יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:35

אין הפתעות: נדאל עלה לגמר הרולאן גארוס

מלך החימר שוב כיכב במגרש המשחקים הפרטי שלו ורשם 3:6, 3:6, 6:7 על שוורצמן, שהיווה יריב עיקש ביותר עד הסוף. הספרדי רחוק ניצחון מלהשתוות לפדרר

|
רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)

2020 הביאה עמה לא מעט דברים הזויים, אך בינתיים ברולאן גארוס עולם כמנהגו נוהג. רפאל נדאל, מלך החימר הבלתי מעורער של עולם הטניס, הזיע היום (שישי) לפרקים לא קטנים בחצי הגמר מול דייגו שוורצמן המפתיע, אך האיכויות הגדולות על המשטח האדום, לצד הניסיון והרעב הגדול להתקרב לרוג’ר פדרר עשו את שלהם, ועם 3:6, 3:6 ו-6:7(0) הספרדי רחוק ניצחון בודד מלהשתוות לפנומן השווייצרי (20) בראש טבלת זוכי הגראנד סלאם.

הארגנטינאי החביב, שהדהים ברבע הגמר את דומיניק תים אחד משחקני החימר היותר טובים בסבב, רשם על הדרך את הישג השיא שלו בקריירה והיווה יריב עיקש לפרקים לא קטנים היום במגרש המרכזי, פיליפ שאטרייה. אולם, בנקודות המכריעות רפא עם טונות של ניסיון והיכולת הכל כך יעילה וטובה על המשטח האדום (מאזן מטורף של 2:99) עשה למעשה את המוטל עליו והבטיח שוב את מקומו בגמר בצרפת, המעמד שהוא מכיר הכי טוב ובהפרש, בתקווה כמובן עבורו לזכות שם בתואר ה-13 שלו (!).

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

בגמר הטורניר ביום ראשון רפא יפגוש את נובאק ג’וקוביץ’ שניצח בתום מותחן את סטפנוס ציציפאס. לאור היכולת שהציג היום אין ספק כי גם הפעם הספרדי יגיע כפייבוריט לזכייה במגרש המשחקים הפרטי שלו, וזאת למרות שמיעט מאוד לשחקן טניס השנה וגם בטורניר האחרון שהשתתף בו, אחרי 7 חודשים ללא תחרות, הוא הפסיד ברומא לאותו שוורצמן, שהיום כבר הבין שזה לא אותו דבר במגרש הכי נוצץ וחשוב של עונת החימר.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)

כצפוי על החימר, עם שני שחקנים בעל סגנון הגנתי וחבטות החזרה משובחות, רק המשחקון הראשון ארך 17 דקות, ובסט הראשון שניהם התקשו מאוד לייצר יתרון כלשהו בהגשות, אך רפא עם כל הניסיון וההתעלות בנקודות המכריעות לקח את הסט הפותח. בסט השני המגמה נמשכה, הרמה גם עלתה, ושוב נדאל הצליח לייצר את היתרון החשוב עם כמה נקודות לפנתיאון (לעמוד הפייסבוק של ה-ATP בימים אלו), כשאפילו במערכה השלישית הארגנטינאי העיקש ממש לא הרים ידיים ונתן את כל מה שיש לו - חזר עם שתי שבירות ושלח את הסט לשובר שוויון, אך שם המדורג 14 כבר התפרק ולא הצליח להשיג נקודה.

דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)
רפאל נדאל תחת השמש החזקה (רויטרס)רפאל נדאל תחת השמש החזקה (רויטרס)

מערכה ראשונה – 3:6 לנדאל

רק המשחקון הראשון, שארך 17 דקות (!), הסתיים עם שמירה של רפא, שהצליח להציל שתי נקודות שבירה, 0:1. בניגוד לספרדי, שוורצמן כבר עלה ל-0:30, אך עם כמה טעויות בלתי מחויבות נשבר כבר בפתיחה ונתן למדורג שני בעולם לא מעט ביטחון אחרי הפתיחה המהוססת, 0:2. שוב מלך החימר לא ממש השכיל לייצר יתרון בהגשות, והארגנטינאי כן ניצל הפעם את נקודת השבירה שהגיע אליה עם חבטות עמוקות ואיכותיות שהקשו על הספרדי לשמור, 1:2. איזה משחקון, שוב שבירה ושוב רפא הפעיל לחץ גדול על המדורג 14 עם הפורהנד הקטלני לאורך הקו והיד הרכה ליד הרשת, 1:3 לנדאל.

דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)

שוב זה הלך קשה מאוד עבור השור, שאיפשר ליריבו גם כאן להגיע לנקודת שבירה, אבל עם אייס ראשון במשחק והרבה קור רוח שמר הפעם ועלה ל-1:4 חשוב. אחרי שהארגנטינאי שמר על ההגשות לראשונה במשחק, הפעם מלך החימר כבר ידע להשתמש מצוין בהגשות שלו, זרק פעמיים את שוורצמן מחוץ למגרש והשיג נקודות קלות ליד הרשת, 2:5. המדורג 14 שמר ל-3:5 ולאחר מכן חבטת דרופ-שוט יוצאת מן הכלל ועוד טעות לרשת של שוורצמן העניקו לרפא את המערכה כולה אחרי עוד משחקון מתיש וראלי ארוך, 3:6 לספרדי אחרי שעה ו-6 דקות של טניס מעניין ועיקש בפיליפ שאטרייה.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)

מערכה שנייה – 3:6 לנדאל

דייגו נכנס לקצב? ניצח את המשחקון הכי מהיר עד כה עם 0:40 ועלה ל-0:1 אחרי מערכה ראשונה די טובה שלו. סגנון המשחק משתנה? משחקון מצוין של נדאל, שהשאיר את יריבו על ה-0 עם כמה חבטות נהדרות העניק לו את ה-1:1. בראלי ארוך של חבטות החזרה קשה מאוד לנצח את נדאל הסבלני והמנוסה ונראה שהארגנטינאי הבין זאת, נדאל לחץ על הדוושה, גרם ליריבו לטעות מהקו האחורי ושבר ל-1:2 חשוב במערכה השנייה. אחרי נקודה שנוי במחלוקת, שהשופטת החליטה שהכדור היה בחוץ, האוויר גם ירד לשוורצמן ששוב חבט לרשת וראה את רפא עולה ל-1:3.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

שוורצמן, שמנסה להיות יותר אגרסיבי, שמר ונשאר קרוב-קרוב למדורג 2 עם 3:2. רפא כבר היה במינוס 30:0, אבל יצא מזה כמו ענק עם 2 ווינרים גדולים ודרופ-שוט קטלני לקינוח, 2:4. נדאל כבר היה ב-40:0 מבטיח בדרך לשבירה נוספת ולסגירת סיפור גם במערכה הזו, אך רצף טעויות לא אופייניות השאירו אצל דייגו תקווה, 4:3. אייס נוסף (2) סגר משחקון מושלם עבור המדורג, שרחוק משחקון מניצחון של המערכה השנייה, 3:5. דייגו איבד את הראש, עם כמה חבטות החוצה איפשר לרפא לשבור שוב ולקחת את הסט עם 3:6.

דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

מערכה שלישית 

עם 0:2 בצד אחרי שעה ו-50 דקות של טניס מהנה, לא מעט שמש בעיני השחקנים ובעיקר שליטה גדולה של הספרדי בעיקר בנקודות המכריעות, שני השחקנים משחקים כבר הרבה יותר משוחרר ועם פחות לחץ. כל אחד שמר על ההגשות מפתיחת הסט ורפא מוביל 1:2. הספרדי בדרך לסגור סיפור, השאיר את יריבו על ה-0 ועלה ל-1:3 מבטיח בדרך לניצחון ועלייה לגמר הרולאן גארוס. באופן מפתיע, שוורצמן, שכבר התחיל לחשוב על הטורניר הבא, הוציא מרפא משחקון נוראי, שבר בחזרה וצימק ל-3:2 במערכה השלישית. הספרדי המנוסה ממש לא התרגש, ומשחקון לאחר מכן החזיר את השבירה ללא קושי, 2:4. מלך החימר מסרב לגמור את זה, שוב איפשר ליריבו, שנותן כל מה שיש לו, צ’אנס לשבור ולצמק ל-4:3.

דייגו שוורצמן (רויטרס)דייגו שוורצמן (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

המומנטום לגמרי בצד של שוורצמן, שעם משחקון קליל הפעם איזן ל-4:4 והתחיל להלחיץ מעט את השור ממיורקה שכבר רוצה להתחיל להכין את עצמו לגמר בראשון. רפא עלה ל-4:5, ובנקודה שלאחר מכן לגמרי נתן את כולו, אך שוורצמן משוחרר הוא שחקן הרבה יותר טוב ומסוכן, הארגנטינאי איזן ל-5:5. בשיניים, בציפורניים, מלך החימר לקח את המשחקון הזה בעיקר בזכות הגשה ועלייה לרשת ורשם 5:6 במערכה השלישית הצמודה שאורכת כבר שעה ו-9 דקות (הכי ארוכה). שוורצמן שמר ושלח את המערכה לשובר שוויון, אך שם הוא כבר התפרק לגמרי, לא הצליח להשיג אפילו נקודה ועם 6:7 רפא סוף סוף יכול לשחרר אוויר אחרי הקרב המתיש הזה, 3 שעות ו-12 דקות.

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */