יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:19

שנתיים של שכרון חושים: המספרים של ערן זהבי

מאז שביצע קאמבק למדים התכולים-לבנים ב-2018 כוכב נבחרת ישראל, שלא הצליח למצוא את הרשת כמעט לפני כן, לא מפסיק להבקיע. בדרך לשיא כל הזמנים?

|
ערן זהבי. הנצרה השתחררה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
ערן זהבי. הנצרה השתחררה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

"החלום הגדול ביותר שלי מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל היה להצטרף לנבחרת ישראל. זכיתי להיות חלק מהנבחרת וזכיתי להיות הקפטן שלה, ואין כבוד גדול מזה. טעיתי בתגובה שלי במשחק מול מקדוניה כאשר ברגע של כעס גדול ותסכול לנוכח התנהגות של קומץ אוהדים, זרקתי את סרט הקפטן ופגעתי בכל מאות אלפי האוהדים הנאמנים של הנבחרת. אני מתנצל על כך מעומק לבי. אני מביט קדימה, יוצא לדרך חדשה ואין עוד טעם לעסוק במה שהיה. אני אוהב את הנבחרת ותמיד הייתי גאה לייצג את המדינה ולעשות הכל כדי להביא הישגים ולשמח את האוהדים”. זו הייתה ההצהרה של ערן זהבי באוגוסט 2018 כשחזר לנבחרת ישראל.

החזרה של זהבי למדים הכחולים-לבנים עשתה רעש, אבל לא יצרה באזז גדול. הסיבה? עד אז זהבי לא הצליח להביא את היכולת שלו מהקבוצות לנבחרת. גם מי שסלח לו על זריקת סרט הקפטן באצטדיון סמי עופר, חשב שגם אחרי הקאמבק התרומה תהיה זניחה.

הליגיונרים שלנו מעבר לים- מייצגים בכבוד?

ב-37 הופעות עד אז בנבחרת ישראל רשם זהבי שבעה שערים בלבד, קמצוץ במונחים שלו. בזמן שקרע רשתות בליגת העל, זכה באליפויות עם מכבי תל אביב ולאחר מכן ניפץ שיא אחרי שיא בסין ואף נבחר לשחקן העונה שם, בנבחרת ישראל זה פשוט לא עבד. מה הייתה הסיבה? קשה לשים את האצבע על גורם בודד.

בטופ של אירופה עם קיין ורונאלדו

זהבי חזר לנבחרת, בלי סרט הקפטן על הזרוע, והנצרה השתחררה. זה התחיל עם שער בהפסד המאכזב לסקוטלנד בחוץ (3:2) שקבע כי ישראל לא סיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות ובזמנו גם סברה כי לא תעלה לפלייאוף על העלייה ליורו.

זהב מול סקוטלנד. שם הכל התחיל (רויטרס)זהב מול סקוטלנד. שם הכל התחיל (רויטרס)

קמפיין מוקדמות יורו 2020 הסתיים בעוד אכזבה עבור הנבחרת, אבל היה מוצלח מאוד עבור זהבי שסיים עם 11 שערים ב-11 משחקים. רק קפטן נבחרת אנגליה, הארי קיין, שכבש בתחילת החודש שלושער מול מכבי חיפה, הקדים אותו עם 12 שערים. כריסטיאנו רונאלדו אגב, שמכוון לשבירת שיא השערים בנבחרות בכל הזמנים, סיים גם הוא עם 11 שערים בפורטוגל. בשורה אחת עם החלוצים הגדולים בעולם.

זה התחיל במרץ 2019 עם שער ב-1:1 הביתי מול סלובניה ולאחר שלושה ימים עם משחקו הגדול ביותר בנבחרת, ה-2:4 בסמי עופר מול נבחרת אוסטריה שם כבש שלושער וסחף את אנדי הרצוג לניצחון מול מולדתו.

זהבי מול אוסטריה. המשחק הכי טוב שלו בנבחרת (איציק בלניצקי)זהבי מול אוסטריה. המשחק הכי טוב שלו בנבחרת (איציק בלניצקי)

שלושה חודשים חלפו וזהבי רשם שלושער שני ברציפות, הפעם ב-0:3 מול לטביה בחוץ. חודש ספטמבר הגיע, הנבחרת איכזבה בענק עם 1:1 ביתי מול צפון מקדוניה ומי שכבש היה כמובן זהבי. ארבעה ימים לאחר מכן הוסיף עוד שער בהפסד 3:2 לסלובניה וסיים את הקמפיין עם שערים בהפסד באוסטריה (3:1) ובניצחון על לטביה (1:3).

נקודה נוספת היא הגיוון בצורת הכיבוש. לפעמים פצצה ברגל שמאל לחיבורים, לפעמים שפיץ מדויק ברגל ימין מקרוב, לפעמים נגיחה חכמה לפינה. בסין הייתה אפילו ראבונה שלא הפסיקו לדבר עליה.

זהבי. בשתי הרגליים וגם בראש (רדאד ג'בארה)זהבי. בשתי הרגליים וגם בראש (רדאד ג'בארה)

היעד הבא: מלך השערים בכל הזמנים

בקמפיין הנוכחי יש לזהבי כבר חמישה שערים בארבעה משחקים. ב-1:1 בסקוטלנד בחודש שעבר, בסמי עופר בהפסד לצ’כיה ביום ראשון והשלושער בסלובקיה, השלישי שלו במדי ישראל. 17 שערים ב-17 הופעות אחרונות.

זהבי מודה מפעם לפעם כי הוא מקבל מוטיבציה משבירת שיאים. אחרי החטאת הפנדל בדו-קרב בסקוטלנד לפני שבוע זהבי אמר כי “ההחמצה הזו תגרום לי להישאר עוד שנתיים-שלוש בנבחרת”. בפרק הזמן הזה הוא יכול לשבור עוד שיא עתיק, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים.

שפיגלר. זהבי בעקבותיו (רדאד ג'בארה)שפיגלר. זהבי בעקבותיו (רדאד ג'בארה)

השלושער בסלובקיה העלה את מאזנו ל-24 שערים במדים הלאומיים. במשחק אחד הצליח לעבור סקוררים כמו גידי דמתי, נחום סטלמך ורונן חרזי ולהשתוות לאגדות כמו יוסי בניון ושייע פייגנבוים. מוטל’ה שפיגלר (33 שערים) צריך לחשוש? זהבי צריך עוד 10 שערים כדי לעבור אותו ולהפוך למלך שערי הנבחרת. אגב, זהבי הוא כבר מלך שערי הנבחרת במשחקים רשמיים עם 21 לעומת 12 של שפיגלר. קשה? כן. אפשרי? בטח.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */