יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:30

בשבת: סלפטר תרוץ באליפות העולם בחצי מרתון

האתלטית תתחרה בגדיניה ביחד עם עוד שישה רצים נוספים מהארץ, כולל אמרה וטפרי. שלושה רצים במעמד של פליטים שמתגוררים בישראל לא קיבלו ויזה לפולין

|
לונה צ'מטאי סלפטר תתחרה בפולין בסופ
לונה צ'מטאי סלפטר תתחרה בפולין בסופ"ש (רויטרס)

גם באתלטיקה התחרויות הבינלאומיות הגדולות חוזרות. ביום שבת תתקיים אליפות העולם בריצת חצי מרתון למרחק של 21.1 ק”מ בגדיניה שבפולין, בה יקחו חלק שבעה רצים ורצות מישראל.

לונה סלפטר תתחרה יחד עם מאור טיורי בריצה לנשים, כאשר בקרב הגברים יתחרו מארו טפרי, גירמה אמרה, גשאו איילה, שמואל אבוהאיי וטדסה גטהון. יחד עם זאת, ישנם שלושה רצים במעמד של פליטים שמתגוררים בישראל אך כרגע הם לא רשאים לטוס לתחרות משום שלא קיבלו ויזה לפולין. השלושה אינם מחזיקים באזרחות ישראלית אלא רק בתעודות מעבר, לכן הם פנו מראש לשגרירות פולין בישראל אבל לא זכו למענה. גורמים בכירים בספורט הישראלי מפעילים לחץ גדול על הפולנים כדי שיאפשרו להם לנסוע לתחרות

אליפות אירופה לאתלטיקה מגיעה לירושלים

שלושת הרצים הפליטים - ג'מאל מוחמד, תחלוויני גבריסיוס וג'מאל איסמעיל - יצטרכו להשיג את האישור במהלך היממה הקרובה, אחרת יפספסו את הטיסה ויחמיצו את התחרות. השלושה למעשה ינסו להתמודד בחודשים הקרובים על השגת הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו, שם הם יוכלו להשתתף בנבחרת הפליטים של הוועד האולימפי הבינלאומי.

משגרירות פולין בישראל נמסר בתגובה: “שלושת האתלטים מעולם לא הגישו בקשת ויזה באופן פורמלי למרות העובדה שיכלו לעשות זאת החל מה-15 באפריל. המכתב הראשון בנוגע למקרה המדובר נשלח לקונסוליה על ידי מנהלם של הרצים ב-29 בספטמבר, בדיוק 16 ימים לפני היציאה המתוכננת. כמו כן, קיבלנו הודעה על בקשתם מגורם במשרד החוץ הישראלי ב-9 באוקטובר, שישה ימים לפני העזיבה המתוכננת, ואילו ההליך במקרים מהסוג הזה דורש תקופת התייעצות של כשבועיים עם מדינות שנגן לפני האישור הסופי של בקשת הוויזה. תשובה מפורטת נשלחה למשרד החוץ הישראלי באותו ביום ממש”.

“מעבר לכך, מבקרים המבקשים ויזה מחויבים להגיע באופן אישי לקונסוליה ולרוע המזל הקונסוליה נסגרה באותה עת והעניקה סיוע אך ורק לאזרחי פולין במצב חירום. סגירת הקונסוליה נבעה עקב ההגבלות של מדינת בישראל בסגר. מאת פרוץ מגפת הקורונה דאגנו תמיד בראש סגר העדיפויות שלנו למנוע הידבקויות בקרב עובדי השגרירות ולכן המדור הקונסולרי, שנהג לספק שירות ל-30 עד 50 איש ביום בממוצע, נאלץ לבטל מאות פגישות ועל כך הבענו את התנצלותנו מראש כמתחייב. צר לנו כי שלושת האתלטים, שידעו את מועד התחרות בפולין והיו מודעים בוודאי לנסיבות המאתגרות שנוצרו עקב מגפת הקורונה, כמו גם המגבלות שהוטלו על נסיעות ברחבי העולם, לא הגישו את בקשות הוויזה שלהם מבעוד מועד”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */