יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

חוגג תקף: כלפון צריך להתפטר, גרוטו לא פוטין

המופע של בעלי בית"ר, שהעלה מדרגה בביקורת: "הפעולה שלו היא ביזיון לליגה. גרוטו לא פוטין ואנחנו לא דיקטטורה, עדיף שנקנה לו סולם ושיירד מהר"

|
איתמר גרוטו, משה חוגג וארז כלפון (נעם מורנו ורדאד ג'בארה)
איתמר גרוטו, משה חוגג וארז כלפון (נעם מורנו ורדאד ג'בארה)

בעקבות החלטת המנהלת לקנוס את הקבוצות שיקיימו אימונים והאיום של פרופ’ איתמר גרוטו לעצור את הספורט המקצועני, הבעלים של בית”ר ירושלים, משה חוגג, עלה מדרגה בהתקפות שלו נגד משרד הבריאות, גרוטו ויו”ר מנהלת הליגות, ארז כלפון. חוגג, שעד היום היה קרוב אל כלפון, התהפך, פתח בהתקפה חסרת תקדים ושכח מה שכלפון עשה לטובת הכדורגל.

“במקום שמנהלת הכדורגל תחבק את הפתרון כמו בכדורסל, היא התבלבלה ושכחה מה התפקיד שלה”, אמר חוגג. “במקום להילחם בגזירות של משרד הבריאות, משרד הבריאות איבד את דעתו כשאמר שיעצור את הליגות. משרד הבריאות לא משפטן ולא מחוקק, הוא גורם מקצועי. יש ועדת חוקה, אנחנו עומדים בתקנון. הוא צריך להפסיק להרוס פה את הליגה. הוא חתום על מכתב בו הוא אומר שהוא מאשר את האימונים. גרוטו זה לא פוטין ואנחנו לא דיקטטורה, עדיף שנקנה לו סולם ושיירד מהר”.

משה חוגג (איציק בלניצקי)משה חוגג (איציק בלניצקי)

קריאה לכלפון להתפטר: “ארז כלפון הוא אדם פוליטי, כשאדם פוליטי נלחם לצד משרד הבריאות כנגד הקבוצות צריך לשאול הרבה מאוד שאלות. אנחנו פועלים בהתאם לחוק, אין מה לפחד על העתיד של הליגה, הוא צריך להיות עם הקבוצות. רק בכדורגל עושים כל כך הרבה בעיות ורעש, זה מדהים. האינטרסים של ארז כלפון בנושא הזה לא ברורים לחלוטין. אולי הוא חושב על התפקיד הבא שלו. הפעולה שלו היא ביזיון לליגה. הוא מאיים על קבוצות בקנסות לא חוקיים.  נמשיך להתאמן אף על פי מה שהוא כתב. קורא לפיטורי ארז כלפון, הוא צריך להסיק מסקנות, הוא בחר את הצד הלא נכון. המנהלת זה גוף שיווקי, של בעלי הקבוצות, הם עובדים אצלנו והם לא יגידו לנו מה לעשות ויאיימו לקנוס אותנו מהכספים שלנו אז נעורר אותם. עד שהם לא חוזרים בהם מהאיומים הריקים מתוכן ומביאים בכתב את מה שאמרו בעל פה, רק אז אנחנו מפסיקים להתאמן מיידית".

העזרה שמקבלים: "מי שמתייצב לצידנו זה רק שר הספורט ושר האוצר. אני יכול לומר לכם שישראל כ”ץ דיבר איתי מספר פעמים והביע המון נכונות לעזור. אנחנו מודים לו על כך וביקשנו שיקדמו את הנושא של הכסף, גם חילי טרופר התפוצץ היום על משרד הבריאות והבין אותנו, חבל שאחרים לא מבינים".

ארז כלפון. ביקורת קשה (רדאד ג'בארה)ארז כלפון. ביקורת קשה (רדאד ג'בארה)

המשך האימונים: “אם תהיה חוות דעת משפטית שתגיד אחרת נעצור. המנהלת צריכה למצוא פתרונות להחזיר את האימונים. משרד הבריאות הבטיח שהאימונים והמשחקים ללא שום הגבלה יחזרו ב-14 בחודש. הבטיחו שכל הפגיעה הכלכלית של החודש האחרון תזכה לשיפוי מלא של 100 אחוז. דרשתי שיפוי כספי מלא לכל הקבוצות על הפגיעה של עצירת הליגה. שעה שמסרבים לתת את ההתחייבויות שניתנו בעל פה. ארז כלפון הוציא מכתב שמאיים לקנוס קבוצות שמתאמנות בהתאם לחוק. לא נותרה לי ברירה לעמוד פה מולכם ולקרוא להם להסיק מסקנות. בהיבט הזה נכשלו כישלון חרוץ בניגוד להצלחת מנהלת הכדורסל. נוחלים כישלון חרוץ על רשת הביטחון. הכרזנו על הצלחה חסרת תקדים ולא קיבלנו ולו אגורה שחוקה. יוצאים בכותרת על רשת ביטחון ולא מעבירים שקל. הטוטו עוצר את ההקצבות. השחקנים רוצים לקבל משכורות”.

אישור המשטרה: “בוא נראה מה קרה בכדורגל. מצאנו כמה וכמה פרצות שיאפשרו לנו חוקית להתאמן כדת וכדין על פי חוק. היועצים המשפטיים שלי אישרו את זה. היועצים המשפטיים של המנהלת מצאו שהדבר הזה תקף משפטית. ליגת ה-EMF, ליגת ה-6 על 6. במשרד הבריאות לא אהבו את זה. פעלנו כחוק. לפני האימון התקשרו והודיעו שאנחנו לא יכולים להתאמן. הסברנו להם את חוות הדעת המשפטית העברנו להם את החומרים. היועץ המשפטי של המשטרה הורה שהדבר כחוק. הורה למשטרת ישראל לאפשר לנו להתאמן בהתאם לתו הסגול”.

שחקני בית"ר ירושלים באימון (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים באימון (אורן בן חקון)

ביקורת על חברי כנסת: “התהליך הלך כך. הודיעו לנו בתחילת הדרך שהספורט מוחרג ושמחנו מאוד מההחלטה, רק כדי לגלות כמה שעות מאוחר יותר שבניגוד לצפי הספורט לא מוחרג, אגב בניגוד לכל מה שקורה בעולם כולו. המשמעות של זה היא שגרוטו, הגורם המקצועי, בעצם אישר להחריג את הספורט אך מסיבה פוליטית, לא מסיבה מקצועית הוא חזר בו. כולכם קיבלתם כמוני את המכתב שהספורט מוחרג ושאפשר להמשיך להתאמן. אם הספורט הוחרג, משמעות הדבר שהגורמים המקצועיים אישרו זאת. אם אחרי שעה ההחלטה השתנתה ברור שזאת החלטה פוליטית ולא מקצועית. ועדת הקורונה התכנסה, חברי כנסת התבטאו כלפי החזרת הליגה והאימונים, כולל גדעון סער, ופתאום בהצבעה מצביעים נגד. שימו לב לחוסר ההיגיון בתקנות האלו. לדוגמה הלוויה באשדוד אושרו 300 משתתפים, בסוף השתתפו 6,000 בניגוד להנחיות. איך מאשרים 300 בלוויה אבל 22 אנשים במגרש כדורגל פתוח לא. 50 אנשים באוטובוס”.

הפתרון של הכדורסל: “בכדורסל מצאו פתרון יצירתי נהדר ואך אחד לא אמר דבר וחצי דבר. לא כשהליגה הבלקנית יצאה לדרך ולא כשהלאומית נרשמה לליגה על 3 על 3. המנהלת של הכדורסל עשתה עבודה טובה למצוא פתרון. כשאנחנו ביחד אי אפשר לנצח אותנו”.
 
המשך המאבק: "אני מרגיש די לבד במערכה. חוות הדעת המשפטית שלנו זה דבר חדש, קרה רק אתמול, ויש לא מעט קבוצות שכבר הודיעו לנו שהן חוזרות להתאמן ביום ראשון, כמו הפועל תל אביב, בני יהודה ועוד כמה. לא יודע לגבי מכבי חיפה ויעקב שחר, תשאלו אותו. האם בגלל האיום של כלפון קבוצות בכל זאת יעלו להתאמן? את זה אתם צריכים לשאול אותן, אבל אני יכול להגיד לכם שגם בני יהודה וגם הפועל אמרו שיחזרו להתאמן ביום ראשון. גרוטו מדבר כל הזמן על סיכון מקרי הקורונה. כולנו רואים שהסיכון של ספורטאים בגיל הזה הוא אפסי. גרוטו עצמו אמר את זה באופן מפורש. יש סיכונים בריאותיים חמורים בהרבה, יהיו פציעות רציניות. אנחנו חזרנו מהקורונה לעומס וליוואי גרסיה, אלירן עטר ועידן ורד נפצעו. לא דואגים לבריאות של הכדורגלנים, הדאגה האמיתית שצריכה להיות. יש מתווה, צריך לעמוד בו, כמו שיש פצועים ומורחקים יהיו חולים, זה שממתינים יגרום לזה שלא יהיו נדבקים בקורונה? ב-3 על 3 בכדורסל לא יהיו נדבקים? יש נדבקים, אני חליתי בזה, נשיא ארצות הברית חלה בזה וזה חלק מהחיים כרגע. אני לא מחייב אף שחקן לבוא לאימון, השחקנים אמרו בקולם – אנחנו מודעים לסיכונים, מעוניינים לחזור להתאמן״.

פרופ' איתמר גרוטו במתחם האימונים של מכבי פתח תקווה יחד עם ארז כלפון ואבי לוזון (רדאד ג'בארה)פרופ' איתמר גרוטו במתחם האימונים של מכבי פתח תקווה יחד עם ארז כלפון ואבי לוזון (רדאד ג'בארה)

ארז כלפון לא הגיב לדברים.

תגובת פרופ’ איתמר גרוטו תובא כשתתקבל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */