יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:37

רוטנשטיינר: עתידי? לא מסוגל לדבר על זה כרגע

המאמן אחרי ההדחה הכואבת בפלייאוף ההעפלה ליורו מול סקוטלנד: "בדצמבר אשב עם ההתאחדות", "זהבי עשה המון עבורנו, אפשר רק לדמיין איך הוא מרגיש"

|
וילי רוטנשטיינר (רויטרס)
וילי רוטנשטיינר (רויטרס)

זה היה כואב. נבחרת ישראל סיימה הערב (חמישי) את דרכה בפלייאוף מוקדמות יורו 2020 ולא תעפיל לטורניר שייערך בקיץ הבא אחרי שנכנעה בפנדלים 5:3 לסקוטלנד (0:0 בתום 120 דקות). המאמן וילי רוטנשטיינר דיבר על התחושות הקשות שלו ושל השחקנים בסיום המפגש.

האוסטרי אמר אחרי המשחק: “היה קרב גדול בין שתי מדינות, המזל היה לצידם, תמיד צריך מזל בפנדלים. אופיר כמעט לקח את הכדור הראשון, אבל יכולים להיות גאים בנבחרת שנתנה הכול 120 דקות. היו מצבים לשני הצדדים, שיחקנו נגד יריבה חזקה, אפשר היה לראות את זה. ניסינו ליצור מצבים, היה קשה מול נבחרת מאורגנת, וייסמן כמעט כבש בסיום, היה מאוד צמוד. שתי הנבחרות נתנו הכול ולהם היה מזל בסופו של דבר”. 

חאתם אלחמיד במאבק מול סטיבן אודונל (רויטרס)חאתם אלחמיד במאבק מול סטיבן אודונל (רויטרס)

מה אמר לערן זהבי אחרי פספוס הפנדל: “זה תמיד קשה, הוא עשה כל כך הרבה דברים עבורנו והבקיע בתדירות גבוהה, הוא היה מאוד מאוכזב, ניסיתי לעזור לו. אפשר רק לדמיין איך הוא מרגיש, הוא במצב לא קל אבל אני גאה בנבחרת ובערן זהבי. הוא כבש כל כך הרבה שערים לישראל והיום הוא סבל מחוסר מזל”.

התלות בזהבי: “רצינו שעוד שחקנים יכבשו, היו לעוד שחקנים מצבים, אבל אם הוא לא כובש יש לנו בעיות. ניסינו ליצור מצבים ולעלות שחקנים מאחור, אבל זה לא פשוט נגד הגנה מאורגנת מאוד של סקוטלנד. אחרי משחק כזה והפסד בפנדלים”.  

ערן זהבי במאבק על הכדור (רויטרס)ערן זהבי במאבק על הכדור (רויטרס)

עתידו של האוסטרי בנבחרת: “קשה לדבר על העתיד. יש לנו עתיד טוב, צריכים להיות אופטימיים, עכשיו אחרי המשחק קשה לי לדבר על העתיד, לא יכול לדעת אם אשאר אחרי דצמבר, ניקח החלטה כשיגיע הזמן ונודיע, כרגע קשה לי לדבר עליי כי אני לא מעניין כרגע. חשוב כרגע לעזור לשחקנים ולהרים אותם. יש לנו משחק בליגת האומות נגד צ’כיה ועכשיו זה עליי לעזור להם שיחזרו, כי אתם יכולים לדמיין כמה הם מאוכזבים”.

עוד הוסיף המאמן: “היה משחק פלייאוף טוב, אני עצוב מאוד מהתוצאה. מה עשיתי כשנכנסתי לחדר ההלבשה? ראיתי את האכזבה הגדולה של ערן זהבי וכולם, גם אני כמובן מאוכזב, אבל כמאמן אני רוצה להרים את עצמי מהר ולעזור לשחקנים. ברור שאנחנו צריכים זמן, אבל אני חייב להרים מהר את השחקנים לצ’כיה ולייצר אצלם את המוטיבציה למשחק הזה”. 

אלי דסה, ניר ביטון וחאתם אלחמיד מאוכזבים (רויטרס)אלי דסה, ניר ביטון וחאתם אלחמיד מאוכזבים (רויטרס)

ניתוח המשחק נגד סקוטלנד ועתיד הנבחרת: “במסירה האחרונה לא היינו מספיק טובים, אבל השחקנים נתנו הכול עד הסוף ואפשר להיות גאים בנבחרת. אם וייסמן היה כובש את המצב שלו לא הייתה ביקורת על השחקנים, אבל בכדורגל יש מפסידה ויש מנצחת, לא ספגנו שער נגד נבחרת נהדרת במשך 120 דקות וזה נותן סיפוק. זהבי? הוא העלה אותנו לפלייאוף ואפשר להיות גאים בו. כרגע הכי חשוב זה הנושא המנטלי, השחקנים מאוכזבים וזה עליי ועל הצוות להרים אותם”.

אורן חסון, יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אמר: “במשך 120 דקות נתן כל אחד מהשחקנים יותר ממאה אחוז, והנבחרת הסבה גאווה לכל ישראלי. הפסד בפנדלים הוא אכזרי מאין כמותו, אבל החבורה המלוכדת והאמיצה הזאת תדע להתגבר על זה. אנחנו מחבקים כל אחד מהם ובעיקר את ערן זהבי, שהביא אותנו לרגע הזה”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

“חדר ההלבשה שידע לצאת מלוכד למשחק מכריע נעשה עוד יותר מלוכד לאחריו. לא הצלחנו לשמח כמו שרצינו, אבל הלחימה והאמונה ימשיכו ללכד את כולם סביב הנבחרת. ההתאחדות לכדורגל בראשותי תמשיך להשקיע כל משאב אפשרי כדי להבטיח את קידום הנבחרות והדור הבא, בתקווה להגיע בהקדם האפשרי למעמדים דומים ולצלוח אותם”, סיכם.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */