יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:12

איגוד השחייה בפנייה לממשלה: תנו לנו להתאמן

יו"ר האיגוד סימון דוידסון פנה למשרדי הבריאות והספורט בצל השיח ההולך וגובר על הקלות בסגר: "סכנת ההידבקות במים המכילים כלור קטנה עד לא קיימת"

|
סימון דוידסון (שחר גרוס)
סימון דוידסון (שחר גרוס)

בצל השיח ההולך וגובר על הקלות בסגר, שלח הבוקר (שני) איגוד השחייה מכתב רשמי לשר הבריאות יולי אדלשטיין, שר התרבות והספורט חילי טרופר, כמו גם מנכ"לי משרדיהם והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בו קריאה: "תנו לשחייה התחרותית לחזור להתאמן מיד עם שלב ההקלות הראשון". על המכתב חתומים יו"ר האיגוד סימון דוידסון ורופאת האיגוד פרופ' נעמה קונסטנטיני, מנהלת המרכז לרפואת ספורט בבית החולים שערי צדק.

הפנייה הנחרצת מתבססת על העובדה כי בניגוד לענפים אחרים, בשחייה ישנו חיטוי מוחלט ומתמיד של אזור האימון, הלא הוא הבריכה המלאה בכלור: "בריכות השחייה כולן נמצאות תחת תקן מחמיר של משרד הבריאות בכל הנוגע לחיטוי. חומר החיטוי בו משתמשים בבריכות אלו, הכלור, הוא החומר הבולט אפילו בבתי החולים לחיטוי מפני נגיף הקורונה ולפי חוות דעת של רופאים בכירים מהארץ ומהעולם, סכנת ההידבקות בתוך המים המכילים כלור ומנוטרים כל העת, קטנה עד לא קיימת". 

סימון דוידסון (שחר גרוס)סימון דוידסון (שחר גרוס)

ייחודיות נוספת של ענף השחייה היא השליטה וההפרדה המוחלטת בין המתאמנים: "לקבוצות התחרותיות המקצועניות ישנה אפשרות לשלוט באופן מלא על השחייניות והשחיינים. הדבר נעשה על ידי חלוקה למסלולים מופרדים המאפשרים מרחק ניכר (בוודאי של מעל 2 מטר) בין המתאמנים, ללא כל מגע ביניהם. כל זאת תוך הפרדה מלאה בין קפסולות, הלא הן קבוצות אימון המופרדות לחלוטין זו מזו (נדגיש כי המלתחות נותרות סגורות על מנת למנוע הידבקות גם מחוץ למים)".

כמו כן, במכתב מודגש כי "אין אנו עוסקים בשלב זה בציבור הרחב שאין לנו כאיגוד שליטה עליו, אלא בקבוצות תחרותיות מאורגנות, בעלות משמעת ועם מאמנים ומנהלים ערכיים, אשר מקפידים לשמור על בריאות השחיינים ולהישמע להנחיות. הם הוכיחו זאת נהדר בפעם הקודמת בה אפשרו להם לעשות זאת, ולא בכדי לא דווח אף לא על מקרה אחד של הידבקות בקורונה בתוך הבריכה בין המתאמנים בקבוצות התחרותיות. תנו לאותן אגודות ולנו כאיגוד השחייה לעשות זאת גם הפעם. תנו לשחייניות ולשחיינים התחרותיים לחזור להתאמן תחת הפיקוח המחמיר שלנו, ותוך הישמעות לכל ההנחיות הנדרשות על מנת לשמור על בריאותם ועל בריאות הציבור בכלל. אפידמיולוגית, גם אתם מבינים שמדובר בצעד הנכון – אימוני השחייה התחרותית חייבת להיכלל בהקלות כבר מהשלב הראשון שלהן". 

יעקב טומרקין (אחמד מוררה)יעקב טומרקין (אחמד מוררה)

בתוך כך, יצא איגוד השחייה בקמפיין אינטרנטי ויראלי, במרכזו עומד סרטון עם מסרים דומים הקוראים להחזרת השחייניות והשחיינים לפעילות. סרטון זה הועבר גם הוא לכל השרים הרלוונטיים, כמו גם לחברי ועדת הקורונה בכנסת, חברי ועדת החוקה בכנסת ושרים וחברי כנסת נוספים מהסיעות השונות, כאשר חלקם כבר הגיבו והבטיחו לתמוך ולדאוג לנושא, תוך הבנה כי אין כל היגיון אפידמיולוגי למנוע את האימונים בבריכה. 

זהבי: הציפייה מהנבחרת לא מותאמת
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */