יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:11
ליגה ספרדית 23-24
7220-6429ריאל מדריד1
6434-6029ברצלונה2
6234-5929ג'ירונה3
5626-5029אתלטיק בילבאו4
5534-5429אתלטיקו מדריד5
4631-4229ריאל סוסיאדד6
4233-3429בטיס7
4032-3228ולנסיה8
3851-4729ויאריאל9
3842-3729חטאפה10
3732-2929לאס פלמאס11
3643-3329אוססונה12
3235-2629אלאבס13
3035-2529מיורקה14
2938-2529ראיו וייקאנו15
2844-3629סביליה16
2744-3229סלטה ויגו17
2240-2029קאדיס18
1458-3028גרנאדה19
1357-2829אלמריה20
לוח משחקים
  • קאדיס
  • שישי, 29/03, 23:00
  • גרנאדה
  • חטאפה
  • שבת, 30/03, 16:00
  • סביליה
  • אלמריה
  • שבת, 30/03, 18:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • מיורקה
  • ברצלונה
  • שבת, 30/03, 23:00
  • לאס פלמאס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 31/03, 15:00
  • ראיו וייקאנו
  • ג'ירונה
  • ראשון, 31/03, 17:15
  • בטיס
  • אלאבס
  • ראשון, 31/03, 19:30
  • ריאל סוסיאדד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 31/03, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ויאריאל
  • שני, 01/04, 22:00
  • אתלטיקו מדריד

אוואט מנתח: העדיפות של קורטואה והתלות במסי

עמדת השוער, ההגנה, הקישור וההתקפה, וגם: הקלאסיקו הראשון של קומאן כמאמן. שוער העבר על המערכים של בארסה וריאל לקראת המשחק ב-17:00 (חי ב-ONE)

|
ברצלונה וריאל מדריד ראש בראש (רויטרס)
ברצלונה וריאל מדריד ראש בראש (רויטרס)

אם יש כדורגלן ישראלי שמכיר היטב את הכדורגל הספרדי זהו דודו אוואט, השוער שהעביר 11 שנה בליגה הספרדית ויודע מהי החשיבות של הקלאסיקו הקרוב עבור ריאל מדריד וברצלונה. רגע לפני ההתמודדות הזו, אוואט מנתח את יחסי הכוחות בין הקבוצות שייפגשו למשחק הגדול ביותר הערב (שבת, 17:00).

הקלאסיקו, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT, סלקום TV ופרטנר TV.

דודו אוואט (רויטרס)דודו אוואט (רויטרס)

שוער: קורטואה עדיף על נטו

נתחיל, איך לא, מעמדת השוער. לא פעם משחקי הקלאסיקו הוכיחו שמדובר בעמדה קריטית והפעם נראה בשערה של ריאל מדריד את טיבו קורטואה, כאשר מנגד בשערה של בארסה נראה את נטו שמחליף לעת עתה את מארק אנדרה טר שטגן הפצוע.

“יש שיפור מאוד משמעותי אצל טיבו קורטואה, ועובדה שבקלאסיקו הראשון שלו בליגה הוא חטף חמישייה אבל בשני משחקי הקלאסיקו האחרונים ריאל מדריד לא ספגה כשהוא עמד בשער”, אמר דודו אוואט. “קורטואה הוא שוער שונה מאוד מהשוער שראינו בתחילת דרכו בריאל מדריד. בחצי העונה הראשונה שלו הוא היה סופג שערים שלא היה צריך לספוג והיו מי שאמרו שאולי צריך להחתים שוער אחר, אבל מהעונה שעברה חל שינוי גדול אצלנו והוא מביא נקודות לריאל מדריד גם במשחקים קשים”.

מבחינת המצב בברצלונה, לדעתו של אוואט: “נטו הוא שוער מצויין אבל אם אני אמור להשוות אותו לטר שטגן? הם לא באותה קטגוריה, לפחות לא עכשיו. לא במשחק הרגל ולא בהצלות שטר שטגן תמיד סיפק. לכן לריאל מדריד יש יתרון בעמדה הזו”.

מארק-אנדרה טר שטגן. לא יהיה גם בקלאסיקו הקרוב (רויטרס)מארק-אנדרה טר שטגן. לא יהיה גם בקלאסיקו הקרוב (רויטרס)

הגנה: ריאל מרשימה יותר

מבחינת החוליה האחורית, אין ספק שריאל מדריד התייצבה מאוד בעונה שעברה וזכתה בתואר ההגנה הטובה ביותר בליגה, אבל העונה היא כבר ספגה שלושה שערים בחמישה משחקים בעוד שבארסה הוציאה שני כדורים מהרשת בארבעה מחזורים. שתי ההגנות יעמדו למבחן במשחק הזה.

“אין ספק שכל השחקנים שיהיו במגרש הם מהרמה הראשונה באירופה, אבל ההגנות במשחק כזה יצטרכו להיות חזקות מאוד”, הדגיש אוואט. “ההתעסקות של ברצלונה במהלך הפגרה בשאלה האם ליאו מסי יישאר או יעזוב לדעתי רק פגעה בבנייה של ברצלונה ובחיזוק שהיה דרוש להגנה שלה, כי דברים כאלה תמיד פוגעים בהחתמת השחקנים ובאיכות שלהם. ג’רארד פיקה אומנם עם ניסיון אדיר, אבל הוא כבר לא בשיא שלו ובארסה הייתה חייבת להתחזק בהגנה שלה”.

קורטואה ומרסלו אחרי ששמרו על שער נקי בקלאסיקו הקודם (רויטרס)קורטואה ומרסלו אחרי ששמרו על שער נקי בקלאסיקו הקודם (רויטרס)

באשר להבדלים בין הקבוצות, ציין: “אם משווים את הבלמים והמגנים, ריאל מדריד גם כאן פייבוריטית מבחינת האיכות שלה בחלק האחורי. היא שמרה על השחקנים שלה, עם סרחיו ראמוס שנמצא בספק אומנם אבל לא ירצה לפספס משחק כזה וכמובן רפאל וראן. ההגנה של ריאל מדריד הרבה יותר מרשימה”.

קישור: בארסה יותר איכותית ומגוונת

עם השינויים שנעשו לאחרונה בברצלונה, ייתכן ונראה סגנונות די שונים על המגרש. מצד אחד, שלישיית קישור שכנראה תורכב מקאסמירו, לוקא מודריץ’ וטוני קרוס הוותיקים, שישחקו מול שני קשרים אחוריים ושלושה התקפיים בבארסה. מבחינת השליטה על המגרש, עם פרנקי דה יונג וסרחיו בוסקטס מאחורי, וקוטיניו עם שני שחקני אגף מקדימה.

קאסמירו מול פרנקי דה יונג. מאבק מעניין באמצע (La Liga)קאסמירו מול פרנקי דה יונג. מאבק מעניין באמצע (La Liga)

“שתי הקבוצות די שוות ערך בקישור, אבל מבחינת מרכז שדה - לבארסה יש מרכז שדה טוב יותר, חזק יותר ומגוון יותר. הקישור שלה עמוס בשחקנים כמו בוסקטס, פיאניץ’ ודה יונג שיכולים לשחק באמצע, ובחלק הקדמי יותר יש לה המון שחקנים איכותיים עם יכולת אישית וטכנית גבוהה, שהיא בעיניי מרשימה יותר מזו של ריאל מדריד. לזינדין זידאן יש שחקנים עם ניסיון שמכירים אחד את השני, אבל פרט לקאסמירו שעושה עבודה שחורה ותורם בצורה מדהימה, כל היתר לא בשיאם. האיכות גבוהה יותר בברצלונה, השאלה אם זה יבוא לידי ביטוי על המגרש”.

התקפה: הכל תלוי במסי

אין ספק שזה החלק המעניין ביותר. ההכרעה מגיעה תמיד משחקני ההתקפה שיצטרכו להיות מרוכזים וחדים בקלאסיקו הזה. מצד אחד, לריאל מדריד יש את קארים בנזמה בחוד, אבל בבארסה יש מגוון רחב של חלוצים וקשרים התקפיים שיכולים לעשות את ההבדל, כמו קוטיניו, אנטואן גריזמן, אנסו פאטי, עוסמאן דמבלה וליאו מסי.

“בחלק ההתקפי יש יתרון קל לבארסה”, קובע אוואט. “ההתקפה של ריאל מדריד לא מספקת שערים עד כה וזו הפתעה מבחינתי כי בנזמה הביא מספרים אדירים, אבל אולי זה בגלל האווירה שנוצרה בגלל הקורונה והמשחקים שנערכים בלי קהל. בקלאסיקו הם יהיו חייבים להיות חדים יותר. מנגד, לבארסה יש התקפה מהירה, חכמה ויצירתית שיכולה להפתיע כל יריב, אבל החוליה החלשה בחלק הזה היא גריזמן. יש אכזבה גדולה ממנו, הוא פשוט שחקן שונה מאותו השחקן שראינו באתלטיקו מדריד ובנבחרת צרפת, ונדמה שההשתלבות שלו בבארסה לא מוצלחת”.

מחכה לו שיבוא. קארים בנזמה (רויטרס)מחכה לו שיבוא. קארים בנזמה (רויטרס)

אומנם בארסה תגיע שוב ללא לואיס סוארס שעזב בקיץ לאתלטיקו מדריד, אבל גם במפגש האחרון הוא לא שותף בגלל שהיה פצוע והקטאלונים החמיצו מול השער והפסידו. האם בכל זאת בארסה נחלשה בהתקפה?

“כרגיל, הכל יהיה תלוי בליאו מסי. אם מסי לא יהיה ביום טוב, קשה לי לראות איך בארסה תנצח את ריאל מדריד, בוודאי בלי לואיס סוארס מקדימה. לא מן הנמנע שמסי ישחק בתור החלוץ המרכזי, או כחלוץ מדומה שכזה במערך, וכך הכל יהיה תלוי בו גם הפעם. כולם משחקים בשבילו בבארסה, וזה משהו שיכול להיות גם לטובתם וגם לרעתם. לדעתי בעידן הנוכחי בכדורגל אי אפשר להסתמך רק על שחקן אחד ושהכל יעבור דרכו, זה כבר לא עובד ככה, אבל בשורה התחתונה - הפעולות שמסי ופאטי יעשו יוכלו להיות נקודת המפתח לניצחון”.

עדיין לא התחברו. אנטואן גריזמן וליאו מסי (רויטרס)עדיין לא התחברו. אנטואן גריזמן וליאו מסי (רויטרס)

מאמן: יתרון מובהק לזידאן על הקווים

זה הולך להיות הקלאסיקו הראשון של רונאלדו קומאן על הקווים והוא יפגוש את זינדין זידאן הוותיק. ההולנדי אולי מבוגר יותר, אבל זידאן מנוסה יותר וכבר זכה להוביל את ריאל מדריד לתארים גדולים וחשובים. למי יש יתרון? “חד וחלק לזידאן”, קובע אוואט.

“ממה שראיתי מקומאן בפתיחת העונה הזו, הוא מאוד לחוץ ומקרין את זה גם על השחקנים. עם כל הכבוד למקומות שהוא אימן בהם קודם, רואים לפי שפת הגוף שלו שהוא לא היה במעמדים כאלה קודם. להיות בבארסה כשחקן זה משהו אחד, לאמן בה זה משהו אחר. ברצלונה זה מועדון שונה לחלוטין מכל מקום אחר, כי אם במשחק אימון אם אתה מוציא תיקו? אתה לא תלך לישון טוב בלילה. על אחת כמה וכמה אם בארסה שלו לא דורסת כרגע. בקבוצות האלה אין זמן. קומאן יהיה במבחן גדול”.

זינדין זידאן. ינצח את קואמן? (רויטרס)זינדין זידאן. ינצח את קואמן? (רויטרס)

ומה עם היריב שלו? “זידאן זכה בהכל והוא מאמן על. יש פה יתרון מובהק לזידאן שיודע איך להביא את השחקנים שלו למשחקים הגדולים. זה אומנם יהיה משחק חוץ אבל הוא יהיה ללא קהל, והקאמפ נואו הוא מגרש עם שטחים גדולים, כך שנדמה לי שריאל מדריד תדע איך להתמודד עם סגנון המשחק הזה. בשורה התחתונה - יש פה יתרון קל לריאל מדריד, אבל לא נספיד את מסי כל כך מהר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */