יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:32

נדאל הביס את ג'וקוביץ' וזכה בגראנד סלאם ה-20

היסטוריה בפאריס: מלך החימר הוכיח עליונות מוחלטת על הסרבי עם 0:6, 2:6, 5:7, רשם זכייה מספר 13 ברולאן גארוס, וחשוב מכך, השווה את השיא של פדרר

|
רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)

הרגע הגדול של טורניר הרולאן גארוס 2020 הגיע הערב (ראשון), כשרפאל נדאל הביס את נולה ג’וקוביץ’ בגמר הטורניר היוקרתי בצרפת, למה שהיה אמור להיות קרוב טיטאנים על הנייר, אבל הסתיים בעוד ניצחון ענק של מלך החימר עם 0:6, 2:6, 5:7 חד צדדי והיסטורי, תוך זאת שהוא מציג יכולת פשוט פנומנלית בפיליפ שאטרייה.

טניסאי החימר הגדול בכל הזמנים הוכיח מהרגע הראשון שהוא לא מתכוון לתת להזדמנות ההיסטורית להשתוות למספר הזכיות של רוג’ר פדרר בטורנירי גראנד סלאם לברוח לו מהידיים, דרס את ג’וקוביץ’ 0:6 במערכה ראשונה מדהימה ויוצאת דופן, כשלמעשה, פרט למערכה השלישית בה נולה הצליח להראות סימני חיים ולשבור לראשונה, זה לא באמת היה כוחות היום. 

השור הספרדי רשם זכייה מספר 13 בטורניר בפאריס, ועלה למאזן בלתי נתפס של 100 ניצחונות במסגרת הרולאן גארוס מול שני הפסדים בלבד (מול אותו נולה ומול רובין סודרלינג), אך הכי חשוב מבחינתו, הוא כאמור השתווה לאגדה השווייצרית בראש טבלת הזכיות בטורנירי גראנד סלאם, עם 20 תארים לכל אחד. הסרבי המאוכזב נותר מאחור עם 17 מייג’ורים.

רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה ראשונה: 0:6 לנדאל

ג’וקוביץ’ הבין כבר מהפתיחה שמול נדאל הוא ממש לא הולך לטייל. אחרי שהוביל 15:40, הספרדי הצליח להפוך עם כמה חבטות יוצאת מן הכלל, בהן שם את הכדור ממש בסמוך לקו, ועלה ל-0:1. שבירה מוקדמת לספרדי, ששמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-0:2.

ג'וקוביץ' מגיש (רויטרס)ג'וקוביץ' מגיש (רויטרס)

נדאל עלה ל-15:40 במשחקון ההגשה הבא של נולה, הסרבי צימק ל-40:30 עם נקודה נהדרת, אבל את החבטה הבאה שלו כבר שלח לרשת, והספרדי עלה ל-0:3 עם שבירה שנייה במערכה הראשונה.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

נולה ניסה נואשות לשבור את נדאל על מנת לחזור למשחק ועלה ל-30:40. הספרדי השווה ל-40:40 בנקודה יפה, ג’וקוביץ’ עלה ליתרון, אבל נדאל התעשת ובסופו של דבר שמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-0:4 מרשים. במשחקון ההגשה הבא שלו הסרבי עלה ל-0:40 מהיר, אבל נדאל חזר ל-40:40 אחרי 2 טעויות של נולה שפשוט איבד את עצמו ונשבר בפעם השלישית ברציפות. 0:5 מדהים לנדאל, שסגר עניין במשחקון ההגשה שלו וניצח את המערכה הראשונה אחרי 45 דקות, 0:6.

ג'וקוביץ' מתוסכל (רויטרס)ג'וקוביץ' מתוסכל (רויטרס)

מערכה שנייה: 2:6 לנדאל

זה לא היה פשוט, אבל ג’וקוביץ’ הצליח לשמור על משחקון ההגשה שלו ולרשום נקודה ראשונה אחרי כמעט 55 דקות. 0:1 לסרבי. נולה הציג טניס תקיף יותר במשחקון ההגנה הבא של נדאל, אבל הספרדי לא נשבר והשווה ל-1:1.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

הספרדי עלה ל-0:30 מהר במשחקון ההגשה הבא של ג’וקוביץ’, שהשווה ל-30:30 עם שתי נקודות נהדרות. נדאל עלה ליתרון והחזיק בנקודת שבירה, נולה הצליח להשוות ל-40:40, אבל שוב לא עמד בלחץ ונשבר, 1:2 לספרדי. נדאל המשיך לעבוד קצת יותר קשה על המשחקונים שלו במערכה הזאת, אבל אחרי 40:40 רשם שתי נקודות ועלה ל-1:3. 

הנקודה הבאה כבר הזכירה יותר את המערכה הראשונה, ג’וקוביץ’ שוב נראה מיואש, ועם עוד טעות נשבר שוב. 1:4 לנדאל. הספרדי עלתה ל-1:5, נולה הצליח לשמור על משחק ההגשה הבא שלו, צימק ל-5:2, אבל במשחקון הבא נדאל הכריע את המערכה השנייה, 2:6 ו-0:2 במשחק.

ג'וקוביץ' מחפש פתרון (רויטרס)ג'וקוביץ' מחפש פתרון (רויטרס)


מערכה שלישית: 5:7 לנדאל

ג’וקוביץ’ שמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-0:1. נדאל עלה ל-15:40 מהיר במשחקון השני, נולה צימק ל-40:30 אבל הספרדי לא נבהל והשווה ל-1:1. הספרדי שוב השיג נקודת שבירה כשעלה ל-30:40 במשחקון הההגשה הבא של נולה, אבל ג’וקוביץ’ הפעם התאושש ועם שתי נקודות רצופות עלה ל-1:2.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

נדאל שמר על משחקון ההגשה שלו והשווה ל-2:2. הספרדי דרס את ג’וקוביץ’ בנקודה הבאה על האפס, שבר שוב ועלה ל-2:3. ג’וקוביץ’ עלה ליתרון במשחקון ההגשה הבא של נדאל, וסוף סוף השיג שבירה, 3:3.

ג’וקוביץ’ המשיך את המומנטום, הציג טניס הרבה יותר טוב ועלה ל-3:4 אחרי ששמר על משחקון ההגשה שלו. נדאל עלה ל-15:40 במשחקון הבא, נולה צימק ל-30:40 אבל הספרדי לא נבהל, והשווה את המערכה השלישית ל-4:4.

ג'וקוביץ' מגיע לכדור (רויטרס)ג'וקוביץ' מגיע לכדור (רויטרס)

ג’וקוביץ’ מצא את עצמו שוב במצב בעייתי במשחקון ההגשה הבא שלו, כשבמצב של 40:40 נדאל רשם נקודה פשוט יהפייפה והשיג עוד נקודת שבירה, אבל הפעם נולה הצליח להשוות, לקחת את הנקודה הבאה ולעלות ל-4:5. 

נדאל שמר על משחקון ההגשה הבא שלו והשווה ל-5:5. ג’וקוביץ’ ניגש למשחקון ההגשה שלו כשהוא יודע ששבירה כאן כנראה תגמור את הסיפור, אבל נקלע לפיגור 40:30, ועם טעות כפולה ואחרי ערעור של נדאל, נשבר ונקלע לפיגור 6:5 בדרך למה שנראה כמו סיום הסיפור של הגמר.

רפאל נדאל מרוצה (רויטרס)רפאל נדאל מרוצה (רויטרס)

נדאל עלה ל-0:30 מהיר במשחקון הבא שלו, ג’וקוביץ’ נראה שבור לחלוטין ולמעשה השלים עם ההפסד, והספרדי השלים את המשימה. 5:7 ו-0:3 חלק במשחק. ברמה משל עצמו. 

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */