יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:00

היסטוריה על הכף: קרב הטיטאנים בין רפא לנולה

מלך החימר יכול להשתוות לפדרר בראש טבלת זכיות הגראנד סלאם עם 20, נולה ינסה להיצמד אל שניהם עם 18. כל המספרים לקראת גמר הרולאן גארוס ב-16:00

|
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל (רויטרס)

זה אולי יקרה הפעם באווירה שונה לחלוטין מזו שחובבי הטניס התרגלו אליה, בעקבות נגיף הקורונה, אבל היום (ראשון, 16:00) ייכתב עוד פרק חשוב ומהותי בהיסטוריה של הטניס העולמי כשהמדורג ראשון בעולם, נובאק ג’וקוביץ’, יפגוש את סגנו רפאל נדאל בגמר הרולאן גארוס בפעם השלישית.

מה שהופך את המפגש הנוכחי על החימר בפאריס למיוחד עוד יותר, היא המשמעות שלו על טבלת הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם של כל הזמנים, אותה מוביל רוג’ר פדרר עם 20. השור הספרדי, שיחפש להגדיל את שיא הזכיות שלו באליפות צרפת הפתוחה ל-13, יודע שאם יעשה זאת הוא ישתווה לפדרר עם 20 אליפויות מייג’ור בראש הטבלה. ניצחון גם יעלה את מאזנו המפלצתי באליפות צרפת הפתוחה ל-100 ניצחונות מול שני הפסדים, פשוט בלתי נתפש.

בוזי ובלילי מול דמארי וזגורי

עבור נולה, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן להתקרב למרחק של זכייה אחת מנדאל ושתיים מפדרר, אם יזכה בפעם השנייה ברולאן גארוס ויעלה את מאזנו ל-18 תארי גראנד סלאם. הסרבי ינסה להמשיך את המומנטום ממפגשם האחרון של השניים בגמר מייג’ור, באליפות אוסטרליה הפתוחה בשנה שעברה, אז הוא היה זה שחגג בסיום.

הסרבי בן ה-33 והספרדי בן ה-34 נפגשו 55 פעמים בעבר בעידן הטורנירים הפתוחים, כשהמאזן הכולל נוטה לטובתו של נולה עם 29 ניצחונות אל מול 26. אגב, המפגש הראשון התרחש על החימר בפאריס בשנת 2006, אז השור הספרדי יצא עם ידו על העליונה לאחר שג’וקוביץ’ פרש בשל פציעת גב.

נדאל וג'וקוביץ' (רויטרס)נדאל וג'וקוביץ' (רויטרס)

בניגוד ליתרון של ג’וקו במאזן הכולל בין השניים, מי ששולט במפגשי הגראנד סלאם ביניהם הוא דווקא נדאל, שניצח עד כה ב-9 מפגשי מייג’ור מתוך ה-16 שלהם. 8 מתוך 16 המפגשים הללו התקיימו במעמד גמר, ושם המאזן עומד על 4:4, כך שהערב השוויון הזה יישבר. אם נסתמך על מפגשי העבר אז נדאל יכול להיות אופטימי מכך שגבר על נולה בשני המפגשים שלהם בקרב על התואר בבירת צרפת.

בדרך כלל המפגש בגמר הרולאן גארוס מתקיים עם החום של חודש יוני הקיצי ברקע, אך הפעם הסרבי והספרדי יהנו ממזג אוויר נוח יותר בשל דחיית הטורניר, גורם שלדעתו של ג’וקוביץ’ עשוי להועיל לו: “אני חושב שיש לי צ’אנס יותר טוב הפעם כי בניגוד למה שהתרגלנו, הפעם הכדורים לא יקפצו אל מעל גובה הכתף מהסיבה שהמגרש יהיה פחות יבש”.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

“רפא זכה בטורניר הזה כל כך הרבה פעמים ואני לא חושב שיש שחקן כלשהו שזכה בכמות כזאת של גביעים באותו טורניר”, המשיך נולה לקראת מפגש הטיטאנים. “הוא הפסיד על המשטח הזה בצרפת רק פעמיים בכל הקריירה ואם כל התנאים הנלווים הוא עדיין כאן והוא עדיין רפא. אני יודע מה ההרגשה של שלחק מול 5 מערכות בגמר הרולאן גארוס וזה נכון שהפסדתי לו ברוב המפגשים שלנו בטורניר הזה, אבל גם ניצחתי אחד ב-2015 בשלוש מערכות ברבע הגמר”.

מן העבר השני, מלך החימר נדאל, הוסיף: “הדבר היחיד שאני יודע הוא שכשאני משחק נגד נובאק, אני צריך להציג את הטניס הטוב ביותר שלי כדי לנצח. זה משטח שאני משחק עליו בצורה טובה במשך כל כך הרבה זמן אז ברור שזה עוזר, אבל גם לנולה יש מאזן נפלא בטורניר הזה כשהוא מגיע לשלבים המכריעים כמעט בכל שנה. הוא אחד היריבים הקשים ביותר שלי”.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */