יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:38

"אי אפשר לייפות את זה, המעשה של רוגן נוראי"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שלומי ברזל: "יש מצב שהוא הציג הצהרת בריאות שקרית". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נעסוק בפרשיית מרקוס רוגן, המנהל המנטלי של נבחרת ישראל שברח מהארץ לאחר שהתגלה חיובי לקורונה. כמו כן, נתכונן למשחקי ליגת האלופות והישראליות בליגה האירופית.

שלומי ברזל: “אי אפשר לייפות את זה, מה שרוגן עשה היה נורא”

שוחחנו עם ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל על מקרה מארק רוגן המאמן המנטלי של נבחרת ישראל שברח מהארץ כשהיה חולה קורונה.

שלום שלומי, מה דעתך על מה שקרה?
”אנחנו ניסינו לשנות לחאתם עבד אלחמיד את הטיסה לסקוטלנד מסלובקיה כי היא התבטלה, וכבדרך אגב התבשר לנו מסוכנת הנסיעות שרוגן כבר נמצא בפרנקפורט והקדים את הטיסה לבד, ביוזמה אישית שלו ככל הנראה. רוגן התקשר ביוזמתו לסוכנת הנסיעות, שילם מכספו על שינוי הכרטיס וטס מתל אביב לפרנקפורט. אף אחד לא ידע מזה”.

סוכנת הנסיעות לא הודיעה למנהל הקבוצה על השינוי בטיסה?
”לא מדובר בילד בן 10, הוא בן אדם בן 50, מדליסט אולימפי שחורש טיסות. הביקורת במקום ומה שהוא עשה זה נורא”.

הוא השתמש בסוכנת הנסיעות של הנבחרת?
”אני חושב שהוא השתמש בסוכנת אישית. אף אחד בנבחרת לא ידע. הזמינו לו אמבולנס לבוקר שיעבירו אותו למשפחה שלו. בדקנו, אף אחד בנבחרת ישראל לא ידע שהוא עשה את זה. האם אפשר להדק את הנהלים שאף בעל תפקיד בנבחרת לא יוכל לשנות כרטיסים, זה מהלך שאני מקבל”.

שלומי ברזל (איציק בלניצקי)שלומי ברזל (איציק בלניצקי)

הוא הגיע לשדה יחד עם הנבחרת?
“הוא כנראה בלילה בין שני לשלישי הזמין מונית באופן עצמאי לשדה התעופה. בזמן שהנבחרת הגיעה לשדה התעופה בשלישי בבוקר הוא כבר היה בפרנקפורט. אני לא יודע אם הוא הציג את בדיקת הקורונה משישי כשעלה לטיסה, יש אפשרות שהוא גם חתם על הצהרת בריאות שקרית”.

מה זה אומר על החורים ברשת של נבחרת ישראל? מי שבא לפה, עובד, מקבל משכורת, אבל בעצם גם עושה מה שהוא רוצה.
”במערכת הדבר הכי בסיסי הוא אמון. אבל זה קרה, וצריך לעשות בדיקות ולשנות כמה נהלים כדי שגם אם ירצו לבגוד באמון שלנו זה לא יקרה. בן אדם על דעת עצמו, חולה קורונה, עלה לשתי טיסות, וסיכן אנשים כשהוא חולה. אין דרך לייפות את זה. אם הוא היה נוסע לפני תוצאות הבדיקה עוד מילא, אבל הבדיקה נמסרה לו והוא ידע שהוא חולה קורונה והיה מבודד יום שלם במלון”.

איך מביאים לנבחרת ישראל מאמן מנטלי שלא מדבר באותה השפה?
”הנבחרת רוב הזמן מתנהלת בשפה האנגלית. גם אנדי הרצוג וגם וילי רוטנשטיינר דיברו באנגלית”. 

מה אומר וילי על המקרה?
”הוא אמר שזו טעות נוראית ובמונחים אירופיים זו קטסטרופה. וילי מכיר אותו, הוא חבר שלו, הוא מאוד נפגע באופן אישי מההתנהגות שלו. זה ברור שרוגן לא יוכל להמשיך לעבוד בנבחרת. הוא ביצע עבירה על פי חוק בישראל, זה לא איזה תרגיל. זו עבירה פלילית. זו לא מעידה קטנה. זה משהו מתוכנן שבן אדם עשה, אם יש מישהו שאתה מצפה שיידע לכבוש את הרגשות זה מאמן מנטלי”.

מרקוס רוגן ווילי רוטנשטיינר (עמרי שטיין)מרקוס רוגן ווילי רוטנשטיינר (עמרי שטיין)

מה דעתך על מה שווילי אמר על אופיר מרציאנו?
”מאמן הנבחרת נשאל שאלה חמישה ימים מהמשחק האחרון. מה רצו שהוא ימציא המצאות? הוא אמר שהוא מאוכזב מההופעות, זה לגיטימי לחלוטין. זה קורה, יש תקופות כאלו. אם אני מהמר היום אני מהמר שבנובמבר מרציאנו עדיין 1 מ-3 השוערים בסגל הנבחרת”.

רוטנשטיינר ממשיך?
”לא קשור לניצחון או הפסד, הוא קיבל את הקמפיין של ליגת האומות. יסתיים קמפיין ליגת האומות ואחר כך תהיה החלטה. היו 2 מטרות: אחת הפלייאוף והשנייה להישאר בדרג ב’ באומות. מקום 3 נשאר בדרג ב’. אלו המטרות. ההחלטה המשותפת של וילי וההתאחדות תהיה בסוף נובמבר אחרי קמפיין ליגת האומות. אופציות לא חסרות אף פעם. אני לא מכיר מישהו שיגיד לא לנבחרת ישראל”.

מי יחליט?
”בראש ובראשונה יו”ר ההתאחדות. יכול להיות שהרכב ועדת האיתור ישתנה. הוא יחליט אם הוא צריך להחליט לבד. שינו זוארץ הוא יו”ר הוועדה המקצועית, הוא דמות ראויה”.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

שטראובר: “אני הייתי ממשיך עם מרציאנו בשער, הוא בכושר הטוב ביותר מבין השוערים”

שוחחנו עם שוער נבחרת ישראל לשעבר על מקרה מרציאנו, על תפקידו של השוער בעולם הכדורגל ועל המשמעות המנטלית.

מה דעתך על תפקיד השוער?
“התפקיד הכי כפוי טובה שיש. יותר משחקני שדה. על שוער מוטלת כל האחריות ואין מי שיתקן אותו. כל שחקן אחר יכול לטעות במגרש ומישהו אחר יכול לחפות על הטעות שלו. כששוער טועה הוא טועה בצורה קריטית. שוער צריך להשתדל ובגלל זה תמיד יש לחץ על שוערים. ילד שבוחר להיות שוער יודע שהוא צריך להתמודד עם המון לחצים לאורך הקריירה לטוב ולרע”.

הרבה הורים שהילדים שלהם היו שוערים מפחדים מזה.
“מי שבוחר להיות שוער בסוף מרוויח. צריך להיות עם אופי מאוד מיוחד”.

יש יתרונות להיות שוער. מעמד קבוע, לא מתחלף, פחות נפצעים.
”בדרך כלל. המשקל הגדול ביותר היא רמת האחריות של השוערים, ולדעת להתמודד עם ימים לא טובים, כמו בעניין מרציאנו”.

מה הטיפ המנטלי הכי טוב שתיתן לשוער?
”במקרה של מרציאנו, לא לקרוא שום דבר בחדשות, להתרכז אך ורק באימונים. לי היה את מאמן השוערים אולי הגדול ביותר, שורה אובארוב, הוא לימד אותי דבר אחד: אל תקשיב למסביב, תבוא למגרש ותעבוד עוד יותר קשה. לשוערים יש תקופות שנכנסים למראה שחורה וזה מה שקרה לו. הגול במשחק השני נבע מחוסר ביטחון עקב הגול שספג במשחק הראשון”.

אצל שוערים הקריירה מסתיימת מאוד מאוחרת.
”נכון, אני פרשתי בגיל 38. אני התחלתי כבר בגיל 17 וחצי בבוגרת, אבל הפריצה הייתה רק בגיל 26 במכבי תל אביב. צריך לדעת להתמודד מנטלית עם הנפילות ולדעת לצמוח מזה”.

מי לדעתך צריך לעמוד במשחק הקרוב בשער של נבחרת ישראל?
“בסופו של דבר החליטו ללכת עם שוער. בהסתכלות על האופציות האחרות איתמר ניצן יכול להחליף אבל אין ליגה, אז מבחינת כושר הוא לא עדיף. אני הייתי ממשיך עם מרציאנו כי אין כרגע אף שוער בכושר משחק. אין כרגע אופציה אחרת”.

לירן שטראובר (עמית מצפה)לירן שטראובר (עמית מצפה)

מישל דיין: “תג המחיר של שועה מוגזם”

שוחחנו עם שחקן העבר הירושלמי על הגעתו של ירדן שועה לבית”ר ירושלים.

ירדן שועה ימצא את עצמו בבית”ר?
”זה שחקן של כותרות שדיברו עליו המון, אבל אין סנכרון בין מה שדובר עליו לבין מה שעשה במגרש. ירדן שועה גם כשעזב את מכבי חיפה הוא עזב בטונים צורמים. הוא לא מגיע לבית”ר בקונצנזוס, במיוחד אצל הצוות המקצועי. הילד, מוכשר ככל שיהיה, הגיע בסכום הזוי ותג המחיר לא מוצדק. הילד יצטרך לעשות ארגון מחדש, לקחת את עצמו בידיים ולהפוך את מה שראינו אצל בבני יהודה, לא במכבי חיפה, וחובת ההוכחה עליו. הוא יגיע עם לחץ גדול מאוד, השאלה איך הוא יתאים את עצמו בבית”ר לסגנון המשחק של סלובודן דראפיץ’ ושי ברדה, ליהלום שלהם. הוא צריך לבוא ולספק את הסחורה ולהוכיח שבאמת כל הדיבורים עליו יהיו מוצדקים ושיתחיל לפרוע שטרות”.

יש לו מקום בהרכב?
”אחרי ששלומי אזולאי, ליוואי גרסיה ופרדי פלומין שוחררו, אני חושב שבשיטה שהם משחקים עם 4:4:2 עם אלירן עטר הוא יכול להתאים לשיטה. אני מקווה שהוא יקבל את הדין גם כשהוא לא ישחק ולא יפתח, שיידע לשבת בספסל בשקט ולחכות לרגע שבאמת ירצו אותו ולהוכיח את עצמו. יש חדר הלבשה טוב בבית”ר, מאוד שמח, הצליחו לחבר אותו. לא נוח למאמנים להתעסק עם בלאגן בחדר הלבשה”.

אם ירדן לא משחק מתחיל הבלאגן.
”אז תהיה לו בעיה. זו אמורה להיות עבורו עונת מבחן. אם בעונה הזו יראו שיש לו שינוי בגישה ובתפיסה, להפוך למקצוען לכל דבר, אם לא אז יכול להיות שהוא יפספס את הקריירה שלו”.

לאלי אוחנה יש את היכולת והכריזמה לקחת תחת חסותו את ירדן שועה?
”הכריזמה של אלי מדברת בעד עצמה. הכריזמה הולכת עם אלי ולפני אלי, ואני יודע שהייתה שיחה מאוד עניינית ונוקבת בין אלי לירדן שועה. אני לא חושב שמה שהוא עשה בחיפה הוא יעשה בבית”ר ירושלים”.

מישל דיין (שי לוי)מישל דיין (שי לוי)

אבי פרץ: “אי החזרת הטניס משמע הכשלת הספורטאים בכוונה”

שוחחנו עם יו”ר איגוד הטניס על אפשרות חזרת הטניס בעקבות מגבלות הקורונה.

מברוק על התפקיד. מה שלומך?
”תודה, מרגיש מצוין”.

מה הם ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לחידוש אימוני הטניס?
”הייתי היום בוועדת הכנסת וזה היה נורא ואיום. מותר לשחק טניס, ולהיאסף 12-10 שחקנים, אבל אסור שיאמנו אותם. הם לא רוצים שזה יעבור מספורט קהילתי לתחרותי. ואני שואל: לא עדיף שיהיה שם מאמן שיאכוף ויכוון אותם? זה כמו להכשיל אותם בכוונה, ולא קיבלתי תשובה אחת רלוונטית”.

כל הסיפור הוא סלט אחד גדול.
”בשבוע שעבר בוועדה פרופ’ גרוטו אמר שיוצאים בשלבים עם נהלים נוקשים בשלבים הראושנים. שאלתי אותו אם הוא משחרר את הטניס, הוא אמר כשיוצאים מהסגר. גם היום בוועדה שאלתי את אותה השאלה 5 פעמים, ואז אחד מחברי הכנסת בא אליי ואמר לי שאני לא אקבל תשובה”.

על מה היה הדיון?
“הוועדה יכול רק להמליץ. קיצצו לה את הכנפיים. יו”ר הוועדה היא יפעת שאשא ביטון. החלטות הוועדה הזו לא היו לעיני מקבלי ההחלטות. היו לנו המון טורנירים השנה בישראל ו-0 הדבקות בקורונה. זה בחוץ, בלי מגע. פרופ’ לוין אמר שהסיכוי היחיד להידבק בטניס זה לשתות מאותו בבקבוק. יצאתם עם הנחיות מאוד ברורות, אנחנו עומדים בהן, למה לא משחררים לנו? הם קבעו שבשלב הראשון יש 3 פרמטרים: שהפעילות תהיה בחוץ, שיהיה מספר קבוע ומצומצם של אנשים, ובזה בדיוק אנחנו עומדים”.

“אין לי ציפיות, אבל ברגע שהם קבעו את הקריטריון, חיכינו בסבלנות.  אתה יודע מה הגודל של מגרש טניס? אין אף בית כנסת או מסעדה בגודל הזה. יש ראשי רשויות שלוקחים את החוק לידיים, בסוף אני רוצה שהם יחליטו אם המתקן בעיר שלהם ייפתח או לא. יש מועדוני טניס שרוצים לצאת ולמחות ואני מונע מהם”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */