישיבה נוספת בין ראשי המכון לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות בתחילת השבוע, בה נודע לעובדים כי בכוונת ההנהלה להאריך את החל”ת. בתגובה, העובדים ביקשו לקבל מידע על המצב הפיננסי של המכון על מנת שיתנו את הסכמתם להארכת החל”ת, תוך שהעובדים הבהירו כי הם מבינים את המצב ורוצים לסייע למקום עבודתם ולקבל את ההחלטות במשותף.

(חגי ניזרי) בריכת מכון וינגייט (מערכת ONE)(חגי ניזרי) בריכת מכון וינגייט (מערכת ONE)

בתום הישיבה, שהייתה רבת משתתפים, סוכם כי ההנהלה תעביר דיווח לעובדים על מצבו הפיננסי של המכון, מצב הגירעון הקיים וגם על החיסכון שמסתמן בעצם הוצאת העובדים לחל”ת לתקופה נוספת. העובדים דרשו שקיפות כדי להסכים למהלך. הדיווח הזה הוגש לידיהם רק היום ולטענתם “כעבור כשעה גם יצאה הודעה לעובדים על הארכת החל”ת לתקופה נוספת”.

בהודעה לעובדים נכתב כי “בהמשך לסגר ולמגבלות הפעילות במכון, בכוונת המכון להשאיר את העובדים בחל”ת. סיכום הפרטים יעשה בדיון עם הוועד וההסתדרות. עובד שתאושר חזרתו לעבודה יקבל אישור בכתב ממשאבי אנוש עם תאריך חזרתו לעבודה. ללא קבלת אישור בכתב הנכם נמצאים עדיין בחל”ת ואין צורך לדווח מחדש לביטוח לאומי או ללשכת התעסוקה”.  

השיקום בווינגייט (איציק בלניצקי)השיקום בווינגייט (איציק בלניצקי)

בהסתדרות לא אהבו את ההחלטה הזו והבהירו: “הנהלת המכון טעתה בהחלטתה היום. היציאה לחל”ת מותנית בהסכמת העובד על פי חוק, אך הפעם הארכת החל”ת נעשתה ללא הסכם ובאופן חד צדדי, ולכן אנו בהסתדרות רואים בימים הבאים כימי עבודה לכל דבר ועניין. ביום ראשון נשב שוב עם ההנהלה ונדון בכך, בתקווה שנגיע להבנות מסוימות. אי אפשר לנקוט בפעולה חד צדדית, מדובר בעובדים שווינגייט הוא הבית השני שלהם. אם מדינת ישראל לקחה את מכון וינגייט תחת חסותה, אז היא צריכה להבין שזה לא רק להשקיע סכומי עתק באולמות חדשים אלא להשקיע גם בעובדי המקום ולדאוג להם”.

בוועד העובדים של מכון וינגייט סירבו להגיב.

ממכון וינגייט למצויינות בספורט נמסר: “כמו רוב המשק הישראלי, גם מכון וינגייט מצוי בתקופה  מורכבת וקשה על רקע משבר הקורונה ומגבלות הפעילות עפ”י חוק. כתוצאה מכך, המכון נאלץ לנקוט בפעולות רבות כדי לשמור על איזון כלכלי, תוך הבטחת רצף אימונים מלא ושירותי מעטפת מקצועיים לסגלים הלאומיים. יובהר ויודגש כי הנהלת המכון רואה בעובדיה נכס חשוב, מקצועי ואיכותי. אנו פועלים ברגישות מלאה בכדי להבטיח את המשך הפעילות עם החזרה לשגרה”.  

דן מרטין על הפודיום (סטארט אפ ניישן)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */