יום שישי, 29.03.2024 שעה 05:24

ליאור רפאלוב: רוטנשטיינר מעולם לא דיבר איתי

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם כוכב אנטוורפן: "הייתי שמח לעזור לנבחרת ישראל". התכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט נדבר כמובן על נבחרת ישראל ובמוקד נתכונן למשחק שלה מחר מול המקבילה מסלובקיה בליגת האומות. כמו כן נדבר על החזרת קבוצות הספורט לאימונים בצל הסגר במדינת ישראל.

ליאור רפאלוב: “רוטנשטיינר מעולם לא דיבר איתי”

אחרי עוד אכזבה מנבחרת ישראל, שוב עולה השאלה – איך ליאור רפאלוב שוב נישאר בחוץ? כדי להבין זאת, שוחחנו עם קשרה של אנווטרפן, שמככב כבר שנים בליגה הבלגית אך עדיין לא נספר בנבחרת בשנים האחרונות. 

ליאור קודם כל, אחרי שבטח שמעת שהוא נדבק בקורונה, מי יותר גדול לפי דעתך, מסי או רונאלדו?
”אני חושב שרונאלדו הווינר הכי גדול בהיסטוריה, אבל מסי כדורגלן טוב יותר”.

תגיד, אתה לא משתגע מזה שבכושר שאתה נמצא בשנה האחרונה, לא מזמינים אותך לנבחרת?
“הייתי מאוד שמח להיות במיוחד במשחק האחרון נגד סקוטלנד, לצערי אני לא בתכניות של וילי, אבל האמת שמעולם לא דיברנו אפילו אז אני לא יודע מה הסיבות”.

אף אחד לא בא לראות אותך?
”האמת שאנדי הרצוג היה אצלי בינואר והייתה לנו שיחה מאוד חיובית אבל מאז עברו הרבה מים בנהר, עם וילי עולם לא שוחחתי, פה זה התחיל ונגמר בעצם”.

מה התכניות שלך לקראת ההמשך, כי אתה כבר לא ילד.
”יש לי חוזה לעונה הנוכחית, אנחנו במו”מ על חוזה חדש עד 2022 ואני רואה את העתיד שלי בליגה הבלגית, אוהבים אותי פה ואני נותן להם את כל הסיבות להאמין בי”.

איך הכדורגל מתנהל של בימים של הקורונה?
”האמת שהתחלואה עלתה משמעותית בימים האחרונים, אפילו בקבוצה יש לנו חמישה שחקנים שנדבקו. היום בבוקר עשינו שוב בדיקת קורונה ואם מעל 8 שחקני סגל יימצאו כחיוביים ידחו לנו את המשחק”.

איך אתה שומר על עצמך?
”אנחנו כרגע מחולקים לשלושה חדרי הלבשה ביום יום, אבל בסופו של יום אנחנו מתאמנים ביחד ונושמים אחד על השני. מקווה מאוד שלא יהיו עוד נדבקים, אנחנו משתדלים באמת לא לטייל ולא להסתובב יותר מדי כדי שהכדורגל לא ייעצר”.

מתגעגע לארץ?
”כן, הרבה זמן לא הייתי, מעל שנה לא ביקרתי. מתגעגע למשפחה, לחברים. אנחנו פה עם כל המשפחה ויש פה קהילה יהודית מאוד גדולה באנטוורפן, אז מנסים למלא את החלל הזה”.

ארז כלפון: “מבטיח שכל הקבוצות ייהנו מרשת הביטחון”

אחרי ההודעה על חזרת הקבוצות לאימונים, שוחחנו עם יו”ר מנהלת הליגות על המשך העונה בליגות המקצועניות. 

ארז, אמרת שאתה אופטימי ואכן אתמול דקות אחדות אחרי שירדת מהקו יצאה ההודעה על מתווה החזרה לאימונים, מה המתווה הנוכחי?
”המתווה אומר שהחל ממחר הקבוצות חוזרות לאימונים מלאים כאשר המטרה שלנו היא לחדש ב-31 לאוקטובר את כל משחקי הליגות תחת כל התנאים, היום בלילה אחרי שיתכנס קבינט הקורונה יצא מכתב לקבוצות שיסביר להם את כל המתווה לשבועיים הקרובים ולאחר מכן יתקבלו הוראות גם לחידוש המשחקים”.

מה זה אומר כל הליגות?
”אנחנו מדברים כרגע על כל הליגות המקצועניות שיחזרו לאימונים מחר. לגבי שאר הליגות – אני מעריך שברגע שיתחילו להיפתח העסקים, שאת זה נדע ביום חמישי, הם יהיו הבאים בתור ונקבל תשובות יותר ברורות”.

מה אתה מצפה שיקרה כרגע?
”קבינט הקורונה מתכנס היום להחלטות כלליות, הכדורגל לא נמצא בסדר היום של הדיונים. ברגע שמשרד הבריאות ישתכנע ויקבל את ההסברים גם של השר חילי טרופר ושלנו, וברגע שהוא ימליץ לאשר – אז אנחנו נקבל את האישור”.

בוא נגיד ומחר יתחילו להתאמן, למרות שלחלק מהקבוצות יש עדיין שחקנים מאומתים, אתה מתכוון לפתוח את הליגה בעוד שבועיים ואני חושב שזה מאוד מוקדם לשחקנים שלא התאמנו חודש.
”לדעתי מדובר על 17 יום אבל אתם צריכים להבין שאיבדנו המון זמן. שחקנים עדיין בשונה מהסגר הקודם שהיה כמעט חודשיים שאי אפשר היה לצאת מהבתים, הפעם קיבלו אישורים להתאמן ולרוץ קילומטרים מחוץ לבית. אנחנו לא במצב אידאלי, אם היה לנו זמן היינו מחכים עוד שבוע או עוד שבועיים. לכל דבר יש השלכות, אנחנו צריכים לסיים את הליגה עד סוף מאי”.

לא יקרה משהו אם שנה אחת לא יהיה פלייאוף.
”אנחנו צריכים לנסות לעשות הכל כדי לקיים את הליגה כפי שנקבע בהתחלה. יכול להיות שנצטרך לעשות שינויים, כל הקבוצות יודעות שהעונה הזאת היא עונה מורכבת ונתונה לשינויים. במידה ונראה שיש תקלות, נדע לתת את הפתרונות ולהביא אופציות חלופיות. נדע לעשות את השינויים וההתאמות תוך כדי תנועה”.

מאוד הודית לשר הספורט חילי טרופר.
”בוודאי, הוא עובד לצידנו יד ביד, מבין את החשיבות של הספורט. אני חושב שבסופו של דבר זאת ההחלטה הנכונה, אמר פרופסור איתמר גרוטו שמשחקי הכדורגל לא מדבקים, המטרה שלנו להחזיר את הכדורגל כמה שיותר מהר תוך כדי שמירה על הכללים והבריאות”.

מה לגבי הילדים שיושבים בבית ורשת הביטחון שהקבוצות אמורות לקבל?
”רשת הביטחון תגיע לכל הקבוצות, אני מבטיח. כשזה תלוי במשרדי הממשלה זה לוקח זמן. הכסף מובטח, נכון שיש עיכוב אבל זו ממשלה. בכל מקום זה ככה – אין כסף מזומן לממשלה, תמיד זה לוקח זמן. גם אני וגם חילי טרופר מבינים את המצוקה של הקבוצות, השבוע נדון בכל הדברים האלה, אני מקווה מאוד שתוך שבועיים שלוש מהיום הקבוצות יקבלו מקדמות ואז כבר הרשת ביטחון תגיע חודש בחודשו. לגבי הילדים אני מסכים לחלוטין, חייבים לשחרר אותם להתאמן, לא רק את הילדים שמשחקים בקבוצות כדורגל. אני קורא לזה גם בריאות הנפש ואני מקווה מאוד שהממשלה תאשר את זה באופן מיידי”. 

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

זאב זלצר: “רוטנשטיינר קיבל החלטות שלא מתאימות לכדורגל הישראלי”

אחרי עוד תוצאה מאכזבת של הנבחרת הצעירה שסיימה ב-1:1 בצפון מקדוניה והתרחקה שוב מיורו 2021, שוחחנו עם המנהל המקצועי לשעבר של הקבוצות הצעירות בהתאחדות לכדורגל, שמכיר מקרוב את הבעיה של הכדורגלן הישראלי הצעיר. 

זאביק, הנבחרת הצעירה לומדת מהבוגרת?
”לא רק שהיא מאבדת יתרון כי גם החמצנו פנדל במשחק. כבר אמרנו, זה קורה לנו יותר מדי פעמים וחצי דקה מעבר לזמן שהשופט הוסיף ספגנו שער וחבל”.

מה הסיפור עם הנבחרות הצעירות?
”זה דברים שצריכים ללמוד, אני כבר הרבה זמן לא איתם. בזמנו למדנו למצוא פתרון לדברים האלה והצלחנו למנוע אותם, אבל הם עדיין חוזרים על עצמם. זה לא דברים שאפשר לצפות מראש, העמידה הלא נכונה של אסף צור בדקה האחרונה”.

אני רוצה להתמקד יותר על המאקרו ולא על המיקרו ואמנם רוצים לנצח ולא להתבזות מול איי פארו, אבל זה פחות חשוב כי הדרך יותר חשובה. אני כל הזמן טוען שהדבר שהילדים לומדים כדורגל היא עגומה, אתה מסכים?
”כן, אני מסכים. הדעה שלי היא שונה ממי שמנהל כיום את כל הנבחרות. פרנץ פושקאש, מי שהיה הכוכב הגדול של ריאל מדריד ונבחרת הונגריה, פגשתי אותו פעם והוא אמר לי ‘בניגוד למה שהאנגלים והגרמנים חושבים, ימני צריך לעבוד על רגל שמאל’, הוא אמר לי שמאלי צריך לעבוד רק על רגל שמאל. אנחנו לא צריכים לעבוד על חוסן גופני, אנחנו צריכים לעבוד על הטכניקה. בזמני, כל הנבחרות שיחקו באותה שיטה, באותו סגנון, כולם ידעו מה לעשות. הגענו גם לאליפות אירופה עם גיא לוי. לצערי בנבחרת הבוגרת פרט לריצ’ארד נילסן, מאמנים אחרים אמרו לי שהם כל הזמן מזמינים שחקנים אחרים בהתאם לשיטה, אני לא חושב ככה”.

אני חושב שהשחקן הישראלי הוא טכני מאוד ואנחנו לפני 20 שנה כשנכנסו לאירופה ראינו שאנחנו נחותים בקטע הפיזי ושכחנו את הטכניקה.
“הבעיה שבהתאחדות יושבים מעט מאוד אנשי מקצוע, יותר מדי פוליטיקאים. תסתכל בדוחות של ועדות הנוער, אני נלחמתי כדי שלא יהיו עולות ויורדות בליגות הנערים והנוער, אבל אמרו לי ‘מכבי ת”א תנצח את הוד השרון 0:102’. אנחנו צריכים לעשות כמו באירופה, המטרה לשחק כדורגל, לכבוש שערים ולא רק לעשות בונקר ולהוציא 0:0 כדי לקחת נקודה ולתפוס עוד מקום בטבלה”.

כמה קשה לך לראות שמאמן זר תופס את תפקיד נבחרת ישראל?
”אני חושב שאנחנו עושים טעות, כשיש לנו כ”כ הרבה שחקנים מוכשרים, למה צריכים לשחק עם 5 בהגנה? אנחנו משחקים בשביל לא להפסיד. אז מה אם היינו מקבלים גול מסקוטלנד וכובשים פעמיים? יש לנו היום חוליית התקפה מצוינת שמצליחה באירופה, אז למה לא לתת לכולם לשחק? לדעתי ההחלטות של וילי רוטנשטיינר לא מתאימות לכדורגל שלנו. אני נגד כדורגל בשביל לא להפסיד, וגם אם נפסיד בדרך לא נורא, לא קרה שום דבר, זו דעתי”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */