יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:01

0:0 בין ספרד ופורטוגל, 1:7 לצרפת על אוקראינה

כריסטיאנו וחבריו לא היו מספיק טובים מול לה רוחה ולא הרשימו בבית, אלופת העולם חגגה עם תצוגת ענק ע"ח הנבחרת של שבצ'נקו. 1:2 לקרואטיה על שווייץ

|
כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

בעוד שחלק מהנבחרות ממתינות למשחקי פלייאוף מוקדמות היורו, כמה מהנבחרות הבכירות ביבשת ניצלו את פגרת הנבחרות על מנת לערוך משחקי הכנה, ביניהן ספרד ופורטוגל שנפרדו ב-0:0, בעוד שצרפת רשמה תצוגת ענק ורמסה 1:7 את נבחרת אוקראינה. במשחק נוסף, קרואטיה גברה 1:2 על שווייץ. 

פורטוגל – ספרד 0:0

ציפיות לחוד, מציאות לחוד. המשחק בין אלופת אירופה ללה רוחה הבטיח הרבה, אבל קיים הרבה פחות. במחצית הראשונה הייתה זו האורחת של לואיס אנריקה ששלטה, הכתיבה את הקצב ונראתה מסוכנת יותר, אך המחצית השנייה כבר הייתה בשליטה של אלופת אירופה, כשכריסטיאנו רונאלדו הפציץ למשקוף וסידר מצב אדיר לרנאטו סאנצ’ס, שנעצר גם הוא במשקוף. בראשון, רונאלדו וחבריו מחכה משוכה קשה אפילו יותר בדמותה של צרפת בליגת האומות. ספרד תארח את שווייץ. 

כריסטיאנו רונאלדו ופרננדו סנטוס (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו ופרננדו סנטוס (רויטרס)

צרפת – אוקראינה 1:7

מכונה, זו המילה שמתארת בצורה הטובה ביותר את הכושר הנוכחי של אלופת העולם, שמאותת לאירופה ולשאר העולם שהיא ממש לא מסתפקת בתואר מרוסיה לפני שנתיים והיא כאן כדי להישאר. הפעם, החבורה של דידייה דשאן עשתה זאת מול הנבחרת הנהדרת של אנדריי שבצ’נקו, שנראה מולה כמו קבוצת נוער. אוליבייה ז’ירו חגג עם צמד ועקף את פלאטיני בדרך למקום השני בטבלת כובשי הטריקולור בכל הזמנים עם 42 שערים, בעוד שאדוארדו קמאבינגה בן ה-17 כבש את שערו הראשון בנבחרת בהופעתו השנייה. גם קונטן טוליסו ו-ויטלי מיקולנקו (עצמי), קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן שעלו כמחליפים הוסיפו, ויקטור ציגנקוב צימק מנגד לאוקראינים, שספגו שישייה בפעם הראשונה בהיסטוריה שלהם. 

דקה 9, צרפת עלתה ל-0:1: גבירותי ורבותיי, אם עדיין לא הכרתם – קבלו את אדוארדו קמאבינגה. לוקה דין הגביה משמאל, אוליבייה ז’ירו נגח וסחט הצלה משוער האורחת, שהדף את הכדור הישר לרגלו של קשר ראן, שעם מספרת נהדרת כבש את שערו הראשון בטריקולור. 

דקה 24, צרפת עלתה ל-0:2: בהופעתו ה-100 בנבחרת, ז’ירו כבש שער נפלא בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה ברגל שמאל שלא הותירה לשוער האוקראיני בין הקורות שום סיכוי. החלוץ השתווה למישל פלאטיני במקום השני בטבלת הכובשים הגדולים בכל הזמנים של נבחרת צרפת עם 41 שערים.  

דקה 33, צרפת עלתה ל-0:3: עכשיו הוא גם עקף את פלאטיני. חוסם עוואר בעט, שוער אוקראינה הדף הישר לראשו של ז’ירו, שנגח מקרוב פנימה ועלה ל-42 שערים בנבחרת. 

אוליבייה ז'ירו חוגג (רויטרס)אוליבייה ז'ירו חוגג (רויטרס)
שחקני צרפת חוגגים עם אליבייה ז'ירו (רויטרס)שחקני צרפת חוגגים עם אליבייה ז'ירו (רויטרס)

דקה 39, צרפת עלתה ל-0:4: הפעם הצרפתים גם קיבלו עזרה מהאורחת, שנראה אבודה. כדור קרן שהוגבה לרחבה מצא את הראש של ויטלי מיקולנקו שנגח לאחור לשערו. 

דקה 53, אוקראינה צימקה ל-4:1: האורחת לפחות תחזור עם שער יפה הביתה. ויקטור ציגנקוב לקח את הכדור בימין, נכנס למרכז ושחרר בעיטה שלא הותירה לסטיב מנדנדה שום סיכוי. 

דקה 65, צרפת עלתה ל-1:5: ההתעללות הצרפתית נמשכה. קיליאן אמבפה השאיר לאחור, קורנטן טוליסו הגיע מאחור וסובב באומנות לפינה הרחוקה. 

שחקני צרפת חוגגים עם קורנטן טוליסו (רויטרס)שחקני צרפת חוגגים עם קורנטן טוליסו (רויטרס)

דקה 83, צרפת עלתה ל-1:6: המארחת המשיכה לעשות מה שהיא רוצה, וגם אמבפה בעצמו הצטרף לחגיגה. חלוץ פאריס סן ז’רמן ביצע דאבל פס נהדר עם ויסם בן יידר וירה טיל לרשת הגבוהה. 

אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה חוגגים (רויטרס)אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה חוגגים (רויטרס)

דקה 88, צרפת עלתה ל-1:7: זה כבר מביך. אנטואן גריזמן ירה מחוץ לרחבה, הכדור פגע במגן האורחת וחדר לרשת. שביעייה ראשונה מזה 6 שנים לצרפת. 

פוגבה ובן יידר חוגגים עם גריזמן (רויטרס)פוגבה ובן יידר חוגגים עם גריזמן (רויטרס)

שווייץ – קרואטיה 2:1

אחרי תבוסות לצרפת ופורטוגל, סגנית אלופת העולם יכולה סוף סוף להיות קצת מרוצה מהיכולת ובעיקר מהאופי. האורחת נקלעה לפיגור בדקה ה-31 אחרי שמריו גברנוביץ’ העלה את השווייצרים ליתרון, אך יוסיפ ברקאלו ומאריו פשאליץ’ הפכו אחרי שתי התקפות קבוצתיות נפלאות. 

דקה 31, שווייץ עלתה ל-0:1: גרניט ג’אקה הגביה משמאל ושם כדור מושלם על הראש של מריו גברנוביץ', שנגח בעוצמה לפינה הקרובה. 

דקה 42, קרואטיה חזרה ל-1:1: שער קבוצתי פנטסטי של הקרואטים, שהסתיים בוולה נפלא של  יוסיפ ברקאלו לפינה הקרובה אחרי כדור רוחב משמאל.

דקה 67, קרואטיה עלתה ל-1:2: עוד התקפה קבוצתית נפלאה של הקרואטים הסתיימה ברשת, כשהפעם מי שסיים אותה היה מאריו פשאליץ’ עם פס חזק ומדויק פנימה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */